Forum Machete,Modelism,Hobby: VIN PIRATII !!! - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

VIN PIRATII !!!

#1 Useril este offline   corsar 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 470
  • Inregistrat: 07-February 05
  • Location:122123
  • Interests:club, discussion

  Postat 11 January 2009 - 05:52 PM

In lucru acum am o corabie din lemn si anume SEA LADY de la GRAUPNER, dar undeva intr-un colt de cutie este si sigla celor de la MANTUA MODEL
Pe net aceiasi corabie am vazut-o sub alt nume, eu am kit-ul de aici dar mai este si cel de aici
Este un kit destul de simplu si poate fi abordat si de catre incepatori, componentele din lemn sunt taiate cu laserul, baghetele sunt de diferite esente iar tunurile si diferite componente de ornament sunt din bronz sau rasina, cum ar fi carma navei. De cand am luat kit-ul am spus ca aceasta nava se preteaza sa fie una de pirati si am inceput lucru la ea....
practic corpul navei e gata, trebuie sa mai pun acele piese de ornamen, si trec la catarge, renunt la panzele din kit care sunt dintr-un material sintetic gen perdea dar cu o tesatura mai deasa, si pun in loc o panza speciala pentru imprimanta, se poate lista pe ea fara probleme are o tesatura care mie i-mi place si aceiasi panza am folost si la WASA .....
mai jos este nava in stadiul in care este ea acum dar si un felinar si acela in lucru.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PictureS_009m.jpg
  • Imagine atasata: PictureS_010m.jpg
  • Imagine atasata: PictureS_011m.jpg
  • Imagine atasata: PictureS_012m.jpg
  • Imagine atasata: PictureS_013m.jpg


#2 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 11 January 2009 - 06:03 PM

Super Florine! :pardon:

Bafta!

#3 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 11 January 2009 - 06:41 PM

Deja arata superb! E o corabie de secol XVII?

#4 Useril este offline   corsar 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 470
  • Inregistrat: 07-February 05
  • Location:122123
  • Interests:club, discussion

Postat 11 January 2009 - 06:53 PM

in prospectul kit-ului scrie ca nava a participat la razboiul de independenta din SUA dar nu precizeaza ca ar fi facut fapte de vitejie sau a fost scufindata din prima batalie... :pardon:

#5 Useril este offline   OlafTheViking 

  • Olaf cel degraba de sange varsatoriu
  • Grup: Banned
  • Postari: 2460
  • Inregistrat: 02-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:figurine, diorame

Postat 11 January 2009 - 10:45 PM

Vezi postareacorsar, la 11 Jan 2009, 18:53, a spus:

nava a participat la razboiul de independenta din SUA


Aaaaa, la pirati din astia te refereai. :pardon: Spor la lucru, asteptam sa o vedem gata si pusa in diorama, pardon, vitrina B-)

#6 Useril este offline   corsar 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 470
  • Inregistrat: 07-February 05
  • Location:122123
  • Interests:club, discussion

Postat 12 January 2009 - 12:34 AM

Citeaza

Aaaaa, la pirati din astia te refereai.


cata dreptate ai aici MARE VIKING.......dar nu la piratii aia ma refeream ci la aia clasici gen Caraibe, si ca sa fiu mai precis pun o poza cu steagurile si panzele care abia asteapta sa fie puse pe catarge.... :pardon:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PictureSm.jpg


#7 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 12 January 2009 - 09:45 AM

Frumos !!
Am o nelamurire totusi. Pozitia timonei nu-i gresita ?!
Adica cine conducea nava, nu trebuia sa stea cu fata in directia de mers ?! Acuma cam sta cu spatele.
Unde am plasat eu "X-ul" ar trebui sa stea carmaciul, nu ?!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: timona.jpg


#8 Useril este offline   corsar 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 470
  • Inregistrat: 07-February 05
  • Location:122123
  • Interests:club, discussion

Postat 12 January 2009 - 09:54 AM

sincer si mie mi se pare ciudata chestia asta, dar asa este in plan si nu e singurul model la care carma e pusa pe dos...sa spunem, am vazut asta si in alte planuri de constructie. Poate cei mai experimentati pot sa spuna daca e o greseala de plan, si atunci se remediaza, sau intradevar asa este...

#9 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 12 January 2009 - 09:58 AM

Vezi postareacorsar, la 12 Jan 2009, 09:54, a spus:

sincer si mie mi se pare ciudata chestia asta, dar asa este in plan si nu e singurul model la care carma e pusa pe dos...sa spunem, am vazut asta si in alte planuri de constructie. Poate cei mai experimentati pot sa spuna daca e o greseala de plan, si atunci se remediaza, sau intradevar asa este...

Daca zici ca asa e in plan, presupun ca nu e o greseala. Dar totusi, care e logica ?!
Crios, ne ajuti sa pricepem "skepsisul" ! :pardon:

#10 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 12 January 2009 - 12:47 PM

Logic aveti dreptate dar din ratiuni care inca imi sunt ascunse la multe nave de epoca s-a utilizat acest mod de pozitionare a timonei.De obicei timonierul sau la nevoie pe mare montata chiar 2 timonieri stateau cu spatele la timona,practic s-ar putea spune ca o tineau in carca.Chiar si nave mai recente a fost folosit sistemul -de exemplu Bluenouse.Plus ca nu timonierul e cel care trebuie sa aiba vizibilitate totala ci pilotul sau capitanul navei care stabileste cursul,timonierul manevrand functie de comanda dupa instrumentele de navigatie cu care e dotata nava.La unele nave vizibilitatea de la timona era foarte redusa in conditii normale de mars a navei -exemplu Yictory la care timona e ascunsa undeva sub puntea pupa.Ar putea fi o explicatie faptul ca la vremea respectiva navigatia nu era chiar o plimbare si de multe ori era necesara cate o manevra mai periculoasa care trebuia efectuata la marele fix dupa comanda data de capitan ori timonierul tinand cont de factorii umani poate ar fi ezitat vazand conditiile sa execute manevra exact la grad ceea ce ar fi dus la pierderea navei si de aceea poate se prefera ca el sa stea cu spatele spre ceea ce mergea nava.Cert e ca s-a folosit acest sistem iar daca asa e prevazut in planuri nu e nici o greseala.
Spor!

#11 Useril este offline   corsar 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 470
  • Inregistrat: 07-February 05
  • Location:122123
  • Interests:club, discussion

Postat 12 January 2009 - 07:03 PM

aici e atasata poza cu planul in felul cum se monteaza timona.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: carma.jpg


#12 Useril este offline   corsar 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 470
  • Inregistrat: 07-February 05
  • Location:122123
  • Interests:club, discussion

Postat 12 January 2009 - 07:31 PM

la aceasta corabie am o nedumerire si anume cu filatul

in prima poza arata cum se monteaza coastele si puntile....se poate observa lesne ca puntile sun inclinate.....nimic neclar aici

in a doua poza arata cum se face filajul........ok si aici, in concluzie dupa cum arata planul, filajul urmareste planul inclianat a puntii....

in poza a treia surpriza.....(destul de ne placut a a fost pentru mine) filajul este perfect drept si nu mai unrmareste planul inclinat al puntii ....
aici vreau sa precizez ca numai la puntea mare, principala diferenta fata de orizontala e de 8 mm datorita inclinarii....si de aici se dau mai multe treburi peste cap cu pozitionarea tunurilor si a celor bagete ornamentale...
aici cu toate ca am facut un compromis, nu am lasat filajul nici orizontal cum arata in plan dar nici cu o inclinatie atat de mare cum arata tot in plan....rog pe cei mai experimentati sa faca putina lumina si in mintea mea :pardon: ca pe viitor sa stiu cum sa abordez o asemenea situatie.......

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: puntile.jpg
  • Imagine atasata: placarea.jpg
  • Imagine atasata: plan_drept.jpg


#13 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 13 January 2009 - 12:12 AM

Dat fiind ca ai depasit faza si dupa cate se vede destul de bine,nu vad de ce iti mai faci probleme.Ai depasit impasul cu forte proprii fara sfaturi veteranesti.O solutie pentru viitor ar fi sa iti alegi mai cu grija producatorul de la care iti achizitionezi modelele sau in eventualitatea ca o sa mergi pe cont propriu planurile dupa care lucrezi.Normal,atata timp cat platesti un produs, ar trebui ca acesta sa isi justifice banii dar la cate normalitati nu sunt anormale si anomalii normale,posibilitatile sunt foarte variabile. Iti recomand navigatie intensa pe site.uri de profil unde poti vedea multe minunatii de la care ai ce invata si deasemeni iti recomand noua aparitie de profil MODEList in care vei gasi un tratat despre constructia machetelor realizat de CRIOS care cred ca va satisface nevoia ta de cunoastere.

#14 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 13 January 2009 - 10:33 AM

Vezi postareaBlue-Max, la 12 Jan 2009, 09:45, a spus:

Am o nelamurire totusi. Pozitia timonei nu-i gresita ?!


Deja s-a scris ca nu este gresita, dar timonierul nu statea cu spatele.
De cele mai multe ori suntem influientati de cele vazute prin filme unde timona e nitel mai mare decat volanul masinii.
In realitate, la multe nave cu panze timona era aproape cat un om si timonierul o manevra din lateral, pozitie care ii conferea o mai mare forta pentru manevrarea acesteia.
In situatia asta nu mai conta daca timona era in fata sau in spatele axului.

Bafta!

#15 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 13 January 2009 - 06:22 PM

Nu e vorba de filme,Crios ci de practica.Timonierul nu statea cu spatele ci,pozitie preferentiala,cu spatele la timona,deci cu fata spre prova.Sunt inca in exploatare nave moderne care au timona de avarie montata in aceeasi pozitie iar pentru comoditate unii timonieri o manevreaza stand cu spatele la ea.Asa prefera ei.Nu stiu cum o fi fost atunci dar actual manevra timonei cu actionare directa din lateral e interzisa de normele de protectie a muncii datorita posibilitatii de accidentare la o contra a carmei in curent ce provoaca rotirea fortata a timonei si lovirea cu cavilele.Tocmai pentru ca nu prea se tine seama de norme,la timonele care prezinta acest pericol peste cavile s-a montat un cerc. Dar e vorba de particularitati ce nu pot fi considerate reguli. In ce priveste dimensiunile si toate celelalte e perfect real.

#16 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 13 January 2009 - 07:49 PM

La vremea respectiva protectia munci era un concept utopic ca sa nu zic ca nu cred ca stia cineva ceva de genul asta. Existau eventual doar bazele acestui concept, ceva de genul "daca nu bip ochi atunci bip bipul."
Navigarea cu astfel de nave, fiind un sport extrem, se facea cu oameni care stiau foarte exact ce au de facut.
Mecanismul de actionare al carmei cu ajutorul timonei, pe cat de simplu era si destul de sigur posibilitatea ca acea imensa carma sa rasuceasca in contra numarul mare de spire de pe ax era destul de mica dar exista.
O astfel de carma (la vremurile respective ma refer) era greu de manevrat cu mainile la spate, mai putin greu cu mainile in fata si mult mai usor de manevrat din lateral.
Timonierul nu actiona tot timpul timona ci doar la schimbarea directiei, in restul timpului aceasta fiind blocata si discutand despre o nava maritima, acest timp era destul de lung .

Bafta!

#17 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 13 January 2009 - 08:28 PM

Vezi postareacrios, la 13 Jan 2009, 19:49, a spus:

... ceva de genul "daca nu bip ochi atunci bip bipul."


Crios, eu stiam ca aia e SINGURA norma de protectia muncii, restul sunt simple norme de aplicare :pardon:

Corsar, arata bine corabia. Ai spus la inceput ceva despre o panza pentru imprimanta, poti sa dai te rog ceva mai multe detalii? Cat de potrivita este pentru realizarea panzelor pentru nave?

#18 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 13 January 2009 - 08:46 PM

Vezi postareacartula, la 13 Jan 2009, 20:28, a spus:

Crios, eu stiam ca aia e SINGURA norma de protectia muncii, restul sunt simple norme de aplicare :pardon:


Asa este! B-)

Am marit poza care mi-a convenit cel mai mult si in care se vede felul in care este legata timona de carma.
Acolo se vede clar ca ar fi fost si mai incomod si chiar periculos de stat intre paramele ce actioneaza carma.

Imagine atasata: timona.jpg

Bafta!

#19 Useril este offline   corsar 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 470
  • Inregistrat: 07-February 05
  • Location:122123
  • Interests:club, discussion

Postat 13 January 2009 - 11:49 PM

lasand carmele si timona deoparte si revenim la panze....materialul de panza pe care am sa-l folosesc la acesta corabie, dar am folosit si la WASA se cheama " canvas" cel putin asa se aude nu stiu cum se scrie.... :pardon: e o tesatura foarte asemanatoare cu a tercotului si la grosime se compara cu un tercot subtire...sau cu hartie carton de 200-220 g pe metru patrat, sau cam la fel de groasa cu hartia speciala pentru listat fotografi pe imprimanta....aceasta tesatura este tratata cu ...ceva...care sa permita listarea ei la o imprimanta, sa nu fuga cerneala pe ea si nici sa nu suga prea multa cerneala, in final daca se listeaza o fotografie pe acest tip de panza se obtine un efect asemanator cu a unei picturi facuta pe panza din aia de pictat.....
sa nu ma intrebati pe unde sa gaseste.....e foarte simplu.....la mine la serviciu.....avem o sectie si de imprimerie textila si eu culeg acele cazaturi din care se poate face un format A4...macar...... B-)
din spuse neverificate ar fi si pe la METRO...la raionul unde este si hartie foto pentru imprimante

mai jos sunt si doua poze ca sa se observe si tesatura cum este
am uitat sa precizez ca acesta panza CANVAS este perfecta pentru a fi pictata si cu pensonul cu vopsele acrilice sau email .......test facut de mine..... vopselele fiind mult diluate ...un pic mai mult ca pentru aerograf......

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PictureS_001m.jpg
  • Imagine atasata: PictureS_002m.jpg

Aceasta postare a fost editata de corsar: 13 January 2009 - 11:52 PM


#20 Useril este offline   mardale 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 90
  • Inregistrat: 14-April 08
  • Location:Bucuresti

Postat 13 January 2009 - 11:58 PM

http://www.leykom.ro/pdf/75.pdf

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi