Forum Machete,Modelism,Hobby: "Seine Majestet Schiffe" EMDEN - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

"Seine Majestet Schiffe" EMDEN Un gentleman al razboiului

#61 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 23 January 2009 - 09:13 AM

:hi: :-P :hi: :-( :-) 8) ....fara cuvinte

#62 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 23 January 2009 - 03:27 PM

Multumesc. :-(

"... in timpul cat am urcat eu pe acoperisul statiei,lupta dintre Emden si celalalt crucisator,se indepartase spre larg.Nu puteam sa identific nava inamica,dar judecand dupa suprastructura si inaltimea coloanelor de apa ridicate de loviturile ce cadeau in mare,am tras concluzia ca trebuie sa fie vorba despre unul dintre cele doua crucisatoare australiene:"Melbourne" sau "Sydney".Cum inaltimea jerbelor de apa ridicate de salvele inamicului era mult mai mare decat a celor ridicate de salvele trase de Emden,am estimat ca tunurile inamicului erau de 15o mm calibru.

"Sydney"ca despre ea era vorba,dupa cum aveam sa aflu mai tarziu,era mai mult decat o provocare pentru Emden.Nava noastra,de numai 3600 de tone,putea sa traga la o salva doar cinci lovituri de 105 si nu avea bordurile protejate de blindaj,in timp ce "Sydney" cu 5700 de tone deplasament,putea sa trimita o salva de cinci lovituri,dar de 152 mm;si mai avea si bordurile blindate.
Chiar de la inceput focul lui Emden a incadrat foarte bine nava inamica,a carei tunuri,trebuie s-o spun,erau destul de prost manevrate,coloanele de apa ridicate de obuzele lor fiind la distanta de sute de metrii,unele de altele.Dar cand unul dintre acele obuze a lovit tinta,a facut prapad pe nava noastra lipsita de blindaj."

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 23 January 2009 - 03:30 PM


#63 Useril este offline   mardale 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 90
  • Inregistrat: 14-April 08
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2009 - 03:46 PM

:whistle:

#64 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 06 February 2009 - 07:29 PM

..."Inca de la inceputul luptei,cosul nr.1 al lui Emden a fost doborat de o lovitura si zacea prabusit de-a latul navei.O alta lovitura a izbit nava in zona comenzii,producind o flacara mare,fumul cenusiu amestecat cu aburi albi indicind faptul ca au fost avariate conductele de aburi.Emden s-a intors direct spre inamic,in incercarea evidenta de a lansa un atac cu torpile.Aceasta manevra a costat-o in schimd catargul prova,care a fost si el lovit si aruncat peste bord.Pentru moment parea ca nava inamica are intentia de a rupe lupta,virind si indepartindu-se in viteza,cu Emden pe urme:parea ca "Sydney" suferise daune serioase dar pe care eu nu puteam sa le vad prea bine de la distanta la care ma aflam;poate ca era numai intentia de a mari distanta fata de Emden,in incercarea de a profita de tunurile cu bataie mai lunga,pe care le avea.

Lupta a luat un curs spre nord,distanta pana la insula fiind tot mai mare;in curind cele doua crucisatoare ce continuau duelul,au disparut dincolo de linia orizontului.

Problema mea era,de acum, ce anume sa fac impreuna cu detasamentul pe care-l conduceam.Era clar ca,dupa daunele pe care le-a suferit in lupta cu un inamic net superior,nava noastra nu avea sa se mai intoarca la insula,chiar daca lupta ar fi avut cel mai favorabil deznodamint.Trebuia sa se indrepte spre cel mai apropiat port unde sa-si faca reparatiile,sa-si ingroape mortii si sa-si interneze ranitii.In acelasi timp puteam sa ma astept ca o nava de razboi engleza sau aliata sa vina inspre insula ca sa vada de ce s-a intrerupt transmisia de la statia TFF si cablul submarin.

...Cu cele patru mitraliere si douazeci si noua de pusti pe care le aveam cu noi,am fi putut impiedica o incercare de debarcare a englezilor pe insula,cel putin pentru o vreme,dar in fata focului tunurilor mari de pe un crucisator,eram complet neputinciosi,oricum.Luind toate aceste considerente in calcul nu puteam decat sa predam o pozitie,pe care din punctul nostru de vedere,ne era imposibil sa o aparam.Perspectiva incarcerarii intr-o inchisoare engleza,nu era pe gustul nostru".

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 06 February 2009 - 07:39 PM


#65 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 16 February 2009 - 11:50 PM

"...Acum,spre norocul nostru,micul barc,alb,cel pe care am aminat sa-l aruncam in aer cand am venit pe insula,statea inca la ancora,in golf.Putea si trebuia sa ne ajute sa scapam de la soarta ce se pare ca ne astepta.Am decis sa plecam de pe insula cu ajutorul acestei mici ambarcatiuni.Numele ei era "Ayesha" si intr-o vreme servea la transportul de materiale de pe insula,de doua,trei ori pe an, la Batavia,de unde se intorcea cu provizii.Pentru ca in timp au aparut pe ruta aceea nave cu aburi,ea statea acum ancorata in golf,decazind incet dar sigur.

Fara sa iau pe cineva cu mine,m-am urcat intr-una dintre barcile cu aburi si m-am dus pe micul barc ca sa vad in ce stare se afla si daca ar fi capabil sa navigheze.La bord nu se afla decat capitanul si un singur marinar.I-am intrebat daca au vreun fel de munitie la bord,o intrebare formala pe care am pus-o cu scopul de a nu fi banuit motivul real pentru care eu ma aflam acolo.Mi-au raspuns ca nu exista nici un fel de munitie pe nava,insa vizita mea m-a convins ca velierul era capabil inca sa navigheze.
Imediat dupa acea,mi-am trimis cativa ofiteri si marinari la bordul lui Ayesha sa puna la punct panzele si comenzile.
Erau o multime de lucruri de facut la bordul navei.Toate panzele si paramele fusesera date jos si depozitate,astfel incat eram nevoiti sa refacem toata arborada navei.

Atunci cand englezii au inteles ca avem intentia sa plecam de pe insula la bordul velierului,au gasit de cuviinta sa ne avertizeze ca nava era intr-o stare proasta si nu ar fi rezistat la o calatorie lunga.Ba mai mult,mi-au adus la cunostiinta ca prin zona se afla o nava de razboi britanica,"Minotaur"si cam tot pe acolo mai patrula si un crucisator japonez si ca aveam sa le cadem victime,cu siguranta.

....Cand ,in ciuda avertismentelor,am ramas decisi in intentiile noastre si am continuat sa muncim ca sa punem Ayesha la punct,spiritul de sportivitate i-a indemnat pe englezi sa se speteasca ca sa ne ajute.
Sa fi fost oare un sentiment de gratitudine cel care i-a indemnat sa ne ajute?Este o intrebare la care nu am gasit inca un raspuns care sa ma satisfaca.
...Ne-au arata unde sunt pastrate proviziile de hrana si apa si ne-au sfatuit numaidecat sa le luam,oricum ei urmind sa primeasca altele proaspete.Au scos la iveala ustensile de gatit,canistre cu petrol lampant,haine de schimb,paturi,pe care le-au incarcat si ni le-au adus chiar ei.
Invitatii la masa ne copleseau din toate directiile;oamenii mei erau aprovizionati din greu cu pipe si tutun;pe scurt,englezii faceau tot ce puteau ca sa ne ajute."

Velierul"Ayesha"

Imagine atasata: bricul_Ayeysha.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 16 February 2009 - 11:45 PM


#66 Useril este offline   mardale 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 90
  • Inregistrat: 14-April 08
  • Location:Bucuresti

Postat 02 March 2009 - 11:35 AM

*sniff* :clapping:

#67 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 02 March 2009 - 07:00 PM

vine vine...si eu il astept demult

#68 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 March 2009 - 08:53 PM

:clapping:
..."Englezii nu faceau economie in a ne da sfaturi despre cursul pe care ar fi indicat sa-l urmam si,in timp,tot ceea ce ne-au spus despre curenti,vanturi,vreme etc,s-au dovedit sfaturi de incredere.
Cu ultima dintre barcile noastre parasind tarmul,englezii ne-au adresat de trei ori urale din inima dorindu-ne calatorie sigura si exprimind"gratitudinea"lor pentru moderatia cu care ne-am indeplinit misiunea.Apoi,cu aparatele foto la indemana se inghesuiau pe tarm ca sa faca fotografii cu "Ayesha".

Intre timp iscoada de pe nava noastra,a raportat ca doua vase de lupta isi fac aparitia,din nou,la orizont.
Din varful catargului de pe "Ayesha" am putut sa vad,la inceput,numai un firicel de fum negru iesind pe cosurile lui "Sydney" dar in curind au devenit vizibile catargele si suprastructura.De pe "Emden" nu puteam sa vad decat fum si un singur catarg;restul navei era sub orizont.Ambele au executat un viraj larg,luind curs spre est,in timp ce continuau sa traga.
Dintr-o data"Sydney" s-a indreptat cu toata viteza spre "Emden"
-acum,mi-am spus eu,ca ultimul tun de pe "Emden"o fi fost amutit,"Sydney" se indreapta intr-acolo ca sa-i dea lovitura de gratie.
Tocmai atunci,insa,un nor mare de fum negru a izbucnit pe nava australiana,intre catargul prova si primul cos de fum,iar o coloana inalta de apa s-a ridicat in vazduh,ceea ce nu putea fi decat rezultatul unei explozii serioase.Am presupus ca a fost cauzata de vreo torpila bine tintita,trasa de pe "Emden".
Sydney,care continua sa navigheze cu douazeci de noduri,a facut o intoarcere rapida la babord schimbandu-si cursul,in intregime si indepartindu-se incet,spre vest."Emden"continua sa intoarca spre est,ambele nave trageau una in cealalta,dar distanta dintre ele devenea din ce in ce mai mare,pana cand intr-un final,fiecare a iesit din raza de bataie a tunurilor celeilalte.Lupta se sfarsise.
Cu apropierea intunericului,ambele nave au disparut,incet,dincolo de linia orizontului.A fost pentru ultima data cand le-am mai vazut.
Duelul ce incepuse in dimineata aceea,la 08,30,a durat pana seara,la orele 18,00.Iata de ce rapoartele ce au aparut in ziarele englezesti,mai apoi,si care calificau lupta ca una "de numai 60 de minute" pot fi numite,ca in multe alte cazuri falsuri facute de englezi".



poze: echipa germana pleaca de la mal,imbarcandu-se pe "Ayesha" cu care isi cauta scaparea-set de fotografii luate de englezii ramasi pe tarm,fotografii aflate in prezent in colectia Muzeului Marinei de Razboi australiene-

Imagine atasata: echipajul_de_pe_Emdenisi_ia_ramas_bun_de_la_insula.jpg Imagine atasata: echipajul_lui_Emden_incearca_sa_fuga.jpg



Imagine atasata: nemtii_pleaca_inainte_ca_lupta_sa_inceapa.jpg
Imagine atasata: echipajul_lui_Emden_se_indreapta_spre_Ayesha.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 02 March 2009 - 08:56 PM


#69 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4843
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 02 March 2009 - 10:08 PM

-----------------------------Dintr-o data"Sydney" s-a indreptat cu toata viteza spre "Emden"
-acum,mi-am spus eu,ca ultimul tun de pe "Emden"o fi fost amutit,"Sydney" se indreapta intr-acolo ca sa-i dea lovitura de gratie.
Tocmai atunci,insa,un nor mare de fum negru a izbucnit pe nava australiana,intre catargul prova si primul cos de fum,iar o coloana inalta de apa s-a ridicat in vazduh,ceea ce nu putea fi decat rezultatul unei explozii serioase.Am presupus ca a fost cauzata de vreo torpila bine tintita,trasa de pe "Emden".------------------------------------------------------ Longinus am recitit cu atentie descrierea luptei insa acest amanunt reprezinta o noutate . Cunosti cumva (se regaseste in relatarile corespondentilor de la bordul lui "Sydney") cauza acelei explozii ce pare ca a dus la ruperea luptei ?

Aceasta postare a fost editata de dany: 02 March 2009 - 10:09 PM


#70 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 06 March 2009 - 07:32 PM

Salut Dany.
Trebuie sa-i acordam anumite circumstante lui von Muecke si anume:
-privea lupta de la mii de metri;
-isi vedea nava lovita,asistind la un eveniment extraordinar,emtionant,etc.pentru orice om,darmite pentru chiar secundul lui Emden!
-cartea a fost publicata in 1917 in SUA,scrisa intr-o maniera caracteristica epocii,din punctul de vedere al omului care asista neputincios la un dezastru,dar si al autorului care scrie cartea cu un scop determinat:acela de-a avea succes;

Toate elementele de mai sus,ne indreptatesc sa privim cu oarecare doza de reticenta aceasta descriere a luptei.
Am avut acces si la "punctul de vedere"al celor de pe "Sydney" -prin amabilitatea Arhivelor Marinei Militare australiene- descrierea lor o voi insera,desigur;sper sa nu devina plictisitoare aceste "replay"-uri.

#71 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 07 March 2009 - 09:32 AM

plictisitoare??????????...nu cred...si martori sunt cei ce au citit acest topic

#72 Useril este offline   mardale 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 90
  • Inregistrat: 14-April 08
  • Location:Bucuresti

Postat 10 March 2009 - 05:36 PM

E o poveste foarte interesanta, si care mai atenueaza din faima ororilor razboiului, aratand ca uneori, exista mai mult decat crima cu sange rece sau lupta pentru supravietuire.

#73 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 10 March 2009 - 08:12 PM

Vezi postareamardale, la 10 Mar 2009, 17:36, a spus:

E o poveste foarte interesanta, si care mai atenueaza din faima ororilor razboiului, aratand ca uneori, exista mai mult decat crima cu sange rece sau lupta pentru supravietuire.


Acesta este si motivul pentru care am subintitulat topicul "un gentleman al razboiului"-
-din pacate,dupa distrugerea lui Emden,razboiul pe mare a luat o alta turnura,accentul fiind pus pe razboiul submarin,care in scurt timp a devenit un razboi total,fara menajamente si fara reguli respectate-poate despre asta vom povesti impreuna intr-un topic nou,candva,aici pe forum,sau poate in cuprinsul revistei "MODEList" - poate-.

#74 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 11 March 2009 - 04:28 PM

Iata si"punctul de vedere"al invingatorilor;citat din relatarile corespondentului de razboi A.B."Banjo"Paterson
care a reusit sa ia un interviu "la cald"capitanului lui Sydney,John C.T.Glossop;


incepe asa:
"... giganticul Massie s-a oferit sa ma duca sa iau un interviu capitanului Glossop,eroul luptei Sydney/Emden...asa ca mi-a spus sa ma duc cu el si sa ascult ce are Glossop de spus .S-ar putea sa obtin ceva material despre care alti corespondenti sa nu fi avut stiinta.


...L-am gasit pe Glossop cu un pahar de bautura la indemana,un marinar englez tipic,nici un pic tulburat de faptul ca,peste noapte,s-a trezit celebru:pentru el intreaga afacere s-a rezumat la raza de bataie a tunurilor,greutatea metalului,viteza navei,si desigur,o mare doza de noroc.
"- Ei bine,Massie,am avut o groaza de sanse acolo,nu-i asa?"spuse el

- a venit(Emden n.t.)eleganta,mareata,pe insula Cocos,tocmai cand eram noi prin zona;noroc ca eram de partea aceea a convoiului(Sydney,la momentul alarmei,escorta un convoi-n.t.).
Daca as fi fost pe cealalta parte,n-as fi putut indeplini treaba.Am avut avantajul tunurilor si al vitezei,dar daca oamenii nostrii n-ar fi manevrat tunurile cu precizie,sau daca ea(Emden-n.t.) ar fi reusit sa plaseze proiectilele in camera motoarelor,am fi fost noi cei trimisi in adancuri.Poti calcula pe hartie intreaga lupta si un singur proiectil bine plasat,sa zadarniceasca toate calculele.

Nu aveau nici o idee ca ar putea fi prezent un vas de razboi de aceasi putere,prin partea aia de Pacific si au iesit in intampinare dornici de bataie,pe care au si primit-o,de altfel.Probabil ca au avut o surpriza cand au realizat ca trebuie sa lupte cu "Sydney";si eu am avut o surpriza,pot sa va spun:
-cand am ajuns pe la zece mii cinci sute de yarzi distanta,am virat pe curs Nord,aproape paralel cu ea(Emden-n.t.)si i-am spus locotenentului cu artileria ca ar fi mai bine sa ne mai apropiem vreo mie de yarzi,inainte sa deschidem focul.Stiam ca tunurile de 4,1 inch de pe Emden aveau limita maxima de actiune la zecemii de yarzi si am fost de-a dreptul socat,cand a tras prima salva de la zecemii cincisute de yarzi si doua dintre proiectile au cazut peste noi.Asta este artilerie moderna,va spun !!.O nava in plina viteza pe mare,tragind asupra altei nave,tot in viteza,de la sase mile distanta!! Si-a ridicat tunurile la elevatia maxima si a tras in aer,tehnic vorbind dincolo de raza maxima de actiune.Grozavi artileristi,ce calcule!! o treaba pe cinste,ascultati-ma cand va spun!"

#75 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 18 March 2009 - 10:08 PM

Vezi postareaLonginus, la 19 Nov 2008, 16:20, a spus:

Da Claudiu,fotografia color(de fapt o litografie de epoca)nu-l reprezinta pe Emden ci pe sora geamana Dresden ce facea parte din escadra lui von Spee,inaintea episodului Falkland(parca).Am postat poza aia pentru ca navele sunt aproape identice;nu intru in detalii.
Fotografii de epoca,ma refer la SMS Emden,se gasesc mai greu,in general cele care apar prin surse publice sunt cam "rasfolosite".Am gasit cateva pe site-uri germane dar nu am primit permisiunea de a posta vreuna, cu exceptia catorva din colectia Universitatii Osnabruck,din care prima a si aparut pe topic(cea cu balada lui Emden,in limba germana)pe restul le voi posta mai tarziu,pe masura ce avansam cu istorisirea.Am mai gasit si pe site-uri italiene,dar fara mare folos(nu intru in detalii).Francezii nu par interesati de subiect,mai incerc.
Din pacate planurile navei Emden(ma refer la planuri mai acatari)nu cred sa reusesc a le posta;le-am gasit dar sunt oferite pe e-bay,la licitatie,iar la arhivele marinei de razboi germane,aia nici nu vor sa auda;au pus un avertisment de copyright si postarea fara autorizare ar atrage sanctiuni si pentru acest forum,ceea ce nu-i de dorit.
Promit insa articole viitoare(poate in revista MODEList,dar si aici)in care voi atasa planuri de detaliu,la scara mare si axonometrii(nu cu Emden !!).


Salutare Longinus,

Daca ai ceva planuri de nave de razboi din WWI m-ar interesa.Dar sa fie o nava (de exemplu un distrugator sau un contratorpilor)
ce nu a mai fost prezentata ca model.Nu-mi place sa construiesc o nava ce a mai facut-o sa zicem "toata lumea".
MULTUMESC!


#76 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 18 March 2009 - 11:58 PM

Vezi postareafrigate-264, la 18 Mar 2009, 23:08, a spus:

Salutare Longinus,
Excelenta relatare.Mai ceva decat un roman de Fulton sau mai stiu eu cine.
Daca mai ai continua.
Ca o rugaminte daca ai ceva planuri de nave de razboi din WWI m-ar interesa.Dar sa fie o nava (de exemplu un distrugator sau un contratorpilor;m-ar interesa de la rusi clasa Sokol, sau un crucisator...)
ce nu a mai fost prezentata ca model.Nu-mi place sa construiesc o nava ce a mai facut-o sa zicem "toata lumea".
MULTUMESC!


#77 Useril este offline   mardale 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 90
  • Inregistrat: 14-April 08
  • Location:Bucuresti

Postat 09 April 2009 - 12:19 PM

:-)

#78 Useril este offline   ckrcka 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 09-October 06

Postat 11 April 2009 - 12:25 AM

Pt Frigate
Te pot ajuta cu urmatoarele:
Modele de carton .1:200
Riurik , Andrey Pervozvanniy , General Admiral Apraxin , Sevastopol , Admiral Ushakov , Peresvet , Petropavlovsk , Sisoy Velikiy , Potemkin , Bogatir , Kerch , Novik , Steregushciy ( WW I ) Krasniy Kavkaz , Tashkent , (WW II )
Planuri modelism 1:200 Krasniy Kavkaz , Tashkent , Andrey Pervozvaniy ,Variyag,
Planuri scara divers: Admiral Ushakov , Bogatir ,Sevastopol, Oslyabya ( este si carton la 1:250)
Daca mai storc calculatoru' e posibil sa mai iasa vreo 2 planuri dar din WW II gen Projekt 58 dar nu mai stiu pe unde le am asezat
Acum ce sa zic..planurile sunt asa cum sunt, nu grozav de detaliate dar poti incerca un model de carton suprapus peste un plan si cu 40-50 poze ale navei ...si poti scoate ceva
Daca crezi ca iti foloseste vreo ceva...

PS..Nu stiu daca ai lucrat modele din carton pana acum.....nu te lasa inselat de material!!! Am lucrat aproape 2 luni zi de zi 4-5 ore la un distrugator. Si sunt modele care au mii de piese!!

Noroc Bun!

#79 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 12 April 2009 - 07:58 PM

Vezi postareamardale, la 9 Apr 2009, 12:19, a spus:

:-)


Problema???
Dubii????

Vezi postareackrcka, la 11 Apr 2009, 00:25, a spus:

Pt Frigate
Te pot ajuta cu urmatoarele:
Modele de carton .1:200
Riurik , Andrey Pervozvanniy , General Admiral Apraxin , Sevastopol , Admiral Ushakov , Peresvet , Petropavlovsk , Sisoy Velikiy , Potemkin , Bogatir , Kerch , Novik , Steregushciy ( WW I ) Krasniy Kavkaz , Tashkent , (WW II )
Planuri modelism 1:200 Krasniy Kavkaz , Tashkent , Andrey Pervozvaniy ,Variyag,
Planuri scara divers: Admiral Ushakov , Bogatir ,Sevastopol, Oslyabya ( este si carton la 1:250)
Daca mai storc calculatoru' e posibil sa mai iasa vreo 2 planuri dar din WW II gen Projekt 58 dar nu mai stiu pe unde le am asezat
Acum ce sa zic..planurile sunt asa cum sunt, nu grozav de detaliate dar poti incerca un model de carton suprapus peste un plan si cu 40-50 poze ale navei ...si poti scoate ceva
Daca crezi ca iti foloseste vreo ceva...

PS..Nu stiu daca ai lucrat modele din carton pana acum.....nu te lasa inselat de material!!! Am lucrat aproape 2 luni zi de zi 4-5 ore la un distrugator. Si sunt modele care au mii de piese!!

Noroc Bun!


Salutare,

Frumoasa oferta.M-ar interesa daca ai planurile ptr. crucisatoarele Bajan sau Gromoboj sau distrugatorul clasa Sokol.In carton nu am lucrat dar ma voi gandi
Multumesc mult.

Aceasta postare a fost editata de frigate-264: 12 April 2009 - 08:00 PM


#80 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 12 April 2009 - 08:55 PM

Punct final acestui topic;
restul... just talks.

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi