Gruparea Aeriana de Lupta raporteza avioanele disponibile pentru a doua zi;17.11.1942,aceste fiind urmatoarele;16 Me 109,12 IAR 80,7 IAR 81,3 IAR 37,2 POTEZ 63,3 PZL KARAS,5 He 111,7 SAVOIA JU,1 BRISTOL BLENHEIM si un Dornier Do 17.Acestea erau avioanele cu care armata romana astepta atacul rusesc de a doua zi.Pe data de 16 noiambrie 1942 participase la misiuni57 de avioane ,fiind folosite 99 de bombe de 100 kg si 392 de 50 kg.Recunoasterea executase doua misiuni,concluzile fiind ca;pe calea ferata PANFILOVO-RAKOVKA activitate destul de intensa,pe sosele activitate normala,in capul de pod Gura CHOPJER activitate deosebita.Generalul comandanr inspectase in aceiasi zi pe aerodromul TAZINSKAJA grupurile de bombardament si grupul de recunoastere.Era generalul aviator GHEORGHIU ERMIL.
Multe famili din tara noastra au avut cel putin un fiu,sot,tata pierdut pentru todeuna in imensa stepa rusa.Poate astazi ar fi bine sa ne gindim o clipa si la ei si sa-i omagiem.Eu am avut un unchi de la cavalerie disparut pentru todeuna si un bunic de la infanterie de la care mi-a ramas un jurnal.
Va propun sa ne amintim putin si de aviatori care au cautat si ei sa ajute cum au putut infanteristi de la solsi multi dinte ei au platit cu viata.
.
Pagina 1 din 1
COTUL DONULUI...1942 DAESPRE INAINTASI
#3
Postat 18 November 2008 - 07:39 PM
Cotul Donului ziceti? Bunicul din partea mamei a fost mobilizat in 1941, si era in acelasi pluton cu nasul la sora lui mama. La spargerea frontului, nasu matusii i-a zis sa-si ia bocancii,caci era in bordei la odihna, si sa plece ca vin rusii si s-a spart frontul.Nu a urmat indemnul, si acea clipa a fost ultima din viata lor. Nu mai spun ca in sat eraula 4 case unul de altul. Nasu matusii s-a intors, a scapat cu viata, el nu. Nu mai spun ca atunci cand a plecet in razboi, mama avea doua saptamani.Cum toti suntem in acesta lume un bob de nisip, asa a fost si el.Bunicul din partea tatei? Este alta poveste. A fost la jandarmi, la vanatoare de partizani, si este ingropat la Odesa. Dupa razboi, bunica, afost la mormantul lui, in excursie organizata de statul roman. Fiecare poate spune despre un bunic, unchi cate ceva. Asa este acest neam, sa mearga acolo unde este chemat de hotararea statului..., chiar de-i bine[corect] sau nu.
#4
Postat 19 November 2008 - 03:36 PM
Pentru ziua de 17.11.1942, in dreptul activitatii operative a GAL,nu este mentionata nici o misiune operativa.Motivul fiind ,,timpul defavorabil(10/10acoperit,plafon 150-100m,ceata,burnita si ninsoare usoara),
Misiunile se reiau pe data de 18.11.1942 atunci cind se executa urmatoarele iesiri la inamic-
Bombardamentul 10 av.iesite,vinatoarea 16 avioane,recunoasterea o singura iesire a unuiDo-17 care arata o circulatie normala pe soselele din spatele frontului sovietic.
A doua zi se dezlantuia infernul.
Misiunile se reiau pe data de 18.11.1942 atunci cind se executa urmatoarele iesiri la inamic-
Bombardamentul 10 av.iesite,vinatoarea 16 avioane,recunoasterea o singura iesire a unuiDo-17 care arata o circulatie normala pe soselele din spatele frontului sovietic.
A doua zi se dezlantuia infernul.
#5
Postat 19 November 2008 - 04:22 PM
CUM SE POATE PRABUSI TOTUL?
In dimineata zilei de 19 noiembrie,dupa o puternica pregatire de artilerie-la care a participat 3 500 guri de foc,executata pe intregul front al Armatei 3 romane ,dar cu intensitate deosebita la corpurile 2 si 4 armata-care a durat o ora si jumatate in sectuarele de rupere si trei ore pe restul frontulu intre 5.30 si 6 .00 s-a declansat contraofensiva sovietica de la STALINGRAD.
Centrele de rezistenta au fost ocolite,lovitura fiind continuata in adincime,astfel ca la orele 14.30,tancurile sovietice au reusit sa patrunda pina la Gromki.Principalele lovituri au fost indreptate din capetele de pod de la Balsoi si Kletskaia.
Desi a solicitat sprijinul aviatiei,aceasta nu a putut interveni ,,din cauza timpului defavorabil(tot timpul ceata la inaltima si la sol,vizibilitate intre 7 si 5 -200m.)nu s-a putut esecuta nici o esire,,
Din pacate desi la sol era prapad,aviatia nu a putut interveni nici in ziua de 20.11.1942 din cauza ceti si a ninsori.Cu riscuri mari doar un Dornier executa o misiune in regiunea BLINOF-TSCHERMISCHEN-SKAJA.
Avioane disponibile ale GAL pentru ziuz de 21.11.1942:;10 S JU,5 He 111,4 Karas,2 Potez 63,4 IAR 37,3 IAR 81,17 Me 109,12 IAE 80,1 Dornier si 1 Blenheim.
Cam putine pentru tavalugul rusesc.
In dimineata zilei de 19 noiembrie,dupa o puternica pregatire de artilerie-la care a participat 3 500 guri de foc,executata pe intregul front al Armatei 3 romane ,dar cu intensitate deosebita la corpurile 2 si 4 armata-care a durat o ora si jumatate in sectuarele de rupere si trei ore pe restul frontulu intre 5.30 si 6 .00 s-a declansat contraofensiva sovietica de la STALINGRAD.
Centrele de rezistenta au fost ocolite,lovitura fiind continuata in adincime,astfel ca la orele 14.30,tancurile sovietice au reusit sa patrunda pina la Gromki.Principalele lovituri au fost indreptate din capetele de pod de la Balsoi si Kletskaia.
Desi a solicitat sprijinul aviatiei,aceasta nu a putut interveni ,,din cauza timpului defavorabil(tot timpul ceata la inaltima si la sol,vizibilitate intre 7 si 5 -200m.)nu s-a putut esecuta nici o esire,,
Din pacate desi la sol era prapad,aviatia nu a putut interveni nici in ziua de 20.11.1942 din cauza ceti si a ninsori.Cu riscuri mari doar un Dornier executa o misiune in regiunea BLINOF-TSCHERMISCHEN-SKAJA.
Avioane disponibile ale GAL pentru ziuz de 21.11.1942:;10 S JU,5 He 111,4 Karas,2 Potez 63,4 IAR 37,3 IAR 81,17 Me 109,12 IAE 80,1 Dornier si 1 Blenheim.
Cam putine pentru tavalugul rusesc.
#6
Postat 19 November 2008 - 07:29 PM
Domnul Grigore Lese a facut in documentar despre cotul Donului.( You Tube)
Mai sunt informatii si aici:
http://www.revista22.ro/istorii-uitateltbr...nului-2230.html
un Potez la Cotul Donului: http://www.worldwar2.ro/foto/?id=152&a...amp;language=ro
http://www.worldwar2.ro/foto/?id=171&a...amp;language=ro
http://www.worldwar2.ro/foto/?id=173&a...amp;language=ro
http://www.worldwar2.ro/foto/?id=172&a...amp;language=ro
http://www.memoria.r...article&id=1546
http://www.stiri.romanism.net/?p=1723
Bunicul meu si-a pierdut ambele picioare La Cotul Donului.
Mai sunt informatii si aici:
http://www.revista22.ro/istorii-uitateltbr...nului-2230.html
un Potez la Cotul Donului: http://www.worldwar2.ro/foto/?id=152&a...amp;language=ro
http://www.worldwar2.ro/foto/?id=171&a...amp;language=ro
http://www.worldwar2.ro/foto/?id=173&a...amp;language=ro
http://www.worldwar2.ro/foto/?id=172&a...amp;language=ro
http://www.memoria.r...article&id=1546
http://www.stiri.romanism.net/?p=1723
Bunicul meu si-a pierdut ambele picioare La Cotul Donului.
#7
Postat 20 November 2008 - 08:37 PM
Situatia terestra confuza din cauza lipsei de informati si de legaturi cu trupele terestre din primele lini.Era ziua de 21 noiembrie 1942.Gruparea Aeriana de Lupta a avut urmatoarea activitate:Gr. 1 Rec. 5 misiuni cu 3 B.B. si 2 Do 17 Z. Aviatia de bombardament a atacat care de lupta,auto si trupe cu toate armele cu:
-15 av.S.Ju.,13 He.111,3 Karas,3 Potez 63,3 IAR 37.
Aviatia de vinatoare a actionat cu :6 IAR 80 SI 18 Me 109 E.Asa cum se cbserva aviatia de bombardament este folosita numai in cimpul tactic datorita situatiei din teren.Avem si pierderi un av.de vinatoare Me 109.
==============
Bunicul meu soldatul EVA VASILE tocmai ce se intoarse de pe linia frontului ,avind posibilitatea sa vada si Donul.Acum incepea sa-i fie frica.
-15 av.S.Ju.,13 He.111,3 Karas,3 Potez 63,3 IAR 37.
Aviatia de vinatoare a actionat cu :6 IAR 80 SI 18 Me 109 E.Asa cum se cbserva aviatia de bombardament este folosita numai in cimpul tactic datorita situatiei din teren.Avem si pierderi un av.de vinatoare Me 109.
==============
Bunicul meu soldatul EVA VASILE tocmai ce se intoarse de pe linia frontului ,avind posibilitatea sa vada si Donul.Acum incepea sa-i fie frica.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1