Airbrush Revell Vopsele Airbrush Revell
#1
Postat 12 February 2009 - 08:28 PM
Am cautat pe forum dar nu prea am gasit un rspuns, asa ca intreb din nou
Este vreun producator de vopsele care nu trebuie diluate pentru aerograf?
Airbrush Revell am inteles ca nu trebuie diluate doar de pus sticluta de vopsea in aerograf si se poate trece la treaba, dar au si un pret maricel.
Astept raspuns
Multumescfrumos
#2
Postat 12 February 2009 - 11:41 PM
Sunt citeva aerografe Revell care functioneaza pe baza de absorbtie la care se pot atasa sticlutele cu vopsea Revell. Este greu de spus daca este nevoie sau nu sa le diluezi. Daca vopseaua este mai veche si a stat multi ani, se mai ingroasa putin. Dar acest lucru nu trebuie sa te deranjeze, pui putin diluant si gata...
Alte vopsele care dupa cum spune producatorul nu trebuiesc diluate sunt vopselele Vallejo. Eu totusi consider ca trebuie putin diluate...altfel ai vopseaua cu o suprafata ca o coaja de portocala (deci nu este neteda)!
Pentru un aerograf bun la un pret bunicel arunca o privire aici : Hobbyx.ro
Pentru vopsele vezi aici : Vopsele Hobbyx , aici : Vopsele Machete.ro sau aici : Vopsele Parc Models
Bafta!
#4
Postat 13 February 2009 - 03:03 PM
Eu recunosc faptul ca uneori m-am abatut de la aceasta regula, de exemplu unele din acrilicele care le folosesc, le-am dilaut in sticluta lor, deoarece erau prea groase pentru a fi folosite ca atare, la pensula sau aerograf. Insa odata diluata vopseaua pentru aerograf, nu o vei putea folosi ulterior pentru pensula, deoarece este prea diluata.
#6
Postat 13 February 2009 - 07:50 PM
Nu diluez niciodata vopseaua in "borcanul" original. Nu pentru ca asa zice Z-mare, ci pentru faptul ca n-am vazut rostul si avantajele acestei operatii.
Inca de pe vremea cand vopseam, de nevoie, tocurile de geam, am constatat ca orice vopsea, oricand, si oricum ar fi ea, tot mai trebuie diluata.
Chestia cu atasatul recipientului cu vopsea la aerograf si pornita treaba e o prostie. Incercati, ca nu (prea) va costa. Dupa aia trageti singuri concluziile.
Vopseaua veche e ca dracu'. Eu o amestec cu o agrafa de birou indoita intr-un fel (o sa pun poze), folosind fie o dracie de ventilator de mana pe baterii, fie minibormasina. Numai ca vesnic vad ca pe fundul recipientului ramane cate "ceva". "Ceva-ul" ala face diferenta intre o nuanta corecta si una care arata ca dracu'.
In prostia mea fundamentala, eu mai fac o chestie atunci cand vopsesc cu aerograful. Diluez vopseaua direct in cupa aerografului, asa cum "simt" ca mi-ar trebui. Cateodata imi iese OK, cateodata iese caca...
Concluzie: nu exista o "reteta batuta in cuie" de cat de diluata, sau nu, tre' sa fie vopseaua. Sau cum trebuie si cum nu sa fie diluata. Pana la coada toata chestia e talent. Il ai ori ba! Sau unii au, altii mai mult, altii mai putin.
Unii au simt cromatic, alti ba.
O vopsea care sa-ti faca treaba de la cap la coada, singura, nu exista!
Am zis eu, cel cu mai mult de doua maini stangi...
Aceasta postare a fost editata de eugen: 13 February 2009 - 08:01 PM
#7
Postat 13 February 2009 - 10:30 PM
eugen, la 13 Feb 2009, 19:50, a spus:
Concluzie: nu exista o "reteta batuta in cuie" de cat de diluata, sau nu, tre' sa fie vopseaua. Sau cum trebuie si cum nu sa fie diluata. Pana la coada toata chestia e talent. Il ai ori ba! Sau unii au, altii mai mult, altii mai putin.
Unii au simt cromatic, alti ba.
O vopsea care sa-ti faca treaba de la cap la coada, singura, nu exista!...
Cand iese kk, miroase?
La toate cele ce-ai mentionat, adaug si eu - norocul. Uneori o macheta iese singura, fara sfaturi si retete, alteori poti sa faci si piruete, ca iese tot ...
Mi s-a intamplat recent ca pe jumatate de avion lacul lucios sa se aseze oglinda, iar pe cealalta jumatate sa se adune in broboane (portocala) - la aceeasi presiune, dilutie, distanta, etc.
A propos - am citit deunazi despre un tatic al modelismului care dilueaza acrilicele direct cu spirt medicinal. A mai incercat careva?
Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 13 February 2009 - 10:31 PM
#9
Postat 14 February 2009 - 10:05 AM
Sfatul meu este sa incerci sa vopsesti odata cu vopseaua despre care vorbesti. Nu ai ce face, trebuie sa incerci si sa experimentezi! Poti sa citesti mii de lucruri, de invatat ai sa inveti tot numai practicind si exersind!
Dupa cum ti-am scris si eu si ceilalti baieti, este putin probabil sa nu fie nevoie sa diluezi vopseaua, de aceea cumpara si diluantul pentru vopseaua respectiva. Cauta o sticluta cu capac si cumpara de la farmacie doua - trei pipete. In aceasta sticluta vei face amestecul vopsea/diluant. NU DILUA TOATA VOPSEAUA NUMAI CU CONDITIA CA O FOLOSESTI TOATA IN TIMP FOARTE SCURT (maximum 2 - 3 zile). Din sticluta asta torni in sticluta sau cupa aerografului! (depinde ce versiune ai) OK?!
Cei de la Revell fac reclama, clar ca vor sa-ti arate cit este de usor...dar nu este chiar asa de usor.
Deci, exersind si observind face mai mult decit 1000 de sfaturi! Eventual incearca sa vopsesti intai pe niste sticle de plastic sau altceva ca sa observi cum merge aerograful si vopseaua. Dupa aceea poti sa treci la macheta propriuzisa!
Bafta!
#10
Postat 14 February 2009 - 12:05 PM
Aceasta postare a fost editata de tgr: 14 February 2009 - 12:08 PM
#11
Postat 14 February 2009 - 01:18 PM
tibi22, la 14 Feb 2009, 10:05, a spus:
Sfatul meu este sa incerci sa vopsesti odata cu vopseaua despre care vorbesti. Nu ai ce face, trebuie sa incerci si sa experimentezi! Poti sa citesti mii de lucruri, de invatat ai sa inveti tot numai practicind si exersind!
Dupa cum ti-am scris si eu si ceilalti baieti, este putin probabil sa nu fie nevoie sa diluezi vopseaua, de aceea cumpara si diluantul pentru vopseaua respectiva. Cauta o sticluta cu capac si cumpara de la farmacie doua - trei pipete. In aceasta sticluta vei face amestecul vopsea/diluant. NU DILUA TOATA VOPSEAUA NUMAI CU CONDITIA CA O FOLOSESTI TOATA IN TIMP FOARTE SCURT (maximum 2 - 3 zile). Din sticluta asta torni in sticluta sau cupa aerografului! (depinde ce versiune ai) OK?!
Cei de la Revell fac reclama, clar ca vor sa-ti arate cit este de usor...dar nu este chiar asa de usor.
Deci, exersind si observind face mai mult decit 1000 de sfaturi! Eventual incearca sa vopsesti intai pe niste sticle de plastic sau altceva ca sa observi cum merge aerograful si vopseaua. Dupa aceea poti sa treci la macheta propriuzisa!
Bafta!
Da asa este, eu am vrut sa evit experienta asta, eram cu gandul ca poate cineva a luat vopsea de la revell si poate da explicatii. Am sa comand o macheta si am sa iau si vopselele necesare conform schemei si am sa incerc.
Multumesc
#12
Postat 14 February 2009 - 01:35 PM
Din afirmatia Am sa comand o macheta si am sa iau si vopselele necesare conform schemei si am sa incerc, se cam deduce ca n-ai incercat niciodata, nimic. Dar asta nu-i o rusine.
Chestia care trebuie sa-ti iasa din minte este ca, niciodata, n-ai sa reusesti "din prima", sa obtii... Mona Lisa.
Ia-ti niste "plastice" de 2 lei si joaca-te! In cel mai rau caz, pierzi doar timpul...
L.E. Dar asta e doar un sfat...
Aceasta postare a fost editata de eugen: 14 February 2009 - 02:20 PM
#13
Postat 14 February 2009 - 01:49 PM
eugen, la 14 Feb 2009, 13:35, a spus:
Din afirmatia Am sa comand o macheta si am sa iau si vopselele necesare conform schemei si am sa incerc, se cam deduce ca n-ai incercat niciodata, nimic. Dar asta nu-i o rusine.
Chestia care trebuie sa-ti iasa din minte este ca, niciodata, n-ai sa reusesti "din prima", sa obtii... Mona Lisa.
Ia-ti niste "plastice" de 2 lei si joaca-te! In cel mai rau caz, pierzi doar timpul...
Perfect de acord cu Eugen!
#14
Postat 14 February 2009 - 02:30 PM
#15
Postat 14 February 2009 - 03:33 PM
eugen, la 14 Feb 2009, 13:35, a spus:
Din afirmatia Am sa comand o macheta si am sa iau si vopselele necesare conform schemei si am sa incerc, se cam deduce ca n-ai incercat niciodata, nimic. Dar asta nu-i o rusine.
Chestia care trebuie sa-ti iasa din minte este ca, niciodata, n-ai sa reusesti "din prima", sa obtii... Mona Lisa.
Ia-ti niste "plastice" de 2 lei si joaca-te! In cel mai rau caz, pierzi doar timpul...
L.E. Dar asta e doar un sfat...
Nu e o rusine normal, ca recunosc sunt incepator in ceea ce priveste materialele de folosite in ziua de azi. De asta am postat pe acest forum, vad ca oamenii au bune intentii, si multumesc pe aceasta cale. Cat despre ce era in trecut ceva experienta aveam deoarece cand m-am apucat de machete nu se prea gaseau Kituri si le taiam la traforaj din tave de plastic le lipeam cu benzen fiecare folie in parte si cu ajut subler si a pilei le faceam la scara dupa plan, la nervuri le zgariam cu acul si tot asa de am lucarat la un Me-262a1a vreo 3 luni si e munca nu gluma, dupa cum spuneai "nu toate ies din prima" asa greseam multe piese si ma chinuiam, iar la vopsea de asta nu prea sunt lamurit cu cele noi voloseam cele pe baza de ulei , cu care trebuia sa ai mare grija ca pe plastic...nu le diluam cu nimic. poate daca tineam pasul dar din anumite motive am facut o pauza, dar microbul nu dispare niciodata.
Multumesc
#16
Postat 14 February 2009 - 05:17 PM
ady_cojocar, la 14 Feb 2009, 15:33, a spus:
Nanea... (asta-i un tic verbal al meu). Ce materiale spectaculoase au aparut in ziua de azi? S-a inventat intre timp apa calda si am lipsit noi de la lectie?
ady_cojocar, la 14 Feb 2009, 15:33, a spus:
Iertaciune, initial am avut impresia ca vorbim (vorbesc) cu un "copil" (novice sa-i spunem).
Si tot iertaciune, din citatul de mai sus tot n-am inteles mare lucru! Atentie la ce si cum scriem...
ady_cojocar, la 14 Feb 2009, 15:33, a spus:
Tot iertaciune, da' tot nu pricep nimic...
Ce-i clar si limpede e ca "microbul" nu moare nicicum...
Da... apropo. Poze cu Me-262a1a (asa cum e el) nu ne aratati?
Aceasta postare a fost editata de eugen: 14 February 2009 - 05:19 PM
#17
Postat 14 February 2009 - 10:46 PM
Daca pina acum nu ai cumparat un aerograf, si iti doresti unul, trebuie sa te hotarasti ce sa cumperi. Cu siguranta va trebuii sa cumperi si un compresor, altfel cu dozele de spray de la Revell ai sa pui o gramada de bani!
Vopselele pentru modelism sunt din ce in ce mai diverse la noi in tara, de la Revell si pina la Agama. De regula sunt enamel ( Revell, Revell Airbrush, Model Master si cred ca au si cei de la Agama) si acrilice ( Revell Aqua, Tamiya , Model Master, Agama pe baza de alcool si pe baza de apa).
Enamel sunt de regula usor de vopsit dar se usuca incet, mai ales vopselele lucioase, acrilicele in schimb se usuca repede DAR numai la suprafata si este nevoie sa le lasi 24 - 48 de ore sa se usuce complet, altfel ai amprente pe model.
Deci inca odata sfatul meu, tu trebuie sa experimentezi si sa observi ce se intimpla in timpul si dupa fiecare vopsire. Aici practica face mai mult decit teoria! Diluarea vopselelor este aproape inevitabila!
Bafta!
#18
Postat 15 February 2009 - 10:54 AM
eugen, la 14 Feb 2009, 17:17, a spus:
Iertaciune, initial am avut impresia ca vorbim (vorbesc) cu un "copil" (novice sa-i spunem).
Si tot iertaciune, din citatul de mai sus tot n-am inteles mare lucru! Atentie la ce si cum scriem...
Tot iertaciune, da' tot nu pricep nimic...
Ce-i clar si limpede e ca "microbul" nu moare nicicum...
Da... apropo. Poze cu Me-262a1a (asa cum e el) nu ne aratati?
As vrea sa pot pune ceva poze darm-am mutat din oras si sunt la cativa km departare , au trecute ceva ani si un nepotel prin casa :) logic ca nu mai este , in momentul cand am sa reusesc sa-mi cumpar aerograf serios si compresor am sa pun foto cu cele noi.
Multumesc
#19
Postat 15 February 2009 - 04:07 PM
Si atentie, nu dilua direct in recipientiul original si nu turna inapoi in recipientul original vopseaua ramasa dupa ce ai vopsit! Ce iei pe mere, dai pe pere!
#20
Postat 16 February 2009 - 02:17 PM
Z-mare, la 15 Feb 2009, 16:07, a spus:
Si atentie, nu dilua direct in recipientiul original si nu turna inapoi in recipientul original vopseaua ramasa dupa ce ai vopsit! Ce iei pe mere, dai pe pere!
Am citit undeva pe forum si m-a sfatuit cineva sa-mi iau mai multe pipete, si am sa le diluez direct in cupa de la aerograf, asa fac "economie" si la vopsea adica nu o stric si diluez si atat cat am nevoie, si o pot si testa direct, din aerograf , pe care inca nu-l am dar am sa-l iau , ca de incapatanat ce am fost am luat si eu un suflai din ala care.... ma abtin,
Am vazut postat de catre tine despre BD-137 si BD-200 , dar stii vreu aerograf care sa aiba si cupa si sa fie cu absortie sa se poata pune borcanas? Am vazut pe net un film cu niste rusi care foloseau aerografe si faceau tot felul de modele pe masini (machete) tiruri, si foloseau si cel din cupa dar pentru sprafetele mai mari foloseau borcanul la accelasi aerograf.
Multumesc
P.S. pot spune cu LITERE MARI: CHIAR ESTE CEL MAI TARE FORUM POSIBIL!!!
Aceasta postare a fost editata de ady_cojocar: 16 February 2009 - 02:19 PM