Junkers Ju 87 D (1/48) si Ju 87 G (1/72)
#121
Postat 18 June 2009 - 12:09 PM
#122
Postat 18 June 2009 - 12:12 PM
Cu ce mi-a dat Radub (mersi inca o data) si cu cea am avut eu pot spune cert ca 861 nu a avut cruci pe intrados. Comparati cele doua imagini, sunt doua repere clare ce indica pozitia crucii: acel belciug si verinul! La 861, in acea zona nu este nimic!
Acuma ar fi posibil ca acea cruce sa fie pusa dupa lansatorul de bombe, intre acesta si partea vopsita in galben, cu toate ca acolo nu prea mai e loc, decit daca partea galbena era mai ingusta.
Deci, nu pun cruci pe intrados.
Romulus, profilul acela e cam aiurea! Dunga e alba, nu galbena, iar virful aripii nu este galben! Dunga alba, cu virful aripii alb, am avut dupa 1944 (daca imi aduc bine aminte, septembrie 1944), dar cu cocarde, nu Crucea Regelui Mihai!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 18 June 2009 - 12:16 PM
#124
Postat 18 June 2009 - 12:44 PM
Romulus, la 18 Jun 2009, 13:21, a spus:
Scuze Romulus, m-am hazardat si nu am citit atent raspunsul tau!
Este interesant cita bataie de cap ne-a dat crucea asta! Deci, acum este clar, din poze reiese ca la acest avion (861) nu erau crucile pe aripa (lucru care mi se pare dubios), si Z-mare nu le mai pune! Punct! Dar cei care au scris carti au avut ceva referinte. Oare sa nu fii fost corecte??
#125
Postat 18 June 2009 - 06:02 PM
Citeaza
Uitati-va la celelalte avioane, toate au coiful rosu/alb/negru (sau, mai probabil, RLM70), numai 681 are spirala! Tot din fotografii se vede ca Ju87 nu aveau Crucea Regelui Mihai pe extrados, ori 861 are! 861 are tunuri (mitraliere) iesite din mijlocul bordului de atac, celelalte de undeva de deasupra! Si mai sunt ciudatenii, cum bine le-a remarcat Radub!
Idea este ca eu facind acest avion, recte 861, Hai noroc!...si sanatae!, va fi fara cruci pe intrados. Cine face 37-le, va trebui sa puna cruci pe intrados si, probanil, sa nu le puna pe extrados!
#126
Postat 07 July 2009 - 04:06 PM
Folosind patafix si sare am mascat parte din avion (e vorba de cel la scara 1/72, camuflaj de iarna, undeva prin stepa rusa).
Apoi am vospit cu Revell 5 (un alb destul de murdar), tinind aerograful perpendicular pe macheta si tragind linii, linii in lungul axei.
Dupa uscare am dat patafixul si sarea jos. Cu o pensula lat si aspra, umezita cu alcool izopropilic, am dat in lungul liniilor de panou pentru a sterge vopseaua.
La fel am sters si bordul de atac. Stratul de lac, bine uscat, m-a ajutat foarte mult.
Ce a iesit...se vede. Nu-i chiar cum am vrut eu, dar merge.
#127
Postat 08 July 2009 - 07:19 PM
In atentia celor care fac Ju87, inmatriculare romaneasca. Pentru "mascarea" inmatricularii germane am folosit RLM 70. Din pacate contrastul cu RLM 71 este mic, asa ca abia se vede, cum se poate remarca si in fotografie. Ca atare, cind "mascati" inmatricularea germana folositi un verde mult mai inchis, eventual puneti ceva negru in RLM 70.
#129
Postat 10 July 2009 - 08:18 PM
Z-mare, la 8 Jul 2009, 20:19, a spus:
In atentia celor care fac Ju87, inmatriculare romaneasca. Pentru "mascarea" inmatricularii germane am folosit RLM 70. Din pacate contrastul cu RLM 71 este mic, asa ca abia se vede, cum se poate remarca si in fotografie. Ca atare, cind "mascati" inmatricularea germana folositi un verde mult mai inchis, eventual puneti ceva negru in RLM 70.
Arata foarte bine! Imi place in mod special cel in varianta romaneasca si ai facut grozav stergrea crucilor nemtesti!
Vad ca ai aplicat crucile de la kit. Se aplica usor sau ti-au dat de lucru?
#130
Postat 11 July 2009 - 11:09 AM
#131
Postat 11 July 2009 - 03:25 PM
Z-mare, la 11 Jul 2009, 12:09, a spus:
Da, cunosc fenomenul asta de la F 16 C care este tot de la Hasegawa. Mi-a trebuit trei zile sa elimin silvering-ul. Ce zeama a preparat "vrajitorul" Wurger? Vinde asaceva? Sunt interesat! Eu folosesc numai Micro Set si Sol, si am observat ca Sol folosit intensiv (dar vorba ta - fara sa balteasca) si cu ajutorul betisoarelor pentru urechi da rezultate.
#134
Postat 29 July 2009 - 07:14 PM
Asadar si prin urmare...continuam, nu inainte de a va demonstra ca superglue lipeste foarte, foarte bine!!!
O mica atentionare pentru cei ce asambleaza Ju 87 de la Hasegawa. Montarea mitralierelor din cocpit nu se prea face cum scrie in prospect. Cel putin eu nu am reusit, oricum am intors piesele. Am procedat asa:
1. Se monteaza piesa U2 pe spatele cupolei;
2. Se monteaza piesa U7 pe piesa U1;
3. Se introduce tot ansamblul in cupola, fara a folosi lipici;
4. Pentru ca piesa U2 sa aiba loc, trebuie decupat putin fuselajul;
5. Se pune putin lipici pe piesa U11, si se incearca montarea cupolei incercind "sa tintim" cu piesa U11 in locasul din piesa U10. Cu putina stradanie merge destul de bine.
Practic treaba e gata. Mai sunt mici detalii gen antene, voleti, tunuri, pitoate si am terminat! Va vine sa credeti???
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 29 July 2009 - 07:15 PM
#135
Postat 29 July 2009 - 07:52 PM
De astazi am inceput in forta cu al meu Stuka Romanesc. Am facut deja citeva teste cum se imbina anumite piese, dar acolo inca nu am ajuns, asa ca atentionarile tale sunt bine venite!
Sper ca de maine seara sa pot prezenta si eu citeva poze in topicul de group build din care fac parte numai eu singur...
#137
Postat 08 August 2009 - 03:31 PM
Cu tunurile a fost oarece probleme:
- aveau, dupa lipire, o bucatica "lipsa" ce a trebuit complectata. (1)
- locul unde veneau lipite cutiile cu munitie si caseta ejectoare era prea mare, a trebuit chituit (2)
- am adus ceva complectari, iat caseta de ejectare am refacut-o din tabla de cupru (3)
- le-am vopsit in RLM 65, le-am masact apoi am dat cu alb. La urma am vospsit teava in Gun mateal.(4)
A mai ramas sa pun verinurile ce actioneaza spoilerele/eleroane si contragreutatile.
Contragreutatile le-am facut din sirmulta indoita, iar capatul indoit l-am cufundat in aracet, ca sa-i dea "carne". Arata mai bine decit cele de plastic sau chiar cele din PE.(5 si 6)
Mai greu a fost cu blindajul din cocpit. Cel dat in PE era prea gros si nu aveam cum sa-l lipesc fara sa iasa ceva urit! Asa ca am facut altul din folie de plumb si l-am lipit, fara sa-l vopsesc, cu Future.
In curind pozele cu Junkers-urile gata!