Forum Machete,Modelism,Hobby: Mercedes G4 W31 Radio Car - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Mercedes G4 W31 Radio Car resin kit 1/35 Plus Model

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 17 December 2008 - 10:53 PM

Daimler Benz a avut in proiect un model de masina de transport greu persoane pentru dotarea Reichswehr;si asta inca inainte de venirea lui Hitler la putere.
In acord cu conceptiile vremii,solutia optima parea sa fie trei axe,dintre care(macar)doua motoare.In atari conditii s-a nascut G4,dar s-a dovedit intr-un final prea greu si prea costisitor pentru armata.Costul ridicat se datora complexitatii masinii,detaliilor atent studiate si executiei de mare precizie;rezultatul se metamorfozase intr-o adevarata opera de arta,G4 fiind un supeautomobil,considerat asa ,atat la vremea lui cat si in zilele noastre.
Oricum avind in vedere pretul,masina nu ar fi atins celebritatea daca nu ar fi avut"sansa"de a fi intalnita de catre Hitler;acesta o remarca in cursul lungilor vizite prin Germania si mai tarziu Austria si Cehia,fiind impresionat atat de masivitatea si distinctia masinii,cat si capacitatile de a traversa terenuri dificile.Astfel G4 a inceput sa fie produs din 1934 dar in numar foarte mic-cateva zeci pe an(in cel mai bun caz).
De-a lungul timpului au exista trei versiuni de motoare si mai multe variante de caroserie-limuzina cu geamuri si caroserie blindata,masina militara de protocol,transport persoane si nu in ultimul rand autospeciala de transmisiuni radio (similar unui car de reportaj de azi).
Din sursele pe care le-am gasit,numai trei G4-W31 au supravietuit razboiului.


G4 venea dupa o lunga experienta a celor de DB in constructia de automobile,atat luxoase cat si versatile
-prima data a fost G1 un adevarat "personnenwagen" urmat de G3 un softop apreciat atat de catre militari cat si de civili:

G1(W103)Imagine atasata: G1_w103_.jpg



G3,parca prefigura ce avea sa urmeze:

Imagine atasata: G3_MartinVorwahl.jpg


poza de front in care un Henschel typ 33 (urata situatie)are nevoie de asistenta unui Mercedes trei axe(pare a fi un G3)-1942 Veretyenovo

Imagine atasata: ebay3.jpg



G4 TruppenWagen

Imagine atasata: G4_TRUPPE.jpg



...si G4 limuzina(un adevarat templu pe roti)
Imagine atasata: Mercedes_Benz_W31__G4_.JPG

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 17 December 2008 - 10:56 PM


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 17 December 2008 - 11:27 PM

Versiunea G4 radio a fost produsa pentru Reichpost in numai doua exemplare,unul fiind imprumutat pentru a transmite inspectia lui Hitler prin Polonia;
-datele acestei versiuni- motor 8 cilindrii in linie cu patru carburatoare de 5400 cmc(5000 cmc la primele versiuni cu motor M24 I)110 CP,consum 28 la 32 l/100 km,viteza de 65 km/h ambreiaj monodisc uscat,frane hidraulice,cutie de viteze cu 4 trepte.Pentru manevrele in teren accidentat diferentialul era prevazut cu autoblocare,o dotare care nu era disponibila automobilelor din acea epoca(si inca multi ani de atunci incolo).
Motorul M24 II era identic cu cel care echipa si varianta sport 504K dar fara compresor;in timp insa s-a revenit la aceasta dotare,motivul principal fiind greutatea mare a masinii-3,8 tone standard-4,5 tone masa maxima admisa-si viteza limitata la numai 65 km/h(pneurile nu permiteau o viteza mai mare).
asta este inmatricularea data si in kit de catre cei de la Plus Model
Imagine atasata: mbo4032.jpg

#3 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 20 December 2008 - 03:17 PM

Kitul din rasina,1/35,produs de Plus Model,vine cu 131 de piese la care se adauga inca 20 de repere din PE.
Inmatricularea propusa,este cea din fotografia postata mai sus.
Piesele sunt turnate frumos si cu detalii bine definite,o problema pare insa sa apara la imbinarea caroseriei (turnata ditr-o singura bucata)cu sasiul,(turnat si el dintr-o bucata)-problema apare la zona aripilor spate si consta in lipsa de contact intre cele doua parti mari.
In rest sunt de remarcat prezenta tuturor reperelor de sub masina:bala de ulei,cutia de viteze, directia , transmisia cu axele cardanice (masina 6x4)suspensii,teava si toba de esapament,etc.dar mai ales interiorul habitaclului:postul de conducere,tabloul de bord,toate pedalele si levierul schimbatorului de viteze, volanul(cu sigla plasata central),capitonajele usilor,oglinda retrovizoare,iar in partea din spate sunt prezente masa de lucru cu un scaun,o masina de scris(deosebita reprezentarea ei)o statie radio si doua dulapuri pentru accesorii diverse. Din PE-uri sunt oferite storurile de la geamuri,in dreptul zonei de lucru a operatorului radio(cate doua pe fiecare parte).
Asamblarea incepe,bineinteles de dedesupt,eu am ajuns pana la aceasta faza(inca lipsesc elementele directiei):

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN2785.JPG
  • Imagine atasata: DSCN2800.JPG
  • Imagine atasata: DSCN2799.JPG


#4 Useril este offline   saber 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 214
  • Inregistrat: 25-June 08
  • Location:Izmir-Turkey

Postat 21 December 2008 - 11:09 PM

Have good work Longinus,it seems so real

#5 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 22 December 2008 - 02:53 PM

Thank you Saber,I try my best,but this time the kit seems to have some problems;
W'ill see how I'm gonna manage this matter. ;-)

#6 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4819
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 22 December 2008 - 06:24 PM

Ce sa mai zic ,..."Mai draga domnule <animalule > " :whistle: ;-) ..., ai reusit din nou sa ma surprinzi cu un subiect EXCEPTIONAL si o realizare pe masura . Abia astept sa vad continuarea ! Felicitari !

Aceasta postare a fost editata de dany: 22 December 2008 - 06:29 PM


#7 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 22 December 2008 - 07:43 PM

Vezi postareadany, la 22 Dec 2008, 18:24, a spus:

Ce sa mai zic ,..."Mai draga domnule <animalule > " :-D :whistle: ...

Asta a fost tare Dany !!! :-P

Longinus :
Ia fa matale un bine lumii modelistice si fa un mic rezumat, explicand cam cu ce te delectezi in momentul de fata vis-a-vis de macheta, sa nu pateasca si altii la fel !
Spor la macheta ! ;-) ;-)

#8 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 27 December 2008 - 03:11 PM

Din necesitatea reglarii unghiului rotilor,am demontat puntea spate de pe sasiu si am rectificat putin pozitia suspensiilor,in special a barei de torsiune;cu ocazia asta,am "tras"si cateva imagini(lipseste axul cardanic primar):
Imagine atasata: DSCN2853.JPG

Imagine atasata: DSCN2856.JPG


Imagine atasata: DSCN2857.JPG

...si cateva foto"spion"cu modelul in lucru(nu am avut timp sa-l duc la spalatorie :pardon: );
-tot mobilierul interior,obiectele de inventar,inclusiv masina de scris,sunt la locul lor:
Imagine atasata: DSCN2860.JPG

Imagine atasata: DSCN2861.JPG

Imagine atasata: DSCN2863.JPG

#9 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 27 December 2008 - 03:32 PM

...statia radio este gata sa intre in emisie :pardon:
Imagine atasata: DSCN2864.JPG

... toate documentele fiind pregatite
Imagine atasata: DSCN2866.JPG

Imagine atasata: DSCN2869.JPG

#10 Useril este offline   tomcat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 21-November 07
  • Location:Ludus
  • Interests:Aviatie, blindate, PC, lectura

Postat 28 December 2008 - 12:34 PM

Foarte fain lucrat si fain model, as vrea totusi sa te intreb cu ce ai vopsit cauciucurile de arata asa de bine,
chiar imita culoarea cauciucului mat, si cu ce adeziv lucrezi la rasini, am si eu un M-461 (IMS-ul), ala de la modelism si as vrea sa-l fac.Daca mai ai si alte "hint"-uri pentru cei ce lucreaza un model din rasina as fi bucuros sa le expui, dau un jinars.

#11 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 28 December 2008 - 10:55 PM

Multam Tomcat.
Adezivul pentru rasini este banalul cianoacrilat(superglue) si este cam singurul care da rezultate; orienteaza-te spre unul bun,de calitate.
Pneurile le-am vopsit cu negru mat de la ModelMaster,trucul folosit se rezuma la gradul de diluare:mai mult diluant decat de obicei,dar aplici trei straturi(fiecare uscat bine de tot).Dupa primul aproape ca nu se vede vopseaua,la al doilea incep sa apara rezultate si la a treia mana "lucrurile"se clarifica,asa cum vezi.
Alte "hinturi"nu am decat mare atentie la cum detasezi piesele mici de pe blocurile de turnare:rasina este casanta si ai toate"sansele"sa rupi in loc sa tai pe unde ai vrea.Musai sa folosesti pile fine pentru retusuri si sa ai la indemana un traforaj cu panza foarte fina si un cuter f.bine ascutit.
Daca ai nesansa sa dai peste un kit mai prost turnat(cazul de fata,dar vezi si pataniile lui Cartula cu al lui Saab Tunnan)atunci te asteapta o seama de modificari,retusuri si alte alea;mai pui in balanta si pretul platit pentru un asemenea kit(Mertanu'asta costa vreo 90 de euro),chiar ca"faci cu nervii".
In rest succes.

P.S. vezi ca undeva p'aci scria cineva ca IMS-ul ala n-ar fi tocmai corect la usa dreapta fata(parca).

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 28 December 2008 - 11:41 PM


#12 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4819
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 29 December 2008 - 12:23 AM

It's a"doozy" (a Mercedes-urilor) alright ! . Felicitari ,inca o data ,Longinus , e superb ! O singura parere de rau am legata de aceasta macheta si anume faptul ca nu ai postat si vreo cateva fotografii privind dispunerea ansamblului interior . De cand am vazut prima fotografie a vehicolului real , as fi dorit sa stiu ce se afla in interior .

#13 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 29 December 2008 - 09:54 AM

Multam si tie Dany.
Asa cum am mai spus kitul asta,contrar regulii generale de la Plus Model,vine cu o hiba majora:caroseria turnata dintr-o singura bucata,are peretii cam de trei ori mai grosi decat ar trebui;
acuma nu stiu daca toate kiturile ce reprezinta"G4 Radio Car"sunt cu hiba asta,sau numai la mine a nimerit unul mai"handicapat".
Pentru ca,repet,caroseria are peretii mult prea grosi,inclusiv tavanul,este nevoie sa ajustezi toata masina,pe dinauntru,cu o mini freza,sau sa modifici-in parte-piesele ce urmeaza a fi montate acolo;in caz contrar,nimic din"mobilierul"interior nu mai intra la locul lui,incepind cu bordul si terminind cu usile spate(care vin turnate impreuna,intr-o singura bucata si ele).Asta este motivul pentru care eu nu am respectat planurile de asamblare,in ordinea lor,ci m-am dus pe cont propriu;nu am mai asamblat piesele interioare pe podeaua masinii,asa cum arata PM,ci le-am "implantat"in caroseria tinuta cu capul in jos,dupa adaptare;bineinteles lucrul s-a desfasurat"in oglinda".Asta este motivul pt.care nu am poze cu interiorul.

Inventarul consta in:plansa de bord cu cadranele din PE,volanul cu ornamente metalice(tot din PE)vopsit in culoarea lemnului,schimbatorul de viteza,maneta reductorului si frana de mana,bancheta vopsita in negru/piele,capitonajele usilor,la fel;apoi:imediat in spatele banchetei coboara(la nevoie)un paravan din panza,al carui cadru este fixat in tavan,exista o masa de lucru,vopsita in culoarea lemnului;masa asta are trei laturi:una spre fata si doua pe peretii laterali ai masinii,avind impreuna forma literei "U".
Pe tablierul din fata se afla o masina de scris(vopsita in negru/lac),pe tablierul din stanga(partea cu soferul)sta statia de radioemisie;in centrul"literei U" este dispus un taburet cu trei picioare,vopsit tot in culoarea lemnului;in spatele taburetului,dar pe culoarul central,este plasat catargul antenei(soclul,mai precis).
Chiar la spate,langa usile de iesire,in stanga si in dreapta,se mai afla doua dulapuri cu usi si sertare,in genul dulapurilor metalice de vestiar.Tot ce nu este "din lemn"se vopseste in cenusiu inchis,inclusiv peretii si tavanul.
Cam asa ar arata interiorul.
Exteriorul arata bine ,cu detalii reliefate frumos,insa asupra lui voi reveni cu poze.

#14 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 29 December 2008 - 11:03 PM

Am mai adaugat detalii,Mercedesul este departe de a fi gata,insa va puteti face o idee cam cum ar arata si de acum:

-la lumina alba

Imagine atasata: DSCN2879.JPG



...si la lumina incandescenta

Imagine atasata: DSCN2890.JPG

#15 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 29 December 2008 - 11:19 PM

-si un comparativ cu altele,mai cunoscute:
- cu GAZ AAA
Imagine atasata: DSCN2900.JPG

- cu Skoda typ 952 kubelwagen

Imagine atasata: DSCN2904.JPG


-cu un Opel Blitz Einheitskopfer
Imagine atasata: DSCN2911.JPG


Imagine atasata: DSCN2912.JPG

cu un Demag D7 si un BMW R75


Imagine atasata: DSCN2917.JPG

#16 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 December 2008 - 10:28 PM

La gata,cu toate piesele prezente si inmatriculata RP-700203,arata cam asa:

Imagine atasata: DSCN2920.JPG


Imagine atasata: DSCN2930.JPG

#17 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 December 2008 - 10:54 PM

...Imagine atasata: DSCN2931.JPG

Imagine atasata: DSCN2921.JPG

#18 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 December 2008 - 11:05 AM

Pictorial la lumina zilei;
-cer innorat,temperatura sub 0 ,precipitatii usoare
(acum se vad defectele cel mai bine):
Imagine atasata: DSCN2941.JPG

Imagine atasata: DSCN2946.JPG


Imagine atasata: DSCN2950.JPG


Imagine atasata: DSCN2940.JPG

gata.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi