Forum Machete,Modelism,Hobby: Lokros Hoplite, Thermopylae 480 B.C. - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Lokros Hoplite, Thermopylae 480 B.C. Romeo Models

#1 Useril este offline   alguhan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 16-December 04
  • Location:Istanbul

Postat 20 November 2008 - 12:29 PM

Am terminat oplita si voi participa cu ea la concursul Romeo Models Painting Contest 2008 de la Historicus Forma.

Imagine postataImagine postata
Imagine postataImagine postata
Imagine postataImagine postata
Imagine postataImagine postata

;-)

#2 Useril este offline   OlafTheViking 

  • Olaf cel degraba de sange varsatoriu
  • Grup: Banned
  • Postari: 2460
  • Inregistrat: 02-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:figurine, diorame

Postat 20 November 2008 - 12:39 PM

Exceptional. Si asta doar in poze. In realitate, de obicei, arata si mai bine. L-ai ras la subtioara? ;-)

#3 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 20 November 2008 - 12:59 PM

Foarte frumos, respectele mele !
Spor,
Bill ;-)

#4 Useril este offline   alguhan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 16-December 04
  • Location:Istanbul

Postat 20 November 2008 - 02:10 PM

Multumesc frati!

Olaf, daca n-am putut sa adaug mai mult am zis macar sa fie ras acolo ;-)

#5 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 20 November 2008 - 11:32 PM

Extraordinar...Cum procedezi pentru obtinerea umbrelor si evidentierea unor detalii? Banuiesc ca nu dai cu lac lucios....wash....apoi lac mat...drybrushing. Din cate stiu, folosesti combinatia acrilice-uleiuri. Iti doresc mult succes la concurs, indiferent de rezultat, figurina e exceptionala, felicitari.

#6 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 21 November 2008 - 12:04 AM

Ba nene, da' parca te-alearga turcii. ;-) :hi:
Nu mai pierzi si tu o zi ceva, sa mai dai un rateu......

Acum serios. Imi place mult cum ti-a iesit. Si faptul ca nu ai folosit drytransfer pe scut ii mareste nota de autenticitate. Modelele alea erau pictate chiar de razboinici si nu erau genul finutz daca puteau sa care cantitatea aia de bronz pe ei.
Succes la concurs.

#7 Useril este offline   alguhan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 16-December 04
  • Location:Istanbul

Postat 21 November 2008 - 11:13 AM

Multumesc frati..

Citeaza

Cum procedezi pentru obtinerea umbrelor si evidentierea unor detalii?


Dupa ce vopsesc cu acrilice la culoare dorita, folosesc uleiuri. Sa mergem cu exemplu de aici.. La armura de piele am pe paleta pentru umbre negru, raw umber, burnt umber iar pentru lumini naples yellow si alb. Eu incep cu umbre si merg spre lumini adaugand culorile deschise la amestecuri de umbre. Dau linii sau puncte foarte mici la centrul umbrelor si cu o pensula curata si uscata intind aceasta culoare spre zonele inalte. Daca am loc cu o culoare putin mai deschise continiu, pana unde pot. La lumini acelasi lucru, de data asta se intinde spre zonele adanci. Uleiurile se amesteca intre ele cea ce numim "blending". In portiuni mari cum ar o pelerina de exemplu aceasta procedura este relativ usoara. dar cum am avut aici la desenele armurii, a trebuit sa lucrez la zone foarte stranse.. O imagine din timpul de lucru gasiti atasata. Desenele nu erau sculptate pe armura.. Le-am desenat eu si a trebuit sa ma joc putin cu umbre si lumini ca la arte clarobscur.
Deseori te trezesti ca suprafata nu mai accepta uleiurile, devenind forte uleios.. Atunci urmatorul pas va trebui sa astepte pana cand se usuca cea ce ai lucrat. La caldura (nu foarte mare, cred ca vreo 40-60 de grade ajunge) uleiurile se usuca rapid, in cateva ore, o zi maxim.

Pana la urma metodele de weathering de la machete statice nu prea merge aici. Adica sa faci wash si dai lac si asa mai departe, iti inchide detaliile de pe figurina si nici nu poti sa obtii trecerile culorilor intre ei..
Sper ca am putut explica.. E greu de povestit.. Neaparat trebuie sa vedeti cam cum sta treaba, avand si in vedere ca fiecare are stilul lui..
Cateva link-uri care poate sa va dea idei:
Link 1
Link 2
Link 3 asta este un video cu tehnice mea. Diferenta este ca la video se vopseste un bust.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN6518.jpg

Aceasta postare a fost editata de alguhan: 21 November 2008 - 11:24 AM


#8 Useril este offline   alguhan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 16-December 04
  • Location:Istanbul

Postat 21 November 2008 - 11:19 AM

Citeaza

Si faptul ca nu ai folosit drytransfer pe scut ii mareste nota de autenticitate.

Drytransfer sau alte minuni nu se foloseste in acest hobi.. Dar recunosc ca folosesc sabloane pentru a stabili repere. De exemplu la scut am facut un cerc folosind un sablon si un creion 0.3 :hi:
De asemenea fac si sabloane din hartie pentru repere unde am nevoie de simetrie, mai ales in cazul desenelor repetate si care sint la distante egale intre ei. De exempul la scutul ienicerului am facut un sablon cu care am pus niste puncte de reper, tot cu creion.

Citeaza

Modelele alea erau pictate chiar de razboinici si nu erau genul finutz daca puteau sa care cantitatea aia de bronz pe ei.

Unii dintre ei isi permiteau sa duca scutul la "vopsitorie". O meserie de genul asta era..

;-)

Aceasta postare a fost editata de alguhan: 21 November 2008 - 11:22 AM


#9 Useril este offline   joccker 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 639
  • Inregistrat: 18-November 07
  • Location:bucuresti

Postat 22 November 2008 - 09:09 AM

;-) :hi: :lol: Fara cuvinte, BAFTA la concurs.

#10 Useril este offline   alguhan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 16-December 04
  • Location:Istanbul

Postat 22 November 2008 - 07:16 PM

Mersi! ;-)

#11 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 23 November 2008 - 01:52 AM

Vezi postareaalguhan, la 21 Nov 2008, 11:13, a spus:

Multumesc frati..
Dupa ce vopsesc cu acrilice la culoare dorita, folosesc uleiuri. Sa mergem cu exemplu de aici.. La armura de piele am pe paleta pentru umbre negru, raw umber, burnt umber iar pentru lumini naples yellow si alb. Eu incep cu umbre si merg spre lumini adaugand culorile deschise la amestecuri de umbre. Dau linii sau puncte foarte mici la centrul umbrelor si cu o pensula curata si uscata intind aceasta culoare spre zonele inalte. Daca am loc cu o culoare putin mai deschise continiu, pana unde pot. La lumini acelasi lucru, de data asta se intinde spre zonele adanci. Uleiurile se amesteca intre ele cea ce numim "blending". In portiuni mari cum ar o pelerina de exemplu aceasta procedura este relativ usoara. dar cum am avut aici la desenele armurii, a trebuit sa lucrez la zone foarte stranse.. O imagine din timpul de lucru gasiti atasata. Desenele nu erau sculptate pe armura.. Le-am desenat eu si a trebuit sa ma joc putin cu umbre si lumini ca la arte clarobscur.
Deseori te trezesti ca suprafata nu mai accepta uleiurile, devenind forte uleios.. Atunci urmatorul pas va trebui sa astepte pana cand se usuca cea ce ai lucrat. La caldura (nu foarte mare, cred ca vreo 40-60 de grade ajunge) uleiurile se usuca rapid, in cateva ore, o zi maxim.

Pana la urma metodele de weathering de la machete statice nu prea merge aici. Adica sa faci wash si dai lac si asa mai departe, iti inchide detaliile de pe figurina si nici nu poti sa obtii trecerile culorilor intre ei..
Sper ca am putut explica.. E greu de povestit.. Neaparat trebuie sa vedeti cam cum sta treaba, avand si in vedere ca fiecare are stilul lui..
Cateva link-uri care poate sa va dea idei:
Link 1
Link 2
Link 3 asta este un video cu tehnice mea. Diferenta este ca la video se vopseste un bust.


Asta este foarte util si merge la bookmark ;-) .
Am si eu 2 figurine din rasina(nu au calitatea asta dar sunt OK).Banuiesc ca tehnicile pe care le-ai postat nu se opresc numai la metal, asa ca o sa incerc si eu, pentru ca faza cu drybrush-ul mi-a mers de minune dar chiar cred ca acopera din detaliile modelului.
Inca o intrebare:
De cate ori repeti faza cu adaugarea umbrelor?Sau o data iti pare suficient?

#12 Useril este offline   alguhan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 16-December 04
  • Location:Istanbul

Postat 24 November 2008 - 09:40 AM

Tehnicile de vopsire nu difera.
Adaugare umbrelor se repeta pana cand te satisface. Daca folosesti uleiuri, s-ar putea sa fie nevoie sa astepti sa usuce vopsea pentru a mai adauga alte straturi.

#13 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1653
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 24 November 2008 - 02:38 PM

Ca de obicei...no coment! B-)

#14 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 24 November 2008 - 11:04 PM

Cum alegi uleiurile pentru umbre, combini pana iti iese o nuanta apropiata de acrilica folosita la stratul de baza sau pur si simplu iei cea mai apropiata culoare?

#15 Useril este offline   alguhan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 16-December 04
  • Location:Istanbul

Postat 25 November 2008 - 10:33 AM

Vezi postareaDegrelle, la 24 Nov 2008, 23:04, a spus:

Cum alegi uleiurile pentru umbre, combini pana iti iese o nuanta apropiata de acrilica folosita la stratul de baza sau pur si simplu iei cea mai apropiata culoare?

Depinde de gust si ce rezultat vrei! Cateva exemple de la mine:
Rosu se umbreaza cu verde inchis pur, eu folosesc olive green. Sau daca vrei ceva mai intunecat se poate umbri cu negru. Sau amestec de verde-negru..
Verdele se poate umbri cu rosu, raw umber, negru sau combinatiile lor.
Rosu se lumineaza cu rosu inspre portocalie..
Atasez o roata de culori ca sa-ti dai seama despre ce este vorba. Daca vrei gasesti pe net roti de culori si mai sofisticate. Este de folos in multe cazuri..

Daca vrei sa-ti cumperi uleiuri recomand marcile winsor&newton si van dyke. Atat de putin folosesti incat un tub mic ti-ar ajunge o viata intreaga, asa ca este bine sa ai marfa de calitate. Pentru inceput nu-ti trebuie decat sa ai la indemana ivory black, alb, napples yellow, raw umber, burnt umber, raw sienna, olive green, cadmium red.. cam atat cred..

Urmareste te rog si topicul Pe banc de lucru - Asediul Acrei. Acolo voi insera imagini cu vopsirea. O sa folosesc si o alta tehnica la vopsire calului, prin combinatii acrilice si uleiuri. Daca vrei pot sa fac poze si cu paleta de culori in timp ce lucrez.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: colorwheel.png


#16 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 25 November 2008 - 02:09 PM

Anumite culori de ulei au o anumita transparenta. Se poate folosi asta in avantajul figurinistului (pictorului). Mie mi se par astea mult mai usor de blenduit si trecerea este mai fina (sau in fine muncesti mai putin la ea). Acestea sunt Sepia care este un ocru verzui, Stil de grain red care este ca o sienna arsa dar mai transparenta, Grigio payenne un bleumarin-gri foarte util la uniforme, si Bitum care e in speta o smoala tratata sub f de culoare de ulei.
Tehnicile de aplicare variaza de la om la om si sunt unele pe care eu chiar daca le-as aplica miscare cu miscare cum face Algu, mi-ar iesi un vax, ca nu-s obisnuit cu ele. Ideea e sa-ti formezi tehnica ta pornind de la mai multe date.
Pentru a aplica bine tehnica asta cu transparente eu trebuie sa-mi fac culori la care sa iau in calcul cat se vor inchide si cat se vor raci. Eu m-am obisnuit asa si nu mi se pare greu. In plus nu-mi fac probleme ca nu iese feldgraul din 43 de la jumatatea lunii septembrie dintr-o zi cu soare pe inserat dar cu praf mult pe strada.
Ma ierti Algu ca am intervenit dar voiam sa spun ca nu trebuie dupa ce vezi 3 video si asculti 2 povesti sa crezi ca vei fi invatat cum se face.

In ceea ce ma priveste, aici se vad numai lucrurile care consider ca merita. Mai sunt si multe experimente care arata hidos si mi le pun pe masa doar ca sa ma tina treaz cand am de lucru.

#17 Useril este offline   alguhan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 16-December 04
  • Location:Istanbul

Postat 25 November 2008 - 04:21 PM

Nu trebuie sa-ti ceri iertare Calin, foarte bine ai facut ca ai intervenit.. Mai multe idei, si diferite experiente.. ne-am ajuta unul la altul. Eu incerc doar sa explic cum vopsesc cind mi se intreaba. Dar pana la urma depinde de modelist sa faca multe incercari si sa obtina cu timpul niste rezultate. Daca cea ce povestesc eu este de ajutor macar un pic, m-as bucura..

Apropo de transparenta uleiurilor.. marca winsor&newton seria artists oils si culori opace.. culorile din gama asta mi-as cumpara daca am fi fost la inceput.. Acum nu merita sa dau bani pe un set vopsele din nou, pentru ca m-am obisnuit si cu ce am la indemana.
In loc de asta as vrea sa incerc sa folosesc acrilice din tub marca Maimeri.. Am inteles ca se poate aplica ca uleiuri dar usuca mai repede..

#18 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 25 November 2008 - 05:28 PM

Categoric de baza sunt experimentele prelungite ale fiecaruia...dar trebuie sa pleci de undeva, si nu pot decat sa va multumesc pentru informatiile pe care le impartasiti. Algu, urmaresc de fiecare data cu atentie si in acelasi timp cu admiratie fiecare lucrare a ta. Spor in continuare!

#19 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 26 November 2008 - 06:21 AM

Da, Algu. Acrilicelor in general li s-a facut genul asta de reclama ca sa poata intra pe piata (unde deja erau tempera si uleiuri). Se zicea ca le poti fol ca pe uleiuri dar sunt comode ca si tempera.
Realitatea e un pic alta. Iti trebuie mana sigura si viteza ca sa obti cu acrilice ce se face cu uleiurile. In plus nu prea poti sa stergi ca la ulei ce ai gresit. Daca pe o panza de 2 m patrati asta nu se simte, pe o figurina ajungi sa imbacsesti suprafata datorita suprapunerilor.
Eu folosesc dar mai mult pentru tente plate (ca si culoare de baza). Exista tot felul de mediumuri de incetinire a uscarii dar .....e o bataie de cap in plus.
O alta chestie interesanta sunt culorile alchidice la tub. Seamana mult mai bine cu uleiurile dar sunt in fond emailuri pastoase cu uscare ceva mai rapida decat a uleiurilor dar mult mai inceata decat a acrilicelor.
Eu mi-am luat una singura si nu am folosit-o prea des din motivul pe care l-ai aratat (daca tot m-am obisnuit cu astea....)
Si mai sunt niste uleiuri zice-se ce se pot dilua cu apa. Mi s-a explicat ca uleiul din ele e oarecum solubil in apa (cam ca o margarina). Le-am testat si nu mi-a placut deloc ce se intampla. POate daca lucrezi cu cantitati mari merge. La mine n-a mers. Si nici ca uleiuri conventionale nu sunt performante.
Eh, cine stie poate peste cativa ani vor aparea culori electronice. Atingi cu pensula poza, dupa aia atingi paleta de culori si cand pui pensula pe pelerina cavalerului se coloreaza singura. Dupa aia te apesi pe nas si alegi optiunea "enhance" si-i dai umbre si lumini.
B-) robotic Ninjaaaaa !

#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 November 2008 - 08:39 AM

Alguhan, ce sa mai zic??? Jos palaria!!!! :bang:

Acum o intrebare de nestiutor: cum se foloseste rozeta aceea???? B-)

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

15 useri citesc topicul
0 membri, 15 vizitatori, 0 utilizatori anonimi