Junkers Ju 87 D (1/48) si Ju 87 G (1/72)
#1
Postat 31 January 2009 - 02:27 PM
Ca atare am purces la treaba. E vorba de Ju 87 D scara 1/48, Hasegawa (da mai, am luat si un bolovan in gura, ca e prima macheta la scara mare pe care o fac!!! ), inmatriculata in FARR ( foto 1) si o macheta Ju 87 G2, pripasita pe undeva prin iarna lui '44 (foto 2 si 3). Pina una alta, pot sa va spun ca amble sunt turnate in plastic gri, cam dur la Hasegawa. Ambele sunt bine centrate, fara bavuri si efecte. Exceptia ar face prelungirea aripii de la Hasegawa care se vede nasol!!( foto 4). Am rasfoit si ceva documentatie, asa ca pot spune ca ambele sunt bune si in scara (acuma e fata de ce planuri am avut eu ). Gravarile sunt in negativ, aproape identice la ambele scari (foto 11 si 12). Detaliile de la scara 1/48 sunt impresionante, aproape ca nu mai e nimic de adaugat (foto 9)
#2
Postat 31 January 2009 - 03:18 PM
Dupa ce am dat jos de pe rame si am debavurat (unde a fost cazul, putin de tot) toate piesele, am lasat D-ul la dospit (de, daca el are tot ce-i trebe!!!) si am atacat G-ul. Primu lucru a fost astuparea gaurilor de pe laterale, in dreptul aripii (foto 13) si realizarea suportului pentru plansa de bord din PE. (foto 14)
Pentru G am avut doua foi de fotoincizii: Eduard (foto si Part (foto 7). Foaia de la Part mi s-a parut mai exacta si cu mai multe detalii, asa ca am "atacat-o" pe aceea, doar scaunul mitraliorului l-am luat (deocamdata) din folia de la Eduard. Foaia de la Part are o multime de detalii, unele aproape imposibil de lucrat cu ele (vezi foto 8, pozitiile 34 sau 67). Cei care au lucrat cu PE de la Part, situ cit de alambicate sunt detaliile de asamblare!
De exemplu, in foto 10 care sunt piesele 86, care 92 care 84??? Sau care sunt piesele 99 si care 100???? Care 102 si care 103????. Ma rog, nu mai insist.
Pina acum am facut scaunele, ceva cutii de aparatura si alte maruntisuri de 0,5 pe 0,2 mm!!! (foto 15, un patratel de la pad are 5 x 5 mm)
Asamblarea am facut-o cu superglue sau cositor, dupa caz. In orice caz, cutiile de aparatura au fost cositorite pe muchii pentru a le umple, aratau nasol altfel! Ce mai tare faza (pina acum) a fost realizrea colimatorului! Dupa ce m-am opacit vreme de o juma' de ceas cu el, l-am scapat, dintre degete, pe masa si...dus a fost! Nu l-am mai gasit, nici pe masa, nici pe jos (operatiunea matura!). Parerea mea e ca si-a bagat nasul Spok si a teleportat piesa pe undeva! Li s-o fi stricat colimatorul de pe Enterprise, mai stii???
(Scuze, am incarcat din greseala poza 6 de doua ori, pote corecteaza un moderator, eu nu stiu cum)
A, uitasem ceva.
Am rascolit eu cartile si desenele pe care le-am avut, dar nu m-am laurit, sacumul pilotului la G, avea blindaju ca in poza X sau ca in Y
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 31 January 2009 - 03:10 PM
#4
Postat 31 January 2009 - 07:05 PM
PE-urile PART scrie ca sunt pentru model Academy, se potrivesc piesele la macheta Hasegawa?
Voi continua sa urmaresc cu interes si lucrarile tale!
Succes!
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 31 January 2009 - 07:09 PM
#5
Postat 31 January 2009 - 08:05 PM
Nu prea are importanta pentru ce firma sunt facute PE-urile, se potrivesc. Nelamuriri pot apare doar atunci cind se face apel la o anume piesa din kit-ul respectiv.
#6
Postat 31 January 2009 - 08:51 PM
Macheta de la Hase e super OK, insa la toate kit-urile care mi-au trecut prin mana extensia aia de aripa e facuta ca naiba, de parca s-au gandit foarte tarziu ca poate-ar vrea sa faca si aripa de D.
Kit-ul ar beneficia macar de un set Zoom de la Eduard, panoul de instrumente din kit nu e deloc stralucit.
Cat despre seturile de PE de la Part, sunt in mod evident pentru masochisti. Nu pot sa uit cati draci mi-a facut setul de Zero la 1/48, unde se dau pentru manetele de gaz vreo 10 piese de 1-2mm care trebuiesc laminate pentru a obtine un cilindru.
#9
Postat 01 February 2009 - 11:01 AM
Citeaza
Da, la varianta D tabloul de bord ar fi fost bun din PE, dar ramine asa....
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 01 February 2009 - 11:02 AM
#10
Postat 01 February 2009 - 01:36 PM
Un alt lucru interesant pe acest forum este faptul ca sunteti foarte multi care aveti o multime de cunostinte despre avioanele reale, si se pare ca avioanele in special cele germane sunt cel mai des realizate.
Apropos, multumesc pentru raspunsul anterior!
#12
Postat 02 February 2009 - 07:28 AM
Citeaza
Z-mare, la 1 Feb 2009, 11:01, a spus:
Nu mi-a venit sa cred !! Incep sa cada bastioanele 1/72-ului ... unul dupa altul !!! Asa ceva !!!
TOTUSI ai circumstante atenuante. Chiar am putea spune: derogare. Se cheama ARR. Chiar si eu mi-am dat aceasta ordonanta de urgenta mai demult ...
La cat mai multe 1/48-uri, dar numai ARR !!
#13
Postat 02 February 2009 - 09:03 AM
Totusi, bine ca mai lucreaza cineva ceva.
Nu-ti fixez termene dar sper sa-l vad gata pana-n martie. Nu de alta dar daca te-ai apucat sa chituiesti peretele peste care va fi pus scaunul si inca in partea de jos aproape de podeaua cockpitului.....
#14
Postat 02 February 2009 - 10:29 AM
Tine-ne la curent cu lucratul (ma "doare" mai tare de detalierea la interior - astept nisca-i poze pentru inspiratie). Eu nu am luat photo-ech-uri, consider destul de mare gradul de detaliere si fara.
#15
Postat 02 February 2009 - 02:16 PM
Mai am ceva nelamuriri cu vopsitul aparaturii de prin cocpit... Din ce mi-a aratat tata Gugle, cam totul e in RLM 66.
Insa a ramas nelaurita treaba cu X si Y, ...blindajul
#17
Postat 03 February 2009 - 12:16 AM
Varianta cu schelajul din bare (adica x), e usor de sesizat, intrucat lasa sa treaca lumina fara probleme. Asa se intampla cam la toate B-urile. :a D-uri si la G-uri, vizibilitatea / lumina sunt blocate de un paravan - nu prea are ce sa fie, altceva decat blindajul din panou de otel.
#18
Postat 03 February 2009 - 05:17 AM
Blue-Max, la 2 Feb 2009, 07:28, a spus:
La cat mai multe 1/48-uri...
Pai Zetule, io ce sa mai zic...
Ai grija mare, pasoptismul este o chestie extrem de adictiva !
Am construit si io un Stuka de la Hase, acum mai bine de 10 ani, desi in cazul meu a fost un B. Pe atunci era un kit supertare, pentru tehnologia vremii era muc-si-sfarc ! Acum... s-a cam bosorogit si-si cam arata varsta. Observatiile lui Cartula sunt absolut corecte, merita sa investesti intr-un "zoom" de la Eduard.
Daca ai rabdare si ai vreme sa te vezi cu mine, pot sa-ti imprumut monografia de la MBI, ai acolo cam tot ce-ti trebe. Pot sa-ti dau doua canistre de masti de gaze de infanterie, dintr-un set de infanterie pasoptista, sa le pui in cockpit.
Blindajul cu oblon culisant de la scaunul pilotului, aparuse de la B-uri. Asa ca, poti merge linistit pe aceasta varianta, zic io...
Deci Zetule... baga mare, cu aeropasoptismul, dar... stai sa vezi cum e, daca te linge si musca afevismopasoptismului... he-he...
#19
Postat 03 February 2009 - 08:43 AM
In privinta panoului de blindaj, intr-adevar, doar lumina poate trada un panou inchis, explicit nu am vazut decit intr-o poza dar nu spune ca varianta de Ju era. Ce e interesant, la toate machetele de Ju 87, indiferent de varianta, panoul spate pilot e ilustrat cu zabrele!
Da, o sa merg pe varianta cu obturatorul, o am data in foia de PE de la Eduard (Part da varianta cu zabrele, dar la care se ataseaza un panou in forma de U. Ma rog, desenul este destul de ambiguu, va tin la curent cind ajung la montajul efectiv, deocamdata "mesteresc" pe maruntisurile din cocpit)
M-am lamurit si cu vopsitul, am gasit niste fotografii in care se vede clar ca intreg intreriorul cocpitului era in RLM 66. Asta imi usureaza mult munca de lipit a pieselor, lucru ce va trebui facut, in cea mai mare parte cu cositor.
Multam, tuturor de raspunsuri.
P.S. Mai am si o itrebare ...tehnica. Lipiciul meu tip superglue (o sticluta, ca la 20 ml, luata de la un magazin brico acu' vreun an si ceva, doi) din lichid ca apa s-a transformat, in timp, in super ...gel viscos! De lipit lipeste, dar...cit de bine? Prin ingrosarea asta, lipiciul isi pierde "puterea de aderenta"???
#20
Postat 03 February 2009 - 10:13 AM
De lipit mai prost, da, va lipi mai prost decat atunci cand este nou. Insa in general, daca e inca lichid, nu e tocmai pierdut si pentru piese mici nu va fi sesizabil. Eu cel putin n-am sesizat sa fie o diferenta majora intre un superglue 'tanar' si unul 'batran' la piese micute.
Daca insa e mai mult 'pasta', e nasol, pentru ca nu va mai intra in porii materialului si atunci va lipi spre deloc piese cum sunt PE-urile.