Nu o sa tratez in amanunt ceea ce puteti gasi oricand pe net.
Voi enumera insa niste superlative si dezamagiri.
Pentru a se obtine o viteza mai mare, inginerii de la Kawanishi adopta o configuratie cu un flotor central si doua laterale de echilibrare. Acestea din urma aveau jumatatea superioara gonflabila (de fapt desumflabila) si se puteau plia in lungul planului pe intrados dupa decolare. Sistemul nu a functionat fara repros si a fost la un moment dat abandonat.
Mai mult, pentru cazuri de extrema urgenta, flotorul central a fost conceput sa fie largat, avionul urmand sa amerizeze fortat pe burta (a doua explicatie pentru micile flotoare pliabile).
In pozele originale avioanele, (15 aparate de preserie - si unicele construite) au fost vopsite diferit - unele galben-orange, cele din productie - verdele marinei si/sau gri.
Motorul, Mitsubishi Kasei cu 14 cilindrii in stea, invartea doua elicii bipale contrarotative, ce reuseau sa scoata ~ 1500 de cai la 5500 de metri.
Viteza maxima cu toate pe el si cu cei doi niponi in cabina pre(a)lunga era de aprox. 450 Km/h (neconvingator)
Marea majoritate a aparatelor au fost distruse pe apa de catre vanatori americani.
Kit-ul Aoshima e execrabil.
Ca sa nu ma mai incurc o sa spun ca singura parte buna a fost ca se potrivea cat de cat pe planuri.
Dar:
- "gravura" in pozitiv si complet aiurea.
- Coafa cu deformari de la turnare.
- Nici un fel de detaliu la motor. De fapt nu exista motor ci doua hemidiscuri crescute pe fiecare parte a fuselajului cu o gaura rezervata pentru axul eliciei.
- voletii motorului - decorativi cel mult si total imaginativi.
- cabina - nu numai tulbure dar cu santuri adanci transmise de matrita si cu creste de plastic in mijlocul geamurilor, pe interior (crima). Ca sa puna Capac - doua urme de impingere din matrita exact in mijloc pe interior. Pentru ca mai aveam un pic si ieseam prin geam am abandonat sa le mai slefuiesc pana la dispariite. Rame !!!! Dream on baby !
- flotoarele laterale - dezastru - nimic din sistemul de retragere. Bine, admit au existat si in configuratia fixa, dar daca montantii carenati erau de subtirimea asta, nu rezistau nici la vant. Spatiu de retragere in aripa - Yok !
Munca
Slefuire completa.
Desenare cu dreionul dupa niste planuri care pot fi total fanteziste si astea, dar seamana a avion.
Niste zile din viata consumate cu cupola.
Refacerea flotoarelor propriuzise. lipire jumatati laterale; taiere in jumatati dorso-ventrale; inl;ocuirea jumatatilor dorsale cu jumatati de rezervoare (scrap-box); calcularea inclinatiei tijelor de escamotare si banuirea deformarilor pe care le vor face in ceea ce ar fi trebuit sa fie cauciuc (rezervoarele canibalizate)
Decuparea intradosului cu mult guess-work.
Regravare integrala
Inlocuire tevi esapament ventrale, gaurire prize aer motor, sus si jos.
Mascare (formare rame la cupola)
Vopsire
Decaluire
Bucurare
Revenire....in simtiri.
Iata poze cu o parte din poveste....Se vede si cand a inceput....Cam demult. Cu toate astea nu-l urasc.
Aceasta postare a fost editata de wurger: 29 January 2009 - 11:42 PM