Forum Machete,Modelism,Hobby: Ministrung selfmade - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Ministrung selfmade

#86 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 02 February 2010 - 01:23 PM

Vezi postareaPaperModel, la 1 Feb 2010, 23:58, a spus:

O UNEALTA EXCELENTA !!! Multumesc traian.


Placerea a fost de partea mea iar cea mai mare multumire e sa vad ca iti este util si scoti de pe el piese de calitate.
Spor si la cat mai multe !

Si un sfat- ca sa reduci trepidatiile la llucru incearca sa reglezi suportul de cutit cat mai aproape de materialul pe care il prelucrezi. Cu cat e distanta mai mare cu atat sunt trepidatiile mai mari.

#87 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 06 June 2010 - 01:59 PM

Desi e ceva timp de cand nu am postat oarece, nu inseamna ca am stat cu mainile in buzunar sau ca nu as fi fost interesat de ce se mai intampla pe forum. Am preferat sa ma comport asa cum m-a invatat tovarasa invatatoare, anume sa nu vorbesc in timpul orei, sa nu vorbesc neantrebat iar atunci cand vreau sa spun ceva sa ridic doua degete.
Pe vechiul principiu ca niciodata croitorul nu o sa aiba nasturii cusuti iar cismarul bocancii lustruiti, nu am mai lucrat nimic pentru finalizarea sculelor mele, asta si pentru ca dupa cum spuneam am acces la un strung profesional, dar am mai mesterit la un model, e drept in colaborare cu proprietarul si vreau sa il prezint, ca varianta constructiva pentru cei ce sunt interesati sa faca in loc sa cumpere.

Motorul a fost procurat de proprietar, e vorba de Ovidiu (sc23), si e un motor alimentat la 220V cu condensator de compensare, fara perii colectoare, 500 W si aproximativ 1500 r/min (nu se distinge bine pe carcasa)

Imagine atasata: 001.jpg

Mandrina e din cele cu strangere cu cheie, cu fixare prin infiletare si deschidere de 10 mm


Imagine atasata: 002.jpg

A fost fixata pe axul motorului cu o piesa lucrata la strung din bara hexagonala dupa modelul aratat in cazul anterior. Meritul e a lui Ovidiu.

Imagine atasata: 003.jpg

Pentru sasiu am folosit teava patrata 20x40 mm din care Ovidiu a taiat 2 bucati de 800 mm, aceasta fiind lungimea totala a masinii. Din acelasi material au fost taiate si elementele de consolidare a sasiului si suportul motorului

Imagine atasata: 004.jpg

Motorul a fost fixat in prima faza de carcasa din fata iar dupa centrare si de carcasa din spate de suportii sudati de sasiu

Imagine atasata: 005.jpg

Sub motor, tot de suport e foxat condensatorul de compensare iar pe o placa atasata pe sasiu sub motor, intrerupatorul de retea

Imagine atasata: 006.jpg

#88 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 06 June 2010 - 02:34 PM

Am mesterit carul pentru suportul portcutit din 2 capte de cornier pe care le-am sudat de o placa dreptunghiulara de 3 mm

Imagine atasata: 007.jpg

Imagine atasata: 008.jpg

Acesta se aseaza pe sasiu si gliseaza in lungul lui

Imagine atasata: 009.jpg

Dat fiind ca parte din elemente sunt asemanatoare celor prezentate la strungul anterior nu insist asupra lor limitandu-ma doar la diferente. La modelul actual am ales varianta cu elementul portcutit reglabil functie de necesitati direct pe car prin culisare pe surubul de fixare care serveste si pentru fixarea carului in pozitia de lucru

Imagine atasata: 010.jpg

Pausa mobila are in componenta o mandrina in care se poate fixa sau un varf de centrare sau burghie pentru gaurit si culiseaza in lungul sasiului, putand fi fixata intr-o anume pozitie cu un surub de fixare care se distinge pe placa de baza

Imagine atasata: 011.jpg

Atasez in continuare cateva imagini cu masinaria fara a mai face comentarii

Imagine atasata: 012.jpg

Imagine atasata: 013.jpg

Imagine atasata: 014.jpg

Imagine atasata: 015.jpg

Imagine atasata: 016.jpg

Imagine atasata: 017.jpg

Dat fiind ca motorul are carcasa destul de compacta nu am mai facut o carcasa peste el limitandu-ma doar la un panou de protectie peste orificiile de ventilare pentru a nu permite rumegusului sau piliturii sa intre in motor

#89 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 06 June 2010 - 02:57 PM

Arat si prima piesa lucrata pe masina.

Imagine atasata: 018.jpg
un maner din plastic

Imagine atasata: 019.jpg
atasat la un capat de teava de alama

Imagine atasata: 020.jpg
la care se fixeaza in capatul liber o valva de la o camera de masina

Imagine atasata: 021.jpg
capatul nefiletat al valvei a fost prelucrat la pila ca sa intre fix in teava iar gaura filetata pentru ventil a fost largita cu un burghiu de 4,5mm pe o adancime de 10 mm

Imagine atasata: 022.jpg
la scula astfel obtinuta se poate atasa un set de pense cu cap de prindere din cele ce se gasesc la accesorii pentru freze

Imagine atasata: 023.jpg
unealta e utila pentru lucrul in diverse locuri mai greu accesibile atat cu burghie la diametrul capetelor cat si cu freze sau chiar pile mici.

Cred ca urmatorul va fi al meu dar nici nu ignor treaba cu socoteala de acasa.
Spor!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 023.jpg


#90 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 08 June 2010 - 09:59 PM

respect ca intotdeauna ce iese din mainile tale. ii apreciez in mod deosebit pe cei care se preocupa sa-si faca singuri sculele.

Aceasta postare a fost editata de KIT: 08 June 2010 - 10:00 PM


#91 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 24 June 2010 - 10:30 AM

Iti multumesc pentru aprecieri, Kit, si eu am un respect deosebit pentru cei care isi confectioneaza singuri sculele, indiferent de complexitatea lor, cat si pentru cei care se straduie sa faca asta, indiferent de rezultat.

Pentru ca asa consider ca e normal, atasez 2 imagini cu prima piesa in lucru la proprietar. Urmeaza sa fie un maner de dalta.

Imagine atasata: DSC05747.jpg

Imagine atasata: DSC05748.jpg

Mai departe rezultantele o sa se vada in ceea ce el va prezenta din ceea ce lucreaza.

Sper sa depasesc teorema cismarului fara pingele si urmatorul finalizat sa fie al meu
Spor!

#92 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 25 June 2010 - 11:59 AM

pai da, ca de obicei asa se intampla.

#93 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 21 September 2010 - 11:47 PM

Z- MARE am o intrebare.
Pe langa strungarie mai am si alte cateva tentative in autodotare si as arata si celor interesati. Consideri necesar deschiderea de nou topic sau pot posta in continuarea a ce am postat aici ? Oricum o sa vin si cu noutati la strung.
Multumesc si Spor!

#94 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 September 2010 - 11:07 AM

Cred ca ce faci intereseaza pe toti. Asa ca da-i bataie!

#95 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 24 September 2010 - 08:21 PM

Salut si multumesc Z-mare.

Pentru inceput reiau subiectul din primele postari referitoare la strungul meu

Imagine atasata: Variant_oo1__1_a.jpg

Desi as fi putut merge in continuare pe varianta am ales sa modific pentru ceva mai performant, scop in care am demontat motorul si i-am facut o placa suport din aluminiu de 10 mm

Imagine atasata: Variant_002__6_.jpg

Imagine atasata: Variant_002__5_.jpg

Pentru fixare pe noul batiu suportul e prevazut cu 2 suruburi M 10 infiletate in 2 gauri situate pe axa motorului si implicit a suportului

Imagine atasata: Variant_002__7_.jpg

Imagine atasata: Variant_002__8_.jpg

Noul batiu l-am facut din profil U 50 x 100 x 50 mm, din aluminiu, acelasi din care facusem batiul original dar mai lung ( 750 mm ) si in alta pozitie functionala. Am decupat intre capete pentru a inlatura portiunea inutila si pentru a rezulta o forma care sa asigure o pozitionare mai usoara pe masa de lucru

Imagine atasata: Variant_002.jpg

Am dat gaurile pentru fixarea suportului motorului si a motorului de aici incepand si modificarile pentru sporirea eficientei masinii. Gaura pentru surubul dinspre mandrina este normala si pe axa batiului. A 2a gaura pentru surubul opus, e sub forma de canal sub forma de semicerc, dispus simetric fata de axa batiului

Imagine atasata: Variant_002__2_.jpg

Imagine atasata: Variant_002__4_.jpg

Corespondent acestui canal am decupat si in peretele vertical al batiului o fereastra

Imagine atasata: Variant_002__3_.jpg

Suportul cu motorul se prinde de batiu prin cele 2 suruburi

Imagine atasata: Variant_002__9_.jpg

cu piulite la care la montare li se va adauga si saibe. Fereastra decupata in peretele vertical asigura spatiul de deplasare pentru saiba si piulita asa fel incat surubul sa poata culisa pe toata lungimea canalului

Imagine atasata: Variant_002__12_.jpg

Pozitia motorului pe batiu fiind cam asa:

Imagine atasata: Variant_002__10_.jpg

Rolul canalului semicircular in care se fixeaza al 2lea surub este de a permite schimbarea axei motorului fata de axa batiului in momendul in care se lucreaza o piesa tronconica

Imagine atasata: Variant_002__15_.jpg pozitie normala

Imagine atasata: Variant_002__14_.jpg pozitia pentru con cu varful spre exterior

Imagine atasata: Variant_002__13_.jpg pozitia pentru con cu varful spre interior

#96 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 24 September 2010 - 08:48 PM

Am montat carcasa la motor prin care am scos cablul de alimentare

Imagine atasata: Variant_002__28_.jpg


Imagine atasata: Variant_002__29_.jpg

Acum se poate vedea mai clar modul de schimbare a alinierii axei motorului fata de axa batiului

Imagine atasata: Variant_002__22_.jpg

Imagine atasata: Variant_002__23_.jpg

Am continuat cu atasarea comutatorului de pornire si de sens si a condensatorului de compensare

Imagine atasata: Variant_002__31_.jpg

Imagine atasata: Variant_002__32_.jpg

Momentan cam asta e faza in care am ajuns. Am pregatite elemente pentru urmatoarele faze si
le prezint in momentul montarii. Intre timp o sa postez si felul in care mesteresc la un suport pentru
freza in asa fel incat sa poata fi folosita si ca bormasina de masa sau ca freza fixa. Doar sa lucrez
imaginile pentru incadrare.
Spor !

#97 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 01 October 2010 - 04:48 PM

Minifreza de mana, utila ca scula dar in multe situatii cam dificil de folosit poate fi adaptata, fapt pentru care si pe piata se gasesc diferiti suporti. Pe principiul autodotarii am mesterit singur un astfel de dispozitiv pentru freza mea.

Imagine atasata: CRIM0106.jpg

Am pornit de la un vechi dispozitiv de la un aparat de marit foto din depozitul de vechituri

Imagine atasata: CRIM0049.jpg

Cel mai simplu element a fost decuparea din placaj de 12 mm a unei mese de lucru

Imagine atasata: CRIM0052.jpg care intra fix in locasul pentru rama fotografiilor

Imagine atasata: CRIM0053.jpg

Am inceput constructia unui dispozitiv care sa permita deplasarea pe verticala a frezei, prin taierea a doua capete egale de teava

Imagine atasata: CRIM0054.jpg

care sa intre fara joc pe cele 2 tije verticale a suportului foto

Imagine atasata: CRIM0055.jpg

Din tabla de 3 mm am decupat o placa

Imagine atasata: CRIM0090.jpg

de care am sudat cele doua tuburi

Imagine atasata: CRIM0091.jpg

in asa fel incat ansamblul sa poata culisa pe cele 2 tije in plan vertical

Imagine atasata: CRIM0093.jpg

Imagine atasata: CRIM0094.jpg

Din acelasi profil ,,U '' de aluminiu folosit la batiul strungului am facut dispozitvul de prindere a frezei prin decuparea in cele doua laturi a formei carcasei in asa fel incat sa se aseze perfect, tinant cont de eterna mentionata aliniere a axei masinii cu axele suportului

Imagine atasata: CRIM0098.jpg

- forma dupa ,,capul'' frezei

Imagine atasata: CRIM0099.jpg

- forma dupa carcasa frezei

Imagine atasata: CRIM0100.jpg

Ideal ar fi fost un profil cu laturi mai lungi care sa imi permita decupare integrala a profilelor carcasei frezei dar cu unele artificii s-a compensat. Esential e ca freza sa se ,,aseze'' perfect in locasurile decupate

Imagine atasata: CRIM0104.jpg

Imagine atasata: CRIM0105.jpg

In placa culisanta am dat o gaura centrala si la fel ca la strung, am facut un canal semicircular la extremitatea de sus


Imagine atasata: CRIM0107.jpg

corespunzator a doua suruburi fixate in piesa de fixare a frezei strict pe axa acesteia

Imagine atasata: CRIM0110.jpg

si prin intermediul carora se va atasa pe placa culisanta

Imagine atasata: CRIM0112.jpg

.........urmeaza

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: CRIM0114.jpg


#98 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 01 October 2010 - 05:41 PM

Modul acesta de prindere asigura modificarea unghiului axei frezei fata de axa suportului functie de necesitatile de lucru

Imagine atasata: CRIM0114.jpg vertical

Imagine atasata: CRIM0115.jpg inclinat stanga

Imagine atasata: CRIM0116.jpg inclinat dreapta

Ansamblul va fi partea mobila a sculei

Imagine atasata: CRIM0118.jpg

Regret ca nu am facut cateva poze care privesc colierul de prindere a frezei de suport si a dispozitivului de manevrare respectiv levierul si arcul de sustinere dar se pot deduce din pozele cu ansamblul montat

vedere generala

Imagine atasata: Fin_01.jpg

vedere spre levierul de actionare

Imagine atasata: Fin_01__1_.jpg

vedere spre levierul de actionare in pozitia ,,jos''

Imagine atasata: Fin_01__2_.jpg

vedere lateral stanga, se poate vedea colierul de prindere a frezei care e fixat de surubul de jos a suportului

Imagine atasata: Fin_01__10_.jpg

in partea de sus freza e fixata de suport cu un arc ale carui capete sunt ,,agatate'' de doua suruburi montate pe suport, fixarea e doar pentru a nu trepida ,,jucaria''

Vedere din spate ci fixare pentru lucru pe verticala.

Imagine atasata: Fin_01__3_.jpg

Pe tubul culisant din dreapta se poate vedea un surub cu care se poate bloca suportul la o pozitie de lucru dorita pe verticala

Si pozitia pentru lucru la alte unghiuri fata de verticala
din spate

Imagine atasata: Fin_01__4_.jpg

si fata

Imagine atasata: Fin_01__6_.jpg

si pozitia opusa
din spate

Imagine atasata: Fin_01__5_.jpg

si fata

Imagine atasata: Fin_01__8_.jpg

Masinaria e utilizabila dar mai urmeaza sa ii atasez o scala pentru vizualizarea unghiului de inclinare si o rigla verticala pentru controlul adancimii de lucru. Mai am de finalizat si o masa de lucru cu menghina rotativa mobila pentru prinderea diverselor piese profilate de lucrat. Revin cu amanunte pe parcurs

Spor si numai bine !

#99 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 01 October 2010 - 09:02 PM

foarte frumos. am acelasi tip de freza si merge foarte bine. numai ca atunci cand am de executat lucrari precise, nu-mi iese de nicio culoare. de mult caut si eu asa ceva. am gasit in bazar, intr-o duminica, ceva asemanator, dar care era bun pt o masina de gaurit normala. si nici nu avea posibilitatea de rotire ca la tine.

#100 Useril este offline   kromag 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 543
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Location:Rm. Sarat.

Postat 01 October 2010 - 10:40 PM

Ca de obicei, numai lucruri extraordinare! :blink:
Topicul tinde sa devina un real vademecum pentru cei impatimiti de modelism (si nu numai)!
FELICITARI!
Te-ai gandit la o masa culisanta actionata de un surub (pentru frezare)?!
Inca una: ce folosesti pentru prelucrarea degajarilor din aluminiu si cele arc de cerc din placa de fixare (pt reglare unghi)?

#101 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 02 October 2010 - 12:09 AM

Multumesc pentru aprecieri si ma bucur ca pot fi util.
KIT - stiu ca sunt tot felul de scule si nu am pretentia de a concura pe cele profesionale dar am invatat ca oricat de preformanta ar fi o scula tot mai ramane ceva ce ar putea sa faca si nu face iar asta o constati dupa ce dai o gramada de bani pe ea. Dat fiind ca am posibilitatile tehnice imi permit sa nu cumpar decat ceea ce nu pot face sau nu se merita si incerc in acest topic sa dezvolt si altor interesati de domeniu spiritul improvizatiei in autodotare. Hobystul sau macar o mare majoritate sacrifica din multe pentru a achizitiona cele necesare micii lui nebunii si nu de putine ori cu inconveniente familiale. Cu putina ingeniozitate se poate depasi fenomenul iar rezultanta e multumitoare din toate punctele de vedere.
Kromag - masa e in locul celei din placaj si e pe principiul carului mic de la strung doar ca in locul portcutitului are o menghina, cu deplasare rectilinie dar pe un suport rotativ care sa dea posibilitatea schimbarii unghiului de atac la cutitul frezei.
Pentru degajari in orice forma, dupa trasarea profilului impart lungimea acestuia cu o mediana pe care dau gaurialaturate cu un burghiu ceva mai subtire, de regula cu 1 mm. Decupez cu pendularul sau cu o pila pentru continuitate intre gauri iar apoi finisez la pila. Nu e cea mai performanta metoda dar e eficace. Pentru degajarile rectilinii lungi folosesc direct flexul (polizorul de mana cu panza subtire)
Spor !

#102 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 25 January 2011 - 05:51 PM

Revin cu etape din constructia strungului, cu scuzele pentru pauza prelungita.
Pentru calea de rulare a carului am debitat doua bare din fier de 14 mm diametru la lungimea ramasa disponibila intre motor si capatul batiului

Imagine atasata: 042.jpg

Din cornier de 30 X 30 X 4 mm am realizat suportii de prindere a acestora pe batiu

Imagine atasata: 043.jpg Cele doua piese trebuie sa fie perfect identice pentru a asigura
paralelismul intre cele doua bare. Se observa gaurile pentru bare
si gaurile pentru suruburile de prindere la batiu

Imagine atasata: 044.jpg

Dupa aceeasi tehnologie aplicata la suportul frezei si pe acelasi principiu de functionare am
facut carul. Placa e din tabla cu grosimea de 4 mm pe care sunt sudate perfect paralel cele doua ghidaje debitate din teava, in care vor culisa cele 2 bare fara joc.

Imagine atasata: 045.jpg

Imagine atasata: 046.jpg

si cam asa arata ansamblul

Imagine atasata: 047.jpg

Am inceput atasatea acestor piese la batiu.
Suportul dinspre motor...
Imagine atasata: 048.jpg

..... si cel de la capatul batiului

Imagine atasata: 049.jpg

......intre care culiseaza pe cele doua bare placa ce va constitui carul strungului

Imagine atasata: 050.jpg

Imagine atasata: 051.jpg


Piesele de baza ale etapei fiind realizate am trecut la adaugarea componentelor care vor
asigura functionabilitatea si mobilitatea

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 051.jpg
  • Imagine atasata: 052.jpg
  • Imagine atasata: 053.jpg

Aceasta postare a fost editata de traian: 25 January 2011 - 05:56 PM


#103 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 25 January 2011 - 06:35 PM

Nu s-au pozitionat cum am vrut eu ultimile 3 imagini si nu am reusit sa le modific pozitia.

De ghidajul din partea din fata a placii am atasat un tub filetat la interior cu M10 in care se infileteaza o bara de lungimea care sa permita fixarea de cei doi suporti plus o portiune pe care se prind piulitele de pozitionare si manivela de actionare
Imagine atasata: 054.jpg

Imagine atasata: 055.jpg

Imagine atasata: 056.jpg


Pentru ghdarea acesteia am atasat la ci doi suporti cate o bucsa cu gaura de 10 mm diametru
Imagine atasata: 057.jpg

Modul de ansamblare se poate vedea in imaginile care urmeaza
Imagine atasata: 058.jpg

Imagine atasata: 059.jpg

Imagine atasata: 060.jpg

Imagine atasata: 061.jpg

Imagine atasata: 062.jpg

Imagine atasata: 063.jpg

Imagine atasata: 064.jpg

Urmeaza constructia carului care va purta cutitul in plan transversal. Tehnica e aceeasi, difera doar diametrul tevilor de culisare care e de 10 mm
Imagine atasata: 065.jpg

......corespunzator a doua bare atasate dupa acelasi principiu anterior la placa de baza
Imagine atasata: 066.jpg

Imagine atasata: 067.jpg

Imagine atasata: 068.jpg

Imagine atasata: 069.jpg

Aici a ajuns stadiul, mai sunt cateva piese si o sa pot prezenta finalizarea si in caz de solicitari si
comentarii suplimentare.
Spor!

#104 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2011 - 07:22 PM

Foarte interesanta calea aleasa, dar am niste nelamuriri. Si poate niste sugestii ce se pot dovedi utile.

Cam la ce precizie speri sa ajungi cu acest strung? Pentru un strung de prelucrat lemn, cum au fost cele din postarile precedente, solutiile adoptate au fost potrivite. Dar la asta, care imi pare ca se vrea un strung care sa prelucreze si metale, si nu la mana/cu pila ci cu un cutit de strung, deja imi pare ca exista ceva probleme. Sper sa nu te supere interventia mea, poate invat chestii noi, sau poate te vor ajuta sugestiile

- culisarea pe bare de otel 'normale', si bucsi din teava... Cam ce jocuri ai acolo? Te-ai gandit la o solutie sa poti regla jocurile, care vor apare? Ai luat in calcul posibilitatea de a folosi bare de otel de precizie, rectificate, si bucsi fie bronz, fie acetal? Nu mai vorbesc de posibilitatea de a folosi rulmenti liniari. Ai avea avantajul ca ai 2 materiale de duritati diferite, si in caz de uzura se va uza bucsa, bara ramanand intacta. Iar o bucsa e usor de inlocuit. Solutia care o vad adoptata are sanse sa duca la vibratii cel putin deranjante, si o precizie foarte scazuta.
Ochiometric, barele par 12-14mm (daca surubul e M10). O bara rectificata la diametrul ala e pana in 5 lei/10cm.

- surub M10, piulita teava filetata. La fel, solutie cu jocuri maricele pentru ce pare ca vrea sa faca strungul. O piulita din acetal poti sa o faci cu joc zero si investitii minime. Ar merita sa te gandesti la solutia asta.

- surubul e otel zincat, roluit, sau din inox strunjit? Daca nu e inox, ar merita sa mergi pe varianta suruburilor de inox, mult mai bine si mai precis facute decat cele 'comune'.

In fine, ar mai fi de zis. Personal, apreciez volumul de munca investit, stiu cum e. Doar ca mi se pare ca mici modificari ar duce la rezultate mult mai bune.

#105 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 26 January 2011 - 12:49 AM

Vezi postareacartula, la 25 Jan 2011, 19:22, a spus:

Foarte interesanta calea aleasa, dar am niste nelamuriri. Si poate niste sugestii ce se pot dovedi utile.



Iti multumesc pentru interesul acordat muncii mele si pentru sugestii. Am apreciat si mi-am insusit totdeauna opinii legate de activitatile care ma pasioneaza (si nu numai).
Masinuta e conceputa in special pentru lemn si eventual mici piesute din metale moi. Nici nu pot avea mari pretentii dat fiind simplitatea modelului. Ideea am preluat-o de pe un site iar originalul era mult mai mic si se baza pe o masina electrica de gaurit atasata pe un blat din lemn care avea montat pe el caile de rulare si carele dupa modelul pe care il fac si eu.
Nu e o scula de mare precizie dar pentru piese fara mare dificultate e suficient de buna, poate chiar mai buna decat unele similare de pe piata.
Nu am nici un joc, toate barele sunt industriale iar bucsele culisante le-am lucrat pe strung si tot pe strung sunt lustruite oglinda pe interior asa ca aluneca perfect si fara joc. In cazul in care pe parcurs vor aparea jocuri grosimea peretilor de la bucse imi permite sa practic cateva gauri, sa le filetez si sa adaug niste suruburi pentru corectarea jocului, dar sigur o sa se ocupe de asta urmasii, la mine o sa tina. Filetele si bucsele de tractiune sunt lungi si nu e riscul sa apara jocuri prea repede iar pe portiunile in care axele filetate trec prin lagare le-am bucsat cu alama desi lungimea gaurii nu ar fi facut asta strict necesar.
Am strungul pentru lemn de la rusi, aratat in primele postari. Avand nevoie de piese mai lungi am modificat cele doua tije originale care sustin ,,conul de centrare'' inlocuind cu doua bare din fier-beton mai lungi. La lucrul cu dalta nu trepideaza. La strungul asta turatia motorului e mult mai mare, barele pe care culiseaza cutitul sunt ceva mai groase iar avansul atat longitudinal cat si transversal e mult mai lent, fin si uniform decat ,,la mana'' asa ca sigur nu va trepida.
Cum nu prea cred ca cel putin in viata asta o sa lucrez pe strung mai mult de 30 de catarge si 1000 de tunuri eu zic ca o sa reziste.
Dupa cum am spus la inceputul acestui topic nu am in intentie prezentarea de scule superperformante pentru care e nevoie de dotari deosebite. Incerc sa arat ce se poate face cu un minim necesar si cu rezultate cat de cat multumitoare intr-un atelier de modelist doritor sa aiba asa ceva cu cheltuieli minime.
Am in lucru un strung pentru metal care respecta stassurile, cu universal de 100 mm, ala e adevaraciune sau mai bine zis o sa fie si sper sa il termin pana in vara ca e inceput cam de mult. Acum sa il termin pe asta si dupa, o sa il arat si pe ala.
In privinta inoxului nu prea stiu ce sa zic. E drept ca arata bine dar cel care se poate lucra e mai moale decat otelul normal de scule iar cel tratat e greu de lucrat. Sunt adeptul metodelor clasice cu pompita cu ulei care pana acum nu m-a dezamagit.
Iti multumesc si o sa tin cont de opiniile tale in viitoarele proiecte.
Spor!

Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi