Pentru inceput, electromotorul:

nu insist asupra detaliilor, acestea fiind deja prezentate anterior. Electromotorul e cu rotorul in colivie, cu 3 infasurari si condensator de compensare. E la 220 V si are 350 W la 1500 rot/min. O ciudatenie constructiva e ca statorul e in interior iar rotorul imbraca statorul ca o oala pe exterior.Dintre cele disponibile a fost cel care mi s-a parut cel mai potrivit scopului si in ideea ca energia acumulata de rotor, care e destul de greu raportat la alte motoare obisnuite, genereaza la ax un cuplu apreciabil si implicit o rotatie cat de cat constanta la sarcini diferite.
La motor am atasat mandrina (se gaseste la rusi dar nu numai)

si se observa si bucsa filetata dupa filetul mandrinei cu care aceasta e fixata pe axul motorului si
despre care s-a discutat la primele prezentari

Batiul l-am facut din cornier de 28 x 28 x 4 mm , doua bucati in lungime de 650 mm, recuperate de la o
rama de grilaj de fereastra.

la care am sudat pe interior la nivelul laturilor, la capatul liber, o placuta de intarire/consolidare

iar pentru motor o placa de postament din tabla de 3 mm

Este necesar o atentie sporita la etapa aceasta pentru ca fanta creata intre cele doua laturi ale
batiului sa fie riguros egala la ambele capete pentru a permite culisarea usoara si fara joc a papusii
mobile

Tot in scopul rigidizarii si pastrarii aliniamentului am sudat si in zona de mijloc un distantier din platband

Nu sunt un maestru al sudurii electrice si de aceea ,,cordonul'' nu e chiar perfect dar se va
repara la finisare
Pentru papusa mobila am folosit tot un capat de cornier ceva mai gros si cu laturi ceva mai mari din
care am taiat un ,,L'' si o placa dreptunghiulara ce intra intre lateralele batiului pe interior. O teava de
100 mm lungime si 19 mm D interior. O bara filetata M 10 de 180 mm lungime cu 2 piulite (pentru cheie
de 17) . Un surub cu piulita M 6. O placa de 3 mm grosime si aprox. 60 mm lungime la latimea stricta
a fantei dintre laturile batiului.

E necesara o atentie deosebita la ansamblarea elementelor pentru a se realiza o aliniere perfecta cu
axul motorului. Am introdus intai bara filetata cu o piulita la un capat in teava dupa care am strans
cealalta piulita la capatul opus pana cand cele 2 piulite au intrat cam 1/2 din grosime in teava. Apoi
am sudat cele 2 piulite de teava cu atentie pentru a nu atinge filetul si bara filetata. Dupa finisarea
sudurilor, Cu motorul fixat pe pozitia lui, am prins piesa astfel obtinuta cu bara filetata in mandrina si
apoi am aliniat si sudat piesa in forma de ,,L''
