Forum Machete,Modelism,Hobby: Ministrung selfmade - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Ministrung selfmade

#220 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 01 March 2012 - 12:37 PM

Vezi postareaNick_of_Time, la 01 March 2012 - 09:21 AM, a spus:


Acum: ma gandesc ca daca fac rost de un traf la 24V sau 50V, nu as putea totusi sa il folosesc? La 220V nu l-am bagat. Ma speriat migaighe. Daca decoleaza?


Teoretic merge dar pe langa traf mai ai nevoie si de un redresor, la 48 - 50 V ar trebui sa mearga dar curentul dat de traf trebuie sa fie suficient de mare ca sa faca fata consumului, fapt ce duce la complicatii inutile. Nu trebuie sa te sperii, trebuie doar sa fii atent atunci cand experimentezi. Motorul e proiectat sa lucreze la 220 V ca. deci cel mai bun randament il va avea la parametrii propusi. Prinde-l bine de ceva, o scandura sau altceva care sa il tina cat de cat bine si alimenteaza la 220 V. Te asigur ca nu zboara si o sa iti poti da seama si de calitati. Al meu momentan e inprumutat la o cunostinta, trebuie sa il iau si o sa fac niste poze. Eu ma indoiesc de cele peste 10000 de turatii, are intr-adevar turatie mare dar parca nici chiar asa.
Testeaza si mai discutam.

#221 Useril este offline   Nick_of_Time 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 18-February 11
  • Location:Arad

Postat 01 March 2012 - 10:15 PM

Am sa il testez in weekend si am sa revin cu informatii.

#222 Useril este offline   mihaighe 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 23-January 11
  • Location:Bacau
  • Interests:Tot ce tine de mecanica si de electrica,si ultimul hobby-acvaristica.

Postat 02 March 2012 - 12:07 AM

Vezi postareatraian, la 01 March 2012 - 12:37 PM, a spus:

Teoretic merge dar pe langa traf mai ai nevoie si de un redresor, la 48 - 50 V ar trebui sa mearga dar curentul dat de traf trebuie sa fie suficient de mare ca sa faca fata consumului,
De redresor nu e nevoie ca motorul merge in alternativ,curent asa mare nu consuma cred ca la 24v nu ia mai mult de 3a,sant de acord cu legatul de ceva solid(o masa sau un banc) si abia dupa aia probat .

#223 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 02 March 2012 - 08:32 PM

Vezi postareamihaighe, la 02 March 2012 - 12:07 AM, a spus:

De redresor nu e nevoie ca motorul merge in alternativ............


Trebe, motorul e calculat pentru functionare le 220V ca. , la 24 V ca. abia o sa se miste - daca se misca - alternativa pentru a scoate ceva de la el la tensiuni cu mult mai mici decat cea recomandata e alimentare in curent continu (valabil doar la motoarele cu rotor bobinat si perii colectoare) iar pentru 3 A, in regim de amator un traf iese destul de voluminos in plus complicarea cu redresor care sa fie peste 3A pentru a face fata solicitarilor de pe motor.

Aceasta postare a fost editata de traian: 02 March 2012 - 08:35 PM


#224 Useril este offline   Mondeo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 31-May 11

Postat 05 March 2012 - 11:19 AM

Cine are idee cum se poate face un cap divizor?
Strungul e in lucru, o sa revin cu poze, dar neaparat am nevoie de un cap divizor.
Am gasit doar varianta aceasta dar mi se pare foarte scump.
Daca aveti idee va rog nu va sfiitiImagine postata
Cu freza am rezolvat problema

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cap.jpg
  • Imagine atasata: 13309391414120.jpg

Aceasta postare a fost editata de Mondeo: 05 March 2012 - 11:23 AM


#225 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 05 March 2012 - 03:31 PM

Depinde ce posibilitati tehnice si materiale ai sau daca ai acces la un atelier unde se pot face prelucrari metalice. Variante sunt.

#226 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 05 March 2012 - 03:56 PM

Mondeo, 'jucaria' din imagine nu stiu daca se numeste tocmai 'cap divizor', eu ce vad acolo e un universal pus pe un ax, si cu un sistem de blocare cu surub. Antrenarea se face deblocand axul, si rotind de mana ochimetric pana la pozitia dorita. nu-i chiar greu de facut, dar dupa cum zice si Traian, depinde ce posibilitati ai pentru prelucrare.

#227 Useril este offline   Mondeo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 31-May 11

Postat 05 March 2012 - 04:22 PM

Da, am posibilitati la strung, freza etc.
De fapt ca sa fiu mai clar, de exemplu vreau sa fac un hexagon, ca un creion, am nevoie de un aparat ca sa pot misca la 60 de grade /in acest caz/ si sa pot freza de a lungul ca sa pot obtine acest profil.
Asta a fost doar un exemplu, ideea este ca nu am nevoie de mare automatism, doar de ceva ca sa pot "roti" sa pot alege gradele.
Ca sa dau un exemplu iarasiImagine postata vreau sa fac un cabestan cum a aratat Traian la topicul dedicat SIB, si nu vad cum altfel sa il fac...
Multumesc

Aceasta postare a fost editata de Mondeo: 05 March 2012 - 04:23 PM


#228 Useril este offline   czd 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 03-May 08
  • Location:baia mare

Postat 05 March 2012 - 04:38 PM

Ce vede in imagine este o masa ' divizoare' sau mai precis o masa indexabila fiind o constructie simplificata pt. uz hoby.Capul divizor se bazeaza pe un mecanism, practic fara joc in speta melc-roata melcata,si niste discuri care au dispuse gauri pe diametre concetrice nr de gauri fiind variabil Actionare se face de la o maneta prevazuta cu un cautator care intra in gaurile din placa divizoare,maneta actioneaza melcul,divizarea se face prin rotirea manetei ,respectiv strabaterea unui nr. de gauri pe un anumit diametru.



#229 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 05 March 2012 - 06:18 PM

Universal ai ? Pentru o scula cat de cat onorabila minimul de tehnica ar fi un universal, restul se face. Mai rudimentar se poate si cu o menghina da' eu zic sa nu ne batem totusi joc de meserie. Pentru ce ai tu nevoie un universal micut de 80 - 100 mm e numai bun.
Totusi, pentru cabestanul ala e suficient o masina de gaurit sau chiar si o minifreza. Asta nu inseamna ca nu se poate si mai bine.

Aceasta postare a fost editata de traian: 05 March 2012 - 06:20 PM


#230 Useril este offline   Mondeo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 31-May 11

Postat 07 March 2012 - 10:19 AM

Mii de scuze am fot plecat, dar de acum pana Luni sunt ochi si urechi numai aici.
Vreau sa fac comanda la urmatorul universal
Universal 4 bacuri Proxxon pt strung lemn DB 250

Sper sa fie bun pentru ce am eu nevoie, si totodata o sa iau si mandrina de centrare pentru mini strungul care este in lucru.
Practic doar de o solutie cum sa pot invarti pe grade universalul si sunt fericit, Din 10 in 10 grade cred ca e mai mult decat suficient.




caracteristici universal:
Cu fiecare bac reglabil independent se foloseste in special la fixarea pieselor asimetrice.
Capacitate de fixare de la 1.5 la 35mm ( interior ) si de la 14 la 67mm ( exterior).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: univ.jpg
  • Imagine atasata: mandrina.jpg

Aceasta postare a fost editata de Mondeo: 07 March 2012 - 10:22 AM


#231 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 07 March 2012 - 11:49 AM

Daca te multumeste ca dimensiuni, tehnic e bun. Pregateste terenul la un strung ca sa iti faci un arbore pe care sa prinzi universalul. Pentru asta intai trebuie sa il ai in mana. O sa iti fac un desen. Cauta o placa preferabil din otel 100 x 100 x 10 mm. pentru baza.
Te rog un PM. unde il comanzi, pret.

Aceasta postare a fost editata de traian: 07 March 2012 - 11:51 AM


#232 Useril este offline   Saci 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 61
  • Inregistrat: 01-February 11
  • Location:Oradea
  • Interests:Motociclism

Postat 25 March 2012 - 09:00 PM

Partea din stanga era a mea, axul si dreapta am gasit-o azi in targ. De aici si diferenta de culoare.
Mai are nevoie de o groaza de suruburi si de o masina de gaurit.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 25032012157.jpg


#233 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 25 March 2012 - 10:35 PM

E parte din ravnitele la vremea respectiva, truse ,,Faur'' si poate fi folosita cu succes pentru strungarie in lemn. Nu mai e nevoie de multe maruntusuri, doar o masina de gaurit care sa se potriveasca la ,,guler'' cu colierul de prindere, eventual daca e mai mic se poate improviza o saiba de adaptare, bratul pentru suportul de cutit si de preferat un blat pe care sa se fixeze ansamblul cu patru suruburi. E utilizabil. La trusa respectiva mandrina bormasinii se putea desfileta de pe arbore iar la acesta se infileta un rac ( o chestie cu niste tepuse care se infingeau in capatul lemnului de prelucrat ), dar se poate folosi pentru dimensiuni acceptabile de mandrina si fara rac iar pentru dimensiuni mai mari se poate prinde un rac in mandrina. In timp se poate inlocui varful de centrare fix cu unul rotativ, e mai comod la lucruri fine.

#234 Useril este offline   NNegoita 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 12-July 11
  • Location:Călăraşi
  • Interests:Cum există(orice!) - curiozitate profesională(fizicant)

Postat 05 April 2012 - 08:31 PM

Mondeo #224

Salut!
Dacă mai e de actualitate. Īn cazul īn care aş avea eu un universal(miam miam) pentru divizare, l-aş echipa cu un sistem de roţi dinţate(cred că max. 2),
īn care una pe axul unui motor pas cu pas. Imprimantele au aşa ceva, sunt de aruncat pe toate drumurile(la Staric am văzut un ax folosit la o maşină de matisit).
De regulă eu am īntālnit şi chiar m-am jucat de-a momentul maxim, de 100 sau de 200 paşi/revoluţie. Cu cāteva circuite digitale se poate comanda numărul de
paşi după o aritmetică simplă pentru unghiul dorit. Asta īntr-o logică mai bătrānească(15-20 de ani). Azi sunt mulţi amatori care lucrează cu tehnologia microcontrolere programabile,
care bănuiesc este chiar accesibilă(ca preţ).

#235 Useril este offline   czd 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 03-May 08
  • Location:baia mare

Postat 06 April 2012 - 05:06 PM

Problema cea mai mare este precizia celor doua roti dintate,sau mai precis jocul ,necesar angrenari ,este complicat tehnic de a realiza angrenaje cu joc zero,capul divizor are ca si angrenaj principal ,melc roata melcata care are un joc redus,si avantajul autofrinari adica a unei poziti fixe,electronica este clar incorporata in noile dispozitive.



#236 Useril este offline   NNegoita 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 12-July 11
  • Location:Călăraşi
  • Interests:Cum există(orice!) - curiozitate profesională(fizicant)

Postat 06 April 2012 - 09:44 PM

Am spus la nivel de principiu.
Īncercānd pas cu pas, deh, există rotiţe(moca) care sunt proiectate să rezolve problema preciziei unghiulare(vezi foto). Condiţia este ca efortul final pe
lanţul de transmisie să nu depăşească forţa elastică din resortul dintre cele două roţi gemene. Nu-i cazul nostru, deoarece doar poziţionăm, nu prelucrăm.
Deci, deja faţă de ce spuneam īn "postul"(nu al Paştelui - sunt un pic non proamerican) anterior trec la un lanţ de trei angrenaje.
Pentru increment de zecime de grad(6 minute sexagesimale) este nevoie de 3600 de mişcări incrementale/revoluţie ele universalului. Mie mi se pare
supermulţumitor cazul īn care abaterea de 6 minute sexagesimale mi-ar apărea īntre două suprafeţe prelucrate.
MPP-ul cuplat pe un raport 1/10(la īntāmplare zis) pentru 6 minute a universalului trebuie comandat 10 paşi digitali.
Pentru sistemul melc roată melcată viteza scade cumplit, daaaar poate fi folosit şi un MPP de floppydisk(pe cale de dispariţie) pentru că īntradevăr trebuie distrus sistemul
pentru a mişca din loc universalul din momentul īn care MPP-ul s-a oprit. De precizie nici nu mai poate fi vorba(eu pentru comp folosesc 2,5 dioptrii cu plus, he he he). mythbusters

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Roţi dinţate 1.jpg


#237 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2012 - 10:36 PM

NNegoita, ceea ce a spus czd e cam singura solutie fezabila pentru ceva ieftin. Melc/roata melcata se gasesc, inclusiv in imprimate, din plastic. Viteza la asa ceva este absolut irelevanta, crede-ma.
Ce spui tu, ca e nevoie de pozitionare, nu si de prelucrare, nu e adevarat in cazul de fata. In fapt pozitionezi o piesa in vederea prelucrarii. Iar in momentul prelucrarii, apar forte care vor tinde sa-ti miste angrenajul. Pura pozitionare ar fi de exemplu la un ansamblu optic, unde n-ai forte. Sau la imprimante, unde iarasi fortele sunt extrem de reduse... Dar asa, iti apar forte, si chiar semnificative uneori.

Revenind la ce spuneam cu viteza... Masa rotativa pe care o am, are un raport de divizare de 1:72, comandala de un MPP cu 200pasi. In conditiile astea, se duce lejer la undeva spre 4800-5600 grade/minut. Adica 13-15 rpm. Jocul in angrenaj e de aproximativ doua minute arc, precizia teoretica de pozitionare e de 1 minute 30 secunde (in fine, teoretic sunt doar 9 secunde arc, dar nu ma bazez pe asta)

Pentru problema lui Mondeo (sau cine mai e interesat), am facut o schita rapid. Are lipsuri, dar e o idee de plecare.
Imagine atasata: Indexare - full.JPGImagine atasata: Indexare - cut.JPG

#238 Useril este offline   NNegoita 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 12-July 11
  • Location:Călăraşi
  • Interests:Cum există(orice!) - curiozitate profesională(fizicant)

Postat 06 April 2012 - 11:33 PM

Zici? Viteză irelevantă?!?!
Io am văzut un şurub de "imobilizare" ... duuuupe care vin buluc toate eforturile de prelucare ,,, saaau melc-roatămelcată.

#239 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2012 - 02:49 AM

Daca te referi la pozele puse, sunt pentru ce a cerut Mondeo si cine mai e interesat. E un dispozitiv super simplu, si absolut manual.

Daca vrei sa vezi despre ce vorbeam eu ca masa rotativa din dotarea proprie, imbunatatita si convertita pentru comanda numerica de subsemnatul, care se inscrie in zona inferioara de semi-industrial, pot sa-ti trimit poze. N-are suruburi sau vreun alt sistem de blocare, iar fortele care ajung in melc, sunt controlate cu o pereche de rulmenti care nu permit melcului sa plece din loc sub nici o forma. N-are rost sa deviem topicul lui Traian.

Cat despre cat de irelevanta e viteza pentru un asemenea dispozitiv, nu doar ca zic, mai ca garantez, si dau si in scris Imagine postata Gandeste-te ca pana si in cazul in care o rotatie completa dureaza 20-30 de secunde, e arhisuficient. Iti poti face treaba lejer si invartind manual, fara MPP-uri si alte alea. Si ca precizie, manual, e arhisuficient pentru majoritatea aplicatiilor de hobby. Cat timp nu faci productie de serie mare, timpul de indexare e semnificativ mai mic fata de timpul petrecut incarcand/prelucrand/descarcand piesa. Vorbim de chestii de hobby, si plecasem totusi de la intrebarea lui Mondeo, care se refera la un dispozitiv pur manual.

Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi