Forum Machete,Modelism,Hobby: Ministrung selfmade - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Ministrung selfmade

#66 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 04 May 2009 - 04:57 PM

Vezi postareacartula, la 4 May 2009, 16:29, a spus:

Traian, nu uita si nevoia de a avea acces la un strung. Filetul de 1/2"-20 intr-un ax de motor tratat nu e chiar floare la ureche. Chiar si daca se merge pe adaptarea unui arbore gata filetat pe ax, tot e nevoie de un strung pentru a obtine o gaura perfect centrata.


Ciao Cartula
Bineanteles, iar asta in primul rand. Dar am considerat subiectul deja discutat iar ideea nu e de a fileta axul motorului tocmai din considerente tehnice ci de a realiza o bucsa cu gaura la diametrul axului motorului si filet exterior sau con dupa profilul mandrinei. La asta as putea adauga cazul fericit in care se gaseste un motor care are axul gata filetat si se potriveste cu filetul mandrinei.
Totusi, ca extrema se poate recurge si la sistemul primitiv de prindere de la modelele vechi cu o simpla ,,gheara de prindere'' atasata direct la axul motorului dar numai pentru strunjiri in lemn. Cum spuneam, variantele sunt multiple si depind de nevoile fiecaruia, de posibilitati atat thnice cat si materiale, de ingeniozitate, de ,,mana'', si de piticutul ala mic din cutia craniana care sa iti sopteasca ,,hai incearca si fa si tu, ca poti''.
Spor!

#67 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 06 September 2009 - 08:59 PM

Cele cateva zile programate, din varii motive (exclus criza) s-au extins la cateva mai multe dar a venit si momentul finalizarii. Am complectat papusa mobila cu un varf rotativ realizat dupa una din ideile prezentate la inceputurile topicului

Imagine atasata: 025.jpg

Imagine atasata: 026.jpg

Imagine atasata: 027.jpg

Imagine atasata: 028.jpg

Piesa e lucrata pe strung si e compusa din corp care are 2 cote, una pentru rulmenti iar cealalta de diametru mai mic e gaurita si filetata M10 pentru a se putea monta pe axul filetat al papusii mobile, 2 rulmenti identici (nu am folosit rulmenti de presiune dat fiind ca forta exercitata la lucrul in lemn e majoritar radiala si nu solicita rulmentii) si conul care e lucrat ca sa se poata extrage usor din montaj pentru o eventuala inlocuire cu o alta piesa de alta forma. La con, varful e realizat demontabil prin desurubare tot in ideea unei eventuale inlocuiri. Pentru a termina cu papusa mobila trebuie sa adaug ca e posibila folosirea in 3 variante
1. cea cu varful rotativ anexat
2. axul filetat e gaurit la capatul de lucru pe o adancime de aprox.2,2 cm cu D=3mm si crestat pe lungimea gaurii. Am facut un cap de strangere ca cel de la pense si se poate prinde astfel un burghiu sau un varf fix
3. se poate atasa o mandrina mica, din cele de la masinile de gaurit manuale mici pe care le cunosc foarte bine electronistii ce au lucrat cablaje imprimate sau orice alta mandrina care are sistem de prindere prin infiletare M10.

Urmeaza suportul de lucru pentru cutit (dalta). Nu cred ca e o necunoscuta dar fac mentiunea ca pentru strunjitul lemnului e necesar un minim de dalti de diferite profile pentru lemn. Mai des utilizate sunt cele cu tais oblic, cele cu tais semirotund si cele cu tais lat.
Piesa e realizata in asa fel incat sa poata culisa atat in lungul batiului cat si in adancime pentru diferite diametre ale piesei de realizat. Fixarea intr-o anumita pozitie se face cu un singur surub pentru ambele solicitari.

Imagine atasata: 030.jpg

Imagine atasata: 031.jpg

Imagine atasata: 032.jpg

Suportul pentru cutit e facut din teava la care e atasat un picior ce intra intr-o bucsa sudata pe placa de baza. Pentru fixare intr-o anumita pozitie a suportului fata de piesa in lucru, bucsa e prevazuta cu un surub de fixare ce strange piciorul suportului.

Urmeaza pertea cea mai sensibila, nu a constructiei in sine ci pentru ca incepe sa apara culoarea, iar despre asta ziceam la ultima postare ca e o problema mai sensibila. Nu dezbat subiectul doar spun ca am ales a 4a optiune si am vopsit asa cum am crezut eu ca o sa arate mai bine si o sa ofere comoditate la lucru, tinand cont si de cele detinute in depozit.
O prezentare de ansamblu a componentelor

Imagine atasata: 033.jpg

Se vede o piesa neagra mai lunga. E un prelungitor pentru suportul de cutit necesar in cazul lucrarii unei piese mai lungi (ex. un catarg) pentru a nu deplasa pe suprafete mici suportul. E realizat din acelasi material ca si suportul initial si are la un capat un surub de fixare in suport care la randul lui e filetat la capatul dinspre batiu pentru acesta, iar la celalalt capat un picior de sprijin pe batiu la inaltimea celui de la suportul initial.
Ca noutate ar mai fi caseta de comanda care contine un comutator cu 3 pozitii, Inainte > 0 < Inapoi pentru sensul de rotatie a motorului. Eu am folosit o cheie telefonica dar se poate folosi la fel de bine un comutator de semnalizare de masina.

Imagine atasata: 038.jpg

Fixarea am facut-o pe un suport fixat de carcasa iar capacul de protectie dintr-o cutie de plastic decupata dupa necesitate

Remarc o usoara nervozitate si intarziere de raspuns in spatiul utilizat si fiind patit o sa trec la o alta pagina

#68 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 06 September 2009 - 09:35 PM

Continui cu imagini de ansamblare a componentelor

Imagine atasata: 034.jpg
Suportul pentru cutit. Se vede piciorul de fixare si surubul de starngere

Imagine atasata: 036.jpg
Se poate vedea fanta care permite culisarea in adancime. Surubul de fixare e mascat de suport

Imagine atasata: 037.jpg
Suportul cu prelungirea montata. Se observa piciorul de sprijin pe batiu de la capatul din dreapta

Imagine atasata: 040.jpg
Papusa mobila pe pozitie

Imagine atasata: 040a.jpg

Imagine atasata: 041.jpg

Imagine atasata: 042.jpg

Imagine atasata: 043.jpg
Papusa mobila in varianta cu varf fix si pensa. Imediat langa rozeta se vede o piulita. E folosita pentru contrastrangere in situatia in care e necesara o imobilizare imtr-o anumita pozitie a axului filetat a papusii.

Imagine atasata: CRIM0051.jpg

Imagine atasata: CRIM0053.jpg

Si imaginile finale ale ,,utilajului" in asteptarea impresiilor de lucru a beneficiarului.

Sunt curios daca tot ce am prezentat pana acum a folosit cuiva si daca macar s-a incercat o constructie. O incercare o stiu dar aia nu se pune iar un inceput de consultatie in vederea mesteririi unui circular a fost dar a ramas doar inceput As vrea sa cred ca nu e numai atat.
Spor!

#69 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2476
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 06 September 2009 - 11:03 PM

Indiferent daca s-a incercat o constructie sau nu, sigur a folosit. S-au oferit solutii, s-a demonstrat ca se poate. Aratati-ne din produsele scoase cu el.
Multumim!

#70 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 September 2009 - 08:25 AM

Inca o data, excelenta realizare!

#71 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 07 September 2009 - 08:32 AM

este folositor.baietilor din atelier le voi arata doar pozele,si vor pricepe repede ce vreau!nu mai tre' sa le fac eu desene...o gramada de timp in care pot sa fac altceva...

#72 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 07 September 2009 - 07:51 PM

Vezi postareaflo, la 7 Sep 2009, 00:03, a spus:

Aratati-ne din produsele scoase cu el.


Dupa cum spuneam la inceputul constructiei masinaria are o destinatie speciala, deci primul care va lucra o piesa va fi proprietarul de drept. Singura piesa pe care am lucrat-o la masina asta a fost inainte de finalizare si vopsire si e varful desurubabil de la con. Am insa o multime de alte piese lucrate la ceva asemanator, atat din lemn cat si din metal.
Spor!

#73 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2009 - 08:02 PM

si cam cat ar costa o masinarie din asta? ai mai face una la comanda?

#74 Useril este offline   Ovi_1919 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 07-September 09
  • Location:Gherla jud.Cluj

Postat 07 September 2009 - 11:23 PM

salut traian
sunt eu micu_ovi
vin si eu cu o rugaminte la tine ma poti ajuta sa fac rost de aceasta bucata de prindere din acest strung e marcat in chenar

Aceasta postare a fost editata de Ovi_1919: 07 September 2009 - 11:25 PM


#75 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 08 September 2009 - 01:42 AM

Vezi postareaKIT, la 7 Sep 2009, 21:02, a spus:

si cam cat ar costa o masinarie din asta? ai mai face una la comanda?


Imi pare rau, am o viziune mai aparte asupra valorilor, unele lucruri le fac sau nu le fac. De obicei nu lucrez la comanda.

Vezi postareaOvi_1919, la 8 Sep 2009, 00:23, a spus:

sunt eu micu_ovi
ma poti ajuta sa fac rost de aceasta bucata de prindere


Micutule Ovi, ai disparut subit!
Spune-mi pentru ce iti trebuie si se rezolva. Daca e chiar pentru tipul de strung din imagine nu e nici o problema.Esti ceva mai norocos decat Kit.

#76 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 08 September 2009 - 04:06 PM

asta este...soarta. :-)

#77 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 08 September 2009 - 08:28 PM

Vezi postareaKIT, la 8 Sep 2009, 17:06, a spus:

asta este...soarta.


Salut Kit
Nu e vorba neaparat de soarta, sunt de parere ca soarta e ceea ce ne facem noi la lucru manual, in legatura cu mediul inconjurator si cu o oarecare experenta anterioara. De ce nu incerci sa iti faci singur o masina asemanatoare? Consider ca sunt destule elemente descriptive in sans iar daca nu, iti stau la dispozitie cu alte detalii.
Spor!

#78 Useril este offline   Ovi_1919 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 07-September 09
  • Location:Gherla jud.Cluj

Postat 08 September 2009 - 10:00 PM

Citeaza

Micutule Ovi, ai disparut subit!
Spune-mi pentru ce iti trebuie si se rezolva. Daca e chiar pentru tipul de strung din imagine nu e nici o problema.Esti ceva mai norocos decat Kit.

nu am mai reusit sa-m accesez vechiul cont si mi-am schimbat si id acum ma gasesti pe ovi1919
da este pentru tipul de strung din imagine il am si eu si im lipseste acea piesa

#79 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 08 September 2009 - 10:37 PM

fratele meu are o vorba: unele lucruri merita cumparate si nu se merita sa te chinui sa le faci tu din nou. cam acelasi lucru e valabil si pentru mine in cazul acesta. imi place mai mult sa construiesc decat sa-mi fabric singur sculele. ii apreciez pe cei care au cunostintele necesare, dar recunosc totusi ca acest lucru ma depaseste, atat din punct de vedere al cunostintelor, cat si din punct de vedere al materialelor necesare realizarii.
oricum, sa stii ca apreciez ceea ce ti-a iesit. cred ca este exact ce trebuie unui modelist, pentru ca merge prelucrat si lemnul si metalul.

#80 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 09 September 2009 - 05:37 PM

Vezi postareaOvi_1919, la 8 Sep 2009, 23:00, a spus:

da.... si im lipseste acea piesa

Saptamana asta sunt plecat de acasa dar saptamana de vine o sa ma ocup si te anunt. Iar ca plata poate reusesti sa dai de tipul de care iti spuneam pe vremea cand erai si mai mic. Iti reamintesc, il cheama Verde Dorel un tip maruntel, slabut si fasnet, la vremea respectiva cu o claie de par blond si ciufulit acum posibil cu o chelie ciufulita dar tot blond si era impatimit dupa nave si sculptura. Hai,te rog ca Gherla nu e Parisul sa nu poti da de o urma.

#81 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 09 September 2009 - 06:23 PM

Vezi postareaKIT, la 8 Sep 2009, 23:37, a spus:

fratele meu are o vorba.....
..... apreciez ceea ce ti-a iesit.... merge prelucrat si lemnul si metalul.


Multumesc pentru aprecieri. In multe cazuri si eu prefer sa cumpar, in si mai multe prefer sa improvizez; sunt suficiente conflictele generate de piticutii mei si prefer sa pastrez terenul pe care l-am castigat pana acum neadaugand noi motive de dispute in urma carora sa trebuiasca sa cedez din el. Si ar mai fi ceva: atunci cand practici o activitate mai mult timp aduni tot felul de maruntusuri in domeniu recuperand de ici, de colo, in cele mai multe cazuri fara sa te coste mare lucru, o constructie nu te costa chiar atat de mult. Dar daca e sa cumperi si calculezi elementele pe bucati si mai adaugi si manopera poate iese mai scump decat daca cumperi gata facut.
Referitor la prelucrari e totusi de preferat o constructie industriala dat fiind si complexitatea masinii si faptul ca la cea prezentata de mine se pot lucra doar metale moi, cele dure doar pentru maruntusuri si doar ,,la pila''. Dar in regim de ,,mic mestesugar'' e buna.

#82 Useril este offline   Ovi_1919 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 07-September 09
  • Location:Gherla jud.Cluj

Postat 09 September 2009 - 07:05 PM

am dat de un fir ii e diriginte la varumeo e profesor de aducatie fizica si a zis ca are casa multe nave si tablouri

Aceasta postare a fost editata de Ovi_1919: 09 September 2009 - 07:18 PM


#83 Useril este offline   kromag 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 543
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Location:Rm. Sarat.

Postat 15 December 2009 - 11:44 PM

Arata excelent si merge brici (sunt sigur) :wub: Felicitari! Arata... profesional!

In plus, pentru cei care au acces la toata logistica necesara, am gasit un strungulet (acum vreo 8 luni) aici: http://66.163.168.225/babelfish/translate_...tooling_fonly01 (site-ul original e in "dulcea" limba rusa). Site-ul are o gramada de scule si tehnici esentiale, in special pt. navo de competitie (sunt sigur ca cei cu experienta il stiu demult).

Inca odata FELICITARI !

#84 Useril este offline   cristi77 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 10-January 10

Postat 10 January 2010 - 11:35 PM

BRAVOS DOM`LE. Este ceea ce cautam de multa vreme :whistle: :punk:

#85 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 01 February 2010 - 11:58 PM

Ca beneficiar al acestui strung trebuia de ceva timp sa postez impresile despre el, o voi face acum si sper sa ma revansez.

Prima piesa a fost un butoias care va sta la santina Leocadiei, el are 5mm in diametru si inaltimea tot de 5mm, nu il voi posta caci el va fi ultima piesa la fregata.
Au urmat 3 piese executate pentru un prieten, este vorba de un catarg, o verga si picul pentru un vapor realizat din lemn numit Naxos scara 1:50

Imagine postata

In imaginea de mai sus este verga, urmeaza catargul :

Imagine postata


Imagine postata


Acest catarg are lungimea de 42,5 cm si pentru a-l putea realiza am folosit varful simplu, nu cel pe rulment, si am dus papusa mobila la maximul saniei.

Imagine postata
Imaginea cu piesele finalizate si inca 2 imagini cu beneficiarul final al lor :

Imagine postata


Imagine postata

Dupa aceste piese am realizat rezervoarele de combustibil suplimentare la Wildcat, prezentat in sectiunea aviatie

Imagine postata

Piesa sacrificata este o coada de ciocan, lemnul este de esenta tare dar nu stiu exact ce esenta, daltile sunt luate din piata si duse in uzina la un meserias care stie sa "ia scanteie" sunt calite in ulei si le voi ascuti numai pe piatra abraziva foarte fina.

Imagine postata

Imagine postata

Se pot executa si rotile pentru machete:

Imagine postata


Imagine postata


Iar ultima piesa este cea din imagine:


Imagine postata


Dupa cum ati vazut la acest strung se pot executa o multime de piese totul este ca sculele sa fie bine ascutie si sa iti faci mana, cum s-ar zice, dar asta vine pe parcurs.
Strungul are o putere foarte mare si nu s-a opintit de loc, chiar la unele strunjiri am zis ca trebuie sa-l prind cu niste bride de masa de lucru.

O UNEALTA EXCELENTA !!! Multumesc traian.

Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

12 useri citesc topicul
0 membri, 12 vizitatori, 0 utilizatori anonimi