Si iata ca dupa lungi asteptari si amanari am inceput si eu lucrul la o diorama.
Timp de 2 ani tot am visat la diverse planuri, care de care mai complicate. Odata cu acumularea de experienta in domeniu, am ajuns la aceiasi concluzie la care ajung toti modelistii mai avansati: Nu totdeauna mult inseamna frumos si putin urat. De asemenea am aflat pe propria piele ca programele specializate in proiectarea de planuri sunt bune doar orientativ. Astfel cat ce am primit placa, am lasat la o parte orice program sau plan facut pana acum de mine, am pus mana pe linii si am inceput sa creez. Dupa nici jumatate de ora a iesit ceva multumitor.
Deabia dupa ce am avut o schita bine definita pe placa, am scos programul raily si am facut o schita. Iata acea schita:
Mai tot timpul imi doream o gara principala cu linie dubla. Insa acum mi-am dat seama ca o gara mijlocie, pe o linie simpla poate arata mult mai bine decat o gara principala.
In spate se va afla un deal, prin care va trece linia. Pe deal se va afla o mica industrie, astfel avand posibilitatea de a se crea scenarii mult mai complexe pe viitoarea diorama.
Iata cum arata traseul prin octombrie anul trecut.
Dupa mai multe zile de lucru, in decembrie anul trecut am reusit sa finalizez blatul dioramei. Pe blat am asezat un strat de polistiren, pentru ca urmeaza sa pun si un mic rau pe diorama. De asemenea am pus pluta sub linie, pentru a o inalta in vederea realizarii unui terasament cat mai corect. Fata de planul anterior, am introdus inca o linie, care va deservii reviziei de vagoane.
Insa tot nu eram multumit de "dotarile" dioramei. Aveam in colectie 2 "aburoase" cu tender. Conform regulilor ele pot circula cu tenderul in fata cu 30 la ora cele pe osii si 50 la ora cele pe boghiuri. Acest lucru era de neacceptat la un tren inter-city. Astfel conducerea T.R.R a decis extinderea dioramei cu o consola de 30 cm, astfel putand acomoda si o placa turnanta.
Astfel incepe partea distractiva, realizarea tuturor montajelor electrice necesare dioramei. O scheam aproximativa a dioramei, impartita pe blocuri de linie si cu semafoare este asta
BLx Blocul de linie x
Sx- semaforul X
Mx- Macazul X
Semafoarele rosii sunt de intrare, cele verzi sunt de iesire iar cele albastre sunt de manevra. Semafoarele S16,S17 si S18 sunt si ele de manevra.
Lista dependentelor macaz/semnal/bloc de linie ocupat este prea lunga pentru a o posta.
Oricum diorama va avea mai multe moduri de functionare:
1 - full automat in analog
2 - semi-automat in analog
3 - analog/digital semi - automat
4 - full digital semi-automat
Voi revenii cu mai multe detalii cand voi termina automatizarile. Incepand de atunci voi avea nevoie si de sfatul avansatilor, care au experienta in domeniul detalierii reliefului, imbatranirii cladirilor si a materialului rulant.
Pana atunci toate cele bune!
Pagina 1 din 1
T.R.R. Infra
Arata acest topic
Pagina 1 din 1