Pfalz D.III Roden 1/72
#1
Postat 14 January 2009 - 11:40 PM
Mi-am luat un kit de Pfalz D.III de la Roden, vopseluri, pensule, cuttere, adeziv, de toate pentru toti. Acum, fiind primul kit pe care vreau sa-l fac serios, adica sa includa si vopsea, stau si ma uit la el si mi-e frica sa ma ating deoarece am o intrebare care imi tine neuronul ocupat: "Cum vopsesc rotile".
Adica cum sa maschez astfel incat cauciucul sa fie vopsit negru, iar capacul sa fie argintiu? Cu mana si cu pensula 0/10 mi se pare imposibil. Daca pun hartie de mascare pe de-asupra si tai pe contur cu cutterul mi-e frica sa nu stric roata. Ce abordare imi recomandati?
Am deschis topic, deoarece vreau sa va tin la curent cu evolutia lucrarii, pentru a va mai putea stresa cu cate o intrebare cand am ocazia.
Multumesc anticipat.
imi cer scuze pentru calitatea fotografiilor.
#2
Postat 15 January 2009 - 12:50 AM
Spor la treaba!
#3
Postat 15 January 2009 - 12:53 AM
Nu stiu daca ai mai facut din astea din WWI. Sunt niste chichite. Trebuie sa-ti planifici atent etapele de constructie si vopsire, incluzand intinderea hobanelor.
Masca pt roti - compas, scoci tamiya de hartie. ori vopsesti intai cauciucul si folosesti masca cu gaura. Ori vopsesti janta si pui capacul de harite si-ti raman cauciucurile
sau cu un sablon de plastic cu cercuri decupate.
Sau compas cu lama.
Sau masti de la eduard.
#4
Postat 15 January 2009 - 01:13 AM
In legatura cu planificarea etapelor... ce am mai citit si eu prin stanga si prin dreapta. Nu am mai facut niciodata WW1. Am vazut ca majoritatea au intins hobanele dupa ce au asamblat restul pieselor. Am vazut ca cineva a lipit hobanele de aripa, nu a gaurit aripa. Asa as dori sa fac si eu. Voi face teste pe niste plastice sa vad daca se lipesc cum trebuie. Nu am mari asteptari, acest avion va fi un cobai pentru mine...
Aceasta postare a fost editata de gojira: 15 January 2009 - 01:20 AM
#5
Postat 15 January 2009 - 01:18 AM
gojira, la 15 Jan 2009, 01:13, a spus:
Ai vazut ca stii si singur... Eu nu stiu cum faci cu sarmele care tineau aripile. Cred ca in limbajul wurger-ului se numesc "hobane".
Aceasta postare a fost editata de Cata: 15 January 2009 - 01:19 AM
#6
Postat 15 January 2009 - 03:53 AM
#8
Postat 15 January 2009 - 09:53 AM
Eu as porni de la interior la exterior, adica mai intai capacul rotii cu argintiu si apoi cu negru mat/maroniu.
Aceasta postare a fost editata de AdyAero: 15 January 2009 - 09:55 AM
#10
Postat 15 January 2009 - 10:07 AM
#11
Postat 15 January 2009 - 10:51 AM
Eu folosesc fir de pescuit de 0,8, pentru scara 1/48. Daca si tu te hotarasti sa folosesti tot fir de pescuit, atentie ca firul trebuie sa fie intins bine. Cu tehnica lipirii iti va fi foarte greu sa le faci intinse. Gaurirea, in schimb e buna pentru ca trecind firul prin gaura poti sa-l lestezi si apoi sa lipesti cu CA pus in gaura.
Spor,
Bill
#12
Postat 15 January 2009 - 10:53 AM
Aceasta postare a fost editata de bogy: 15 January 2009 - 10:55 AM
#14
Postat 15 January 2009 - 11:17 AM
Sa ai grija cu o chestie: banuiesc ca vopsitul il faci la aerograf. Aripa superioara se monteaza dupa vopsire. Montezi totul, inclusiv montantii pe aripa inferioara si pui si hobanele (astea le pui dupa ce vopsesti) si dupa asta vi cu aripa superioara. Hobanele de comanda se pun la final, dupa ce pui decalurile si faci spalarea de rigoare cu ceva umbra arsa, foarte bine diluata.
#16
Postat 16 January 2009 - 09:03 PM
Lt.August Handl,primavara lui 1918-
"Jasta 16b"
Pfalz D III(1396/17)
Oberleutnant Oscar von Boenigk toamna lui 1917
culoare argintiu-verzui,ampenaj albastru deschis,benzile negre ce inconjoara fuselajul constituie distinctivul unitatii(Jasta 4 )
Pfalz D III zburat initial de catre lt Werner Voss,apoi de catre lt.Hans Weiss
Vopsire- gri-otel cu nasul galben/lemn(distictivul de identificare al unitatii-Jasta 10) si doua benzi negre.
-primavara/vara lui 1917 Franta aerodromul de la Mercy-le-Haut.
Sper sa-ti serveasca.Spor la treaba si baga poze.
#17
Postat 16 January 2009 - 10:13 PM
#18
Postat 17 January 2009 - 09:23 PM
- In mod normal, exista o demarcatie intre janta si cauciuc, Cu un compas distantier (compas cu doua virfuri), cu un picior infitp in axul rotii, trasezi demarcatia prin zgiriere, usor, ca sa iasa un sant fin. Vopsesti janta rotii in aluminiu apoi cu vopseaua "cauciuc" (eu folosesc un amestec de MM rubber si negru in proportie de 1/1) diluata ca pentru aerogarf vopsesti usor pe margina santului. Capilaritatea trage vopseaua in sant, dar nu si peste janta. Cu putina experienta iese un lucru foarte bun.
- hobane. Cea mai buna metoda este ce de "crosetare", fie cu fir de nylon de 0,08 sau 0,1 mm, fie cu fir de par natural sau de peruca. Cu un burghiu de 0,3 mm dai gauri in zonele de prindere ale hobanelor. Te hotarasti la un capat de unde sa pleci. Inroduci firul in acea gaurica, pui putin supergulue pe in 'ic" de plastic si il lipsti in gaura. Tragi firul de la o gaura la alta, fara sa il lipesti, pina 'pozezi' cea mai mare parte, sau ma rog, daca se poate, toate hobanele de pe o parte. Faci acelasi lucru si pe cealalta parte. Dupa asta, intinzi cite o secventa de fir si cu un ic uns cu superglue il blochezi in fiecare gaura, cind pe aripa stinga, cind pe aripa dreapta, incit tensiunile sa fie egale pe ambele aripi. Dupa uscarea lipiciului, tai icurile, cu atentie sa nu tai si firul, apoi slefuiesti zona si retusezi cu putina vopsea. (asta face parte dintr-un articol pe care nu m-am mai invrednicit sa-l termin.)
Nu recomand firul de stiren, deoarece, tas "in scara" este prea fragil si se rupe extrem de usor.