Plin cu combustibil(consumul de carbuni a fost drastic tinut sub control),Emden intra in Oceanul Indian pe 6 septembrie.Muller incepe misiunile de patrulare,pe linii paralele,in zone prestabilite,cu statia radio in ascultare permanenta si posturi de veghe,in speranta detectarii unor nave inamice.In felul asta,au urmat cateva zile de monotonie,intrerupta cand si cand de cate o alarma falsa,ce trimitea oamenii la posturi.
Pe 9 septembrie,orele 10,00 PM,parea ca razboiul este in sfarsit gata sa inceapa si in aceasta parte a lumii,atunci cand un post de panda a raportat nava la orizont:intr-adevar se zareau luminile unui cargou cu aburi,cu un singur cos.
Emden s-a apropiat si a tras doua lovituri oarbe,de avertizare.Cand "strainul"s-a oprit,ofiterul cu semnalizarea a transmis un mesaj luminos,de la bord,avertizind cargoul sa nu foloseasca statia radio/TFF.Muller a inceput imediat procedura standard pe timp de razboi,asupra navelor comerciale:a trimis o grupa de marinari inarmati,sub comanda ofiterului insarcinat cu inspectiile,Julius Lauterbach,sa cerceteze incarcatura si echipajul strain.
Primul raport sosit la bordul lui Emden era dezamagitor:oprisera cargoul "Pontoporos" sub pavilionul Greciei,tara neutra.Norocul parea ca nu-i surade lui von Muller.
Lauterbach,fost ofiter in marina comerciala,versat in materie de legile marii,a facut totusi o descoperire interesanta,atunci cand a cercetat actele navei:cargoul transporta sase mii de tone de carbune englezesc inspre Calcutta:asta era contrabanda de razboi ceea ce insemna ca marfa putea fi confiscata si distrusa;nava insa nu:apartinea unei tari neutre;cum von Muller mai avea pe Marcomania numai jumatate din cantitatea necesara de combustibil, nici ca se putea o situatie mai nimerita,ocazia de a se indestula cu carbuni nu putea fi scapata;si unde mai pui ca erau din cei superiori,veniti din minele din Cardiff .
Exista totusi o problema:cargoul nu putea fi scufundat,dreptul marii nu permitea asa ceva,dar si daca pleca teafar,ar fi putut da de stire ca in zona se afla o nava de razboi germana,situatie in egala masura de neacceptat.
Cantarind optiunile,von Muller decide sa-l invite pe capitanul grec la bordul lui Emden,pentru discutii privind situatia creata.Grecul s-a prezentat si von Muller,dupa o scurta prezentare,s-a oferit sa-i angajeze nava si echipajul pentru servicii de transport,cu contract si pe bani buni;atit de buni incat capitanul grec nu putea sa refuze,la drept vorbind de ce sa riste,cand putea sa faca un ban?
-si asa Emden si-a mai adaugat un companion:acum erau trei pe intinderea marii!
-fotografie autentica cu echipajul lui Emden asteptind sa primeasca masa;poza a fost ridicata si pastrata de un marinar australian(sa nu anticipam)
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 20 November 2008 - 03:56 PM