Forum Machete,Modelism,Hobby: HELLER - "E-2C Hawkeye" - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

HELLER - "E-2C Hawkeye" putin ajutor va rog

#1 Useril este offline   Andrei_Ratiu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 06-December 08
  • Location:Bucuresti

Postat 07 December 2008 - 02:25 AM

Salutari tuturor!! ;-)
Sunt un membru nou al comunitatii, si mai mult de atat, sunt un inceptator in ale modelismului. :-D Mentionez ca din tot ce inseamna modelism ma pasioneaza in principal aviatia civila, insa sunt deschis oricand catre aviatia militara si chiar masini.

Momentan am 2 modele: un kit de la Revell " Airbus A 380 Design New livery "First Flight" " de 1:144 ;-) (e impresionant, are ~ 50 cm) si un kit de la Heller " E-2C Hawkeye " tot de 1:144.
Fiind un novice total, am decis sa incep kit-ul cel mic de la Heller. :hi:
As avea cateva intrebari:

1) Am inteles ca e de preferat sa vopsesti partile componente inca de cand sunt prinse pe cadrul de plastic. Intrebarea ar fi, ce se intampla cu partea respectiva, atunci cand o dai jos de pe cadru, in locurile unde a fost prinsa si trebuie sa pilesti bavura de acolo? Revopsesti?
2) Care tip de vopsea e mai buna si de ce? (la Heller am un tip de vopsea in "borcanele" plastic, la Revell am primit vopsea emailata, si mai citisem ca a aparut un nou tip de vopsea pe baza de apa)
3) Cum vopsesti cel mai frumos: cu pensula, cu spray sau cu aerograf? (mi-as dori foarte mult ca vopseaua de pe kit-uri sa fie cat mai bine intinsa, uniforma si sa iasa cat mai fina, sa fie ca o pelicula uniforma, nu usor zgrumturoasa)
4) De ce se lacuiesc machetele? Doar de frumusete sau exista si motive "tehnice"??
5) Pentru constructia unei machete este obligatorie folosirea kit-ului pentru machete? Sau el se foloseste strict daca ai mai ciupit niste margini si vrei sa corectezi? Mai mult de atat, daca folosesti kit, pe zona respectiva vopseaua mai prinde la fel? Mai iese aceeasi nuanta??

Daca cineva a mai avut acest kit si l-a facut, l-as ruga sa ma contacteze si pe mine, intrucat am oaresce probleme cu intelesul schemelor.

Imi doresc foarte mult ca lucrarile mele sa fie de calitate, si de aceea incerc sa imi iau "scule" de inalta clasa. M-am dotat deja cu o lupa maricica ca sa pot acorda atentia cuvenita detaliilor, am luat 2 seturi de pensule, unul cu lipici special de la revell, un clestisor special pentru desprinderea de pe rama a pieselor si cam atat. Sper sa imi iau cat de curand un aerograf bun. Oricum A380 vreau sa fie o adevarata capodopera. Pe-asta micu am intrat cu pensula :hi:

Multumesc anticipat si imi cer scuze pt eventualele greseli facute si pentru postul kilometric. In cazul in care nu am postat pe aria corespunzatoare rog moderatorul de serviciu sa imi mute si mie topicul. <_<
Cu respect :jump:

#2 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 07 December 2008 - 02:08 PM

Salut

In primul rand si eu sunt cam incepator asa ca iti impartasesc atat din experienta mea cat si din a celorlalti (din studierea acestui forum sau sfaturi)

1. ideea vopsirii pe suport a partilor mici e pentru ca nu prea poti sa le vopsesti apoi pentru ca sunt mici dar poti folosi alte trucuri (vezi poze)
2. eu unul folosesc ce prind, sau mai exact ce gasesc sa cumpar pentru ca vopselele principale se cam golesc repede de la magazinele de specialitate
3. CU AEROGRAFUL iti garantez eu si cred ca toata lumea
4. asta o las in seama specialistilor stiu doar ca nu se prinde praful sau se curata mai usor
5. eu folosesc putty Tamiya. Se foloseste unde sunt defecte sau unde gresesti tu si "ciupesti" plasticul. Vopseaua se prinde foarte bine si mai este faptul ca are cam aceiasi culoare cu plasticul care este de obicei gri. Eu il smilgheluiesc cu apa cu smilgher de 1200 de la magazinul de piese auto

Iti recomand sa te mai uiti prin topicurile mele ca eu tot cu intrebari de astea am venit

Cand o sa adun indeajuns informatii o sa vorbesc cu Cartula sa fac un subforum ceva de genul pagina incepatorului care va contine raspunsuri la marea majoritate a incepatorilor (pentru ca eu inca gandesc ca un incepator)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 04.JPG
  • Imagine atasata: 06.JPG


#3 Useril este offline   Andrei_Ratiu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 06-December 08
  • Location:Bucuresti

Postat 07 December 2008 - 06:39 PM

Vezi postareaDGDaniel, la 7 Dec 2008, 14:08, a spus:

Salut

In primul rand si eu sunt cam incepator asa ca iti impartasesc atat din experienta mea cat si din a celorlalti (din studierea acestui forum sau sfaturi)

1. ideea vopsirii pe suport a partilor mici e pentru ca nu prea poti sa le vopsesti apoi pentru ca sunt mici dar poti folosi alte trucuri (vezi poze)
2. eu unul folosesc ce prind, sau mai exact ce gasesc sa cumpar pentru ca vopselele principale se cam golesc repede de la magazinele de specialitate
3. CU AEROGRAFUL iti garantez eu si cred ca toata lumea
4. asta o las in seama specialistilor stiu doar ca nu se prinde praful sau se curata mai usor
5. eu folosesc putty Tamiya. Se foloseste unde sunt defecte sau unde gresesti tu si "ciupesti" plasticul. Vopseaua se prinde foarte bine si mai este faptul ca are cam aceiasi culoare cu plasticul care este de obicei gri. Eu il smilgheluiesc cu apa cu smilgher de 1200 de la magazinul de piese auto

Iti recomand sa te mai uiti prin topicurile mele ca eu tot cu intrebari de astea am venit

Cand o sa adun indeajuns informatii o sa vorbesc cu Cartula sa fac un subforum ceva de genul pagina incepatorului care va contine raspunsuri la marea majoritate a incepatorilor (pentru ca eu inca gandesc ca un incepator)


Multumesc frumos pentru raspuns. O sa incep sa caut informatii despre aerograf pentru ca am vazut mai multe topicuri pe aici. In rest sa vad de unde gasesc si eu kit si putin smirghel. Inca nu am dezlipit nici o piesa. Am vopsit fuselajul si cateva parti. Arata..."ciudat" fata de cum cred ca ar trebui sa iasa (vezi poza).

O sa incerc sa scanez undeva schitele si sa le postez ca sa imi mai explicati una alta. Dupa cum ziceam nu prea ma descurc cu ele. Legat de vopsea o sa incerc sa imi fac ceva stocuri ca sa nu raman niciodata in pana.

PS Daca ai de gand sa faci treaba aia cu topicul acela as avea cateva idei. Mai vorbim pe pm sau mess.

Cu respect <_<

#4 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 07 December 2008 - 08:28 PM

salut,

am sa incerc sa completez cate ceva la ce a scris colegul mai sus:
4. lacul in afara de neprinderea prafului inca vreo cateva roluri:
a) estetic: realizeaza gradul de luciu apropiat de cel al avionului original: un avion civil e in general lucios, un avion mat e mat sau semimat etc.;asta variaza de la avion la avion
b) de protectie:decalurile (abtibildurile) sunt fragile iar folosirea lacului le fixeaza suplimentar si le protejeaza dpdv mecanic, multe lacuri contin si un filtru UV protejand impotriva decolorarii datorate razelor solare
c) de pregatire a unor operatii suplimentare dupa vopsire:
- decalurile se asaza NUMAI pe suprafete lucioase deci inainte de a pune decaluri trebuie sa ii dai un lac lucios
- operatia optionala numita "washing" se face doar pe lac lucios
- "tufuirea" sau cum i se mai spune "dry-brushing"-ul se face pe suprafete mate deci trebuie sa ii dai un lac mat.
d)ca o recapitulare:
1.degresezi macheta (recomandat) cu apa si detergent sau alcool,
2.grunduiesti (optional),
3.vopsesti, daca vopseaua e lucioasa treci la 5., daca nu
4. dai cu lac lucios
5. pui decaluri
6. lac lucios (sau mat sau semimat daca vrei sa te opresti aici)
7. washing (optional)
8. lac mat sau semimat
9. dry-brushing (optional)
10. daca e cazul (avion civil in general) ii dai un lac lucios

5)cu riscul de a parea pedant avem KIT (adica o cutie de piese cu care construim o macheta) si CHIT (o pasta care se intareste si pe care o folosim la corecturi, completari, etc) e bine sa folosim denumirile corecte pt a nu crea confuzii in cazuri gen "am pus chit pe kit" sau "am pus kit pe kit" sau "chit pe chit" samd. E bun si Tamiya, e bun si cel de la Revell, Heller, etc. Au mici particularitati care le deosebesc. Costa in jur de 10 lei si ai sa-ti dai seama pe parcurs care-ti place mai mult. Nu e obligatorie folosirea chitului la machete, doar acolo unde iti raman "crapaturi" sau "santuri" din cauza nepotrivirii pieselor la imbinari, samd. Un lucru e de retinut: chitul pt modelism se aplica in straturi subtiri (1mm), altfel se va usca greu si va ataca plasticul. Exceptie fac chiturile bicomponente tip epoxy dar alea le vei folosi probabil mai tarziu.

#5 Useril este offline   Andrei_Ratiu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 06-December 08
  • Location:Bucuresti

Postat 07 December 2008 - 09:11 PM

Vezi postareaMiG, la 7 Dec 2008, 20:28, a spus:

salut,

am sa incerc sa completez cate ceva la ce a scris colegul mai sus:
4. lacul in afara de neprinderea prafului inca vreo cateva roluri:
a) estetic: realizeaza gradul de luciu apropiat de cel al avionului original: un avion civil e in general lucios, un avion mat e mat sau semimat etc.;asta variaza de la avion la avion
b) de protectie:decalurile (abtibildurile) sunt fragile iar folosirea lacului le fixeaza suplimentar si le protejeaza dpdv mecanic, multe lacuri contin si un filtru UV protejand impotriva decolorarii datorate razelor solare
c) de pregatire a unor operatii suplimentare dupa vopsire:
- decalurile se asaza NUMAI pe suprafete lucioase deci inainte de a pune decaluri trebuie sa ii dai un lac lucios
- operatia optionala numita "washing" se face doar pe lac lucios
- "tufuirea" sau cum i se mai spune "dry-brushing"-ul se face pe suprafete mate deci trebuie sa ii dai un lac mat.
d)ca o recapitulare:
1.degresezi macheta (recomandat) cu apa si detergent sau alcool,
2.grunduiesti (optional),
3.vopsesti, daca vopseaua e lucioasa treci la 5., daca nu
4. dai cu lac lucios
5. pui decaluri
6. lac lucios (sau mat sau semimat daca vrei sa te opresti aici)
7. washing (optional)
8. lac mat sau semimat
9. dry-brushing (optional)
10. daca e cazul (avion civil in general) ii dai un lac lucios

5)cu riscul de a parea pedant avem KIT (adica o cutie de piese cu care construim o macheta) si CHIT (o pasta care se intareste si pe care o folosim la corecturi, completari, etc) e bine sa folosim denumirile corecte pt a nu crea confuzii in cazuri gen "am pus chit pe kit" sau "am pus kit pe kit" sau "chit pe chit" samd. E bun si Tamiya, e bun si cel de la Revell, Heller, etc. Au mici particularitati care le deosebesc. Costa in jur de 10 lei si ai sa-ti dai seama pe parcurs care-ti place mai mult. Nu e obligatorie folosirea chitului la machete, doar acolo unde iti raman "crapaturi" sau "santuri" din cauza nepotrivirii pieselor la imbinari, samd. Un lucru e de retinut: chitul pt modelism se aplica in straturi subtiri (1mm), altfel se va usca greu si va ataca plasticul. Exceptie fac chiturile bicomponente tip epoxy dar alea le vei folosi probabil mai tarziu.


Multam frumos de completari, chiar inseamna foarte mult pentru mine ca incepator total. Legat de chit chiar nu ma supar ca m-ai corectat. Rog pe aceasta cale toti colegii de forum sa imi atraga atentia cand mai fac cate o greseala, pentru ca din greseli inveti. Tot cu aceasta ocazie mai pun o intrebare: decal-urile sunt cumva de 2 tipuri?? La kitul Revell am abtipilde normale, in timp ce la cel de la Heller am decal-urile pe o foita mai ciudata si nu am vazut cum se desprind de acolo. Auzisem ca cica asa erau pe timpuri vechile abtipilde si ca pentru a le lipi trebuie sa le dai jos de pe foita folosin apa calda. E adevarat sau e o ditai gogomania??
Cu respect <_<

Aceasta postare a fost editata de Andrei_Ratiu: 07 December 2008 - 09:11 PM


#6 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 07 December 2008 - 10:34 PM

Treaba cu decalurile e chiar simplissima: chiar in prospecte scrie clar ca trebuie muiate in apa calduta si apoi transferate prin alunecare de pe hartie pe model. Sa nu-ti treaca prin cap sa le transferi prin frecare (ca la transferurile uscate, alea sunt altceva) pt ca le distrugi!!!
Iar un set de decaluri e de multe ori la fel de scump sau mai scump ca o macheta. Toate machetele de la producatorii mari (Revell, Italeri, Heller, Airfix, Zvezda, etc) sunt cu transfer pe apa. Cele de la Heller par mai ciudate probabil din cauza vechimii, s-ar putea sa ai probleme cu ele, fa mai intai un test cu un decal care nu-ti trebuie (de exp o inmatriculare/emblema pe care nu o folosesti sau scrisul cu numele firmei su tipul kitului, daca se crapa sau ceva de genul ne explici pe forum)
Ce ar mai fi de adaugat:
1.nu pune decalul direct in apa ci pe un mic burete imbibat pana la saturatie cu apa calduta in care eventual ai pus cateva picaturi de otet
2. daca vezi decalul cum se curbeaza nu te panica si sa incerci sa il indrepti, se va indrepta singur
3. nu lasa decalul in apa din momentul in care s-a indreptat mai mult de 30-40 sec, isi va pierde pelicula de adeziv
4. intotdeauna aplica decalul pe suprafete lucioase, niciodata pe mat
5. nu pune toate decalurile odata, pune unul, lasa-l o zi sau doua si continui doar daca a aderat perfect (fara bule de aer prinse dedesubt, fara sa se desprinda) in caz contrar povestesti pe forum
6. decalurile lungi si inguste (gen dungi/benzi) nu te forta sa le pui ca atare, bagate in apa au tendinta sa se faca covrig, se pot distruge, e bine sa le tai in bucati astfel sa ai un raport lungime/latime rezonabil
7. foloseste functia "search" a forumului si cauta dupa cuvinte, exista pe forumul asta articole sau topicuri cu informatii foarte complete si utile despre gravare/vopsire/decaluri/imbatraniri/aerografie samd, nu e atat un repros cat un sfat practic, s-ar putea sa gasesti raspunsuri inainte ca unii din membri sa raspunda plus ca sunt mai sistematizate

#7 Useril este offline   Andrei_Ratiu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 06-December 08
  • Location:Bucuresti

Postat 08 December 2008 - 08:43 AM

Vezi postareaMiG, la 7 Dec 2008, 22:34, a spus:

Treaba cu decalurile e chiar simplissima: chiar in prospecte scrie clar ca trebuie muiate in apa calduta si apoi transferate prin alunecare de pe hartie pe model. Sa nu-ti treaca prin cap sa le transferi prin frecare (ca la transferurile uscate, alea sunt altceva) pt ca le distrugi!!!
Iar un set de decaluri e de multe ori la fel de scump sau mai scump ca o macheta. Toate machetele de la producatorii mari (Revell, Italeri, Heller, Airfix, Zvezda, etc) sunt cu transfer pe apa. Cele de la Heller par mai ciudate probabil din cauza vechimii, s-ar putea sa ai probleme cu ele, fa mai intai un test cu un decal care nu-ti trebuie (de exp o inmatriculare/emblema pe care nu o folosesti sau scrisul cu numele firmei su tipul kitului, daca se crapa sau ceva de genul ne explici pe forum)
Ce ar mai fi de adaugat:
1.nu pune decalul direct in apa ci pe un mic burete imbibat pana la saturatie cu apa calduta in care eventual ai pus cateva picaturi de otet
2. daca vezi decalul cum se curbeaza nu te panica si sa incerci sa il indrepti, se va indrepta singur
3. nu lasa decalul in apa din momentul in care s-a indreptat mai mult de 30-40 sec, isi va pierde pelicula de adeziv
4. intotdeauna aplica decalul pe suprafete lucioase, niciodata pe mat
5. nu pune toate decalurile odata, pune unul, lasa-l o zi sau doua si continui doar daca a aderat perfect (fara bule de aer prinse dedesubt, fara sa se desprinda) in caz contrar povestesti pe forum
6. decalurile lungi si inguste (gen dungi/benzi) nu te forta sa le pui ca atare, bagate in apa au tendinta sa se faca covrig, se pot distruge, e bine sa le tai in bucati astfel sa ai un raport lungime/latime rezonabil
7. foloseste functia "search" a forumului si cauta dupa cuvinte, exista pe forumul asta articole sau topicuri cu informatii foarte complete si utile despre gravare/vopsire/decaluri/imbatraniri/aerografie samd, nu e atat un repros cat un sfat practic, s-ar putea sa gasesti raspunsuri inainte ca unii din membri sa raspunda plus ca sunt mai sistematizate


Multumesc frumos de raspunsuri. Incerc pe cat posibil sa folosesc search-ul, atat ca nu am timpul necesar mereu, in general am aproximativ o ora libera pe zi...care de multe ori se ocupa cu treburile casnice. De-aia uneori pare ca vin direct si pun intrebarea...O sa incerc sa ma uit azi printre picaturi la munca dupa un aerograf si poate poate ma-nteleg cumva cu Moshu' <_<
Cu respect :hi:

#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12676
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 December 2008 - 09:10 AM

Fac si eu citeva precizari:
1. Da, piesele mici ( gen roti, manete, plansa de bord, capace, voleti) le vopsesti pe rama (daca au doua puncte de prindere indepartezi unul), e greu sa le ti in mina sau in penseta cind le vopsesti. Piesele mari le vopsesti dupa asamblare chituire slefuire. Locul unde a fost prinsa piesa il vopsesti ulterior, cel mai adesea dupa montare.
2. Eu recomand email, altii or sa zica nu, acrilice! Aici cred ca e optiunea ta, vezi care iti plac mai mult, cu care te intelegi mai bine. Vezi si asta http://www.cartula.ro/Articole/Tehnici/Vop...i-avansati.html
3. Normal, cel mai bine se vospeste cu aerograful, dar si cu pensula se pot face lucruri exceptionale, normal, in urma unei practici mai indelungate.
4. Aici ai primit raspunsuri foarte bune si detaliate.
5. Da, cum zicea Mig, una e chitul si alta kit-ul! <_<. Atentie, cum ziceam si mai ieri, chitul nu se pune in strat gros, se intareste greu sau deloc! Daca gaura e mare, o umpli intii ci fire de stiren, abia apoi pui chitul, in strat subtire. Slefuirea o faci la ud, cu hirtie abraziva, nu cu pila!!! (vezi si: http://www.cartula.ro/forum/index.php?show...t=0&start=0 )
Cind te apuci sa faci o macheta incearca sa te documentezi bine asupra masinariei in cauza (fie ea avion, blindat, nava sau figurina), asa afli cun trebuie sa arata unele detalii care in chit, de cele mai multe ori, nu sunt redate corect. Tot din documentatie afli care este si imnatricularea, vopsirea corecta, de multe ori in instructiunile de asamblare nu se dau informatii corecte. Ca veni vorba de instructiuni, pe care zici ca nu le intelegi. Ele sunt date in asa fel incit iti arata, pas cu pas, ce trebuie sa faci. Piesele au un cod/numar, care se regaseste si pe rama, nu trebuie decit sa le asamblezi cum iti indica in desen. Daca nu intelegi, vino cu ceva concret, sa lamurim treaba. Vad ca esti din Bucuresti, urmareste pe forum sa vezi unde se va tine intilnirea lunara (luna asta va fi in 20 dec, probail la Muzeul Militar, dar am inteles ca ar mai exista o varinata) si vino cu sacul de nelamuriri acolo, sigur se va gasi cinva care sa te ajute!!!
In privinta sectiunii pentru incepatori...hm, nu cred ca e chiar necesara. Citeste TOATA sectiunea de articole , o sa afli raspunsuri la cam toate intrebarile de acum si viitoare! Uite, de exemplu in privinta decalurilor: http://www.cartula.ro/Articole/Tehnici/N-D...pe-macheta.html Citeste apoi rubricile Tenici si Materiale, vei gasi si aici o seama de "gaselnite" legate de modelism.
Daca vrei aerogarf, vezi ca ai nevoie si de un compresor!!!!! Deci investitia e ...dubla!

Citeaza

Oricum A380 vreau sa fie o adevarata capodopera. Pe-asta micu am intrat cu pensula
:hi: :-D ;-) Ehe, aici e mai greu. Unii au in spate ani buni de modelit si nu se lauda cu asa ceva ;-)

#9 Useril este offline   gojira 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 27-December 08
  • Location:Calarasi

Postat 28 December 2008 - 11:18 PM

Salut, si eu sunt nou, am vazut ca ai intrebat despre decaluri si am vazut undeva un sfat interesant. Cele care se aplica cu apa, ai vazut ca au in jurul lor o pelicula galbena. Scria ca daca se tin decalurile la lumina soarelui (de preferat pe o fereastra orientata inspre sud) timp de vreo saptamana vara si vreo 2-3 saptamani iarna, dispare galbenul din jurul lor. Arata destul de urat cand pui decalurile pe o suprafata alba. Acum fac un Northrop T-38A Talon si am pus decalurile de ieri pe o fereastra. O sa vad daca chiar e adevarat. Ma gandeam ca daca tot nu te-ai apucat sa le pui, poate faci si tu o incercare, vezi daca e pe bune, daca tot vrei sa-ti iasa treaba struna. :pardon:

#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12676
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 December 2008 - 10:32 AM

In spatele sticlei efectul va fi foarte lent, deoarece componenta UV le face sa se albeasca. Ori radiatia ultravioleta este oprita de sticla. Asa ca le expui pur si simplu la soare pina se albesc sau la o lmapa UV, este acelasi lucru. Si intr-adevar tine, eu am incercat.

#11 Useril este offline   Andrei_Ratiu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 06-December 08
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2009 - 03:40 PM

Stiu ca a trecut mult timp de cand nu am mai zis nimic, insa nu m-am lasat pagubas si nici nu am stat cu mainile in san. Am cautat net-ul in lung si in lat si am reusit sa fac rost de schemele scanate, de decals scanate si de parti pozate. Din pacate nu stiu sa pun poze insa am hostat pozele undeva si o sa incep cu primul pas.

Daca imi puteti explica in detaliu cum sa vopsesc piesele din prima parte va sunt recunoscator. (nu ca tehnica si strict ca ce suprafata trebuie acoperita). Uite aici si prima poza. Astept nerabdator raspunsurile voastre.

PS am primit tona de machete de Mos...am fost foarte cuminte cred B-)

Cu respect :pardon:

#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12676
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 10 January 2009 - 07:50 PM

Ca sa atasezi o poza este foarte simplu.
- clic add repy. Ti se deschide fereastra pe care o cunosti, in care scrii textul.
- clic browse, selectezi poza din calculator, apoi clic pe open
- clip pe incarca si astepti sa se termine de invirtit "elicea" care iti arata ca poza se incarca.
- daca mai vrei sa incarci poze, clin pe browse si repetri operatiunile descrie in continuare. Atentie sa nu depasesti per total 2M si pe bucata, parca, 300 k. Dimensiunile optime ale unei imagini e bine sa fie de 1280 x 1024 pixeli.
- la final clic adaugati raspuns.
Asa, acum sa trecem la vopsit.
In imaginea atasata de tine apare foarte clar
- podeaua carlingii si scaunele, piesa nr 19 adica, in culoarea cod M1 (probail e vorba de culori Humbrol Authenthc si Humrol). Din pacate codul M1 nu-l gasesc pe nicaieri, toate sunt MC, deci nu stiu ce culoare ar putea fi!
- mansa in culoare 85 (negru carbune), iar pilonul ei in 56, aluminiu
- costumul pilotilor in 127, un gri deschis satin, iar castile in 130, alb satin.
- plansa de spate tot in M1
Acum, daca zici ca ai poze de prin interior, vezi in ce culori e vopsit si la vopsesti la fel. De multe ori instructiunile de vopsire din kit sunt destul de simpliste.

#13 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2009 - 09:41 PM

Interiorul avioanelor US Navy mai noi de anii '60 este vopsit in culoare FS36231 (Dark Gull Grey). Echivalente se gasesc cam in toate gamele de culori uzuale (ModelMaster are direct culoarea, la Humbrol ai 140, nu stiu Revell, Agama iarasi are direct nuanta).

PS: Z, sticla nu "opreste" radiatia UV cat sa fie sesizabil. Sticla absoarbe o parte, insa pentru un geam de 4-6mm cum sunt cele uzuale, factorul de absorbtie e sub 10% din cate tin minte, asa ca pot fi tinute si in geam fara probleme, e prea mica diferenta ca sa conteze.

#14 Useril este offline   Andrei_Ratiu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 06-December 08
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2009 - 03:40 AM

O sa incerc sa fac o mica descriere a machetei care sa contina si pasii de asamblare.
Sa incepem cu inceputul. Dispunem de poze cu ramele cu piese si cu descrierea culorilor necesare. Mentionez ca acestea au venit odata cu macheta (M1 dupa cum se vede e o combinatie intre negru si gri, scuze Z-mare ca nu am precizat de la bun inceput :pardon: )
Imagine atasata: 584_5556.jpg
Imagine atasata: 584_5558.jpg
Imagine atasata: 584_5557.jpg
Imagine atasata: 584_5560.jpg
Imagine atasata: 00.jpg

Primul pas consta in realizarea cockpit-ului.
Imagine atasata: 01.jpg

Pasul 2 presupune imbinarea corpului avionului.
Imagine atasata: 02.jpg

Pasul 3 presupune asamblarea trenului de aterizare.
Imagine atasata: 03.jpg

Pasii 4 si 5 presupun asamblarea motoarelor.
Imagine atasata: 04.jpg
Imagine atasata: 05.jpg

Pasul 6 vizeaza imbinarea aripilor si motoarelor cu corpul avionului.
Imagine atasata: 06.jpg

Pasul 7 vizeaza montarea ampenajului (cred ca asa se numeste) si a catorva detalii.
Imagine atasata: 07.jpg

Pasul 8 presupune asamblarea trenului de aterizare din fata.
Imagine atasata: 08.jpg

Pasul 9 descrie asamblarea suportului pe care vine atasat radarul.
Imagine atasata: 09.jpg

Pasul 10 vizeaza asamblarea radarului.
Imagine atasata: 10.jpg

Pasul 11 arata unde se lipesc decal-urile.
Imagine atasata: 11.jpg

Pasul 12 presupune montarea suportului de radar si a radarului pe avion.
Imagine atasata: 12.jpg

Pasul 13 arata unde se lipesc restul decal-urilor.
Imagine atasata: 13.jpg

Sper ca in circa 30 de minute sa termin si documentatia pe care am realizat-o despre avion.

Aceasta postare a fost editata de Andrei_Ratiu: 11 January 2009 - 03:51 AM


#15 Useril este offline   Andrei_Ratiu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 06-December 08
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2009 - 06:28 AM

Asa cum v-am promis revin cu documentarea facuta de mine :clapping: despre avion...sper ca acest prim review facut de mine sa fie cat se poate de interesant pentru toti machetistii.

E2-C Hawkeye este un avion militar, capabil sa zboare pe orice conditii meteo, ce se regaseste cel mai adesea pe portavioane si care reprezinta o platforma tactica, de detectie (radar) si de comunicatii vitala pentru marina. Rolul sau este de a furniza avertismente despre posibilele pericole (tinte) si de control si comanda a escadrilei. Misiunile in care se foloseste pot fi fie de supraveghere, atat aeriana cat si terestra, fie de coordonare a atacului si de interceptare a posibilelor contraatacuri, sau mai poate avea rolul de centru de comunicatie intre conducerea aflata pe portavion si escadrila (practic furnizeaza conducerii harta "tactica" de la locul unde se desfasoara operatiunea, pentru ca mai apoi sa coordoneze atacul pe baza strategiei elaborate de conducere). Mai poate fi utilizat si in cazul misiunilor de cautare / salvare pentru a superviza operatiunea.

Imagine atasata: E2C_01.jpg

Cateva detalii tehnice:


Lungimea: ~ 17.7 metri
Latimea (Wingspan): ~ 24.7 metri
Inaltimea: ~ 5.49 metri
Greutate (gol): ~ 17,1 tone
Greutate (maxima de decolare): ~ 23.4 tone
Viteza de croaziera: ~ 500 kilometri/ora
Viteza maxima: ~ 602 kilometri/ora
Autonomie: ~ 2000 kilometri (~6 ore de zbor)
Altitudinea de zbor: ~ 9.4 kilometri
Putere: ~ 10 000 cai putere

Aparatul este fabricat de Northrop Grumman si a fost introdus in flota marinei SUA (US Navy) in cadrul Airborne Early Warning Squadron 123 (VAW-123) la NAS Norfolk, Vancouver in anul 1973. In perioada 1988 - 1998 planul marinei americane a fost de a achizitiona cate 6 aeronave pe an. In prezent pe fiecare portavion al marinei se gasesc 4-5 astfel de aparate.

Aeronava are la baza 3 senzori principali: radarul (AN/APS-138 intre 1984-1988 si AN/APS-139 dupa 1988), sistemul IFF (Identification Friend or Foe) si un sistem de detectie pasiva (AN/ALR-73); acesti senzori sunt interconectati prin intermediul unui calculator care furnizeaza in final datele. Electronica sofisticata de la bordul aparatului, ce cantareste nu mai putin de ~ 5.5 tone, ii permite acestuia sa intercepteze pana la 600 de tinte (atat fixe cat si in miscare, atat terestru cat si aerian), putand putand opera cu 40 de tinte inamice simultan. O singura tura facuta de radar acopera 6 milioane de mile patrate (atat terestru cat si aerian), aeronava fiind capabila sa detecteze tinte de la peste 550 kilometri departare, dar radarul combinat cu sistemul de detectie pasiva permite identificarea tintelor de la peste 700 kilometri distanta.

Imagine atasata: E_3A_AWACS_Cutaway_S.jpg
Imagine atasata: H2K_port.jpg
Imagine atasata: H2K_starbord.jpg

Marele avantaj al acestei aeronave fata de Air Force E-3 AWACS il reprezinta modul de prezentare a datelor. E-2C Hawkeye afiseaza datele in format brut (neprelucrat de calculator) lasand prelucrarea pe mana unui operator uman care poate realiza harta tactica mult mai precis, riscul de a omite tinte fiind mult mic.

Avionul este propulsat de 2 motoare turbo cu elice (4 pale) Allison T56-A-425. In versiunile mai noi ale aparatului (E-2D Hawkeye / Hawkeye 2000) motoarele au fost inlocuite cu 2 motoare turbo cu elice (8 pale) Allison T56A-427

Imagine atasata: elice_cu_8_pale.jpg

radarul a fost si el imnunatatit cu unul capabil sa intercepteze pana la 2000 de tinte (AN/APS-145), iar calculatorul central a suferit un continuu proces de upgrade atat pentru performante cat si pentru numarul de scenarii cunoscute. Echipajul este format din 5 oameni: pilot, copilot, ofiterul de la centrul tactic, ofiterul de trafic aerian, ofiterul de la releul de comunicatii.

Imagine atasata: plansa_bord.jpg

Se poate observa foarte usor ca aparatul a fost destinat operatiunilor legate de portavioane din mai multe puncte de vedere: are la "bot" un carlig special pentru catapulta (pentru a putea fi lansat de pe portavion), la spate are un carlig de ancorare (se prinde la aterizare de niste corzi pentru a micsora distanta de franare) si poate cel mai important are posibilitatea de a-si plia aripile pentru a ocupa cat mai putin loc pe portavion.

Imagine atasata: e2c_folding_wings.jpg

E-2C Hawkeye a debutat in timpul razboiului din Vietnam, apoi a luat parte (dirijand o escadrila de F-14) la operatiunile desfasurate impotriva teroristilor libieni in 1986. Ceva mai recent a fost folosit cu succes in razboiul din Golf, in Kosovo si in misiuni pe teritoriul Irakului.

Imagine atasata: E_2C_Hawkeye2.jpg

In afara de SUA care detine in jur de 180 de aeronave, E-2C Hawkeye a mai fost achizitionat si de alte tari ca (exportul totalizand 30 de aparate) Egipt, Franta, Israel, Japonia, Singapore si Taiwan. 3 avioane din flota israeliana au fost vandute mexicului in 2004.

Sper ca v-a placut "povestea" :pardon: . Astept parerile voastre alaturi de ceva sugestii. Maine revin cu 2 intrebari. Acum merg si eu sa dorm putin. Maine...e o noua zi!

Cu respect! :hi:

PS: mai 3 documente pdf dintre care unul e dosarul declasificat al marinei B-) si pe care nu stiu cum sa le postez, poate ma ajutati voi

Aceasta postare a fost editata de Andrei_Ratiu: 11 January 2009 - 06:31 AM


#16 Useril este offline   Andrei_Ratiu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 06-December 08
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2009 - 12:47 PM

Citeaza

In imaginea atasata de tine apare foarte clar
- podeaua carlingii si scaunele, piesa nr 19 adica, in culoarea cod M1 (probail e vorba de culori Humbrol Authenthc si Humrol). Din pacate codul M1 nu-l gasesc pe nicaieri, toate sunt MC, deci nu stiu ce culoare ar putea fi!
- mansa in culoare 85 (negru carbune), iar pilonul ei in 56, aluminiu
- costumul pilotilor in 127, un gri deschis satin, iar castile in 130, alb satin.
- plansa de spate tot in M1


Dilema mea este urmatoarea: daca te uiti cu atentie observi la piesa 19 ca arata vopseaua 130 cu o sageata care pare sa indice dedesubtul platformei. De ce ai vopsi dedesubtul unei piese din interior in alb? Merg mai departe in pasul 2 si ma uit la vopsea. Se observa ca din nou 130 apare cumva dedesubtul avionului (ca si cand ar avea burta alba), dar in rest nu mai arata nicio vopsea in plus. In pasii 3 si 8 se observa ca trenul de aterizare are suportii vopsiti in alb. Deci s-ar lega cumva de ipoteza ca burta avionului ar fi alba. Observati si in aceasta poza ceea ce ziceam.

Imagine atasata: E_2C_Hawkeye2.jpg

Dar restul corpului avionului ce culoare e??? In pasii 4, 5, 6, 7 care descriu vopsirea motoarelor aripilor si a ampenajului, culoarea lor de baza este gri. E un mic mare mister, din cauza caruia nu am putut lura la macheta. Din nefericire atunci cand am primit macheta am fost foarte entuziasmat (ca si acum dealtfel) si am trecut direct la treaba. Nevazand nicio alta indicatie de vopsire pentru corpul avionului l-am vopsit in alb pe tot. Apoi cand am vazut ca restul (motoarele, aripile si radarul) sunt gri m-am oprit si am inceput sa caut unde e buba. Inca nu am gasit-o, poate ma ajutati voi. Am cautat inclusiv machete finisate, dar din pacate nici-una nu m-a lamurit. Toate arata diferit.

Imagine atasata: andree72e2c.jpg
Imagine atasata: Model.jpg
Imagine atasata: 2.jpg

#17 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12676
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 January 2009 - 04:40 PM

Citeaza

Dilema mea este urmatoarea: daca te uiti cu atentie observi la piesa 19 ca arata vopseaua 130 cu o sageata care pare sa indice dedesubtul platformei.
Nu e o dilema, probail zona aceea se vede din baia trenului care este alba, ca si jambele si ineriorul voletilor.
Daca te uiti atent, la pasul 6 iti spune ca aripa trebuie vopsita in gri 127, atit extrdosul cit si intradosul (colt dreapta jos).
Tot acolo iti spune ca partea de bot cu carlinga e vopsita tot cu 127, apoi toate piesele puse pe avion sunt tot cu 127. Deci, avionul este in intregime vopsit in gri 127.

#18 Useril este offline   Andrei_Ratiu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 06-December 08
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2009 - 11:19 PM

Vezi postareaZ-mare, la 11 Jan 2009, 16:40, a spus:

Nu e o dilema, probail zona aceea se vede din baia trenului care este alba, ca si jambele si ineriorul voletilor.
Daca te uiti atent, la pasul 6 iti spune ca aripa trebuie vopsita in gri 127, atit extrdosul cit si intradosul (colt dreapta jos).
Tot acolo iti spune ca partea de bot cu carlinga e vopsita tot cu 127, apoi toate piesele puse pe avion sunt tot cu 127. Deci, avionul este in intregime vopsit in gri 127.


Asta remarcasem si eu, doar ca ma asteptam sa scrie clar ca si corpul avionului se vopseste cu gri. Pana la urma are burta alba (vezi schema 2) ??

PS: extrados si intrados cu referire la aripi, inseamna partea de deasupra si cea de dedesubt a aripii?

Cu respect :pardon:

#19 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12676
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 January 2009 - 08:28 AM

Nu, este in intregime in Humbrol 127, similar cu ultima fotografie.
- extrados = partea superioara a aripii
- intrados = partea inferioara a aripii
Pentru alti termeni vezi: http://www.cartula.ro/forum/index.php?show...t=0&start=0

#20 Useril este offline   Andrei_Ratiu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 06-December 08
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2009 - 11:31 AM

OK...am aflat noutati: firma heller este frantuzeasca, decal-urile cu care a venit macheta mea de E-2C Hawkeye aveau o singura inmatriculare care nu era de US Navy, scrie doar Marine pe ele. Asa ca, m-am gandit ca o fi o macheta ce simbolizeaza avionul din flota francezilor. Asa ca m-am pus pe cautat iar si am descoperit adevarul suprem. Da, este inmatricularea din marina frantuzeasca. Uite si dovezile. Din pacate nu stiu ce voi face cu corpul avionului pe care l-am vopsit in alb mai demult (si l-am vopsit meticulos). Oare daca inmoi in apa calda corpul avionului s-o curata vopseaua aia?


Imagine atasata: 00.JPG
Imagine atasata: 01.JPG
Imagine atasata: 02.JPG
Imagine atasata: 03.JPG
Imagine atasata: 04.JPG
Imagine atasata: 05.JPG

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

10 useri citesc topicul
0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi