Forum Machete,Modelism,Hobby: Kubelwagen typ 239 Holzgas - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Kubelwagen typ 239 Holzgas conversie kit Tamya/Aires-1/35

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 28 January 2009 - 08:17 PM

M-am gandit ca micul Volkswagen merita o consideratie aparte in colectia mea;aveam deja unul inclus (batranul Italeri 1/35) deci concluzia:urmatorul ar trebui sa fie un Kubel mai special.
Solutia?Simpla:o conversie;dar care anume:un "sanitar"? un"Reichposte"? un "Allantrieb"?
sau mai bine un"gasogen".
Cantarind oferta de pe piata in materie de "conversion kit" am dat cu ochii peste micul pachet de la Aires ce contine componentele necesare convertirii unui Kubel clasic(sa-i spun asa)in altfel de Kubel:echipat cu alimentare pe gaz.Partile principale sunt oferite din rasina si sunt in numar de 7,urmate indeaproape de o coala de fotoincizii finisate in culoarea otelului,34 la numar(vreo 50 in fapt,daca luam in calcul ca unele repere poarta aceeasi numerotare pentru mai multe piese).
Reperele PE potrivesc in buna parte(cred ca vreo 90%) pentru versiunea de Kubelwagen clasic(un typ 82 sa zicem).
Pentru "suport"am ales,din multimea de kubeluri 1/35 de pe piata,kitul Tamya(series no.213),motivat de mai multi factori:pretul,acuratetea(un kit destul de tanar-1997),raportul dintre pret si calitate si nu in ultimul rand gradul de compatibilitate cu kitul/conversie al celor de la Aires.



"In Germania,efortul de a fi independent de importurile de petrol,a determinat guvernul sa incredinteze industriei mai multe contracte de dezvoltare si producere de vehicule propulsate pe baza de combustibili"domestici".La indemana era lemnul,carbunele-antracit,lignit si altele asemenea.
Izbucnirea razboiului a adancit nevoia de a dezvolta si exploata asemnea generatoare de gaz,intr-un grad mai mare.Cel mai raspindit dintre combustibili era lemnul,care urma sa fie distribuit prin intermediul a peste 3000 de statii,raspindite pe teritoriul tarii.
Pe 30 mai 1942 a fost infiintat Biroul Central pentru Generatoare:de acum combustibilul lichid era destinat numai frontului,in particular vehiculelor de lupta,politiei sau altele asemnea,combustibilul pe baza de lemn fiind destinat vehiculelor civile si economiei.
Pana la sfarsitul razboiului au fost produse 200.000 de asemenea generatoare pe lemn,care au ajuns sa fie folosite,cu timpul,inclusiv de catre vehiculele armatei-au existat chiar si tancuri de scoala,echipate cu asemenea instalatii.


...Prepararea,curatirea,dar mai ales pornirea unui asemnea motor,era foarte laborioasa si murdara.
Liderul in materie de productie a acestor generatoare a fost firma Imbert AG din Koln.


...Consumul unui camion de 5 tone,atingea 100 de kilograme de lemn sau 50 de kilograme de carbune,la 100 de km,in timp ce randamentul motorului scadea,in medie,cu 20%"

Am citat din "Trucks of the Wermacht". Autor Frank Reinhard.Editura Schiffer.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 28 January 2009 - 08:55 PM


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 28 January 2009 - 08:46 PM

Ramele si sasiul Kubelwagen typ 82 de la Tamya
Imagine atasata: 012809202550.jpg


Imagine atasata: 012809202653.jpg


Imagine atasata: 012809202754.jpg



coala de PE si cele 7 piese din rasina de la Aires,ce constituie conversia

Imagine atasata: 012809202855.jpg


Imagine atasata: 012809202944.jpg

#3 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 29 January 2009 - 12:51 AM

Reteta, ingredientele.....Coacerea in nr. viitor.
Hai tu Longinus !!

P.S. Fiind de la Tamiya, se introduce la loc in cutie cu lipici si smirghel si se agita bine cu cutia inchisa. Apoi se trece la vopsire. Ca efect se pot figura liniile de imbinare intre piese, ca la tamiya nu se prea vad.

#4 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 29 January 2009 - 04:09 PM

Ai dreptate Wurger,coacerea vine din urma.Tamya il plaseaza pe micul "Volks" prin modul de turnare,in randul kiturilor "easy";
- deci bavuri si muchii vizibile sunt,dar nu"de netrecut" iar nivelul de detaliere este unul satisfacator:daca mai pui la socoteala si alea vreo 50 de PE-uri ce se adauga,rezulta un model destul de"simpatic".
Problema mea se afla in alta parte:inmatricularile din kitul de baza sunt pt.Kubel-uri ce nu au fost niciodata dotate cu generatoare de gaz(evident),Aires nu ofera nici un decal(la faza asta te descurci),iar eu nu am gasit poze cu Typ 239 in unitati operationale,deci habar n-am cine le-a folosit si pe unde.Tot ce am identificat sunt vreo doua autovehicule nou-noutze(aceleasi foto cam peste tot unde am cautat)pozate parca in fata unui show-room.Nici macar nu am gasit referiri la cate Kubel-uri "gasogen"au fost produse,in total.

#5 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 29 January 2009 - 05:26 PM

Super interesant subiectul, frate Longunus!

Banuiesc ca ai vazut pozele astea

#6 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 29 January 2009 - 10:43 PM

Multumesc camarade @Mersu,da le-am vazut;dupa cum observi nu sunt foarte clare in privinta inmatricularii militare si aici ma refer in mod anume la insemne de unitati,fanioane etc.
Cei de la Aires au pus pe cutia conversiei fotografia machetei "rezultante" vopsita in tonuri de mascare;de unde s-or fi inspirat,n-am idee;eu tot ce am putut identifica din poze sunt Kubel-uri "monocrome"-daca-mi permiti expresia :-D .

P.S. pare-mi-se ca in pozele alea,apare inca un soi de "gasogen"cu generator diferit fata de ce am eu in kit.


-pana una,alta,iata niste poze de preambul cu "burtica" lui"Typ 239"(inca in varianta"Typ 82 :pardon: ).

eu cam asa cred ca ar trebui sa arate pe dedesubt-interiorul aripilor este inca"neatins"-:
Imagine atasata: 012909220548.jpg

kitul Tamya nu ofera din pacate si motorul,decat partea inferioara a blocului si cutiei de viteze;se mai vad esapatiile,bratele oscilante ale suspensiei si bara de torsiune:
Imagine atasata: 012909220640.jpg

Imagine atasata: 012909220737.jpg

Imagine atasata: 012909220614.jpg

#7 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 29 January 2009 - 11:24 PM

Serus

Nu are sens sa-mi spun parerea despre reprezentarea burtii, avand in vedere ca am vazut-o pe viu, ceea ce ai postat arata prea putin concludent raportat la culorile folosite in realitate.

Cred ca vehiculul pe care il reprezinti tu este asta :
Imagine atasata: img_545321c6.jpg

Sper sa te ajute.
Spor la treaba !

#8 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 29 January 2009 - 11:34 PM

Da,asta-i si-i cea mai raspindita foto cu un "239" ;dupa cum vezi nu are inmatriculare -ma refer la distinctive militare- si nu-mi dau seama de culoare:era "dark yellow"?

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 29 January 2009 - 11:35 PM


#9 Useril este offline   grek 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 20-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:blindate si aviatie

Postat 30 January 2009 - 10:53 AM

Am si eu o intrebare legata de masinaria asta: care e principiul de functionare a unui astfel de vehicul?

#10 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 January 2009 - 04:48 PM

Vezi postareagrek, la 30 Jan 2009, 10:53, a spus:

Am si eu o intrebare legata de masinaria asta: care e principiul de functionare a unui astfel de vehicul?


Salut @grek- tehnica de obtinere a combustibilului(in esenta tot hidrocarburi) ar consta in "gazificarea"biomaterialului,in cazul nostru lemn(exista si versiunea pe carbune).
Materialul lemnos este incalzit foarte mult(nu ars !!) timp in care camera generatorului este inchisa ermetic procedeul dezvoltaind o mare cantitate de hidrogen;dupa aceasta faza se permite circularea aerului care trece imbogatit cu acel hidrogen si monoxid de carbon si este apoi comprimat,urmarindu-se formarea de hidrocarburi.
Boilerul era dirijat de 4 valve,iar reglajele presiunii se faceau din doua robinete ce permiteau alimentarea motorului cu cantitati variabile din gazul,astfel obtinut.Ajuns in motor,functionarea se facea dupa procedeul clasic care ar implica folosirea benzinei obisnuite.
In nomenclatorul tehnic al nemtilor,existau doua(ba cred ce ar fi chiar trei)versiuni ale generatorului:
"Holzgas Anlage" si "HolzkohlGenerator"
Ceea ce reprezint eu este de fapt un Kubel typ 82(K1 klass) dotat cu aceasta instalatie. Din 1943(cand Speer a ordonat ca toate vehiculele civile si cele militare destinate unitatilor de spate sa treaca la asemnea combustibil) firma Porsche,Wisco AG si Zeuch au produs "kituri"ce se puteau instala relativ usor pe orice masina(in principal cele mici de talia unui Kubel).
Tehnica s-a raspandit foarte mult dupa 1943 insa pare ca au existat ordine exprese ca fotografii oficiali sa nu fotografieze aceste automobile,instalatiile(pe lista era inclusi si caii !!) motiv pt.care astazi se gasesc foarte greu asemenea poze(in special cu autovehicule ale armatei)

A existat chiar un proiect functional(eu numai despre asta stiu) de avion cu reactie ce functiona pe baza de praf de carbune si care s-a numit "Lippisch P13 " cu variante "a" si"b"-despre el uita-te aici.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 30 January 2009 - 04:57 PM


#11 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4843
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 30 January 2009 - 05:36 PM

Am gasit si eu o schema de functionare ( aveam mai multe insa mi-am pierdut de curind toata " agoniseala" ) . Din pacate , nu prea exista documentatie foto referitoare la aceste vehicole. Kubel -ul cu sistem gazogen din topicul " WW 2-foto" are inmatriculare daneza (parca ) , fotografia a fost facuta putin dupa razboi . ------(pe lista era inclusi si caii !!) ------ :-D . Ma intreb unde-i puneau soba ...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 000_1_schemafonctionnement.jpg


#12 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 30 January 2009 - 07:08 PM

Am vazut pe discovery un documentar cu 2 indivizi ca au facut si ei o astfel de masina(1:1 ... ma refer la motor).Era destul de eficienta.Topor sa ai. :-D
Tin minte ca au folosit granule de argila pt. purificator.
Imi place cum ti-a iesit rugina.De fapt mereu imi place cum iti iese.La final dai cu lac?Sau dispare daca dai?

Aceasta postare a fost editata de tgr: 30 January 2009 - 07:10 PM


#13 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 January 2009 - 08:22 PM

Well:
@dany-trebuia sa fiu mai explicit:caii nu puteau fi fotografiati din alte ratiuni,fara legatura cu "holzgas";
masura face parte din paranoia antispionaj pe care orice natiune o dezvolta,in special la vreme de razboi;
probabil era vorba despre eventualitatea ca inamicul sa obtina informatii(din fotografii)despre numarul si starea de sanatate a animalelor(de pilda dupa aspectul fizic ar fi putut desprinde idei cam cum sunt hraniti,rezerva de furaje sau daca si in ce masura urmeaza sa fie sacrificati pentru consum,in lipsa de alte patrupede);poate asta sa fi fost motivul includerii lor pe lista cu "Verboten"la fotografiat;
-stiu ca pare absurda idea,dar pe timp de razboi isteriile de genul asta pot atinge proportii greu de crezut pe timp de pace.

Procedeul de obtinere a combustibilului prin metoda gazificarii materialului lemnos se foloseste si astazi,cu bun randament,nu la noi ci in tari cu administrare serioasa,ca de pilda Finlanda;se stie ca ei au cea mai mare suprafata impadurita raportat la teritoriul tarii,din toata Europa,iar aceasta suprafata o sporesc prin programe judicioase de reimpadurire.


@Tgr multumesc pentru apreciere;nu,nu folosesc lac,dar chiar daca as folosi,culorile si efectele aplicate nu se mai sterg,fiind extrem de stabile.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 30 January 2009 - 08:28 PM


#14 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 31 January 2009 - 09:54 AM

Ca de fiecare data, extrem de bine documentat, iar realizarea de exceptie. Felicitari! Rugina o simulezi cu pasteluri? Sa inteleg ca in general nu esti adeptul "sigilarii" machetei cu lac mat?

#15 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 January 2009 - 10:43 AM

Vezi postareaDegrelle, la 31 Jan 2009, 09:54, a spus:

Ca de fiecare data, extrem de bine documentat, iar realizarea de exceptie. Felicitari! Rugina o simulezi cu pasteluri? Sa inteleg ca in general nu esti adeptul "sigilarii" machetei cu lac mat?


:-D @Degrelle multumesc.
Din pacate partea de documentatie(foto)la capitolul asta cam lasa de dorit;nu am inteles o vreme care sa fie motivul pentru care nu se gasesc fotografii cu "239" asta pana cand nu am dat(din intamplare)peste ordinul ala emis de autoritatile naziste in care se interzicea fotografierea unei liste intregi de "obiective"-nu reiau,am spus mai sus.

Realizarea-atat cat este pana in prezent-arata bine,sper sa n-o dau in bara spre final.Rugina este intr-devar realizata cu pulbere de pasteluri,mixata din trei-patru nuante,cam dupa modelul filtrelor de ulei;
"Burtica"masinariei(este valabil pentru oricare dintre machetele pe care le-am postat pana acum pe forum)
a fost vopsita in culoarea de baza a modelului-in cazul de fata "dark yellow".
Peste vopseaua uscata partial,am vopsit(cu pensula) acel strat de rugina obtinut din pasteluri diluate cu terebentina(in cazul meu este vorba de banalul Terpinol,solventul ce se gaseste la orice magazin de profil).
Prafurile de pastel(in esenta carbune colorat din cel folosit de artistii plastici) se dilueaza la perfectie in terebentina asta si se transforma in vopsea,pur si simplu.Dupa uscare adera la vopseaua de baza(cu care exista tendinta de a se amesteca !! deci atentie la cat insisti-exista riscul sa nu mai semene a nimic)in asa masura incat nu mai necesita protectie suplimentara;in plus prin uscare,carbunele(indiferent de nuanta)revine la culoarea mata,amorfa,pe care o are in mod normal:de aici efectul de praf,rugina etc.ce imita foarte bine realitatea-in fapt tocmai asta constituie:un praf multicolor,dar la scara minuscula.
Marele avantaj ar fi ca toate pulberile alea amestecate,dau o nuanta(nuante) practic imposibil de reprezentat dintr-o singura culoare.


P.S. nu insista cu pensula intr-un singur loc,lasa vopseaua(pastel) sa se aseze singura;are(din fericire)tendinta de a pleca si se depune in strat mai gros,pe la muchii inchise,interstitii etc:ea face exact ceea de ce ai tu nevoie si o face mai bine decat ai reusi tu cu aerograf,pensula,etc.

P.S.2 lacul mat(eu am un spray aerosol de lac mat destinat protejarii picturilor in ulei) are "darul" nedorit de a revigora culoarea pastelului in asa masura incat modelul devine prafuit,dar in culori vii.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 31 January 2009 - 10:50 AM


#16 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 January 2009 - 08:30 PM

Ceva poze cu asamblarea capotei modificate(pozele nu sunt stralucite,insa au doar rol speculativ;cele cu detalii,vor urma):

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 013109185619.jpg
  • Imagine atasata: 013109185645.jpg


#17 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 01 February 2009 - 06:15 PM

Si"dovada" ca sistemul de generatoare a fost montat si pe vehicule mai grele o constituie aceste "251"
-aviz amatorilor de conversii-

Imagine atasata: extra4.jpg

#18 Useril este offline   saber 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 214
  • Inregistrat: 25-June 08
  • Location:Izmir-Turkey

Postat 01 February 2009 - 07:37 PM

Hi Longinus,
Bottom side looks like so realistic,perfect job my friend.
Have good work.

Aceasta postare a fost editata de saber: 01 February 2009 - 07:38 PM


#19 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 01 February 2009 - 10:52 PM

Vezi postareasaber, la 1 Feb 2009, 19:37, a spus:

Hi Longinus,
Bottom side looks like so realistic,perfect job my friend.
Have good work.



Hi Saber,I,m glad you are back;
Thanks for apreciations;this little conversion between Tamya Kubel typ 82 and Aires(resin conversion kit)is work in progress:here more pics(some of them the lower part of the car-still unfinished):

...inside the car(unfinished,too)

...and a general view/details of the body :whistle:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Kubelgas_016.jpg
  • Imagine atasata: Kubelgas_018.jpg
  • Imagine atasata: Kubelgas_019.jpg
  • Imagine atasata: Kubelgas_028.jpg
  • Imagine atasata: Kubelgas_012.jpg
  • Imagine atasata: Kubelgas_014.jpg
  • Imagine atasata: Kubelgas_011.jpg
  • Imagine atasata: Kubelgas_025.jpg
  • Imagine atasata: Kubelgas_027.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 01 February 2009 - 10:37 PM


#20 Useril este offline   Marder 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 215
  • Inregistrat: 29-May 07

Postat 02 February 2009 - 12:04 AM

Ma duci la disperare cu subiectele astea !! :bang: Foarte tare. Astept finalul. :whistle:

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi