Mirajuri Sud Africane 2x Hasegawa F1
#42
Postat 30 March 2014 - 09:42 PM
Parbrizul de la hasegawa are prinderea pe culee la jumatatea geamului, mult mai mare decit rama geamului, si treaba se vede, oricit de bine este desfacut de pe rama. Le-am taiat, polishat, imbaiat in future si dupa aia am vopsit la pensula ramele in negru.
Vopselele de la Scaleworks erau deja uscate, o sa incerc sa le "revergorez" maine cu nitro sau thinner de la gunze.
Am taiat capacelele trenului anterior si le-am inlocuit cu unele facute din foitza de plastic, adaugind o mica antenutza pe una si cite trei balamale
Am bopsit cu pensula si bilutele sistemului RWR, facute din pini de aliniere de la machete mai vechi:
Scaunul de la Pavla e ok, dar e destul de dificil de vopsit, pentru ca nu are detaliile prea clare. Mai am inca multe de facut la el.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 30 March 2014 - 09:50 PM
#43
Postat 31 March 2014 - 07:13 PM
Cu gri-ul cel mai deschis am vopsit botul si virfurile aripilor si ampenajelor.
Pe intrados, avea o cabina si o deriva false, pe care le-am vopsit cu negru si mascat apoi cu banda din hartie.
Tot cu negru am vopsit rotile, capacele trenului din fata, o antenutza precum si coiful de soare al ecranului radarului, un accesoriu obligatoriu in africa :)
Cu cel mai inchis gri am facut o proba pe pilonul rezervorului.
Rachetele le-am dat cu light ghost gray si am dat un lac mat pe scaun:
Cu putin noroc, maine voi da griul mediu.
#45
Postat 04 April 2014 - 08:16 AM
Am pus decaluri si inchis cu lac mat piesele mici.
Pe rezervor am pus ceva stenciluri si am dat aripioarele cu un primer galbui, asa apareau in unele poze.
La scaun am facut inelele de declansare din fir de lita impletit, vopsit cu galben, rosu si negru.
Am incercat sa redau luciul centurilor de nylon cu creioane metalice aurii si albastre.
Rachetele au primit si ele ceva decaluri si gemuletul din bot, din superglue.
Trenul e si el gata, pe jamba de bot am pus 10 stenciluri.
#47
Postat 05 April 2014 - 01:17 AM
Incercind sa potrivesc parbrizul, am constatat ca tot colimatorul din rasina nu e pozitionat pe centru, asa ca a trebuit cu mare grija sa-l dau jos de acolo cu totul si sa-l mut mai la stinga:
Am pus citeva stenciluri pe tabloul de bord si suportul colimatorului si am facut cele doua cadrane de pe rama parbrizului.
Proba "la rece"
#49
Postat 05 April 2014 - 11:19 AM
Am mai trecut azi un hop. Am mascat si lipit parbrizul. Initial l-am lipit cu un aracet, peste care am venit cu un superglue foarte lichid care nu abureste. Dupa ce am luat surplusul de superglue si aracet, am dat cu base white de la revell, cu o pensula subtire.
Pentru cupola aveam nevoie de doua oglinzi si doua manere, pe care, din fericire, le-am gasit repede intr-un set antic de PE destinat unui Harrier.
#50
Postat 05 April 2014 - 04:26 PM
#51
Postat 05 April 2014 - 09:57 PM
Avea si o porecla , "Le Spectre" ...cool, nu? Mai are si un Mig-21MF doborat la activ.
Pentru el voi folosi un amestec din decaluri de la Carpena, microscale si altele pe care va trebui sa mi le fac singur.
Cam asa arata proiectul la prima incercare. O sa vad ce-o iesi.
Ce ma omoara cel mai rau sint liniile de "no step" care apar la incastrarea aripii cu fuselajul.. ceva horror.
#54
Postat 06 April 2014 - 01:03 PM
1-0-9, la 05 April 2014 - 09:57 PM, a spus:
Dar il faci asa cum arata acum in muzeu (sau cum se spune ca zbura la "ultima strigare" inainte de a fi predat muzeului), nu?
A trebuit sa aflu asta cand n-am inteles cine e "Johann Venter", as opposed to Johan Rankin
#55
Postat 06 April 2014 - 01:38 PM
Poze cu ele operationale chiar inainte de retragere s-ar gasi, insa schema asta lo viz chiar e lo viz, se vad foarte greu micile detalii.
Pentru 203 se gasesc poze close-up din belsug, si e in schema originala, nu vopsit de muzeu.
Nu stiu daca voi pune si numele , l-am prevazut pentru orice eventualitate.
#58
Postat 07 April 2014 - 02:43 AM
Si daca imi permiti, mergi te rog pana la capat si pune si numele pilotului sub parbriz. Chiar daca schema low-vis este intr-adevar cea originala, RWR-urile, lansatoarele de capcane termice si insemnele & inscriptiile in culori "mai vii" de pe macheta cred ca reprezinta avionul oricum mai spre sfarsitul carierei, asa ca orice detaliu in plus este binevenit
Remarca mea anterioara a fost determinata de simplul fapt ca la mine in cap "Mirage F.1CZ low-viz + MiG kill = Le Spectre, Octombrie 1982", automat Or, la vremea aia am senzatia ca sud-africanii interpretasera treaba cu vizibilitatea redusa de-a dreptul literal si nu m-ar mira ca la momentul luptei "203" sa fi aratat la fel ca in Ianuarie 1982:
1982 Ysterplaat Airshow
Orice vei hotari, just do it!
Niki