Bf-109 E3
#22
Postat 30 January 2009 - 05:36 PM
Daniel: felicitari pentru macheta, astept pozele dupa "spalatura"
#24
Postat 02 February 2009 - 01:43 PM
Care dintre voi il cunoasteti pe Razvan Bujor, detine o carte voluminoasa despre toate modelele de Bf-109, la sfarsit exista un tabel cu toate variantele fabricate, inclusif prototipurile.
Acest tabel cuprinde mari erori. O carte daca are autor strain, chiar german, nu inseamna ca nu are greseli si la ei, ca si la noi se scriu carti din carti, astfel se perpetueaza greseli.
Eu ma bazez pe arhive, i-mi pare rau dar nu caut sa va impun parerile mele, va redau inscrisuri din arhive.
La noi toate E3 au fost modificate in E4 prin montarea tunurilor la ASAM Pipera, primul hangar unde se află muzeul aviatiei în toamna anului 1940.
Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 02 February 2009 - 01:46 PM
#25
Postat 02 February 2009 - 02:24 PM
Aceasta postare a fost editata de mersu: 02 February 2009 - 03:04 PM
#26
Postat 02 February 2009 - 02:30 PM
Citeaza
Perfect adevarat, nu va contrazicem (cu toate ca in toata documentatia aflata acum pe piata, in aviataia romana se vorbeste de E3 si E7) dar in cazul de mai sus e vorba de un E3 ...german! Ori, pe dinafara, deosebirea intre E3 si E4 era la forma cupolei. Deci, pina la urma, subiectul impricinat era E3!
#27
Postat 02 February 2009 - 02:46 PM
#30
Postat 04 February 2009 - 12:21 PM
Cautand in arhiva mea de foto am identificat fotografii cu G3 trop, au pe fuselaj in stanga cabinei doi suporti aerodinamici pentru fixarea umbrelei de soare.
Am cautat in documentele de achizitii armament si nu apar, dar esc.53 Vt la Mamaia au avut, si la accidente apare amerizat de un pilot rus pe Marea Neagra.
Am identificat in arhivele militare multe ciudatenii, de exemplu: pentru a pastra puterea de riposta a unitatilor noastre, nemtii complectau golul lasat de avioanele aduse la Pipera pentru reparatii cu altele din rezerva lor. Cand avionul era gata era inapoiat cel imprumutat si receptionat cel apartinand unitatii detinatoere.
#33
Postat 05 February 2009 - 01:09 PM
Fotografiile din anglia difera de cele din Franta si este neoficial. Sunt exemple si la noi.
#34
Postat 05 February 2009 - 01:31 PM
Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 05 February 2009 - 01:34 PM
#37
Postat 05 February 2009 - 03:53 PM
Radu-Dan, la 5 Feb 2009, 14:04, a spus:
Si au exact varianta de inarmare originala, asa cum apare intoate lucrarile de specialitate! Spuneati ca in toamna lui '40, E-urile au fost updatate la nivel de E4 prin montare de tunuri! (adica MG-FF/M, ca asa aveau E4) dar vad in raport tot tunuri Oerlikon (MG-FF)! Va rog sa nu credeti ca sunt "gica-contra"! Stiu cine sunteti si va admir si respect munca pe care o depuneti dar, chiar vreau sa lamurim speta aceasta! Sigur ca s-au facut multe abateri si improvizatii de la "norma" dar, unele amanunte nu se "pupa" deloc!
Cu stima,
CRISTIAN