Tigru I "Middle Type" Scara: 1/72
#1
Postat 28 December 2008 - 11:57 PM
Va aduc spre discutie un subiect cu greutate in lumea blindatelor si in acelasi timp aniversar de REVELION 2008-2009!
Acest topic se mai putea intitula si: de cati producatori ai nevoie sa faci un kit corect de "Middle" la 1/72? Raspunsul: DE TOTI!!
#3
Postat 29 December 2008 - 03:16 AM
Walther Hahn initial a servit ca ofiter SS in rezerva pentru legatra cu guvernul german si a cerut voluntar sa fie readus in serviciul activ de lupta. Astfel a fost urgent atribuit Regimentului de infanterie 9, dupa care la divizia 2 SS Dar Reich. Decorat in august 1943 cu "Crucea De Fier I Clasa", primeste in Iulie 1943 comanda plutonui 3 la Schwere SS Panzer Abteilung 101.
"Papa" Hahn cum era poreclit la 31 ani statea in cupola de comada a Tigrului I, fiind foarte respectat de oamenii sai pentru felul cum isi conducea plutonul in lupta desi nu a intentionat vreodata sa devina un "As" cu cat mai multe victorii personale.
Dupa o luna de lupte intense in zona Caen, la 3 Iulie 1944 compania 1 mai avea 3 buc. Tigru I functionale care le preda companiei 3 si pleaca la Paderborn in Germania pentru reechiparea cu Tigru II. Compania 3 ramasa in Franta continua sa lupte in retragere si in final pierde toate echipamentele la incercuirea de la Falaise.
Dupa reechipare Schwere SS Panzer Abteilung 101 este redenumita Schwere SS Panzer Abteilung 501 care ulterior impreuna cupersonajul nostru participa la ofensiva din Ardeni.
Walther "Papa" Hahn (probabil) dupa Ardeni datorita experientei acumulate si a capacitatior sale de conducator este retras din lupta, avansat la gradul "Oberfeldwebel" (sergent major) si este atribuit Grupului de Antrenament Nr.4 la Grenadier-Regiment 110 pentru scoala. Chemat sa aprere forntul Germaniei cu Grupului de Antrenament Nr.4 la 8 Decembrie 1944 primeste decoratia "NAHKAMPFSPANGE IN GOLD" (Bara in aur pentru lupte de aproape), decoartie care se inmana personal de catre Hitler si care se acorda pentru 50 zile consecutive de lupte de aprope. In WW2 au primit aceasta decoratie mai putin 635 de ofiteri din care doar 7 aviatori.
Ultima data stiuta de spre Walther Hahn este 1 Februaire 1945 cand tot cu Grupului de Antrenament Nr.4 la Grenadier-Regiment 110, tot cu acelasi rang, este decorat cu KRIEGSORDEN DES DEUTSCHEN KREUZES IN GOLD (Crucea germana in aur), decoratie care se acorda pentru deosebit curaj si rezultate exraordinare in lupta.
Sfarsitul biografic cunoscut a lui Walther "Papa" Hahn se termina fara o data sau o poveste a disparitei sale...
#4
Postat 29 December 2008 - 03:42 AM
Dupa mai multe cautari am gasit si un profil aproape corect al acestui tanc in cartea: Tank Power 014, PzKpfw VI Tiger Vol 2, Ediura: AJ Press.
Am zis "aproape corect" datorita faptului ca reprezentarea camuflajului nu reproduce fidel originalul iar capacul incarcatorului era un model diferit.
Aceasta postare a fost editata de Cata: 29 December 2008 - 03:45 AM
#7
Postat 30 December 2008 - 07:53 PM
2. Apare roata motoare fara capacul rotund cu nit de gresare a axului de la "Ely", dar cu pastrarea trenului de rulare cu margini de cauciuc,
3. Cablu folosit pentru schimbul senilelor mai lung si prinderea sa intr-o forma mai simpla,
4.+12. Existenta la spate a clemei de prindere a tevii in pozitia de transport,
5. Apatiria cupolei in forma de Dom fata de cea cilindrica la "Erly",
6. Sistemul de ochire bifocal cu schimbarea formei blindajului pentru acesta,
7. Forma de triunghi dreptunghic a placilor in care erau prinse inelele de remorcare,
8. Existenta lopetii,
9. Un sigur far central,
10. Pozitionarea pe spate a unui carlig tip "C"
11. Scoaterea in exterior a manivelei de pornire care la acea vreme era conceputa din doua bucati, artea cea mica, probabil a rams la interior,
13. Rearanjarea sculelor pe partea superioara si mutarea toporului sub turela in partea din fata (doar la variantele de sasiu produse in peroada feb '43- mai '43)
14. Mutarea ventilatorului in centrul turelei deasupra partii finale a tunului,
15. Renuntarea la sistemul de filtre extern,
16. Renuntarea la micul capac de pe motor pentru apa si aparitia unei piese triunghiulare care acoperea o gaura de vizitare pe unde se permiteau reglaje simple fara sa se ridice capacul de pe motor.
Cam atata sitiu eu, lista este deschisa la completari...
#8
Postat 31 December 2008 - 03:29 AM
Extra: o teava de metal de la Armorscale, un set de cabluri pentru tigru I de la Karaya si foto-etch de la Part.
In poza ce urmeaza, turela este corectata: taiat capacul initial care era groaznic de grosolan, slefiut si pus la loc cu o margine din stiren, vizor si senile de la Revell, montat foto-ecth de la Part care sunt mai mari, dar se taie si se fac la dimensiunea corespunzatoare.
Pe centru sunt 6 gauri care au fost astupate cu chit. Cele 6 gauri servesc decat pentru modelul "Late" si erau necesare pentru prinderea sistemului de blocare a tevii in pozitia de transport; sistem care a inlocuit clema externa de pe saptele modelui "Mid".
La cupola comandantului am slefuit sina de culisare a mitralierei AA care era initial turnata intre periscoape si am pus in loc o fasie de stiren. Am mai pus tot din stiren o jumatate de inel pentru inaltarea capacului in pozitia deschis. Fara acesta capacul sta peste prinderile senilelor.
Aceasta postare a fost editata de Cata: 31 December 2008 - 03:51 AM
#9
Postat 31 December 2008 - 04:10 AM
Mai este necesara inca o gaura la sistemul de ochire.
La spate este mai simplu: cutia din kit si cateva cleme de etch.
Aceasta postare a fost editata de Cata: 31 December 2008 - 04:07 AM
#10
Postat 31 December 2008 - 04:20 AM
In rest ce sa zic, majoritatea 1:35 nu au detaliile de le pui tu la 1:72. Majoritatea covarsitoare.
Aceasta postare a fost editata de tgr: 31 December 2008 - 04:23 AM
#12
Postat 31 December 2008 - 04:51 AM
tgr, la 31 Dec 2008, 04:20, a spus:
Adevarat la "Late" !!
La un moment dat pe la sfarsitul productiei de Erly au incercat sa dubleze grosimea capacului prin adaugarea unei foi de fier, astfel a iesit asa zisul "capac dublat". Cateva bucati au fost montate si pe turele de Mid.
La "Late" au revenit la capacul subtire, probabil a mai evoluat otelul.
Aceasta postare a fost editata de Cata: 31 December 2008 - 04:52 AM
#14
Postat 31 December 2008 - 10:48 AM
Ma intereseaza sa stiu ptr ca am si eu kit-ul de la academy Tiger I late version.
Pina acum imi place ce ai facut, iar referitor la trapele care sunt la tragator si cealalta nu stiu daca se le fac sa se deschida sau nu ptr ca la acest kit nu am deloc reprezentat interiorul si imi e putin asa ca atunci cand vor fi deschise sa nu ramana lumea dezamagita de lipsa acestuia.
Spor in continuare cu lucrarea si UN AN NOU PLIN DE IMPLINIRI.
#16
Postat 31 December 2008 - 08:34 PM
joccker, la 31 Dec 2008, 10:48, a spus:
Ma intereseaza sa stiu ptr ca am si eu kit-ul de la academy Tiger I late version.
Pina acum imi place ce ai facut, iar referitor la trapele care sunt la tragator si cealalta nu stiu daca se le fac sa se deschida sau nu ptr ca la acest kit nu am deloc reprezentat interiorul si imi e putin asa ca atunci cand vor fi deschise sa nu ramana lumea dezamagita de lipsa acestuia.
Spor in continuare cu lucrarea si UN AN NOU PLIN DE IMPLINIRI.
Eu am facut doar partile lipsa de zimm de pe blindajul tunului, in rest totul era facut din plasticul machetei. Pentru ce ai tu recomand zimm din rasina de la Cavelier, sau metoda manuala cu Tamia epoxi puty si lama zimtata de la Tamya.
Despre capace nu am inteles bine! Cine nu are interior: turela sau capacele?? Daca turela nu are interior oricum nu se vede in interior iar daca nu au capacele detalii la interior, trebuie sa vad ce model faci si poate iti gasim unul de la Dragon de la cei care in plus.
dani, la 31 Dec 2008, 11:20, a spus:
He! He! Nu are cum sa fie 100% corect! Am mai sarit niste prinderi pe la cutie, etc... Urmaresc sa fie doar corectat la elementele care definesc acest "Middle".
Trebuie zis si faptul ca modelul din pooza este de fapt a doua faza de evolutie a lui "Middle", cea inainte de "Late". Am fortat eu nota puitn cu capacul dublat, deh' neavand o poza si din dreapta, mai dam si la ghici....
Teava lipita de final.
si LA MULTI ANI 2009!!
#19
Postat 08 January 2009 - 02:25 AM
din ciclul: Sunt bolnav si nu ma vindec!
Am detaliat si am schimbat capacul motorului cu un Revell, desigur dupa ce totul era gata...
Mi-am zis ca nu fac manere la cric si a doua zi avea manere si talpa din foto-etch...
Aceasta postare a fost editata de Cata: 08 January 2009 - 02:15 AM
#20
Postat 08 January 2009 - 05:24 AM
Cata, la 31 Dec 2008, 04:51, a spus:
La un moment dat pe la sfarsitul productiei de Erly au incercat sa dubleze grosimea capacului prin adaugarea unei foi de fier, astfel a iesit asa zisul "capac dublat". Cateva bucati au fost montate si pe turele de Mid.
La "Late" au revenit la capacul subtire, probabil a mai evoluat otelul.
Aha...
Cat despre poze... sigur e 1/72?
1.Nu trebuie zimm si acolo unde trebuie pusa lopata mare?
2.Seniala stanga cade mai bine de pe roata dintata ca cea dreapta.Parca.S-ar putea sa fie unghiul din care ai pozat.
Aceasta postare a fost editata de tgr: 08 January 2009 - 05:28 AM