cuter Regina kitt Billing Boats
#21
Postat 30 December 2008 - 12:08 AM
Intai hai sa inlocuim notiunea de ,,placat'' cu filat. Toate elementele care invelesc corpul unei nave, longitudinal se numesc file,functie de locul de montaj,file de punte,file de bordaj,file de fund,iar operatiunea de aplicare a acestora se numeste filare.Pana la zona gurnei pe care o mentionasem mainainte filele nu prezinta mari modificari una fata de alta cel putin la modelul de nava pe care il ai tu.E vorba doar de slefuiri ale muchiilor pentru o pasuire cat mai perfecta.E un corp cu forme rotunde largi si nici de la gurna mai departe nu ar trebui sa ai probleme deosebite.Spre prova o sa fie nevoie de ajustari ceva in genul ingustarii doagelor la butoi spre capete iar la pupa,daca lasi filele sa se aseze de la sine pe chila,o sa ramana niste spatii intre ele de forma triungiulara care se compenseaza cu decupaje la forma respectiva din acelasi material.La forma corpului nu cred ca ai nevoie de o profilare a filelor cu conditia sa lucrezi simultan in ambele borduri.O mica dificultate o sa ai la ultima si penultima fila de langa chila,dar mai e pana acolo.Nu realizez din prezentarile tale daca utilizezi o cala de montaj sau doar menghina,dar ar fi indicata o cala de montaj.In privinta culorilor nu consider probleme deosebite fiindca vad ca parte sunt rezolvate de esenta lemnului iar celelalte se pot rezolva cu baituri care la nivel de Timisoara nu stiu daca s-ar putea pune in discutii.Uleiul de in se da dupa,tot ce are component apos nu mai prinde peste ulei.In general se gaseste la toate magazinele cu vopseluri sau casnice,la fondul plastic dar e mai scump,la metalo-chimice,La Metro sigur.Nu folosi pentru vopsit culori in ulei,strici lemnul.
#23
Postat 03 January 2009 - 02:42 PM
traian, la 30 Dec 2008, 00:08, a spus:
Intai hai sa inlocuim notiunea de ,,placat'' cu filat. Toate elementele care invelesc corpul unei nave, longitudinal se numesc file,functie de locul de montaj,file de punte,file de bordaj,file de fund,iar operatiunea de aplicare a acestora se numeste filare.Pana la zona gurnei pe care o mentionasem mainainte filele nu prezinta mari modificari una fata de alta cel putin la modelul de nava pe care il ai tu.E vorba doar de slefuiri ale muchiilor pentru o pasuire cat mai perfecta.E un corp cu forme rotunde largi si nici de la gurna mai departe nu ar trebui sa ai probleme deosebite.Spre prova o sa fie nevoie de ajustari ceva in genul ingustarii doagelor la butoi spre capete iar la pupa,daca lasi filele sa se aseze de la sine pe chila,o sa ramana niste spatii intre ele de forma triungiulara care se compenseaza cu decupaje la forma respectiva din acelasi material.La forma corpului nu cred ca ai nevoie de o profilare a filelor cu conditia sa lucrezi simultan in ambele borduri.O mica dificultate o sa ai la ultima si penultima fila de langa chila,dar mai e pana acolo.Nu realizez din prezentarile tale daca utilizezi o cala de montaj sau doar menghina,dar ar fi indicata o cala de montaj.In privinta culorilor nu consider probleme deosebite fiindca vad ca parte sunt rezolvate de esenta lemnului iar celelalte se pot rezolva cu baituri care la nivel de Timisoara nu stiu daca s-ar putea pune in discutii.Uleiul de in se da dupa,tot ce are component apos nu mai prinde peste ulei.In general se gaseste la toate magazinele cu vopseluri sau casnice,la fondul plastic dar e mai scump,la metalo-chimice,La Metro sigur.Nu folosi pentru vopsit culori in ulei,strici lemnul.
Salut!SI LA MULTI ANI!!
Am inteles cum e cu filarea,multumesc.
Nu stiu ce e o cala de montaj,eu am construit asta:,sper ca asta e... daca nu,poti sa imi trimiti mai multe informatii te rog...
Pentru vopsit mai am timp... inca nu am terminat filarea ... dar in schimb am alte intrebari... cum se numeste marginea de sus a unei barci? de ex la o barca mica unde vin prinsi furchetii vislelor... cred ca asa se cheama suportii in care se baga vislele... daca nu te rog corecteaza-ma,si ce sunt manevrele?
Spor la lucru
Aceasta postare a fost editata de cheloo: 03 January 2009 - 02:45 PM
#25
Postat 03 January 2009 - 04:52 PM
Manevrele fixe ale catargului sunt: sarturile care tin catargul in borduri, pataratinele care tin arborele in borduri si inspre pupa, straiurile care tin arborele in sens longitudinal.
Manevra bombresului - subarba.
Manevrele curente ale arborelui sunt fungile care servesc la punerea la post a arborelui gabier, arboretului si vergilor, bratele care servesc la bratarea vergilor.
Manevrele curente ale velelor sunt scota, mura, cargabasul, cargafunga, contrascota, contrabulina, stringatorii randelor.
Evident le-am enumerat din memorie , nu din Dictionarul Enciclopedic de Marina
#26
Postat 03 January 2009 - 06:16 PM
Spor!
#27
Postat 08 January 2009 - 11:05 PM
Am inceput din nou lucrul la Regina,printre picaturi...In weekend sper ca voi avea mai mult timp... .Revin cu poze.
Multumesc tuturor pt ajutor... Spor!
[attachment=33432:100_1930.JPG
[attachment=33433:100_1931.JPG
Spor!
Aceasta postare a fost editata de cheloo: 08 January 2009 - 11:16 PM
#28
Postat 09 January 2009 - 09:12 PM
Spor!
#30
Postat 25 March 2009 - 09:20 AM
traian, la 24 Mar 2009, 11:52, a spus:
Spor!
Salut la toti!
Din pacate,sunt foarte prins cu jobul...delegatii si altele si nu prea am timp pt. constructia Reginei,deci treaba nu e in limite normale... . :( Am reusit insa printre picaturi sa imi pregatesc (indoi)filele... .
Cum voi avansa cu lipirea lor ,voi posta imagini si sper ca asta se va intimpla cit mai curind.
Spor!
#33
Postat 31 March 2009 - 09:07 PM
Mi-am facut timp in weekend si am reusit sa termin bordajul.Nu a iesit cum ma asteptam dar zic eu ca e bine pt un newbie.Imi cer scuze pt calitatea foto...
M-am hotarit sa vopsesc partea de jos pina la linia de plutire sa fie ca in poza de mai sus.Intrebarea este trebuie sa incep etapa asta acum?
Multumesc si spor!
#34
Postat 31 March 2009 - 11:05 PM
Eu zica sa inca nu. Termina mai intai corpul. Ar fi indicat sa dai un chit pe opera vie inainte de vopsire ca filele de imediat sub linia de plutire nu sunt prea reusit prinse. Asa e ca ai filat dinspre chila spre plutire? Nu e o problema, se poate remedia daca scoti o suprafata neteda, se mascheaza sub vopsea.
Spor!
#35
Postat 01 April 2009 - 08:00 AM
Deci,prima data dau chit si dupa acea vopseaua...got it:).Din cauza greselilor am hotarit sa vopsesc corpul.Nu am stiut cum sa fac de la gurna in jos.Daca incepeam de la chila spre gurna sigur ar fi iesit mai bine .Eu am lipit o fila intre chila si gurna si am continuat in doua directii.Dar partea buna e ca am invatat ceva...
Va tin la curent.Spor!
#36
Postat 01 April 2009 - 09:33 PM
Spor!