In acord cu conceptiile vremii,solutia optima parea sa fie trei axe,dintre care(macar)doua motoare.In atari conditii s-a nascut G4,dar s-a dovedit intr-un final prea greu si prea costisitor pentru armata.Costul ridicat se datora complexitatii masinii,detaliilor atent studiate si executiei de mare precizie;rezultatul se metamorfozase intr-o adevarata opera de arta,G4 fiind un supeautomobil,considerat asa ,atat la vremea lui cat si in zilele noastre.
Oricum avind in vedere pretul,masina nu ar fi atins celebritatea daca nu ar fi avut"sansa"de a fi intalnita de catre Hitler;acesta o remarca in cursul lungilor vizite prin Germania si mai tarziu Austria si Cehia,fiind impresionat atat de masivitatea si distinctia masinii,cat si capacitatile de a traversa terenuri dificile.Astfel G4 a inceput sa fie produs din 1934 dar in numar foarte mic-cateva zeci pe an(in cel mai bun caz).
De-a lungul timpului au exista trei versiuni de motoare si mai multe variante de caroserie-limuzina cu geamuri si caroserie blindata,masina militara de protocol,transport persoane si nu in ultimul rand autospeciala de transmisiuni radio (similar unui car de reportaj de azi).
Din sursele pe care le-am gasit,numai trei G4-W31 au supravietuit razboiului.
G4 venea dupa o lunga experienta a celor de DB in constructia de automobile,atat luxoase cat si versatile
-prima data a fost G1 un adevarat "personnenwagen" urmat de G3 un softop apreciat atat de catre militari cat si de civili:
G1(W103)
G3,parca prefigura ce avea sa urmeze:
poza de front in care un Henschel typ 33 (urata situatie)are nevoie de asistenta unui Mercedes trei axe(pare a fi un G3)-1942 Veretyenovo
G4 TruppenWagen
...si G4 limuzina(un adevarat templu pe roti)
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 17 December 2008 - 10:56 PM