aerograf bule aer in rezervor
#1
Postat 06 February 2009 - 01:15 PM
intrebarea mea este daca se mai poate face ceva la el, sau sa-mi cumpar altul....
#2
Postat 06 February 2009 - 01:35 PM
corsar, la 6 Feb 2009, 13:15, a spus:
intrebarea mea este daca se mai poate face ceva la el, sau sa-mi cumpar altul....
Cred ca-i o problema cu o-ringul de la butonul care da drumul la aer.Probabil nu se inchide perfect in pozitia oprit.Eu zic sa-l desfaci sa vezi ce si cum.Poate e deteriorat.Am vazut ca la hobbyx au ventil de schimb.
Oricum...bine ca stiu.Vroiam sa-mi iau inca un aerograf si ma uitatm exact la asta.
Aceasta postare a fost editata de tgr: 06 February 2009 - 01:49 PM
#3
Postat 06 February 2009 - 01:59 PM
ce vreau sa precizez ca am arerograful cam de 2 ani.....si am vopsit cu el nu gluma, si numai cate corabii mari am vopsit cu el.....i-l recomand cu caldura.....ca sa intamplata asta.......asta e.....poate ca din vina mea.......
#4
Postat 06 February 2009 - 03:52 PM
ncearca sa cureti bine duza si acul vezi sa fie drept si curat
regleaza acul din spatele aerografului sa mearga cat mai lejer
dac nu ai nevoie probabil de o duza si un ac atata tot.
vezi poate te ajuta asta
#6
Postat 06 February 2009 - 09:42 PM
Schimba garnitura din imaginea indicata de Romi si vezi cum se prezinta si cea de etansare de la duza. Mie unul mi-a facut bule in rezervor tocmai de la garnitura duzei. Initial pentru ca nu era stransa suficient duza, mai apoi pentru ca s-a deteriorat. Am inlocuit-o cu una de la supapa "de coada" (cea de incarcare cu gaz), luata de la o bricheta ordinara. Merge la fix.
Adi
#7
Postat 06 February 2009 - 10:25 PM
Problema e la pozitia relativa dintre duza (1) si capacul duzei (2). La o pozitionare incorecta, duza poate ajunge intr-o zona de presune mare astfel incit "suge" aer in camera de vopsea. Si intr-adevar, o ganitura noua poate repozitiona corect cele doua piese.
#8
Postat 07 February 2009 - 01:06 AM
Problema bolborositului in cupa cu vopsea este data intotdeauna (logic) de intrarea aerului (care nu are ce cauta) in cupa cu vopsea, intrare care se poate face prin doar doua locuri (presupunand ca aerograful nu are corpul spart/fisurat, evident):
- garnitura de etansare intre duza si corpul aerografului (cea de care se vorbeste mai sus, cea mai intalnita cauza).
- mult, MULT mai rar, pe la varful duzei, datorita uscarii vopselei pe varful acului/duzei la vopsirea cu presiune mare si cantitate de vopsea mica.
Personal am patit de multe ori varianta '1", tolerantele sunt extrem de mici pentru piesele in cauza, si orice 'umflare' sau ciupitura a garniturilor face ca acestea sa nu mai etanseze corect. Varianta '2' se determina imediat, daca acul/duza sunt murdare (FOARTE murdare) se curata.
Nu stiu cum arata exact garnitura la BD-180, insa la Evolution-ul meu primul pas e intotdeauna sa intorc garnitura pe partea cealalta, astfel incat sa existe o suprafata 'noua' intre duza si corpul aerografului. Daca nu merge, schimbat garnitura. Nu e o idee buna sa se forteze strangerea duzei pentru o mai buna etansare,
#9
Postat 07 February 2009 - 11:09 AM
Citeaza
PS. Fenomenul se poate vedea usor si la un suflai!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 07 February 2009 - 11:11 AM
#10
Postat 24 March 2009 - 10:36 PM
Urmăresc de ceva vreme forumul Cartula, şi pot zice că am învăţat destule citind pe-aici. Am învăţat multe şi din propriile greşeli, cum ar fi utilizarea necorespunzătoare a aerografului (amestecuri, combinaţii de culori etc). M-am gândit că nu avea rost să deschid un alt topic, aşa că scriu aici.
Ce mi s-a întâmplat: s-a rupt duza din filet, când am înşurubat-o la loc, după ce am curăţat aerograful. Filetul a rămas înşurubat, eu am rămas în mână cu capul duzei. Nu am forţat sau cel puţin nu cred că am forţat pentru că nu am simţit că strâng efectiv din cheiţă. Bănuiesc că duza a avut un defect de fabricaţie sau ceva. Aerograful e încă în garanţie, sper să nu se considere mânuire defectuoasă. BD-134 e marca aerografului, luat de la Hobbyx.ro.
Oare se poate repara aşa ceva ?
Off topic:
M-am gândit să combin Tamiya X-60 Dark Yellow şi Vallejo Ocre Brown pentru un Kubelwagen DAK. Proastă combinaţie, aerograful împroaşcă amestecul cu "fulgi", stropi groşi cu aspect "îmbrânzit" (nu găsesc alt cuvânt). Deci aviz amatorilor.
#11
Postat 24 March 2009 - 11:49 PM
dantekk, la 24 Mar 2009, 22:36, a spus:
Oare se poate repara aşa ceva ?
Da, sigur se poate, cu sculele potrivite insa. Trebuie extras restul de duza care a ramas insurubat, fara a distruge insa filetul aerografului. Dupa care, se pune o duza noua
De prin ce oras esti?
#12
Postat 25 March 2009 - 12:54 AM
dantekk, la 24 Mar 2009, 22:36, a spus:
Oare se poate repara aşa ceva ?
Am patit la fel cu un aerograf BD, acum vreo doi ani. A fost vorba tot de o cedare foarte usoara. Dl. Hobbyx (sorry) mi-a inlocuit fara nicio problema capatul care contine duza. Problema survine pe fondul calitatii materialelor - un aerograf BD costa 40 de euro, iar un aerograf mai de marca peste 100.
Acuma depinde de fiecare sa aprecieze cat de tare inteapa ariciul ala din buzunar.
#13
Postat 25 March 2009 - 08:08 AM
cartula, la 24 Mar 2009, 23:49, a spus:
Din Bucureşti (am uitat să completez profilul).
Bun, deci se poate. Cunoşti vreun service specializat ? (în caz că nu mi se acceptă garanţia).
PS: La mulţi ani pentru ieri, Cartula. :)
Aceasta postare a fost editata de dantekk: 25 March 2009 - 08:10 AM
#14
Postat 25 March 2009 - 08:50 AM
Citeaza
#15
Postat 25 March 2009 - 09:50 AM
Z-mare, la 25 Mar 2009, 08:50, a spus:
Exact asta am de gand. Dar daca Dl. Hobbyx anuleaza garantia, voiam sa am si alte variante.
Z-mare, la 25 Mar 2009, 08:50, a spus:
Asta am aflat-o pe urma, citind diverse forumuri si articole:
aici si aici
"It is also important to know that I use lacquer thinner to thin the Tamiya paints I am using for this style. 96% Isopropyl alcohol has always been the means for modelers to thin Tamiya paints because of the false assumption that they are acrylics. Tamiya paints are not acrylics. They are only advertised as so to probably make them look less toxic. Tamiya offers both an alcohol type thinner and a lacquer thinner. The quickest way to distinguish the two thinners is that the alcohol type thinner contains a blue cap while the lacquer type has a yellow cap. You want the Tamiya thinner with the yellow cap."
In fine, cat traiesti, inveti :)
#17
Postat 26 March 2009 - 03:15 PM
Cauti o sirma de otel [ce poate fi un ac suficient de gros (andrea), un cap de pila rotunda pentru cearsornicarie etc] si, cu ajutorul unui polizor, faci din ea un şabăr, adica o scula cu un virf piramidal, cu trei fete. (desen 1) Sabărul il ascuti in asa fel incit virful sa intre in restul de duza.
Bagi virful şabărului in restul de duza (desen 2) si il presezi bine (dar ..nu cu ciocanul! ) si, in pozitia asta, incerci sa desurubezi restul de duza. Succes!
#18
Postat 26 March 2009 - 05:24 PM
Z-mare, la 26 Mar 2009, 15:15, a spus:
Cauti o sirma de otel [ce poate fi un ac suficient de gros (andrea), un cap de pila rotunda pentru cearsornicarie etc] si, cu ajutorul unui polizor, faci din ea un şabăr, adica o scula cu un virf piramidal, cu trei fete. (desen 1) Sabărul il ascuti in asa fel incit virful sa intre in restul de duza.
Bagi virful şabărului in restul de duza (desen 2) si il presezi bine (dar ..nu cu ciocanul! ) si, in pozitia asta, incerci sa desurubezi restul de duza. Succes!
Multumesc pt sfat, Z-mare . O sa incerc (desi nu am polizor, improvizez eu cumva).
Si apropo, nu ca vreau sa-l mesteresc eu, dar omul asa mi-a zis, sa incerc. Normal ca n-are chef sa schimbe tot aerograful pt toti nubii
O intrebare precedenta ramane in picioare: exista vreun service specializat in aerografe and the like ? Asa, ca informatie pt viitor.
#20
Postat 26 March 2009 - 09:07 PM
Citeaza
Citeaza