SdKfz.232(8rad) Roden 1:72 Despre articol...
#1
Postat 10 August 2005 - 10:59 PM
Sper sa o gasiti utila si folositoare, oarecum...
La sfaturile voastre, am scris-o putin mai "modelistic-orientata" deacat prima.
Cat despre model... vedeti voi si judecati.
Cum am mai spus, ORICE opinie este BINEINTELES, mai mult decat binevenita !
Articolul il gasiti AICI
#5
Postat 11 August 2005 - 08:48 AM
As avea doar o mica observatie: pe laterala turelei si a sasiului inferior exista niste porturi de observatie care puteau fi o idee mai bine evidentiate cu o spalare de ulei mai negru, nu doar ruginiu cum ai folosit tu. Fiind niste piese mobile, ar avea nevoie de putin mai mult contrast. S-ar putea insa ca umbrele in realitate sa fie mai vizibile decat in poze.
Oricum e un model grozav si observatia mea minora.
Citeaza
Pai solutia e sa devii si tu fan al prafului si ruginei! Garantez ca nu vei regreta!
#7
Postat 11 August 2005 - 05:51 PM
Dar, cum mi sa dus veste de circotas, am doua "nemultumiri" si o nelamurire: poze imi par prea mici si cam intunecate. Si de aici, nedumerirea: culoarea imi pare cam prea inchisa, nu trebuia putin mai ...galbena???
Cit despre cartile de la Airfix, am si eu patru (bineinteles legate de aviatie) si sustin sint "valabile" chiar si acum, dupa aproape 30 de ani de evolutie a machetismului!
Inca o data felicitari si ....restul pe cind??????
Cit despre detaliile la scara 1/72 si eu am sustinut ca trebuie nitel "exagerate" pentru a fi scoase in evidenta, mai usor remarcate. Fiind o scara destul de mica este greu sa impaci si capra (detaliul) si varza (corectitudinea lui) !
AlexPl, o lucrare buna trebuie doar sa te incuirajeze!!
#8
Postat 11 August 2005 - 09:16 PM
Daca l-am laudat acum imi pot permite sa il si critic. Sa presupunem ca eu as fi "politia culorii"... Ei bine as amenda serios si fara discutii nuanta. Daca este Tamiya nu inseamna ca nu poate fi o culoare gresita. Eu cred ca asa ar arata panzergelb daca ar murdar de ulei de motor folosit sau ar fi fost intentionat camuflat cu ceva peste culoarea initiala. Stiu ca exista un obicei in a muradarii vehiculele cu funingine pentru misiuni de noapte. In acest mod simplu eliminau orice tenta de luciu in lumina lunii. In concluzie:cred ca un vehicul prospat vopsit in panzergelb avea alta nunata. Insist asupra acestui aspect pentru ca vreau sa il conving pe Dragos sa foloseseaca pe viitor alta culoare de baza pentru blindatele germane.
La cat mai multe machete insotite de aricole inspirate,
Aurelian
#9
Postat 11 August 2005 - 09:18 PM
Dar mai intai despre culoare - dunkel-gelb era vopseau folosita, deci un galben inchis, desi in foto de epoca cineva mi-a aratat vehicule germane intr-un galben mult mai deschis. Discutie care se poate lungi, fiecare cu argumentele lui, pina la urma fiecare face cam dupa cum ii place.
Problema mai spinoasa se refera insa la rugina. Dupa cite se vede, proprietarii de drept ai masinii cautau fie ochiuri mai mari de apa fie zone mai ploioase si-si tineau acolo masina. In plus, atirnau cirpe bine imbibate cu apa in jurul zonelor verticale. Daca nu era suficient foloseua probabil tehnici astazi la indemina tuturor modelistilor spre a-si "camufla" vehiculul cu pete de rugina. Nu contest frumusetea si spectaculozitatea petelor de rugina dar doar in cazul utilizarii lor ... decente. Daca pe zonele orizontale s-ar mai putea vedea asa ceva, pe cele verticale-oblice cum ? Si inca o chestiune - rugina direct pe vopsea cred ca mai greu putea sa se lipeasca.
Ei, asta da circoteala.
#11
Postat 12 August 2005 - 06:59 AM
Acum, cateva raspunsuri:
-AlexPl, cred ca ce zici nu e bine. Z-mare are dreptate. La cat costa un Roden la Pavel si daca modelul meu te-a imboldit cumva, MAINE poti incepe unul nou. Motivul principal pentru care m-am alaturat voua, a fost tocmai acesta: de a ma inspira si poate de a inspira...
-Ahmed, in principiu ai dreptate, am explicat in articol ca platitudinea detaliilor exterioare este o problema. Nu sunt de acord cu un washing negru pe aceasta nuanta, contrastul e prea mare si nenatural.
-Z-mare, laudele tale sunt magulitoare. Fotografiile: Prin natura profesiei ma joc cu lumina si ce imi place mai mult la lumina este UMBRA. Folosirea alternantei lumina-umbra e cel mai creativ mod de a simula trei dimensiuni unei imagine in doua. Cat despre nuanta, ca avionist tu stii ca pretentia de a "decreta" ca nuanta unei culori este cea originala este o aiureala si un juc de societate pe care il jucam noi, modelistii...
-Asideri nu tu esti "politia culorii"! StellMaster da un raspuns la obiect in chestiune. Adaug doar atat: nemtii, pragmatici cum sunt ei, nu cred ca si-ar fi camuflat vehicolele pe teatrul European in GALBEN. Ci intr-o nuanta cu tente subtile de oliv si mai inchisa...
-SteelMaster, stii bine ca sunt de acord cu tine in chestiunea ruginii... Dar cateodata te lasi furat de licente "artistice" doar pt ca da bine...
#12
Postat 12 August 2005 - 03:46 PM
Leonardo da Vinci, in Cina cea de taina (ce tot e la moda!), are o sumedenie de licente (ca sa nu le spunem greseli) si totusi nimeni nu se plinge de asta, ba din contra!
Cum spunea si prietenul Wurger, trebuie sa pacalim ochiul intr-un mod placut, dar fara sa exageram (cind incepi sa te intrebi daca nu e prea mult, inseamna ca deja e prea mult!). Rugina, praful, uleiul, fumul, vopseaua sarita, nu sint decit "licente poetice" ce fac sa puna in valoare macheta, sa scoata in evidenta anumite detalii, se estompeze unele greseli. Totul este sa sti cind iti pui .....intrebarea
Ai o pereche de pantofi noi-nouti, stralucitori fara pata, sint frumosi si te falesti cu ei....dar te cam bat, pasesti mai "intepenit". Mai ai o pereche, cam uzata, patata, nu prea sint de fala, dar care s-au "dat" dupa piciorul tau si te simti excelent, parca nici nu ai fi incaltat. Care sint mai ...buni???
#13
Postat 12 August 2005 - 08:15 PM
Citeaza
Poate ai dreptate, dar nu as fi atit de categoric! In ultimul timp, oameni seriosi, au facut cercetari pe marginea subiectului si multe culori au fos deja "definite". S-au mai gasit resturi de avione destul de bine conservate sau chia ...vopsea originala. Cred ca sti povestea neamtului care a "sustras" de la servici (o fi avut si ceva singe de roman in vene!) nitcai vopsea de avion, ca sa-si coloreze machetele, de altfel destul de bine facute, din lemn! Ca mai sint unele dubii, asta e alta poveste!
#14
Postat 12 August 2005 - 08:37 PM
E complicat cu nuantele astea ...
Nu uitati ce scrie Ullmann cu doar vreo 2 ani in urma:
http://cartula.net/modules/xfsection/artic...hp?articleid=68
#15
Postat 12 August 2005 - 09:00 PM
Am vazut insa modele care se apropie de realitate si va pot spune ca arata bine. Mai ales ca s-a folosit din plin fotografia de epoca drept model si referinta.
Toate bune si frumoase, totul depinde asa cum desenam mai demult de gustul fiecaruia, dar fara a exagera. Si incercind sa folosim, poate, logica daca avem la indemiona.
Din punctul meu de vedere modelismul are 2 laturi - una tehnica si cealalta artistica. Ce rost mai are sa ne batem capul cu nituri, capace sau perforatii la janta, daca tot vrem sa fim ca Da Vinci. Cunoastem pe cineva care tot vopseste si spala, de-l uita Dumnezeu, dar ale carui modele nu le-a remarcat nimeni, relativ recent. Poate pentru ca erau prea putine ?
#16
Postat 13 August 2005 - 08:23 AM
- Z-mare, discutiile pe culori si nuante, sunt intre noi modelistii un "neverendingstory". Promit sa discutam asta cand vom fi candva, undeva, fata in fata...
- M-as bucura daca mi-ai scrie in inbox ce titluri din cartile Airfix detii. Am si eu 'fo patru-cinci plus multe numere din revista. Poate ne facem fericiti reciproc...
#17
Postat 27 August 2005 - 01:18 AM
1. alinierea rotilor nu e chiar o mare problema din moment ce modelul Roden are suspensii foarte bine facute si mobile care permit "modelarea" celor 8 roti dupa suprafata pe care ruleaza. Rotile se misca, de asemenea independent, asta in caz ca vrei sa plimbi masinuta cu o sforicica prin casa (din pacate, pentru ca eram mort de oboseala, am comis-o... adica am blocat una din roti la montaj :cry: )
2. decalul cu "schultz" nu prea cred ca are ce cauta pe o masina apartinand Diviziei Goering. "schultz" provine, cred, de la "schultz-staffen" aka SS. De altfel, pe prospect, decalul apare la versiunea pentru Viking. Hermann Goering era o divizie a Luftwaffe, nu a SS-ului.
#18
Postat 27 August 2005 - 08:15 AM
- SS vine de la "SHUTZ-staffen".
- Vezi si numerele de inmatriculare care sunt WL nu SS. Adicatelea Luftwaffe.
- Chestia cu rotile "rotitoare" este un gimmicks de prost gust din partea Roden. INSIST: atentie la alinierea rotilor !
#19
Postat 27 August 2005 - 12:26 PM
Intr-adevar cercurile sunt de la HG iar schultz e doar in mintea mea.
Invatatura de minte sa gandesc, dupa care sa vorbesc.
Si acum, ca pedeapsa, spun lectia:
Cercurile albe taiate marcheaza compania sau bateria aidoma unui cadran de ceas. Chestiune specifica HG.
Mai am de spus asta de 99 de ori dupa care scap :-?