Forum Machete,Modelism,Hobby: Ministrung selfmade - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Ministrung selfmade

#61 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 03 May 2009 - 10:43 PM

Fiindca am mai incercat o data editarea articolului si exact in pozitia asta am avut neplacuta surpriza sa mi se stearga tot, am preferat sa injumatatesc, alternativa la a ma lasa pagubas.
Deci:
Tot in aceasta pozitie am sudat de ,,talpa'' piesei, placuta de latimea fantei care va asigura culisarea
papusii mobile in lungul batiului.
Imagine atasata: 011.jpg

Cu cealalta placa mai lata asezata corespondent ,,talpii'' pe interiorul batiului, am dat prin tot
ansamblul o gaura de 6,5 mm prin care am introdus surubul de M 6, dinspre exterior, am strans piulita
pe care am sudat-o de placa
Imagine atasata: 012.jpg
si a iesit ceea ce se vede. Surubul va folosi la fixarea papusii intr-o anumita pozitie dorita pe lungimea
batiului. Si inca o vedere
Imagine atasata: 013.jpg

Fotografiile le-am realizat dupa finalizarea etapei si de aceea imaginile nu ,,bat'' in totalitate cu
comentariul. Totusi cred ca am facut o descriere a succesiunilor la care se poate sari peste asta. E
destul de incomod sa lucrezi la fiare cu camera la gat. Nu insist nici asupra conului de la papusa mobila
acest subiect fiind deja dezbatut. Va urma sa fixez la capatul barei filetate o rozeta care sa poata face
posibila manevrarea ei.

Spuneam de rotorul exterior al motorului. In locul unde functiona initial, motorul era montat intr-o
incinta si nu avea nevoie de carcasa de protectie. In pozitia actuala se impune asa ceva si de aceea
am croit una din tabla de 1,5 mm pentru zona de lucru si va fi prinsa atat de suportul motorului cat si
de batiu astfel avand rol si de rigidizare a ansamblului. Nu insist asupra formei si realizarii, atasez doar
imagini
Imagine atasata: 014.jpg

Imagine atasata: 015.jpg

Imagine atasata: 016.jpg

In continuare am fixat definitiv motorul pe pozitia lui si aparatoarea
Imagine atasata: 017.jpg

Imagine atasata: 018.jpg

Iar ca o idee de moment si papusa mobila pe care o voi fixa dupa finisajele finale si vopsire.
Imagine atasata: 019.jpg

Imagine atasata: 020.jpg

Imagine atasata: 021.jpg

Imagine atasata: 022.jpg

Imagine atasata: 023.jpg

Momentan cam atat. Urmeaza suportul pentru cutit, instalatia electrica si partea cea mai sensibila a
subiectului, vopsitul. Stiu ca suna cam ciudat dar asigur ca asa e.
Spor !

#62 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 03 May 2009 - 11:47 PM

Traian, ministrungul arată foarte bine chiar şi aşa fără vopsea, abia aştept să-l folosesc. Nu ştiu de ce zici ca e problema cu vopsitul doar sunt trei opţiuni :lol: .
Mulţumesc !!

#63 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 May 2009 - 10:29 AM

Faina treaba ai facut! Felicitari!

#64 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 04 May 2009 - 03:12 PM

Multumesc mult pentru aprecieri dar inca nu e gata. Sunt insa stimulante.
Revin cu o mentiune pe care ar fi trebuit sa o fac la inceput. Pentru constructie e necesar un minim de scule care la mine a constat in
-menghina -banc de lucru
-ciocan 1/4 Kg
-foarfec taiat tabla
-fierastrau metal
-fainer (se poate si fara dar efortul creste considerabil)
-masina de gaurit + burghie
-tarozi diferiti
-polizor
-pile
-hartie abraziva (eu am masina de slefuit)
-aparat de sudura (recomand achizitionarea unuia. Sunt la preturi acceptabile in reteaua Metro iar despre utilitate nu cred ca se poate comenta)
In cateva zile vin cu continuarea si finalizarea
Spor !

#65 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 04 May 2009 - 03:29 PM

Traian, nu uita si nevoia de a avea acces la un strung. Filetul de 1/2"-20 intr-un ax de motor tratat nu e chiar floare la ureche. Chiar si daca se merge pe adaptarea unui arbore gata filetat pe ax, tot e nevoie de un strung pentru a obtine o gaura perfect centrata.

#66 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 04 May 2009 - 04:57 PM

Vezi postareacartula, la 4 May 2009, 16:29, a spus:

Traian, nu uita si nevoia de a avea acces la un strung. Filetul de 1/2"-20 intr-un ax de motor tratat nu e chiar floare la ureche. Chiar si daca se merge pe adaptarea unui arbore gata filetat pe ax, tot e nevoie de un strung pentru a obtine o gaura perfect centrata.


Ciao Cartula
Bineanteles, iar asta in primul rand. Dar am considerat subiectul deja discutat iar ideea nu e de a fileta axul motorului tocmai din considerente tehnice ci de a realiza o bucsa cu gaura la diametrul axului motorului si filet exterior sau con dupa profilul mandrinei. La asta as putea adauga cazul fericit in care se gaseste un motor care are axul gata filetat si se potriveste cu filetul mandrinei.
Totusi, ca extrema se poate recurge si la sistemul primitiv de prindere de la modelele vechi cu o simpla ,,gheara de prindere'' atasata direct la axul motorului dar numai pentru strunjiri in lemn. Cum spuneam, variantele sunt multiple si depind de nevoile fiecaruia, de posibilitati atat thnice cat si materiale, de ingeniozitate, de ,,mana'', si de piticutul ala mic din cutia craniana care sa iti sopteasca ,,hai incearca si fa si tu, ca poti''.
Spor!

#67 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 06 September 2009 - 08:59 PM

Cele cateva zile programate, din varii motive (exclus criza) s-au extins la cateva mai multe dar a venit si momentul finalizarii. Am complectat papusa mobila cu un varf rotativ realizat dupa una din ideile prezentate la inceputurile topicului

Imagine atasata: 025.jpg

Imagine atasata: 026.jpg

Imagine atasata: 027.jpg

Imagine atasata: 028.jpg

Piesa e lucrata pe strung si e compusa din corp care are 2 cote, una pentru rulmenti iar cealalta de diametru mai mic e gaurita si filetata M10 pentru a se putea monta pe axul filetat al papusii mobile, 2 rulmenti identici (nu am folosit rulmenti de presiune dat fiind ca forta exercitata la lucrul in lemn e majoritar radiala si nu solicita rulmentii) si conul care e lucrat ca sa se poata extrage usor din montaj pentru o eventuala inlocuire cu o alta piesa de alta forma. La con, varful e realizat demontabil prin desurubare tot in ideea unei eventuale inlocuiri. Pentru a termina cu papusa mobila trebuie sa adaug ca e posibila folosirea in 3 variante
1. cea cu varful rotativ anexat
2. axul filetat e gaurit la capatul de lucru pe o adancime de aprox.2,2 cm cu D=3mm si crestat pe lungimea gaurii. Am facut un cap de strangere ca cel de la pense si se poate prinde astfel un burghiu sau un varf fix
3. se poate atasa o mandrina mica, din cele de la masinile de gaurit manuale mici pe care le cunosc foarte bine electronistii ce au lucrat cablaje imprimate sau orice alta mandrina care are sistem de prindere prin infiletare M10.

Urmeaza suportul de lucru pentru cutit (dalta). Nu cred ca e o necunoscuta dar fac mentiunea ca pentru strunjitul lemnului e necesar un minim de dalti de diferite profile pentru lemn. Mai des utilizate sunt cele cu tais oblic, cele cu tais semirotund si cele cu tais lat.
Piesa e realizata in asa fel incat sa poata culisa atat in lungul batiului cat si in adancime pentru diferite diametre ale piesei de realizat. Fixarea intr-o anumita pozitie se face cu un singur surub pentru ambele solicitari.

Imagine atasata: 030.jpg

Imagine atasata: 031.jpg

Imagine atasata: 032.jpg

Suportul pentru cutit e facut din teava la care e atasat un picior ce intra intr-o bucsa sudata pe placa de baza. Pentru fixare intr-o anumita pozitie a suportului fata de piesa in lucru, bucsa e prevazuta cu un surub de fixare ce strange piciorul suportului.

Urmeaza pertea cea mai sensibila, nu a constructiei in sine ci pentru ca incepe sa apara culoarea, iar despre asta ziceam la ultima postare ca e o problema mai sensibila. Nu dezbat subiectul doar spun ca am ales a 4a optiune si am vopsit asa cum am crezut eu ca o sa arate mai bine si o sa ofere comoditate la lucru, tinand cont si de cele detinute in depozit.
O prezentare de ansamblu a componentelor

Imagine atasata: 033.jpg

Se vede o piesa neagra mai lunga. E un prelungitor pentru suportul de cutit necesar in cazul lucrarii unei piese mai lungi (ex. un catarg) pentru a nu deplasa pe suprafete mici suportul. E realizat din acelasi material ca si suportul initial si are la un capat un surub de fixare in suport care la randul lui e filetat la capatul dinspre batiu pentru acesta, iar la celalalt capat un picior de sprijin pe batiu la inaltimea celui de la suportul initial.
Ca noutate ar mai fi caseta de comanda care contine un comutator cu 3 pozitii, Inainte > 0 < Inapoi pentru sensul de rotatie a motorului. Eu am folosit o cheie telefonica dar se poate folosi la fel de bine un comutator de semnalizare de masina.

Imagine atasata: 038.jpg

Fixarea am facut-o pe un suport fixat de carcasa iar capacul de protectie dintr-o cutie de plastic decupata dupa necesitate

Remarc o usoara nervozitate si intarziere de raspuns in spatiul utilizat si fiind patit o sa trec la o alta pagina

#68 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 06 September 2009 - 09:35 PM

Continui cu imagini de ansamblare a componentelor

Imagine atasata: 034.jpg
Suportul pentru cutit. Se vede piciorul de fixare si surubul de starngere

Imagine atasata: 036.jpg
Se poate vedea fanta care permite culisarea in adancime. Surubul de fixare e mascat de suport

Imagine atasata: 037.jpg
Suportul cu prelungirea montata. Se observa piciorul de sprijin pe batiu de la capatul din dreapta

Imagine atasata: 040.jpg
Papusa mobila pe pozitie

Imagine atasata: 040a.jpg

Imagine atasata: 041.jpg

Imagine atasata: 042.jpg

Imagine atasata: 043.jpg
Papusa mobila in varianta cu varf fix si pensa. Imediat langa rozeta se vede o piulita. E folosita pentru contrastrangere in situatia in care e necesara o imobilizare imtr-o anumita pozitie a axului filetat a papusii.

Imagine atasata: CRIM0051.jpg

Imagine atasata: CRIM0053.jpg

Si imaginile finale ale ,,utilajului" in asteptarea impresiilor de lucru a beneficiarului.

Sunt curios daca tot ce am prezentat pana acum a folosit cuiva si daca macar s-a incercat o constructie. O incercare o stiu dar aia nu se pune iar un inceput de consultatie in vederea mesteririi unui circular a fost dar a ramas doar inceput As vrea sa cred ca nu e numai atat.
Spor!

#69 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2476
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 06 September 2009 - 11:03 PM

Indiferent daca s-a incercat o constructie sau nu, sigur a folosit. S-au oferit solutii, s-a demonstrat ca se poate. Aratati-ne din produsele scoase cu el.
Multumim!

#70 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 September 2009 - 08:25 AM

Inca o data, excelenta realizare!

#71 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 07 September 2009 - 08:32 AM

este folositor.baietilor din atelier le voi arata doar pozele,si vor pricepe repede ce vreau!nu mai tre' sa le fac eu desene...o gramada de timp in care pot sa fac altceva...

#72 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 07 September 2009 - 07:51 PM

Vezi postareaflo, la 7 Sep 2009, 00:03, a spus:

Aratati-ne din produsele scoase cu el.


Dupa cum spuneam la inceputul constructiei masinaria are o destinatie speciala, deci primul care va lucra o piesa va fi proprietarul de drept. Singura piesa pe care am lucrat-o la masina asta a fost inainte de finalizare si vopsire si e varful desurubabil de la con. Am insa o multime de alte piese lucrate la ceva asemanator, atat din lemn cat si din metal.
Spor!

#73 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2009 - 08:02 PM

si cam cat ar costa o masinarie din asta? ai mai face una la comanda?

#74 Useril este offline   Ovi_1919 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 07-September 09
  • Location:Gherla jud.Cluj

Postat 07 September 2009 - 11:23 PM

salut traian
sunt eu micu_ovi
vin si eu cu o rugaminte la tine ma poti ajuta sa fac rost de aceasta bucata de prindere din acest strung e marcat in chenar

Aceasta postare a fost editata de Ovi_1919: 07 September 2009 - 11:25 PM


#75 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 08 September 2009 - 01:42 AM

Vezi postareaKIT, la 7 Sep 2009, 21:02, a spus:

si cam cat ar costa o masinarie din asta? ai mai face una la comanda?


Imi pare rau, am o viziune mai aparte asupra valorilor, unele lucruri le fac sau nu le fac. De obicei nu lucrez la comanda.

Vezi postareaOvi_1919, la 8 Sep 2009, 00:23, a spus:

sunt eu micu_ovi
ma poti ajuta sa fac rost de aceasta bucata de prindere


Micutule Ovi, ai disparut subit!
Spune-mi pentru ce iti trebuie si se rezolva. Daca e chiar pentru tipul de strung din imagine nu e nici o problema.Esti ceva mai norocos decat Kit.

#76 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 08 September 2009 - 04:06 PM

asta este...soarta. :-)

#77 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 08 September 2009 - 08:28 PM

Vezi postareaKIT, la 8 Sep 2009, 17:06, a spus:

asta este...soarta.


Salut Kit
Nu e vorba neaparat de soarta, sunt de parere ca soarta e ceea ce ne facem noi la lucru manual, in legatura cu mediul inconjurator si cu o oarecare experenta anterioara. De ce nu incerci sa iti faci singur o masina asemanatoare? Consider ca sunt destule elemente descriptive in sans iar daca nu, iti stau la dispozitie cu alte detalii.
Spor!

#78 Useril este offline   Ovi_1919 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 07-September 09
  • Location:Gherla jud.Cluj

Postat 08 September 2009 - 10:00 PM

Citeaza

Micutule Ovi, ai disparut subit!
Spune-mi pentru ce iti trebuie si se rezolva. Daca e chiar pentru tipul de strung din imagine nu e nici o problema.Esti ceva mai norocos decat Kit.

nu am mai reusit sa-m accesez vechiul cont si mi-am schimbat si id acum ma gasesti pe ovi1919
da este pentru tipul de strung din imagine il am si eu si im lipseste acea piesa

#79 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 08 September 2009 - 10:37 PM

fratele meu are o vorba: unele lucruri merita cumparate si nu se merita sa te chinui sa le faci tu din nou. cam acelasi lucru e valabil si pentru mine in cazul acesta. imi place mai mult sa construiesc decat sa-mi fabric singur sculele. ii apreciez pe cei care au cunostintele necesare, dar recunosc totusi ca acest lucru ma depaseste, atat din punct de vedere al cunostintelor, cat si din punct de vedere al materialelor necesare realizarii.
oricum, sa stii ca apreciez ceea ce ti-a iesit. cred ca este exact ce trebuie unui modelist, pentru ca merge prelucrat si lemnul si metalul.

#80 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 09 September 2009 - 05:37 PM

Vezi postareaOvi_1919, la 8 Sep 2009, 23:00, a spus:

da.... si im lipseste acea piesa

Saptamana asta sunt plecat de acasa dar saptamana de vine o sa ma ocup si te anunt. Iar ca plata poate reusesti sa dai de tipul de care iti spuneam pe vremea cand erai si mai mic. Iti reamintesc, il cheama Verde Dorel un tip maruntel, slabut si fasnet, la vremea respectiva cu o claie de par blond si ciufulit acum posibil cu o chelie ciufulita dar tot blond si era impatimit dupa nave si sculptura. Hai,te rog ca Gherla nu e Parisul sa nu poti da de o urma.

Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

16 useri citesc topicul
0 membri, 16 vizitatori, 0 utilizatori anonimi