Aceasta postare a fost editata de octav_x: 04 January 2009 - 01:15 PM
Pagina 1 din 1
ford gpa tamiya 1:35
#3
Postat 04 January 2009 - 04:02 PM
pai spune-mi ce se putea mai bine, chiar sunt interesat de critica constructiva... cu totii avem de invatat, mai ales astia mai tineri ca mine
oricum nu mustrarile m-au pus pe lucru... macheta o lucrez de 7-8 zile. mai am si altele in progress dar nu sunt as grabit sa le postez (inca)
oricum nu mustrarile m-au pus pe lucru... macheta o lucrez de 7-8 zile. mai am si altele in progress dar nu sunt as grabit sa le postez (inca)
Aceasta postare a fost editata de octav_x: 04 January 2009 - 04:05 PM
#4
Postat 04 January 2009 - 07:14 PM
Salutare,desi sunt fan 1/72 forever,eu zic ca la scara asta se poate mult mai mult.
1.Decalurile-nu sunt bine aplicate
-nu se vede pic de uzura pe ele
2.Bagajele de pe el -sunt prea lucioase
-curelele si sforile[care sunt reprezentate clar pe ele] nu sunt vopsite
3.Roata de rezerva-prea lucioasa[cauciucul e mat]
4.Figurina-prea lucioasa
-trebuia debavurata
-trebuia sa-i evidentiezi putin detaliile prin niste spalaturi pe maini,fata,uniforma
-are un petic pe fundul pantalonilor
5.Farul pe fata l-ai montat invers....si ar mai fi...
Desi nu-mi sta in fire sa carcotesc,mi-am permis totusi,pt ca am si eu acesta macheta in lucru...la 1/72,fireste .Sper sa-ti fie util ceea ce ti-am spus...
Cu ce culoare olive drab l-ai vopsit?
1.Decalurile-nu sunt bine aplicate
-nu se vede pic de uzura pe ele
2.Bagajele de pe el -sunt prea lucioase
-curelele si sforile[care sunt reprezentate clar pe ele] nu sunt vopsite
3.Roata de rezerva-prea lucioasa[cauciucul e mat]
4.Figurina-prea lucioasa
-trebuia debavurata
-trebuia sa-i evidentiezi putin detaliile prin niste spalaturi pe maini,fata,uniforma
-are un petic pe fundul pantalonilor
5.Farul pe fata l-ai montat invers....si ar mai fi...
Desi nu-mi sta in fire sa carcotesc,mi-am permis totusi,pt ca am si eu acesta macheta in lucru...la 1/72,fireste .Sper sa-ti fie util ceea ce ti-am spus...
Cu ce culoare olive drab l-ai vopsit?
#5
Postat 04 January 2009 - 07:44 PM
l-am vopsit cu 360 amestecat cu 361 de la revell, ultimul in proportie mai mare...decalurile intr-adevar le-am pus cat se poate de stramb...nu vad unde nu e debavurata figurina, in general fac operatiunea asta cu atentie... cat despre luciul figurinei, este vopsea semi-mata care luceste in mare parte din cauza blitzului.
#8
Postat 05 January 2009 - 10:05 AM
octav_x, la 4 Jan 2009, 21:46, a spus:
culorile mate au un aspect care mie unul nu-mi place deloc la figurine, de accea vopsesc doar cu sm.
Gusturile nu se discuta, dar ... daca la vehicole si alte acareturi mai inghit semimate si chiar lucioase, la inbracaminte nu inghit asta.
Panza nu este si nu poate fi semimata asa cum nici macar pielea cu care te-a dotat natura nu este semimata.
Despre bavuri, nu pot spune decat ca nu numai pe uniforma sunt ramase asa ca mare atentie la debavurare.
Bafta!
#10
Postat 05 January 2009 - 11:36 AM
Un aspect esential care e gresit inteles de obicei este faptul ca nu exista pe lume doar lucios/semimat/mat, ci exista o infinitate de valori intre o suprafata perfect neteda si reflectorizanta pana la o suprafata totalmente mata.
Cel mai bun mod simplu de a descrie suprafata referindu-ne la modul de reflexie al luminii este modul in care se prezinta reflexiile. Nu am pretentia ca e o descriere perfect sau completa, dar e destul de buna pentru domeniul nostru.
* Daca exista reflexii clare si punctuale, suprafata este in zona 'lucios'.
* Daca exista reflexii clare dar difuze, insa fara prezenta celor punctuale, atunci vorbim de 'satinat', 'semimat'.
* Daca nu exista nici un fel de reflexii clare, deja intram in aria lui 'mat'.
Faptul ca o vopsea e denumita 'mata', 'lucioasa' sau 'semimata/satinata' de catre producator e totalmente irelevant. Se poate obtine o suprafata mata folosind o vopsea lucioasa, sau o suprafata luciosa/satinata folosind o vopsea mata. Modul de aplicare e cheia.
Uitandu-ma la pozele care le-ai pus, toate suprafetele sunt lucioase, nicidecum satinate sau semimate. De aici si aspectul 'ciudat', care nu are legatura cu modul in care se prezinta un vehicol real. Aproape toate masinariile militare au o suprafata spre mat, iar expunerea la mediu nu face decat sa dea un aspect si mai mat.
Daca nu iti place extrema dinspre mat, poti sa tintesti spre ceva mai putin mat, fara insa a ajunge in zona de satinat sau lucios, doar sa te apropii. Poti amesteca fie vopseaua satinata cu ceva lac mat (in functie de vopsea si lac determini raportul prin incercari), fie vopseaua mata cu ceva lac satinat/lucios, fie (cel mai bine), aplici un strat de lac obtinut la fel prin amestecarea unuia mat cu unul satinat sau lucios.
Varianta cu lacuirea are marele avantaj ca protejaza si fixeaza permanent decal-urile, altfel in timp acestea se vor desprinde/deteriora/dezlipi si va arata macheta urat.
Cel mai bun mod simplu de a descrie suprafata referindu-ne la modul de reflexie al luminii este modul in care se prezinta reflexiile. Nu am pretentia ca e o descriere perfect sau completa, dar e destul de buna pentru domeniul nostru.
* Daca exista reflexii clare si punctuale, suprafata este in zona 'lucios'.
* Daca exista reflexii clare dar difuze, insa fara prezenta celor punctuale, atunci vorbim de 'satinat', 'semimat'.
* Daca nu exista nici un fel de reflexii clare, deja intram in aria lui 'mat'.
Faptul ca o vopsea e denumita 'mata', 'lucioasa' sau 'semimata/satinata' de catre producator e totalmente irelevant. Se poate obtine o suprafata mata folosind o vopsea lucioasa, sau o suprafata luciosa/satinata folosind o vopsea mata. Modul de aplicare e cheia.
Uitandu-ma la pozele care le-ai pus, toate suprafetele sunt lucioase, nicidecum satinate sau semimate. De aici si aspectul 'ciudat', care nu are legatura cu modul in care se prezinta un vehicol real. Aproape toate masinariile militare au o suprafata spre mat, iar expunerea la mediu nu face decat sa dea un aspect si mai mat.
Daca nu iti place extrema dinspre mat, poti sa tintesti spre ceva mai putin mat, fara insa a ajunge in zona de satinat sau lucios, doar sa te apropii. Poti amesteca fie vopseaua satinata cu ceva lac mat (in functie de vopsea si lac determini raportul prin incercari), fie vopseaua mata cu ceva lac satinat/lucios, fie (cel mai bine), aplici un strat de lac obtinut la fel prin amestecarea unuia mat cu unul satinat sau lucios.
Varianta cu lacuirea are marele avantaj ca protejaza si fixeaza permanent decal-urile, altfel in timp acestea se vor desprinde/deteriora/dezlipi si va arata macheta urat.
#13
Postat 05 January 2009 - 07:25 PM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1