Ministrung selfmade
#79
Postat 08 September 2009 - 10:37 PM
oricum, sa stii ca apreciez ceea ce ti-a iesit. cred ca este exact ce trebuie unui modelist, pentru ca merge prelucrat si lemnul si metalul.
#80
Postat 09 September 2009 - 05:37 PM
Ovi_1919, la 8 Sep 2009, 23:00, a spus:
Saptamana asta sunt plecat de acasa dar saptamana de vine o sa ma ocup si te anunt. Iar ca plata poate reusesti sa dai de tipul de care iti spuneam pe vremea cand erai si mai mic. Iti reamintesc, il cheama Verde Dorel un tip maruntel, slabut si fasnet, la vremea respectiva cu o claie de par blond si ciufulit acum posibil cu o chelie ciufulita dar tot blond si era impatimit dupa nave si sculptura. Hai,te rog ca Gherla nu e Parisul sa nu poti da de o urma.
#81
Postat 09 September 2009 - 06:23 PM
KIT, la 8 Sep 2009, 23:37, a spus:
..... apreciez ceea ce ti-a iesit.... merge prelucrat si lemnul si metalul.
Multumesc pentru aprecieri. In multe cazuri si eu prefer sa cumpar, in si mai multe prefer sa improvizez; sunt suficiente conflictele generate de piticutii mei si prefer sa pastrez terenul pe care l-am castigat pana acum neadaugand noi motive de dispute in urma carora sa trebuiasca sa cedez din el. Si ar mai fi ceva: atunci cand practici o activitate mai mult timp aduni tot felul de maruntusuri in domeniu recuperand de ici, de colo, in cele mai multe cazuri fara sa te coste mare lucru, o constructie nu te costa chiar atat de mult. Dar daca e sa cumperi si calculezi elementele pe bucati si mai adaugi si manopera poate iese mai scump decat daca cumperi gata facut.
Referitor la prelucrari e totusi de preferat o constructie industriala dat fiind si complexitatea masinii si faptul ca la cea prezentata de mine se pot lucra doar metale moi, cele dure doar pentru maruntusuri si doar ,,la pila''. Dar in regim de ,,mic mestesugar'' e buna.
#83
Postat 15 December 2009 - 11:44 PM
In plus, pentru cei care au acces la toata logistica necesara, am gasit un strungulet (acum vreo 8 luni) aici: http://66.163.168.225/babelfish/translate_...tooling_fonly01 (site-ul original e in "dulcea" limba rusa). Site-ul are o gramada de scule si tehnici esentiale, in special pt. navo de competitie (sunt sigur ca cei cu experienta il stiu demult).
Inca odata FELICITARI !
#85
Postat 01 February 2010 - 11:58 PM
Prima piesa a fost un butoias care va sta la santina Leocadiei, el are 5mm in diametru si inaltimea tot de 5mm, nu il voi posta caci el va fi ultima piesa la fregata.
Au urmat 3 piese executate pentru un prieten, este vorba de un catarg, o verga si picul pentru un vapor realizat din lemn numit Naxos scara 1:50
In imaginea de mai sus este verga, urmeaza catargul :
Acest catarg are lungimea de 42,5 cm si pentru a-l putea realiza am folosit varful simplu, nu cel pe rulment, si am dus papusa mobila la maximul saniei.
Imaginea cu piesele finalizate si inca 2 imagini cu beneficiarul final al lor :
Dupa aceste piese am realizat rezervoarele de combustibil suplimentare la Wildcat, prezentat in sectiunea aviatie
Piesa sacrificata este o coada de ciocan, lemnul este de esenta tare dar nu stiu exact ce esenta, daltile sunt luate din piata si duse in uzina la un meserias care stie sa "ia scanteie" sunt calite in ulei si le voi ascuti numai pe piatra abraziva foarte fina.
Se pot executa si rotile pentru machete:
Iar ultima piesa este cea din imagine:
Dupa cum ati vazut la acest strung se pot executa o multime de piese totul este ca sculele sa fie bine ascutie si sa iti faci mana, cum s-ar zice, dar asta vine pe parcurs.
Strungul are o putere foarte mare si nu s-a opintit de loc, chiar la unele strunjiri am zis ca trebuie sa-l prind cu niste bride de masa de lucru.
O UNEALTA EXCELENTA !!! Multumesc traian.
#86
Postat 02 February 2010 - 01:23 PM
PaperModel, la 1 Feb 2010, 23:58, a spus:
Placerea a fost de partea mea iar cea mai mare multumire e sa vad ca iti este util si scoti de pe el piese de calitate.
Spor si la cat mai multe !
Si un sfat- ca sa reduci trepidatiile la llucru incearca sa reglezi suportul de cutit cat mai aproape de materialul pe care il prelucrezi. Cu cat e distanta mai mare cu atat sunt trepidatiile mai mari.
#87
Postat 06 June 2010 - 01:59 PM
Pe vechiul principiu ca niciodata croitorul nu o sa aiba nasturii cusuti iar cismarul bocancii lustruiti, nu am mai lucrat nimic pentru finalizarea sculelor mele, asta si pentru ca dupa cum spuneam am acces la un strung profesional, dar am mai mesterit la un model, e drept in colaborare cu proprietarul si vreau sa il prezint, ca varianta constructiva pentru cei ce sunt interesati sa faca in loc sa cumpere.
Motorul a fost procurat de proprietar, e vorba de Ovidiu (sc23), si e un motor alimentat la 220V cu condensator de compensare, fara perii colectoare, 500 W si aproximativ 1500 r/min (nu se distinge bine pe carcasa)
Mandrina e din cele cu strangere cu cheie, cu fixare prin infiletare si deschidere de 10 mm
A fost fixata pe axul motorului cu o piesa lucrata la strung din bara hexagonala dupa modelul aratat in cazul anterior. Meritul e a lui Ovidiu.
Pentru sasiu am folosit teava patrata 20x40 mm din care Ovidiu a taiat 2 bucati de 800 mm, aceasta fiind lungimea totala a masinii. Din acelasi material au fost taiate si elementele de consolidare a sasiului si suportul motorului
Motorul a fost fixat in prima faza de carcasa din fata iar dupa centrare si de carcasa din spate de suportii sudati de sasiu
Sub motor, tot de suport e foxat condensatorul de compensare iar pe o placa atasata pe sasiu sub motor, intrerupatorul de retea
#88
Postat 06 June 2010 - 02:34 PM
Acesta se aseaza pe sasiu si gliseaza in lungul lui
Dat fiind ca parte din elemente sunt asemanatoare celor prezentate la strungul anterior nu insist asupra lor limitandu-ma doar la diferente. La modelul actual am ales varianta cu elementul portcutit reglabil functie de necesitati direct pe car prin culisare pe surubul de fixare care serveste si pentru fixarea carului in pozitia de lucru
Pausa mobila are in componenta o mandrina in care se poate fixa sau un varf de centrare sau burghie pentru gaurit si culiseaza in lungul sasiului, putand fi fixata intr-o anume pozitie cu un surub de fixare care se distinge pe placa de baza
Atasez in continuare cateva imagini cu masinaria fara a mai face comentarii
Dat fiind ca motorul are carcasa destul de compacta nu am mai facut o carcasa peste el limitandu-ma doar la un panou de protectie peste orificiile de ventilare pentru a nu permite rumegusului sau piliturii sa intre in motor
#89
Postat 06 June 2010 - 02:57 PM
un maner din plastic
atasat la un capat de teava de alama
la care se fixeaza in capatul liber o valva de la o camera de masina
capatul nefiletat al valvei a fost prelucrat la pila ca sa intre fix in teava iar gaura filetata pentru ventil a fost largita cu un burghiu de 4,5mm pe o adancime de 10 mm
la scula astfel obtinuta se poate atasa un set de pense cu cap de prindere din cele ce se gasesc la accesorii pentru freze
unealta e utila pentru lucrul in diverse locuri mai greu accesibile atat cu burghie la diametrul capetelor cat si cu freze sau chiar pile mici.
Cred ca urmatorul va fi al meu dar nici nu ignor treaba cu socoteala de acasa.
Spor!
#91
Postat 24 June 2010 - 10:30 AM
Pentru ca asa consider ca e normal, atasez 2 imagini cu prima piesa in lucru la proprietar. Urmeaza sa fie un maner de dalta.
Mai departe rezultantele o sa se vada in ceea ce el va prezenta din ceea ce lucreaza.
Sper sa depasesc teorema cismarului fara pingele si urmatorul finalizat sa fie al meu
Spor!
#93
Postat 21 September 2010 - 11:47 PM
Pe langa strungarie mai am si alte cateva tentative in autodotare si as arata si celor interesati. Consideri necesar deschiderea de nou topic sau pot posta in continuarea a ce am postat aici ? Oricum o sa vin si cu noutati la strung.
Multumesc si Spor!
#95
Postat 24 September 2010 - 08:21 PM
Pentru inceput reiau subiectul din primele postari referitoare la strungul meu
Desi as fi putut merge in continuare pe varianta am ales sa modific pentru ceva mai performant, scop in care am demontat motorul si i-am facut o placa suport din aluminiu de 10 mm
Pentru fixare pe noul batiu suportul e prevazut cu 2 suruburi M 10 infiletate in 2 gauri situate pe axa motorului si implicit a suportului
Noul batiu l-am facut din profil U 50 x 100 x 50 mm, din aluminiu, acelasi din care facusem batiul original dar mai lung ( 750 mm ) si in alta pozitie functionala. Am decupat intre capete pentru a inlatura portiunea inutila si pentru a rezulta o forma care sa asigure o pozitionare mai usoara pe masa de lucru
Am dat gaurile pentru fixarea suportului motorului si a motorului de aici incepand si modificarile pentru sporirea eficientei masinii. Gaura pentru surubul dinspre mandrina este normala si pe axa batiului. A 2a gaura pentru surubul opus, e sub forma de canal sub forma de semicerc, dispus simetric fata de axa batiului
Corespondent acestui canal am decupat si in peretele vertical al batiului o fereastra
Suportul cu motorul se prinde de batiu prin cele 2 suruburi
cu piulite la care la montare li se va adauga si saibe. Fereastra decupata in peretele vertical asigura spatiul de deplasare pentru saiba si piulita asa fel incat surubul sa poata culisa pe toata lungimea canalului
Pozitia motorului pe batiu fiind cam asa:
Rolul canalului semicircular in care se fixeaza al 2lea surub este de a permite schimbarea axei motorului fata de axa batiului in momendul in care se lucreaza o piesa tronconica
pozitie normala
pozitia pentru con cu varful spre exterior
pozitia pentru con cu varful spre interior
#96
Postat 24 September 2010 - 08:48 PM
Acum se poate vedea mai clar modul de schimbare a alinierii axei motorului fata de axa batiului
Am continuat cu atasarea comutatorului de pornire si de sens si a condensatorului de compensare
Momentan cam asta e faza in care am ajuns. Am pregatite elemente pentru urmatoarele faze si
le prezint in momentul montarii. Intre timp o sa postez si felul in care mesteresc la un suport pentru
freza in asa fel incat sa poata fi folosita si ca bormasina de masa sau ca freza fixa. Doar sa lucrez
imaginile pentru incadrare.
Spor !
#97
Postat 01 October 2010 - 04:48 PM
Am pornit de la un vechi dispozitiv de la un aparat de marit foto din depozitul de vechituri
Cel mai simplu element a fost decuparea din placaj de 12 mm a unei mese de lucru
care intra fix in locasul pentru rama fotografiilor
Am inceput constructia unui dispozitiv care sa permita deplasarea pe verticala a frezei, prin taierea a doua capete egale de teava
care sa intre fara joc pe cele 2 tije verticale a suportului foto
Din tabla de 3 mm am decupat o placa
de care am sudat cele doua tuburi
in asa fel incat ansamblul sa poata culisa pe cele 2 tije in plan vertical
Din acelasi profil ,,U '' de aluminiu folosit la batiul strungului am facut dispozitvul de prindere a frezei prin decuparea in cele doua laturi a formei carcasei in asa fel incat sa se aseze perfect, tinant cont de eterna mentionata aliniere a axei masinii cu axele suportului
- forma dupa ,,capul'' frezei
- forma dupa carcasa frezei
Ideal ar fi fost un profil cu laturi mai lungi care sa imi permita decupare integrala a profilelor carcasei frezei dar cu unele artificii s-a compensat. Esential e ca freza sa se ,,aseze'' perfect in locasurile decupate
In placa culisanta am dat o gaura centrala si la fel ca la strung, am facut un canal semicircular la extremitatea de sus
corespunzator a doua suruburi fixate in piesa de fixare a frezei strict pe axa acesteia
si prin intermediul carora se va atasa pe placa culisanta
.........urmeaza
#98
Postat 01 October 2010 - 05:41 PM
vertical
inclinat stanga
inclinat dreapta
Ansamblul va fi partea mobila a sculei
Regret ca nu am facut cateva poze care privesc colierul de prindere a frezei de suport si a dispozitivului de manevrare respectiv levierul si arcul de sustinere dar se pot deduce din pozele cu ansamblul montat
vedere generala
vedere spre levierul de actionare
vedere spre levierul de actionare in pozitia ,,jos''
vedere lateral stanga, se poate vedea colierul de prindere a frezei care e fixat de surubul de jos a suportului
in partea de sus freza e fixata de suport cu un arc ale carui capete sunt ,,agatate'' de doua suruburi montate pe suport, fixarea e doar pentru a nu trepida ,,jucaria''
Vedere din spate ci fixare pentru lucru pe verticala.
Pe tubul culisant din dreapta se poate vedea un surub cu care se poate bloca suportul la o pozitie de lucru dorita pe verticala
Si pozitia pentru lucru la alte unghiuri fata de verticala
din spate
si fata
si pozitia opusa
din spate
si fata
Masinaria e utilizabila dar mai urmeaza sa ii atasez o scala pentru vizualizarea unghiului de inclinare si o rigla verticala pentru controlul adancimii de lucru. Mai am de finalizat si o masa de lucru cu menghina rotativa mobila pentru prinderea diverselor piese profilate de lucrat. Revin cu amanunte pe parcurs
Spor si numai bine !