Lokros Hoplite, Thermopylae 480 B.C. Romeo Models
#5
Postat 20 November 2008 - 11:32 PM
#6
Postat 21 November 2008 - 12:04 AM
Nu mai pierzi si tu o zi ceva, sa mai dai un rateu......
Acum serios. Imi place mult cum ti-a iesit. Si faptul ca nu ai folosit drytransfer pe scut ii mareste nota de autenticitate. Modelele alea erau pictate chiar de razboinici si nu erau genul finutz daca puteau sa care cantitatea aia de bronz pe ei.
Succes la concurs.
#7
Postat 21 November 2008 - 11:13 AM
Citeaza
Dupa ce vopsesc cu acrilice la culoare dorita, folosesc uleiuri. Sa mergem cu exemplu de aici.. La armura de piele am pe paleta pentru umbre negru, raw umber, burnt umber iar pentru lumini naples yellow si alb. Eu incep cu umbre si merg spre lumini adaugand culorile deschise la amestecuri de umbre. Dau linii sau puncte foarte mici la centrul umbrelor si cu o pensula curata si uscata intind aceasta culoare spre zonele inalte. Daca am loc cu o culoare putin mai deschise continiu, pana unde pot. La lumini acelasi lucru, de data asta se intinde spre zonele adanci. Uleiurile se amesteca intre ele cea ce numim "blending". In portiuni mari cum ar o pelerina de exemplu aceasta procedura este relativ usoara. dar cum am avut aici la desenele armurii, a trebuit sa lucrez la zone foarte stranse.. O imagine din timpul de lucru gasiti atasata. Desenele nu erau sculptate pe armura.. Le-am desenat eu si a trebuit sa ma joc putin cu umbre si lumini ca la arte clarobscur.
Deseori te trezesti ca suprafata nu mai accepta uleiurile, devenind forte uleios.. Atunci urmatorul pas va trebui sa astepte pana cand se usuca cea ce ai lucrat. La caldura (nu foarte mare, cred ca vreo 40-60 de grade ajunge) uleiurile se usuca rapid, in cateva ore, o zi maxim.
Pana la urma metodele de weathering de la machete statice nu prea merge aici. Adica sa faci wash si dai lac si asa mai departe, iti inchide detaliile de pe figurina si nici nu poti sa obtii trecerile culorilor intre ei..
Sper ca am putut explica.. E greu de povestit.. Neaparat trebuie sa vedeti cam cum sta treaba, avand si in vedere ca fiecare are stilul lui..
Cateva link-uri care poate sa va dea idei:
Link 1
Link 2
Link 3 asta este un video cu tehnice mea. Diferenta este ca la video se vopseste un bust.
Aceasta postare a fost editata de alguhan: 21 November 2008 - 11:24 AM
#8
Postat 21 November 2008 - 11:19 AM
Citeaza
Drytransfer sau alte minuni nu se foloseste in acest hobi.. Dar recunosc ca folosesc sabloane pentru a stabili repere. De exemplu la scut am facut un cerc folosind un sablon si un creion 0.3
De asemenea fac si sabloane din hartie pentru repere unde am nevoie de simetrie, mai ales in cazul desenelor repetate si care sint la distante egale intre ei. De exempul la scutul ienicerului am facut un sablon cu care am pus niste puncte de reper, tot cu creion.
Citeaza
Unii dintre ei isi permiteau sa duca scutul la "vopsitorie". O meserie de genul asta era..
Aceasta postare a fost editata de alguhan: 21 November 2008 - 11:22 AM
#11
Postat 23 November 2008 - 01:52 AM
alguhan, la 21 Nov 2008, 11:13, a spus:
Dupa ce vopsesc cu acrilice la culoare dorita, folosesc uleiuri. Sa mergem cu exemplu de aici.. La armura de piele am pe paleta pentru umbre negru, raw umber, burnt umber iar pentru lumini naples yellow si alb. Eu incep cu umbre si merg spre lumini adaugand culorile deschise la amestecuri de umbre. Dau linii sau puncte foarte mici la centrul umbrelor si cu o pensula curata si uscata intind aceasta culoare spre zonele inalte. Daca am loc cu o culoare putin mai deschise continiu, pana unde pot. La lumini acelasi lucru, de data asta se intinde spre zonele adanci. Uleiurile se amesteca intre ele cea ce numim "blending". In portiuni mari cum ar o pelerina de exemplu aceasta procedura este relativ usoara. dar cum am avut aici la desenele armurii, a trebuit sa lucrez la zone foarte stranse.. O imagine din timpul de lucru gasiti atasata. Desenele nu erau sculptate pe armura.. Le-am desenat eu si a trebuit sa ma joc putin cu umbre si lumini ca la arte clarobscur.
Deseori te trezesti ca suprafata nu mai accepta uleiurile, devenind forte uleios.. Atunci urmatorul pas va trebui sa astepte pana cand se usuca cea ce ai lucrat. La caldura (nu foarte mare, cred ca vreo 40-60 de grade ajunge) uleiurile se usuca rapid, in cateva ore, o zi maxim.
Pana la urma metodele de weathering de la machete statice nu prea merge aici. Adica sa faci wash si dai lac si asa mai departe, iti inchide detaliile de pe figurina si nici nu poti sa obtii trecerile culorilor intre ei..
Sper ca am putut explica.. E greu de povestit.. Neaparat trebuie sa vedeti cam cum sta treaba, avand si in vedere ca fiecare are stilul lui..
Cateva link-uri care poate sa va dea idei:
Link 1
Link 2
Link 3 asta este un video cu tehnice mea. Diferenta este ca la video se vopseste un bust.
Asta este foarte util si merge la bookmark .
Am si eu 2 figurine din rasina(nu au calitatea asta dar sunt OK).Banuiesc ca tehnicile pe care le-ai postat nu se opresc numai la metal, asa ca o sa incerc si eu, pentru ca faza cu drybrush-ul mi-a mers de minune dar chiar cred ca acopera din detaliile modelului.
Inca o intrebare:
De cate ori repeti faza cu adaugarea umbrelor?Sau o data iti pare suficient?
#15
Postat 25 November 2008 - 10:33 AM
Degrelle, la 24 Nov 2008, 23:04, a spus:
Depinde de gust si ce rezultat vrei! Cateva exemple de la mine:
Rosu se umbreaza cu verde inchis pur, eu folosesc olive green. Sau daca vrei ceva mai intunecat se poate umbri cu negru. Sau amestec de verde-negru..
Verdele se poate umbri cu rosu, raw umber, negru sau combinatiile lor.
Rosu se lumineaza cu rosu inspre portocalie..
Atasez o roata de culori ca sa-ti dai seama despre ce este vorba. Daca vrei gasesti pe net roti de culori si mai sofisticate. Este de folos in multe cazuri..
Daca vrei sa-ti cumperi uleiuri recomand marcile winsor&newton si van dyke. Atat de putin folosesti incat un tub mic ti-ar ajunge o viata intreaga, asa ca este bine sa ai marfa de calitate. Pentru inceput nu-ti trebuie decat sa ai la indemana ivory black, alb, napples yellow, raw umber, burnt umber, raw sienna, olive green, cadmium red.. cam atat cred..
Urmareste te rog si topicul Pe banc de lucru - Asediul Acrei. Acolo voi insera imagini cu vopsirea. O sa folosesc si o alta tehnica la vopsire calului, prin combinatii acrilice si uleiuri. Daca vrei pot sa fac poze si cu paleta de culori in timp ce lucrez.
#16
Postat 25 November 2008 - 02:09 PM
Tehnicile de aplicare variaza de la om la om si sunt unele pe care eu chiar daca le-as aplica miscare cu miscare cum face Algu, mi-ar iesi un vax, ca nu-s obisnuit cu ele. Ideea e sa-ti formezi tehnica ta pornind de la mai multe date.
Pentru a aplica bine tehnica asta cu transparente eu trebuie sa-mi fac culori la care sa iau in calcul cat se vor inchide si cat se vor raci. Eu m-am obisnuit asa si nu mi se pare greu. In plus nu-mi fac probleme ca nu iese feldgraul din 43 de la jumatatea lunii septembrie dintr-o zi cu soare pe inserat dar cu praf mult pe strada.
Ma ierti Algu ca am intervenit dar voiam sa spun ca nu trebuie dupa ce vezi 3 video si asculti 2 povesti sa crezi ca vei fi invatat cum se face.
In ceea ce ma priveste, aici se vad numai lucrurile care consider ca merita. Mai sunt si multe experimente care arata hidos si mi le pun pe masa doar ca sa ma tina treaz cand am de lucru.
#17
Postat 25 November 2008 - 04:21 PM
Apropo de transparenta uleiurilor.. marca winsor&newton seria artists oils si culori opace.. culorile din gama asta mi-as cumpara daca am fi fost la inceput.. Acum nu merita sa dau bani pe un set vopsele din nou, pentru ca m-am obisnuit si cu ce am la indemana.
In loc de asta as vrea sa incerc sa folosesc acrilice din tub marca Maimeri.. Am inteles ca se poate aplica ca uleiuri dar usuca mai repede..
#18
Postat 25 November 2008 - 05:28 PM
#19
Postat 26 November 2008 - 06:21 AM
Realitatea e un pic alta. Iti trebuie mana sigura si viteza ca sa obti cu acrilice ce se face cu uleiurile. In plus nu prea poti sa stergi ca la ulei ce ai gresit. Daca pe o panza de 2 m patrati asta nu se simte, pe o figurina ajungi sa imbacsesti suprafata datorita suprapunerilor.
Eu folosesc dar mai mult pentru tente plate (ca si culoare de baza). Exista tot felul de mediumuri de incetinire a uscarii dar .....e o bataie de cap in plus.
O alta chestie interesanta sunt culorile alchidice la tub. Seamana mult mai bine cu uleiurile dar sunt in fond emailuri pastoase cu uscare ceva mai rapida decat a uleiurilor dar mult mai inceata decat a acrilicelor.
Eu mi-am luat una singura si nu am folosit-o prea des din motivul pe care l-ai aratat (daca tot m-am obisnuit cu astea....)
Si mai sunt niste uleiuri zice-se ce se pot dilua cu apa. Mi s-a explicat ca uleiul din ele e oarecum solubil in apa (cam ca o margarina). Le-am testat si nu mi-a placut deloc ce se intampla. POate daca lucrezi cu cantitati mari merge. La mine n-a mers. Si nici ca uleiuri conventionale nu sunt performante.
Eh, cine stie poate peste cativa ani vor aparea culori electronice. Atingi cu pensula poza, dupa aia atingi paleta de culori si cand pui pensula pe pelerina cavalerului se coloreaza singura. Dupa aia te apesi pe nas si alegi optiunea "enhance" si-i dai umbre si lumini.
robotic Ninjaaaaa !