Forum Machete,Modelism,Hobby: YAK-18 - ajutor - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

YAK-18 - ajutor

#1 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1073
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 12 December 2008 - 10:41 PM

Caut poze cu YAK-18 inmatriculat romaneste. Daca are cineva poze cu acest avion va rog sa postati aici.

Multumesc :dribble:

#2 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 13 December 2008 - 06:22 AM

Mgc daca ai pitintica rabdare sa termin cu Fleet-ul vei primi foto cu Yak-18 romanesc. OK?

#3 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1073
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 13 December 2008 - 10:37 AM

Citeaza

Mgc daca ai pitintica rabdare sa termin cu Fleet-ul vei primi foto cu Yak-18 romanesc. OK?


OK! Multumesc mult. :dribble:

#4 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 13 December 2008 - 11:01 AM

De care cauti, inmatriculat militar sau civil?

#5 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1073
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 13 December 2008 - 01:05 PM

Vezi postareazapacitu, la 13 Dec 2008, 11:01, a spus:

De care cauti, inmatriculat militar sau civil?


Si militar si civil. :dribble:

#6 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 13 December 2008 - 04:59 PM

Mgc.......... ajutorul a sosit. As dorii sa-mi aratati si rezultate.
Ai patru variante civile de trei feluri si una militara.
Varianta cu sah a fost folosita de lotul de acrobatie la mitingurile aviatice, varianta de vopsire a fost preluata de la formatia similara interbelica cu Klemm 35, conform informatiilor primite de la Dl Marinescu Nicolae erau vopsite in rosu.
Spor la treaba, ne spui si noua la ce varianta ai ales-o?
Atentie la sticla dinapoi la majoritatea era dublata pe interior cu panza alba, nu stiu de ce.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Iak_18.jpg
  • Imagine atasata: Iak_18.001.jpg
  • Imagine atasata: Iak_18.008.JPG
  • Imagine atasata: Iak_18.018.jpg
  • Imagine atasata: Iak_18.030.jpg

Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 13 December 2008 - 05:03 PM


#7 Useril este offline   virusu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Location:alba iulia
  • Interests:avioaneeeee

Postat 13 December 2008 - 05:11 PM

mai am si eu doua care poate te ajuta

Imagine atasata: DSCI0096__1_.JPG

Imagine atasata: DSCI0097__1_.JPG

#8 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 13 December 2008 - 05:20 PM

Radu-Dan, ai idee unde si cand a fost facuta poza cu cel militar? As zice la Boboc in 1960-66...
Altele (militare) mai ai?
pt Mgc:
sursa: Orizont Aviatic nr 26 / dec 2004

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Yak_18.jpg


#9 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 13 December 2008 - 07:01 PM

am inceput si eu mai demult un Yak-18.din pacate nu am avansat prea mult de atunci:
http://www.cartula.ro/forum/index.php?show...=trumpeter+1/32

Vezi postareaRadu-Dan, la 13 Dec 2008, 16:59, a spus:

Mgc.......... ajutorul a sosit. As dorii sa-mi aratati si rezultate.
Ai patru variante civile de trei feluri si una militara.
Varianta cu sah a fost folosita de lotul de acrobatie la mitingurile aviatice, varianta de vopsire a fost preluata de la formatia similara interbelica cu Klemm 35, conform informatiilor primite de la Dl Marinescu Nicolae erau vopsite in rosu.
Spor la treaba, ne spui si noua la ce varianta ai ales-o?
Atentie la sticla dinapoi la majoritatea era dublata pe interior cu panza alba, nu stiu de ce.


a existat vreun YAK-18 al AVSAP -Asociatia Voluntarilor Pentru Sprijinirea si Apararea Patriei care sa aiba vreo inmatriculare specifica sau vreo emblema care sa arate apartenta la acesta asociatie?

#10 Useril este offline   virusu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Location:alba iulia
  • Interests:avioaneeeee

Postat 13 December 2008 - 09:28 PM

daca tot suntem la YAk-18...
oare noi am avut in dotare si YAK-18A? cel cu motor AI-14R ca la Wilga?

#11 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 14 December 2008 - 03:21 PM

Multumesc,

Domnule Antoniu doresc sa va multumesc pentru decizia de a va implica in viata acestei comunitati. Marea majoritate dintre noi, cei de aici, avem ce afla de la dumneavoastra iar valoarea unei imagini "impartasite" este infinit mai mare decat cea a unei imagini ascunse.

Cat despre subiectul in sine - Iak-18 in culori romanesti - ar fi extrem de util daca ati putea comenta unele imagini. Si eu doresc sa realizez macheta unui astfel de aparat si am o serie de intrebari.
1. YR-IKA. Aparent, acest aparat poarta culori "militare" - verde / bleu. Este corecta prezumtia prezentei inregistrarii civile pe intradosul si extradosul planurilor - cu alb, separat YR si IKA pe ficare semiplan - in maniera similara cu alte aeronave romanesti din epoca (ex. Po-2 An-2)? Exista un motiv anume ce justifica lipsa stemei de pe tricolor? A fost oare acest aparat transferat de la Aviatia Militara?

2. YR-IKD si IKF. Care sunt culorile ce compun aceasta schema? Putem presupune ca schema este similara altor aparate livrate tarilor estice (galben pal si rosu sau argintiu si bleu)?

3. In fotografia ce reprezinta aparatul YR-IKI - se vede in partea de jos, in prim plan, un capat de aripa vopsit "cu raze". Cunoasteti detalii despre acest aparat?


Va multumesc,
mack

#12 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 14 December 2008 - 04:39 PM

domnule Antoniu, ce avion este cel a carui aripa am incercuit-o cu rosu? tot un Yak-18 sau alt tip de avion? aveti cumva si o poz cu acest avion in intregime!va multumesc!

#13 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1073
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 14 December 2008 - 09:19 PM

Va multumesc foarte mult pentru poze. :friends:


Citeaza

Spor la treaba, ne spui si noua la ce varianta ai ales-o?

Momentan va fi cel militar cu nr.72 dar cu siguranta vor urma si civile. :dribble:

#14 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 14 December 2008 - 10:10 PM

Vezi postareahoria, la 14 Dec 2008, 16:39, a spus:

domnule Antoniu, ce avion este cel a carui aripa am incercuit-o cu rosu? tot un Yak-18 sau alt tip de avion? aveti cumva si o poz cu acest avion in intregime!va multumesc!

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_12_2008/post-83-1229285421.jpg


#15 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 15 December 2008 - 10:37 AM

Cel cu raze cred ca este Yak-11 monoloc ultima varianta de vopsire pentru spectacol, cu el a zburat Bacanu.

#16 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 15 December 2008 - 10:56 AM

mack-voi raspunde la fiecare chestiune:



1. YR-IKA. Aparent, acest aparat poarta culori "militare" - verde / bleu. Este corecta prezumtia prezentei inregistrarii civile pe intradosul si extradosul planurilor - cu alb, separat YR si IKA pe ficare semiplan - in maniera similara cu alte aeronave romanesti din epoca (ex. Po-2 An-2)? Exista un motiv anume ce justifica lipsa stemei de pe tricolor? A fost oare acest aparat transferat de la Aviatia Militara?



--YR-IKA a apartinut armatei dar regulamentele aeronautice au impus imatriculatii civile, mai ales in scoli unde erau formati si pilotii civili. In anii 50 ai secolului trecut (ce ciudat suna) avioanele erau vopsite cu aceeasi culoare pe extra cat si intrados. Stema punea problema aducerii la fata locului a unui pictor, aceasta este cauza lipsei, nu existau colante.

-------------------------------------------------------


2. YR-IKD si IKF. Care sunt culorile ce compun aceasta schema? Putem presupune ca schema este similara altor aparate livrate tarilor estice (galben pal si rosu sau argintiu si bleu)?



--Acel galben a rezultat dun culoarea panzei acoperita cu EMAILITA si rosu. Din informatiile pe care le detinem au existat si arintii cu albastru, departajau escadrilele de elvi civili de cei militari.

--------------------------------------------------------


3. In fotografia ce reprezinta aparatul YR-IKI - se vede in partea de jos, in prim plan, un capat de aripa vopsit "cu raze". Cunoasteti detalii despre acest aparat?



--IKI era rosu, aripile pe extrados negeu cu alb iar pe intrados raze alb cu negru ca la avionul lui Papana. Au existat trei avioane vopsite la fel pentru demonstratii aeriene.

#17 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 15 December 2008 - 11:20 AM

stati putin ca nu mai inteleg. la YR-IKI aripile aveau sahul alb cu negru sau rosu cu alb?pe burta cum era.cu raze? sau dumneavoastra va referiti la cel cu raze de care am intrebat mai sus?

#18 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 17 December 2008 - 10:24 AM

IKA are pe burta raze rosii ca la Buckerul lui Papana.
Sahul alb cu negru.
Rosu-Alb pe intrados si Negru-Alb pe extrados in acrobatia in formatie cand erau dispusi in pozitii diferite creea un efect vizual deosebit.
Sursa sigura - explicatii date de D-ul Nicolae Marinescu (pilot, instructor si mecanic) care a lucrat in aviatie ARPA care organiza toate mitingurile, a fost prezent la toate mitingurile interbelice. Albumul sau de fotografii, cu exceptia perioadei in care domnia sa a facut scoala, este ful cu fotografii de la mitinguri.
Yak-ul 11 la care se vede varful de aripa era vopsit albastru deschis, dungi albastru inchis oblice pe fuselaj si raze pe aripi tot albastru inchis. Acest avion se gaseste in custodie la Muzeul Militar National. Anterior vopsirii cu dungi a fost vopsit cu sah si raze pe aripi. Vopsirea cu dungi si raze se vedea sub vopseaua noua primita la muzeu, apoi a fost transportat la Craiova unde a sevit ca model pentru comanda de constructie Yak-11 replica 1/1. A fos jupuit de panza, apoi impanzit din nou.
Eu nu sunt sigur ca avionul original nu a luat drumul pribegiei prin USA, iar cel pe care il vedem este o replica. M-ar cuprinde bucuria stiind ca gresesc.

Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 17 December 2008 - 10:35 AM


#19 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 17 December 2008 - 11:22 AM

Vezi postareaRadu-Dan, la 17 Dec 2008, 10:24, a spus:

...
Yak-ul 11 la care se vede varful de aripa era vopsit albastru deschis, dungi albastru inchis oblice pe fuselaj si raze pe aripi tot albastru inchis. Acest avion se gaseste in custodie la Muzeul Militar National.
...


Vorbim totusi despre un avion monoloc. Altfel spus, pilotul acelui avion a facut fotografia (cu un aparat manual, a expus si incadrat corect) in timp ce zbura in formatie. Faina performanta.

Pe de alta parte, ce se vede acolo seamana cu o aripa de Iak-11 (tubul pitot este unde trebuie); este oare un monoloc?!

Eu propun sa sintetizam putin informatiile legate de vopsire, ca sa putem verifica veridicitatea presupunerilor.

Ganduri bune,
mack

#20 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 17 December 2008 - 02:10 PM

Este Yak-11 monoloc aflat la Muzeul Militar National.
Aparatul foto nu prea era manual, putea face foto, erau aparate "Agfa Robot" care erau dotate cu un resort, puneai pe infinit si apasai pe declansator, se puteau face 12 cadre pentru care aparatul se arma singur, apoi trebuia incarcat arcul pentru urmatoarele 12.
Sorin Tulea a facut acele foto color cu IAR-80 din He-111 singur in avion, il transporta la Craiova.
Si cu un aparat manual se putea daca se zbura pentru poza.

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi