Pagina 1 din 1
Fw-109d-9 1/48 Dragon
#6
Postat 11 January 2009 - 01:19 PM
Servus Vlad,
Excelent subiect, "Christl" pilotat de Gerhard Barkhorn al doilea as german, creditat cu 301 victorii.
Te felicit pentru realizare, ti-a iesit frumos.
Totusi, citeva circoteli:
- Petele de pe laterale nu sunt la fel de "gazate" e o problema de apropiere a aerografului de suprafata machetei atunci cind ai suflat sau de dilutie a vopselei. Sfatul meu este sa incerci inainte pe altceva pina iti ies petele asemanatoare.
- Atentie la alinierea barelor orizontale ale insemnelor de Geschwaderkommodore, fata de BK.
Nu exista nici o fotografie care sa ateste daca avea inelul de Jg 6, "rosu-alb-rosu" din fata cozii. Pozele care exista sunt din februarie 1945, cind nu mai era nevoie de ele si se pare ca ele nu au existat. Insa majoritatea producatorilor de decaluri si kituri dau optiunea sa se poata pune, datorita faptului ca infrumuseteaza inmatricularea. Concluzionind, este la latitudinea modelistului daca sa le puna sau nu, neexistind poze sa sustina niciuna dintre variante. La fel, apropo de spirala pe coafa elicei. Este documentat ca D9 din Jg 6 aveau, insa nu exista fotografii cu "Christl" care sa demonstreze.
Alexelu-Marinelu, acest avion avea cupola bombata care nu avea sistemul de rulare cu arc a antenei la deschiderea cupolei. Numai Fw 190 D9 cu cupola plata, timpurie, aveau acest sistem. Asa trebuie sa arate antena, lasata.
Inca o data, bravo pentru lucrare si sper sa nu-mi iei in nume de rau circotelile constructive
Spor,
Bill
Excelent subiect, "Christl" pilotat de Gerhard Barkhorn al doilea as german, creditat cu 301 victorii.
Te felicit pentru realizare, ti-a iesit frumos.
Totusi, citeva circoteli:
- Petele de pe laterale nu sunt la fel de "gazate" e o problema de apropiere a aerografului de suprafata machetei atunci cind ai suflat sau de dilutie a vopselei. Sfatul meu este sa incerci inainte pe altceva pina iti ies petele asemanatoare.
- Atentie la alinierea barelor orizontale ale insemnelor de Geschwaderkommodore, fata de BK.
Nu exista nici o fotografie care sa ateste daca avea inelul de Jg 6, "rosu-alb-rosu" din fata cozii. Pozele care exista sunt din februarie 1945, cind nu mai era nevoie de ele si se pare ca ele nu au existat. Insa majoritatea producatorilor de decaluri si kituri dau optiunea sa se poata pune, datorita faptului ca infrumuseteaza inmatricularea. Concluzionind, este la latitudinea modelistului daca sa le puna sau nu, neexistind poze sa sustina niciuna dintre variante. La fel, apropo de spirala pe coafa elicei. Este documentat ca D9 din Jg 6 aveau, insa nu exista fotografii cu "Christl" care sa demonstreze.
Alexelu-Marinelu, acest avion avea cupola bombata care nu avea sistemul de rulare cu arc a antenei la deschiderea cupolei. Numai Fw 190 D9 cu cupola plata, timpurie, aveau acest sistem. Asa trebuie sa arate antena, lasata.
Inca o data, bravo pentru lucrare si sper sa nu-mi iei in nume de rau circotelile constructive
Spor,
Bill
#10
Postat 11 January 2009 - 09:20 PM
Bill, la 11 Jan 2009, 13:19, a spus:
Alexelu-Marinelu, acest avion avea cupola bombata care nu avea sistemul de rulare cu arc a antenei la deschiderea cupolei. Numai Fw 190 D9 cu cupola plata, timpurie, aveau acest sistem. Asa trebuie sa arate antena, lasata.
Deci al doilea neuron inca mai misca spasmodic. Merci de lamuriri, Bill.
#12
Postat 12 January 2009 - 06:03 PM
Salut Vlad,
In nicio sursa nu am gasit referinte despre vreo poza unde se vad insemnele laterale in intregime ci doar "chevronul". Cred ca se pot face oricum. Insa regula de baza vazuta in poze cu alte D-uri cu astfel de insemne era alinierea. Am mai vazut descentrate dar numai la bara din fata BK-ului.
De multe ori profilele sunt facute doar prin deductii, nu sunt documentate de fotografii. Insa ne folosim de ele in lipsa de altceva.
Nu ai procedat gresit facindu-le asa observatia mea era doar o recomandare bazata pe extrapolarea a ceea ce am vazut in alte poze. In fond tot o aproximare.
Spor,
Bill
In nicio sursa nu am gasit referinte despre vreo poza unde se vad insemnele laterale in intregime ci doar "chevronul". Cred ca se pot face oricum. Insa regula de baza vazuta in poze cu alte D-uri cu astfel de insemne era alinierea. Am mai vazut descentrate dar numai la bara din fata BK-ului.
De multe ori profilele sunt facute doar prin deductii, nu sunt documentate de fotografii. Insa ne folosim de ele in lipsa de altceva.
Nu ai procedat gresit facindu-le asa observatia mea era doar o recomandare bazata pe extrapolarea a ceea ce am vazut in alte poze. In fond tot o aproximare.
Spor,
Bill
Arata acest topic
Pagina 1 din 1