Solutia?Simpla:o conversie;dar care anume:un "sanitar"? un"Reichposte"? un "Allantrieb"?
sau mai bine un"gasogen".
Cantarind oferta de pe piata in materie de "conversion kit" am dat cu ochii peste micul pachet de la Aires ce contine componentele necesare convertirii unui Kubel clasic(sa-i spun asa)in altfel de Kubel:echipat cu alimentare pe gaz.Partile principale sunt oferite din rasina si sunt in numar de 7,urmate indeaproape de o coala de fotoincizii finisate in culoarea otelului,34 la numar(vreo 50 in fapt,daca luam in calcul ca unele repere poarta aceeasi numerotare pentru mai multe piese).
Reperele PE potrivesc in buna parte(cred ca vreo 90%) pentru versiunea de Kubelwagen clasic(un typ 82 sa zicem).
Pentru "suport"am ales,din multimea de kubeluri 1/35 de pe piata,kitul Tamya(series no.213),motivat de mai multi factori:pretul,acuratetea(un kit destul de tanar-1997),raportul dintre pret si calitate si nu in ultimul rand gradul de compatibilitate cu kitul/conversie al celor de la Aires.
"In Germania,efortul de a fi independent de importurile de petrol,a determinat guvernul sa incredinteze industriei mai multe contracte de dezvoltare si producere de vehicule propulsate pe baza de combustibili"domestici".La indemana era lemnul,carbunele-antracit,lignit si altele asemenea.
Izbucnirea razboiului a adancit nevoia de a dezvolta si exploata asemnea generatoare de gaz,intr-un grad mai mare.Cel mai raspindit dintre combustibili era lemnul,care urma sa fie distribuit prin intermediul a peste 3000 de statii,raspindite pe teritoriul tarii.
Pe 30 mai 1942 a fost infiintat Biroul Central pentru Generatoare:de acum combustibilul lichid era destinat numai frontului,in particular vehiculelor de lupta,politiei sau altele asemnea,combustibilul pe baza de lemn fiind destinat vehiculelor civile si economiei.
Pana la sfarsitul razboiului au fost produse 200.000 de asemenea generatoare pe lemn,care au ajuns sa fie folosite,cu timpul,inclusiv de catre vehiculele armatei-au existat chiar si tancuri de scoala,echipate cu asemenea instalatii.
...Prepararea,curatirea,dar mai ales pornirea unui asemnea motor,era foarte laborioasa si murdara.
Liderul in materie de productie a acestor generatoare a fost firma Imbert AG din Koln.
...Consumul unui camion de 5 tone,atingea 100 de kilograme de lemn sau 50 de kilograme de carbune,la 100 de km,in timp ce randamentul motorului scadea,in medie,cu 20%"
Am citat din "Trucks of the Wermacht". Autor Frank Reinhard.Editura Schiffer.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 28 January 2009 - 08:55 PM