Doua portavioane
#1
Postat 08 February 2009 - 12:29 PM
Cateva imagini din timpul asamblarii:
Am folosit si in acest caz grund de fond dupa o prealabila spalare a machetelor in scopul degresarii, dar am intampinat vesnicel probleme de vopsire, adica decojirea la indepartarea benzii de mascare in zona de intersectie de regula, probabil datorate calitatii grundului spray. Voi incerca pe viitor sa utilizez doar primer special pentru modelism, pentru a vedea daca problemele persista. Am facut si ceva incercari de utilizare a vopselelor enamel, am fost placut surprins, lucrand pana acum doar cu acrilice datorita usurintei de folosire.
Ce mi s-a parut mai de slaba calitate la aceste kituri fata de cele similare de la Italeri au fost decalurile. Mai concret, folia acestora imi dadea impresia de rigiditate, nu se mula la fel de bine peste anumite denivelari ale plasticului, nefolosind in nici unul dintre cazuri metode "mai elevate" de fixare cu doar aplicarea simpla.
Cateva imagini cu ansamblul:
#2
Postat 09 February 2009 - 10:54 AM
Tre' sa-ti spun ca n-am vazut pe portavioanele americane din clasele "Forestall" si "Nimitz" avioane si elicoptere vopsite in verde ,"insula" cu portiuni albe si catargele cu verde...a... de asemeni opera vie in negru !!
De regula opera vie este rosie sau verde(cei de la Italeri spun c-ar fi verde la CVN-76,''Ronald Reagan''),opera moarta si insula sunt gri deschis iar puntea este gri inchis(e acoperita cu un material antiderapant asemanator cu ''zimerit''-ul german din WW2,ca aspect).Avioanele si elicopterele sunt in diferite nuante de gri asa cum se vede in urmatoarele atasamente:
...
Spor la modelit!!
Aceasta postare a fost editata de Ali_baba: 09 February 2009 - 11:00 AM
#3
Postat 09 February 2009 - 10:09 PM
Spor in continuare!
#4
Postat 10 February 2009 - 10:32 AM
Ali_baba, la 9 Feb 2009, 10:54, a spus:
Tre' sa-ti spun ca n-am vazut pe portavioanele americane din clasele "Forestall" si "Nimitz" avioane si elicoptere vopsite in verde ,"insula" cu portiuni albe si catargele cu verde...a... de asemeni opera vie in negru !!
De regula opera vie este rosie sau verde(cei de la Italeri spun c-ar fi verde la CVN-76,''Ronald Reagan''),opera moarta si insula sunt gri deschis iar puntea este gri inchis(e acoperita cu un material antiderapant asemanator cu ''zimerit''-ul german din WW2,ca aspect).Avioanele si elicopterele sunt in diferite nuante de gri asa cum se vede in urmatoarele atasamente:
...
Spor la modelit!!
Uitindu-ma si prin alte topice vad ca te-a tras de atentie, inaintea mea ,Fly Boy deci...
Bafta multa!
#5
Postat 10 February 2009 - 11:26 AM
Majoritatea obiectiilor sunt la obiect. Am incercat a respecta culoarea structurii de deasupra liniei de plutire, care este gri deschis, precum si cea a puntii, care este gri inchis, dar care este prea lucioasa pe macheta fata de realitate. Voi incerca sa corectez acest lucru la macheta pe care o am acum in lucru. Zona de sub linia de plutire trebuia vopsita intr-o nuanta obtinuta prin amestecul de negru si rosu, am optat pentru negru fara vreo motivatie anume, constient de faptul ac nu respect in totalitate realitatea.
In ce priveste insula, si mie mi s-a parut bizar amestecul de culori indicat pe schema, unde am incercat sa ma apropii cat mai mult de cele indicate, adica sa folosesc nuantele de gri si griverzui indicate. Pentru macheta aflata acum in chinurile facerii, nu mai exista indicate schemele de culoare iar antenele vor trebui si ele confectionate prin tragere la cald, asa ca o sa incerc a imbunatati rezultatul muncii.
Multe din neconcordantele cu realitatea provin din faptul ca momentan sunt in faza de studiu a materialelor si tehnicilor si recunosc faptul ca nu insist prea mult asupra studiului "obiectului real", incerc sa fac "kilometrii de lipiri si vopsiri" pentru a depasi dificultatile pe care le am inca in domeniu. Oricum mersi inca odata pentru sfaturi si observatii, ele sunt mai mult decat binevenite.
Aceasta postare a fost editata de stageexp: 10 February 2009 - 11:28 AM
#6
Postat 15 February 2009 - 12:00 AM
La acesta, nu se mai dau in kit antenele, acestea trebuind confectionate prin tragere la cald. Din cele vazute kitul este prevazut cu posibilitatea motorizarii navei, adica are unele elemente care permit montarea ulterioara a carmei si motorului in cala.
Decalurile mi se par mai putine si incomplete, in rest cam aceeasi calitate.
Am optat pentru vopsirea soclului in locul lipirii unui autocolant ca si in cazul anterior, deoarece soclul avea numele in relief.
Pentru prima data am hotarat sa montez antenele orizontal, si nu vertical.
Culoarea de sub linia de plutire este acum aproximativ cea corecta, care din ce am citit se obtine din amestecul de rosu si negru.
Iata cateva imagini.
#8
Postat 16 February 2009 - 10:13 AM
cred ca da, de data aceasta desi nu am reusit sa le scot pe toate la aceeasi grosime, tragandu-le din plastic, le-am obtinut cam la jumatate din diametrul celor livrate in kiturile anterioare.
Se poate trage si mai subtire, am facut cateva incercari, nu stiu insa daca ar supravietui prea mult pe macheta . Deoarece mai exista nave de acest tip (portavioane) pe care nu le-am "atacat" inca, la urmatorul voi incerca obtinerea unor imbunatatiri. Problema este ca nu prea stiu cat ar putea sa aiba in realitate. Unele is cam la à.3 - 0.4 mm, scara este 1:800. Deci teoretic sunt putin prea mari. O sa vad cum da in cadru la "tura" urmatoare.
#10
Postat 16 February 2009 - 06:58 PM
stageexp, la 16 Feb 2009, 10:13, a spus:
cred ca da, de data aceasta desi nu am reusit sa le scot pe toate la aceeasi grosime, tragandu-le din plastic, le-am obtinut cam la jumatate din diametrul celor livrate in kiturile anterioare.
Se poate trage si mai subtire, am facut cateva incercari, nu stiu insa daca ar supravietui prea mult pe macheta . Deoarece mai exista nave de acest tip (portavioane) pe care nu le-am "atacat" inca, la urmatorul voi incerca obtinerea unor imbunatatiri. Problema este ca nu prea stiu cat ar putea sa aiba in realitate. Unele is cam la à.3 - 0.4 mm, scara este 1:800. Deci teoretic sunt putin prea mari. O sa vad cum da in cadru la "tura" urmatoare.
Imi permit o sugestie: la magazinele cu articole de pescuit sunt fire de diferite grosimi care sunt si foarte flexibile. 0.3 ar trebui sa fie un diametru acceptabil
Spor!
#12
Postat 17 February 2009 - 09:51 PM
AdyAero, la 17 Feb 2009, 12:47, a spus:
Nu zic ca nu ar merge iar vopsirea ii da contrast pentru a fi vizibila dar nu are elasticitate iar la tirurile periodice cu pensula si aspiratorul se risca indoirea care repetata creaza deformari urate la sarmite. Cred ca tot plasticul e mai bun. Ideal ar fi pentru cei cu relatii la Romtelecom un capat de cablu cu fibra optica din care se pot obtine o multime de firisoare divers colorate si foarte elastice din fibra de sticla.
#13
Postat 18 February 2009 - 10:47 AM
Oricum voi mai experimenta.
#14
Postat 18 February 2009 - 10:47 PM
stageexp, la 18 Feb 2009, 10:47, a spus:
Oricum voi mai experimenta.
Salut Stagg. Stiu si sunt de acord cu toate aprecierile tale. In materie de fibra eu ma refeream strict la fibrele optice din noile cabluri folosite in telefonie in locul celor cu fir metalic. Au si grosimea si elasticitatea adecvata scopului discutat plus ca au diferite culori deci nu mai necesita vopsire. Din pacate nu se prea gasesc oriunde, dupa cum spuneam e valabil pentru cei cu ceva relatii pe la tehnicienii Romtelecom. Pana acolo raman totusi la sugestia cu fir de nailon de la GIPO unde sunt la diferite grosimi.
Nu insist, posibilitatile sunt multiple iar alegerea e a ta functie de ceea ce crezi ca poti folosi si se potriveste cel mai bine. Iar parerea mea e ca pana acum ce se vede arata foarte bine.