Forum Machete,Modelism,Hobby: Bf-109 E3 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bf-109 E3

#21 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 30 January 2009 - 04:57 PM

Eu am reprodus doar ce scria pe cutie, nu am studiat problema amanuntit, am luat de bun ce spune Tamiya, dar va multumesc pentru ce asti scris asa mai invat si eu cate ceva

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_01_2009/post-1561-1233327349.jpg


#22 Useril este offline   xaba 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 681
  • Inregistrat: 29-September 08
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Aviatie

Postat 30 January 2009 - 05:36 PM

Bill si Mersu, aveti dreptate. E-1 si E-3 erau fabricate in paralel, si difereau intre ele numai in armament. E-1 era numit "vanator usor" si era echipat cu patru mitraliere (doua sub capota, doua in aripi), iar E-3 era varianta "grea" cu doua tunuri in aripi si aceleasi mitraliere sub capota. (Sursa: Eduard - baietii s-au documentat serios pentru noua lor serie de E-uri la 1/32).

Daniel: felicitari pentru macheta, astept pozele dupa "spalatura"

#23 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 30 January 2009 - 08:26 PM

Daniel, ai facut un avion foarte frumos. Sper ca nu ai dat lac mat si peste cupola (carlinga ). Acel wash de care scria Bill iti va face avionul sa para mai real!
Oricum ai lucrat super! Bravo!

#24 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 02 February 2009 - 01:43 PM

Sa stiti ca atunci cand fac o afirmatie se bazează pe informatii din arhiva.
Care dintre voi il cunoasteti pe Razvan Bujor, detine o carte voluminoasa despre toate modelele de Bf-109, la sfarsit exista un tabel cu toate variantele fabricate, inclusif prototipurile.
Acest tabel cuprinde mari erori. O carte daca are autor strain, chiar german, nu inseamna ca nu are greseli si la ei, ca si la noi se scriu carti din carti, astfel se perpetueaza greseli.
Eu ma bazez pe arhive, i-mi pare rau dar nu caut sa va impun parerile mele, va redau inscrisuri din arhive.
La noi toate E3 au fost modificate in E4 prin montarea tunurilor la ASAM Pipera, primul hangar unde se află muzeul aviatiei în toamna anului 1940.

Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 02 February 2009 - 01:46 PM


#25 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 02 February 2009 - 02:24 PM

Nici eu nu sustin ca detin adevarul suprem dar, sa transformi E3 in E4 inseamna ceva mai mult decat inlocuirea de tunuri! Si oricum E4 avea un alt tip de tunuri, deci de ce apare acel pasaj in cartea lui V. Tudor cu diferentele intre tipurile de munitie ?! Ar exista o posibilitate ca modificarea care apare in afirmatia dvs sa fie explicata! Se poate ca avioanele achizitionate de Romania sa fi fost E-3a (ca ale Yugoslaviei, de exemplu!) si, avand in vedere ca sursele "oficiale" nu se pun de acord asupra configuratiei acestui model de export, este posibil ca ele sa fi fost echipate initial cu/pentru mitraliere in aripi in loc de tunuri si, odata ajunse in Romania sa fi fost upgradate cu tunurile MG-FF, avand in vedere ca deja ne intelegeam "bine" cu germanii! Priviti in ultra-cunoscuta poza a E-3a yugoslave (sursa:...netul!), si se vede ca nu au tunuri in aripi ci, probabil mitraliere (astea nu sunt iesite in afara). Si ele sunt oficial E-3-uri ( E-3a), nu E-1 cum ar fi fost normal! (conform armamentului)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: e3a.jpg

Aceasta postare a fost editata de mersu: 02 February 2009 - 03:04 PM


#26 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12676
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 February 2009 - 02:30 PM

Citeaza

La noi toate E3 au fost modificate in E4 prin montarea tunurilor la ASAM Pipera,

Perfect adevarat, nu va contrazicem (cu toate ca in toata documentatia aflata acum pe piata, in aviataia romana se vorbeste de E3 si E7) dar in cazul de mai sus e vorba de un E3 ...german! Ori, pe dinafara, deosebirea intre E3 si E4 era la forma cupolei. Deci, pina la urma, subiectul impricinat era E3!

#27 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 02 February 2009 - 02:46 PM

Ce am avut noi in dotare in faza initiala, sigur au fost varianta de export! Germania nu ar fi aprobat niciodata vanzarea de avioane similare ca performante, unui alt stat care nu prezenta ,oricum, incredere. Varianta 109 E-3a nu este inca explicata in amanunt in nici o publicatie! In unele apare cu tunuri, in altele cu mitraliere MG-17!

#28 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 02 February 2009 - 09:07 PM

Am amas dator cu ceva!
"Un nume de legenda Capitan av. erou Alexandru Serbanescu", de V.Tudor, editura Modelism International 1998.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: LastScan.jpg


#29 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 03 February 2009 - 12:37 PM

Si daca tot am deschis cutia Pandorei.... :bang:

Se pare ca "problema" e si mai incurcata! :whistle:
Aici

#30 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 04 February 2009 - 12:21 PM

Prin anii 90 au fost scoase din Marea Neagra ramasitele unui 109G, cand au ajuns la muzeul aviatiei am constatat ca avea in magazii munitie de 13 mm dar nu avea umflatura pe aripa in dreptul locasului de tren, parea un G2 dar era normal sa aibe munitie de 13 mm. Am studiat cartile mele si am constatat ca o serie scurta de 30 buc. 109 G3 trop au fost echipate in capota cu mitraliere de 13 mm.
Cautand in arhiva mea de foto am identificat fotografii cu G3 trop, au pe fuselaj in stanga cabinei doi suporti aerodinamici pentru fixarea umbrelei de soare.
Am cautat in documentele de achizitii armament si nu apar, dar esc.53 Vt la Mamaia au avut, si la accidente apare amerizat de un pilot rus pe Marea Neagra.
Am identificat in arhivele militare multe ciudatenii, de exemplu: pentru a pastra puterea de riposta a unitatilor noastre, nemtii complectau golul lasat de avioanele aduse la Pipera pentru reparatii cu altele din rezerva lor. Cand avionul era gata era inapoiat cel imprumutat si receptionat cel apartinand unitatii detinatoere.

#31 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 04 February 2009 - 01:31 PM

Daca ar fi stiut cei care operau astfel de modificari si improvizatii neconforme, ce bataie de cap au dat modelistilor si istoricilor......!

Intarata-i drace! :whistle:

#32 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12676
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 February 2009 - 07:05 PM

:whistle:
Si daca or mai fi fost si din aia care ziceau : am scris G6 si era G2!!!!! La-s ca merge si asa!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 04 February 2009 - 07:05 PM


#33 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 05 February 2009 - 01:09 PM

Deviez un pic de la subiect, prin 1984 am montat un SE-5A, studiind documentatia am gasit doua modele de parbriz, explicatii in nici o carte. Ca sa aflu mai tarziu, din relatarea unui pilot de SE-5, ca atunci cand au fost livrate unitatilor britanice aflate in Franta, toti s-au plans de unghiul prea mic al parbrizului, ii lovea exact la radacina nasului. Au modificat inconvenientul cu mecanicii escadrilelor, in prealabil au cerut fabricii modificarea parbrizului, raspunsul a venit in sensul ca este imposibil deoarece nu se pot abate de la proiect.
Fotografiile din anglia difera de cele din Franta si este neoficial. Sunt exemple si la noi.

#34 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 05 February 2009 - 01:31 PM

M-am hatarat sa postez o parte dintr-o raportare privind situatia avioanelor Bf-109E la o anumita data, document obtinut de prietenul Cicos din arhivele militare de la Pitesti, puteti constata armamentul din dotare. Sper sa va convinga.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1945_Martie.jpg

Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 05 February 2009 - 01:34 PM


#35 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 05 February 2009 - 01:55 PM

Multumim pentru acest document! :whistle:
Dar ce vad eu confirma exact doua tipuri de tunuri, exact pt subvariantele E-3 si E-7! Respectiv tunuri Oerlikon (MG-FF) si tunuri IKARIA (MG-FF/M)!

#36 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 05 February 2009 - 02:04 PM

De acord dar tabelul este din 1945

#37 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 05 February 2009 - 03:53 PM

Vezi postareaRadu-Dan, la 5 Feb 2009, 14:04, a spus:

De acord dar tabelul este din 1945

Si au exact varianta de inarmare originala, asa cum apare intoate lucrarile de specialitate! Spuneati ca in toamna lui '40, E-urile au fost updatate la nivel de E4 prin montare de tunuri! (adica MG-FF/M, ca asa aveau E4) dar vad in raport tot tunuri Oerlikon (MG-FF)! Va rog sa nu credeti ca sunt "gica-contra"! Stiu cine sunteti si va admir si respect munca pe care o depuneti dar, chiar vreau sa lamurim speta aceasta! Sigur ca s-au facut multe abateri si improvizatii de la "norma" dar, unele amanunte nu se "pupa" deloc!

Cu stima,
CRISTIAN

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

15 useri citesc topicul
0 membri, 15 vizitatori, 0 utilizatori anonimi