Postat 17 January 2009 - 09:23 PM
Cum vopsesti roata:
- In mod normal, exista o demarcatie intre janta si cauciuc, Cu un compas distantier (compas cu doua virfuri), cu un picior infitp in axul rotii, trasezi demarcatia prin zgiriere, usor, ca sa iasa un sant fin. Vopsesti janta rotii in aluminiu apoi cu vopseaua "cauciuc" (eu folosesc un amestec de MM rubber si negru in proportie de 1/1) diluata ca pentru aerogarf vopsesti usor pe margina santului. Capilaritatea trage vopseaua in sant, dar nu si peste janta. Cu putina experienta iese un lucru foarte bun.
- hobane. Cea mai buna metoda este ce de "crosetare", fie cu fir de nylon de 0,08 sau 0,1 mm, fie cu fir de par natural sau de peruca. Cu un burghiu de 0,3 mm dai gauri in zonele de prindere ale hobanelor. Te hotarasti la un capat de unde sa pleci. Inroduci firul in acea gaurica, pui putin supergulue pe in 'ic" de plastic si il lipsti in gaura. Tragi firul de la o gaura la alta, fara sa il lipesti, pina 'pozezi' cea mai mare parte, sau ma rog, daca se poate, toate hobanele de pe o parte. Faci acelasi lucru si pe cealalta parte. Dupa asta, intinzi cite o secventa de fir si cu un ic uns cu superglue il blochezi in fiecare gaura, cind pe aripa stinga, cind pe aripa dreapta, incit tensiunile sa fie egale pe ambele aripi. Dupa uscarea lipiciului, tai icurile, cu atentie sa nu tai si firul, apoi slefuiesti zona si retusezi cu putina vopsea. (asta face parte dintr-un articol pe care nu m-am mai invrednicit sa-l termin.)
Nu recomand firul de stiren, deoarece, tas "in scara" este prea fragil si se rupe extrem de usor.