Forum Machete,Modelism,Hobby: Ministrung selfmade - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Ministrung selfmade

#79 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 08 September 2009 - 10:37 PM

fratele meu are o vorba: unele lucruri merita cumparate si nu se merita sa te chinui sa le faci tu din nou. cam acelasi lucru e valabil si pentru mine in cazul acesta. imi place mai mult sa construiesc decat sa-mi fabric singur sculele. ii apreciez pe cei care au cunostintele necesare, dar recunosc totusi ca acest lucru ma depaseste, atat din punct de vedere al cunostintelor, cat si din punct de vedere al materialelor necesare realizarii.
oricum, sa stii ca apreciez ceea ce ti-a iesit. cred ca este exact ce trebuie unui modelist, pentru ca merge prelucrat si lemnul si metalul.

#80 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 09 September 2009 - 05:37 PM

Vezi postareaOvi_1919, la 8 Sep 2009, 23:00, a spus:

da.... si im lipseste acea piesa

Saptamana asta sunt plecat de acasa dar saptamana de vine o sa ma ocup si te anunt. Iar ca plata poate reusesti sa dai de tipul de care iti spuneam pe vremea cand erai si mai mic. Iti reamintesc, il cheama Verde Dorel un tip maruntel, slabut si fasnet, la vremea respectiva cu o claie de par blond si ciufulit acum posibil cu o chelie ciufulita dar tot blond si era impatimit dupa nave si sculptura. Hai,te rog ca Gherla nu e Parisul sa nu poti da de o urma.

#81 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 09 September 2009 - 06:23 PM

Vezi postareaKIT, la 8 Sep 2009, 23:37, a spus:

fratele meu are o vorba.....
..... apreciez ceea ce ti-a iesit.... merge prelucrat si lemnul si metalul.


Multumesc pentru aprecieri. In multe cazuri si eu prefer sa cumpar, in si mai multe prefer sa improvizez; sunt suficiente conflictele generate de piticutii mei si prefer sa pastrez terenul pe care l-am castigat pana acum neadaugand noi motive de dispute in urma carora sa trebuiasca sa cedez din el. Si ar mai fi ceva: atunci cand practici o activitate mai mult timp aduni tot felul de maruntusuri in domeniu recuperand de ici, de colo, in cele mai multe cazuri fara sa te coste mare lucru, o constructie nu te costa chiar atat de mult. Dar daca e sa cumperi si calculezi elementele pe bucati si mai adaugi si manopera poate iese mai scump decat daca cumperi gata facut.
Referitor la prelucrari e totusi de preferat o constructie industriala dat fiind si complexitatea masinii si faptul ca la cea prezentata de mine se pot lucra doar metale moi, cele dure doar pentru maruntusuri si doar ,,la pila''. Dar in regim de ,,mic mestesugar'' e buna.

#82 Useril este offline   Ovi_1919 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 07-September 09
  • Location:Gherla jud.Cluj

Postat 09 September 2009 - 07:05 PM

am dat de un fir ii e diriginte la varumeo e profesor de aducatie fizica si a zis ca are casa multe nave si tablouri

Aceasta postare a fost editata de Ovi_1919: 09 September 2009 - 07:18 PM


#83 Useril este offline   kromag 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 543
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Location:Rm. Sarat.

Postat 15 December 2009 - 11:44 PM

Arata excelent si merge brici (sunt sigur) :wub: Felicitari! Arata... profesional!

In plus, pentru cei care au acces la toata logistica necesara, am gasit un strungulet (acum vreo 8 luni) aici: http://66.163.168.225/babelfish/translate_...tooling_fonly01 (site-ul original e in "dulcea" limba rusa). Site-ul are o gramada de scule si tehnici esentiale, in special pt. navo de competitie (sunt sigur ca cei cu experienta il stiu demult).

Inca odata FELICITARI !

#84 Useril este offline   cristi77 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 10-January 10

Postat 10 January 2010 - 11:35 PM

BRAVOS DOM`LE. Este ceea ce cautam de multa vreme :whistle: :punk:

#85 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 01 February 2010 - 11:58 PM

Ca beneficiar al acestui strung trebuia de ceva timp sa postez impresile despre el, o voi face acum si sper sa ma revansez.

Prima piesa a fost un butoias care va sta la santina Leocadiei, el are 5mm in diametru si inaltimea tot de 5mm, nu il voi posta caci el va fi ultima piesa la fregata.
Au urmat 3 piese executate pentru un prieten, este vorba de un catarg, o verga si picul pentru un vapor realizat din lemn numit Naxos scara 1:50

Imagine postata

In imaginea de mai sus este verga, urmeaza catargul :

Imagine postata


Imagine postata


Acest catarg are lungimea de 42,5 cm si pentru a-l putea realiza am folosit varful simplu, nu cel pe rulment, si am dus papusa mobila la maximul saniei.

Imagine postata
Imaginea cu piesele finalizate si inca 2 imagini cu beneficiarul final al lor :

Imagine postata


Imagine postata

Dupa aceste piese am realizat rezervoarele de combustibil suplimentare la Wildcat, prezentat in sectiunea aviatie

Imagine postata

Piesa sacrificata este o coada de ciocan, lemnul este de esenta tare dar nu stiu exact ce esenta, daltile sunt luate din piata si duse in uzina la un meserias care stie sa "ia scanteie" sunt calite in ulei si le voi ascuti numai pe piatra abraziva foarte fina.

Imagine postata

Imagine postata

Se pot executa si rotile pentru machete:

Imagine postata


Imagine postata


Iar ultima piesa este cea din imagine:


Imagine postata


Dupa cum ati vazut la acest strung se pot executa o multime de piese totul este ca sculele sa fie bine ascutie si sa iti faci mana, cum s-ar zice, dar asta vine pe parcurs.
Strungul are o putere foarte mare si nu s-a opintit de loc, chiar la unele strunjiri am zis ca trebuie sa-l prind cu niste bride de masa de lucru.

O UNEALTA EXCELENTA !!! Multumesc traian.

#86 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 02 February 2010 - 01:23 PM

Vezi postareaPaperModel, la 1 Feb 2010, 23:58, a spus:

O UNEALTA EXCELENTA !!! Multumesc traian.


Placerea a fost de partea mea iar cea mai mare multumire e sa vad ca iti este util si scoti de pe el piese de calitate.
Spor si la cat mai multe !

Si un sfat- ca sa reduci trepidatiile la llucru incearca sa reglezi suportul de cutit cat mai aproape de materialul pe care il prelucrezi. Cu cat e distanta mai mare cu atat sunt trepidatiile mai mari.

#87 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 06 June 2010 - 01:59 PM

Desi e ceva timp de cand nu am postat oarece, nu inseamna ca am stat cu mainile in buzunar sau ca nu as fi fost interesat de ce se mai intampla pe forum. Am preferat sa ma comport asa cum m-a invatat tovarasa invatatoare, anume sa nu vorbesc in timpul orei, sa nu vorbesc neantrebat iar atunci cand vreau sa spun ceva sa ridic doua degete.
Pe vechiul principiu ca niciodata croitorul nu o sa aiba nasturii cusuti iar cismarul bocancii lustruiti, nu am mai lucrat nimic pentru finalizarea sculelor mele, asta si pentru ca dupa cum spuneam am acces la un strung profesional, dar am mai mesterit la un model, e drept in colaborare cu proprietarul si vreau sa il prezint, ca varianta constructiva pentru cei ce sunt interesati sa faca in loc sa cumpere.

Motorul a fost procurat de proprietar, e vorba de Ovidiu (sc23), si e un motor alimentat la 220V cu condensator de compensare, fara perii colectoare, 500 W si aproximativ 1500 r/min (nu se distinge bine pe carcasa)

Imagine atasata: 001.jpg

Mandrina e din cele cu strangere cu cheie, cu fixare prin infiletare si deschidere de 10 mm


Imagine atasata: 002.jpg

A fost fixata pe axul motorului cu o piesa lucrata la strung din bara hexagonala dupa modelul aratat in cazul anterior. Meritul e a lui Ovidiu.

Imagine atasata: 003.jpg

Pentru sasiu am folosit teava patrata 20x40 mm din care Ovidiu a taiat 2 bucati de 800 mm, aceasta fiind lungimea totala a masinii. Din acelasi material au fost taiate si elementele de consolidare a sasiului si suportul motorului

Imagine atasata: 004.jpg

Motorul a fost fixat in prima faza de carcasa din fata iar dupa centrare si de carcasa din spate de suportii sudati de sasiu

Imagine atasata: 005.jpg

Sub motor, tot de suport e foxat condensatorul de compensare iar pe o placa atasata pe sasiu sub motor, intrerupatorul de retea

Imagine atasata: 006.jpg

#88 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 06 June 2010 - 02:34 PM

Am mesterit carul pentru suportul portcutit din 2 capte de cornier pe care le-am sudat de o placa dreptunghiulara de 3 mm

Imagine atasata: 007.jpg

Imagine atasata: 008.jpg

Acesta se aseaza pe sasiu si gliseaza in lungul lui

Imagine atasata: 009.jpg

Dat fiind ca parte din elemente sunt asemanatoare celor prezentate la strungul anterior nu insist asupra lor limitandu-ma doar la diferente. La modelul actual am ales varianta cu elementul portcutit reglabil functie de necesitati direct pe car prin culisare pe surubul de fixare care serveste si pentru fixarea carului in pozitia de lucru

Imagine atasata: 010.jpg

Pausa mobila are in componenta o mandrina in care se poate fixa sau un varf de centrare sau burghie pentru gaurit si culiseaza in lungul sasiului, putand fi fixata intr-o anume pozitie cu un surub de fixare care se distinge pe placa de baza

Imagine atasata: 011.jpg

Atasez in continuare cateva imagini cu masinaria fara a mai face comentarii

Imagine atasata: 012.jpg

Imagine atasata: 013.jpg

Imagine atasata: 014.jpg

Imagine atasata: 015.jpg

Imagine atasata: 016.jpg

Imagine atasata: 017.jpg

Dat fiind ca motorul are carcasa destul de compacta nu am mai facut o carcasa peste el limitandu-ma doar la un panou de protectie peste orificiile de ventilare pentru a nu permite rumegusului sau piliturii sa intre in motor

#89 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 06 June 2010 - 02:57 PM

Arat si prima piesa lucrata pe masina.

Imagine atasata: 018.jpg
un maner din plastic

Imagine atasata: 019.jpg
atasat la un capat de teava de alama

Imagine atasata: 020.jpg
la care se fixeaza in capatul liber o valva de la o camera de masina

Imagine atasata: 021.jpg
capatul nefiletat al valvei a fost prelucrat la pila ca sa intre fix in teava iar gaura filetata pentru ventil a fost largita cu un burghiu de 4,5mm pe o adancime de 10 mm

Imagine atasata: 022.jpg
la scula astfel obtinuta se poate atasa un set de pense cu cap de prindere din cele ce se gasesc la accesorii pentru freze

Imagine atasata: 023.jpg
unealta e utila pentru lucrul in diverse locuri mai greu accesibile atat cu burghie la diametrul capetelor cat si cu freze sau chiar pile mici.

Cred ca urmatorul va fi al meu dar nici nu ignor treaba cu socoteala de acasa.
Spor!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 023.jpg


#90 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 08 June 2010 - 09:59 PM

respect ca intotdeauna ce iese din mainile tale. ii apreciez in mod deosebit pe cei care se preocupa sa-si faca singuri sculele.

Aceasta postare a fost editata de KIT: 08 June 2010 - 10:00 PM


#91 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 24 June 2010 - 10:30 AM

Iti multumesc pentru aprecieri, Kit, si eu am un respect deosebit pentru cei care isi confectioneaza singuri sculele, indiferent de complexitatea lor, cat si pentru cei care se straduie sa faca asta, indiferent de rezultat.

Pentru ca asa consider ca e normal, atasez 2 imagini cu prima piesa in lucru la proprietar. Urmeaza sa fie un maner de dalta.

Imagine atasata: DSC05747.jpg

Imagine atasata: DSC05748.jpg

Mai departe rezultantele o sa se vada in ceea ce el va prezenta din ceea ce lucreaza.

Sper sa depasesc teorema cismarului fara pingele si urmatorul finalizat sa fie al meu
Spor!

#92 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 25 June 2010 - 11:59 AM

pai da, ca de obicei asa se intampla.

#93 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 21 September 2010 - 11:47 PM

Z- MARE am o intrebare.
Pe langa strungarie mai am si alte cateva tentative in autodotare si as arata si celor interesati. Consideri necesar deschiderea de nou topic sau pot posta in continuarea a ce am postat aici ? Oricum o sa vin si cu noutati la strung.
Multumesc si Spor!

#94 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 September 2010 - 11:07 AM

Cred ca ce faci intereseaza pe toti. Asa ca da-i bataie!

#95 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 24 September 2010 - 08:21 PM

Salut si multumesc Z-mare.

Pentru inceput reiau subiectul din primele postari referitoare la strungul meu

Imagine atasata: Variant_oo1__1_a.jpg

Desi as fi putut merge in continuare pe varianta am ales sa modific pentru ceva mai performant, scop in care am demontat motorul si i-am facut o placa suport din aluminiu de 10 mm

Imagine atasata: Variant_002__6_.jpg

Imagine atasata: Variant_002__5_.jpg

Pentru fixare pe noul batiu suportul e prevazut cu 2 suruburi M 10 infiletate in 2 gauri situate pe axa motorului si implicit a suportului

Imagine atasata: Variant_002__7_.jpg

Imagine atasata: Variant_002__8_.jpg

Noul batiu l-am facut din profil U 50 x 100 x 50 mm, din aluminiu, acelasi din care facusem batiul original dar mai lung ( 750 mm ) si in alta pozitie functionala. Am decupat intre capete pentru a inlatura portiunea inutila si pentru a rezulta o forma care sa asigure o pozitionare mai usoara pe masa de lucru

Imagine atasata: Variant_002.jpg

Am dat gaurile pentru fixarea suportului motorului si a motorului de aici incepand si modificarile pentru sporirea eficientei masinii. Gaura pentru surubul dinspre mandrina este normala si pe axa batiului. A 2a gaura pentru surubul opus, e sub forma de canal sub forma de semicerc, dispus simetric fata de axa batiului

Imagine atasata: Variant_002__2_.jpg

Imagine atasata: Variant_002__4_.jpg

Corespondent acestui canal am decupat si in peretele vertical al batiului o fereastra

Imagine atasata: Variant_002__3_.jpg

Suportul cu motorul se prinde de batiu prin cele 2 suruburi

Imagine atasata: Variant_002__9_.jpg

cu piulite la care la montare li se va adauga si saibe. Fereastra decupata in peretele vertical asigura spatiul de deplasare pentru saiba si piulita asa fel incat surubul sa poata culisa pe toata lungimea canalului

Imagine atasata: Variant_002__12_.jpg

Pozitia motorului pe batiu fiind cam asa:

Imagine atasata: Variant_002__10_.jpg

Rolul canalului semicircular in care se fixeaza al 2lea surub este de a permite schimbarea axei motorului fata de axa batiului in momendul in care se lucreaza o piesa tronconica

Imagine atasata: Variant_002__15_.jpg pozitie normala

Imagine atasata: Variant_002__14_.jpg pozitia pentru con cu varful spre exterior

Imagine atasata: Variant_002__13_.jpg pozitia pentru con cu varful spre interior

#96 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 24 September 2010 - 08:48 PM

Am montat carcasa la motor prin care am scos cablul de alimentare

Imagine atasata: Variant_002__28_.jpg


Imagine atasata: Variant_002__29_.jpg

Acum se poate vedea mai clar modul de schimbare a alinierii axei motorului fata de axa batiului

Imagine atasata: Variant_002__22_.jpg

Imagine atasata: Variant_002__23_.jpg

Am continuat cu atasarea comutatorului de pornire si de sens si a condensatorului de compensare

Imagine atasata: Variant_002__31_.jpg

Imagine atasata: Variant_002__32_.jpg

Momentan cam asta e faza in care am ajuns. Am pregatite elemente pentru urmatoarele faze si
le prezint in momentul montarii. Intre timp o sa postez si felul in care mesteresc la un suport pentru
freza in asa fel incat sa poata fi folosita si ca bormasina de masa sau ca freza fixa. Doar sa lucrez
imaginile pentru incadrare.
Spor !

#97 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 01 October 2010 - 04:48 PM

Minifreza de mana, utila ca scula dar in multe situatii cam dificil de folosit poate fi adaptata, fapt pentru care si pe piata se gasesc diferiti suporti. Pe principiul autodotarii am mesterit singur un astfel de dispozitiv pentru freza mea.

Imagine atasata: CRIM0106.jpg

Am pornit de la un vechi dispozitiv de la un aparat de marit foto din depozitul de vechituri

Imagine atasata: CRIM0049.jpg

Cel mai simplu element a fost decuparea din placaj de 12 mm a unei mese de lucru

Imagine atasata: CRIM0052.jpg care intra fix in locasul pentru rama fotografiilor

Imagine atasata: CRIM0053.jpg

Am inceput constructia unui dispozitiv care sa permita deplasarea pe verticala a frezei, prin taierea a doua capete egale de teava

Imagine atasata: CRIM0054.jpg

care sa intre fara joc pe cele 2 tije verticale a suportului foto

Imagine atasata: CRIM0055.jpg

Din tabla de 3 mm am decupat o placa

Imagine atasata: CRIM0090.jpg

de care am sudat cele doua tuburi

Imagine atasata: CRIM0091.jpg

in asa fel incat ansamblul sa poata culisa pe cele 2 tije in plan vertical

Imagine atasata: CRIM0093.jpg

Imagine atasata: CRIM0094.jpg

Din acelasi profil ,,U '' de aluminiu folosit la batiul strungului am facut dispozitvul de prindere a frezei prin decuparea in cele doua laturi a formei carcasei in asa fel incat sa se aseze perfect, tinant cont de eterna mentionata aliniere a axei masinii cu axele suportului

Imagine atasata: CRIM0098.jpg

- forma dupa ,,capul'' frezei

Imagine atasata: CRIM0099.jpg

- forma dupa carcasa frezei

Imagine atasata: CRIM0100.jpg

Ideal ar fi fost un profil cu laturi mai lungi care sa imi permita decupare integrala a profilelor carcasei frezei dar cu unele artificii s-a compensat. Esential e ca freza sa se ,,aseze'' perfect in locasurile decupate

Imagine atasata: CRIM0104.jpg

Imagine atasata: CRIM0105.jpg

In placa culisanta am dat o gaura centrala si la fel ca la strung, am facut un canal semicircular la extremitatea de sus


Imagine atasata: CRIM0107.jpg

corespunzator a doua suruburi fixate in piesa de fixare a frezei strict pe axa acesteia

Imagine atasata: CRIM0110.jpg

si prin intermediul carora se va atasa pe placa culisanta

Imagine atasata: CRIM0112.jpg

.........urmeaza

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: CRIM0114.jpg


#98 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 01 October 2010 - 05:41 PM

Modul acesta de prindere asigura modificarea unghiului axei frezei fata de axa suportului functie de necesitatile de lucru

Imagine atasata: CRIM0114.jpg vertical

Imagine atasata: CRIM0115.jpg inclinat stanga

Imagine atasata: CRIM0116.jpg inclinat dreapta

Ansamblul va fi partea mobila a sculei

Imagine atasata: CRIM0118.jpg

Regret ca nu am facut cateva poze care privesc colierul de prindere a frezei de suport si a dispozitivului de manevrare respectiv levierul si arcul de sustinere dar se pot deduce din pozele cu ansamblul montat

vedere generala

Imagine atasata: Fin_01.jpg

vedere spre levierul de actionare

Imagine atasata: Fin_01__1_.jpg

vedere spre levierul de actionare in pozitia ,,jos''

Imagine atasata: Fin_01__2_.jpg

vedere lateral stanga, se poate vedea colierul de prindere a frezei care e fixat de surubul de jos a suportului

Imagine atasata: Fin_01__10_.jpg

in partea de sus freza e fixata de suport cu un arc ale carui capete sunt ,,agatate'' de doua suruburi montate pe suport, fixarea e doar pentru a nu trepida ,,jucaria''

Vedere din spate ci fixare pentru lucru pe verticala.

Imagine atasata: Fin_01__3_.jpg

Pe tubul culisant din dreapta se poate vedea un surub cu care se poate bloca suportul la o pozitie de lucru dorita pe verticala

Si pozitia pentru lucru la alte unghiuri fata de verticala
din spate

Imagine atasata: Fin_01__4_.jpg

si fata

Imagine atasata: Fin_01__6_.jpg

si pozitia opusa
din spate

Imagine atasata: Fin_01__5_.jpg

si fata

Imagine atasata: Fin_01__8_.jpg

Masinaria e utilizabila dar mai urmeaza sa ii atasez o scala pentru vizualizarea unghiului de inclinare si o rigla verticala pentru controlul adancimii de lucru. Mai am de finalizat si o masa de lucru cu menghina rotativa mobila pentru prinderea diverselor piese profilate de lucrat. Revin cu amanunte pe parcurs

Spor si numai bine !

Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi