In 1917 criza petrolului determinata de desfasurarea Primului Razboi Mondial,duce la modificarea obiectului de activitate al firmei,si anume in producerea de motoare cu aburi pentru masini industriale; inevitabil s-a schimbat si numele uzinei devenind de atunci "DampfKraftWagen" sau pe scurt DKW.
In 1919 a fost produs primul motor de mici dimensiuni,asamblat pe o bicicleta si numit tot DKW dar initialele veneau de la numele dat de producatori: "Das Kleine Wunder" adica "mica minune".
Pe la finele lui 1921 firma a fost redenumita,de data asta s-a chemat "MotorenWerke Rasmussen" iar in anul urmator a fost construit primul vehicul complet al marcii,aceasta devenind tot mai puternica din punct de vedere financiar.
In 1926,odata cu lansarea modelului E206,DKW pune la punct si prima lor linie de asamblare.Urmatoarea inovatie a venit in 1929-productia de cadre din otel ambutisat,care a dat posibilitatea fabricarii a 100.000 de unitati pe an.
Marea Criza de la inceputul anilor '30 a afectat inevitabil si interesele firmei astfel ca din ratiuni strict economice,DKW a fost nevoita sa fuzioneze cu altre trei marci germane-Wanderer,Horch si Audi,operatiune ce avea sa conduca la nasterea consortiului AutoUnion-cu distictivul celor patru cercuri infratite - distinctiv pe care-l vedem atat de raspandit astazi pe sosele.
Odata cu temperarea crizei,marca DKW a devenit tot mai stabila din punct de vedere financiar si a putut astfel sa introduca pe rand toate inovatiile tehnice pe care le-a produs.Motocicletele DKW si-au castigat recunoasterea fiabilitatii si calitatii,echipa de curse a uzinei castigind Campionatul European in patru editii,inainte de inceperea celui de al doilea razboi mondial.Numele DKW nu mai avea nevoie de reclama.
Vremuri sumbre insa aveau sa vina pentru toata lumea,odata cu izbucnirea celei de a doua conflagratii mondiale.Productia nou createi serii NZ s-a dovedit un insucces comercial cu toate ca a fost exportata in mai multe tari.
Wermacht nu parea interesat de noul model,insa diviziile aveau nevoie de o motocicleta usoara si rapida,destinata unitatilor de cercetare si legatura.NZ 350 parea sa fie cea mai buna alegere,fiind produsa pentru armata,aproape neschimbata fata de versiunea civila.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 09 February 2009 - 10:55 PM