Forum Machete,Modelism,Hobby: Ministrung selfmade - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Ministrung selfmade

#206 Useril este offline   mihaighe 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 23-January 11
  • Location:Bacau
  • Interests:Tot ce tine de mecanica si de electrica,si ultimul hobby-acvaristica.

Postat 02 February 2012 - 08:14 AM

Vezi postareatraian, la 09 January 2012 - 11:38 AM, a spus:

Foarte posibil ca motorul sa fie trifazat caz in care trebuie sa gasesti 3 capete iar daca reusesti o sa ai nevoie si de un condensator de compensare cu capacitate functie de puterea motorului. Ar trebui sa fie o eticheta pe motor unde sunt specificate datele tehnice.

Motorul este monofazat cu colector si cu reductor cu roti dintate ,are cam 3500-4000 de ture,este de uz casnic,daca motorul este bun poti adapta un regulator de turatie de la un aspirator vechi si atunci sa vezi ce scula-ti faci.

#207 Useril este offline   l0ngh0rn 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 14
  • Inregistrat: 04-February 11
  • Location:Pitesti

Postat 03 February 2012 - 09:24 PM

Salutari!
Ceva noutati legat de strung?

Are cineva idee cum pot indrepta un ax la un mini strung rusesc? unde? cine?

#208 Useril este offline   Nick_of_Time 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 18-February 11
  • Location:Arad

Postat 27 February 2012 - 07:34 PM

Vreau sa imi fac si eu o masina 'self made', nu mini strung, o masina de debitat baghete si slefuit. Schema am vazut-o pe un site polonez (link luat tot de pe forum).

Pentru asta am nevoie de ajutorul vostru. Poate puteti sa ma ajutati cu identificarea firelor de pe motor si cum sa il fac functional pentru ceea ce vreau eu. Ma refer la viteza (stiu ca merge in doua viteze).

Motorul este de masina de spalat.

Atasez si niste poze. Sper sa intelegeti.
Va multumesc.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC02523.JPG
  • Imagine atasata: DSC02524.JPG
  • Imagine atasata: DSC02525.JPG
  • Imagine atasata: DSC02526.JPG
  • Imagine atasata: DSC02527.JPG


#209 Useril este offline   mihaighe 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 23-January 11
  • Location:Bacau
  • Interests:Tot ce tine de mecanica si de electrica,si ultimul hobby-acvaristica.

Postat 27 February 2012 - 08:41 PM

Are prea mare turatia (peste 10.000 de ture) si nu poti sa-l folosesti decat daca pui un regulator de turatie (cam complicat)
cat despre borne : 2 se duc la perii,2 la traductorul de turatie,si 3 la stator ,in mod normal ar trebui inseriat statorul cu rotorul si motorul merge ,daca la stator schimbi alimentarea pe mediana atunci creste turatia,daca legi capetele cu rezistenta cea mai mare atunci ai cea mai mica turatie pe care o poate furniza motorul fara regulator,daca inversezi capetele de la perii se schimba sensul.Cu riscul sa ma repet :mare atentie ca are prea mare turatia si la discuri cu vidia este pericolul de desprindere al pastilelor.
Dupa cum se vede in poza nu ai treaba cu firele rosii(sant de la traductor) ,ca sa mearga trebuie sa unesti negrul 2 cu 3 (numaratoarea de la rosu) si sa alimentezi pe primul si pe ultimul negru.Ca masura de convingere ca legatirile sant bune alimentat de la 12 v din acumulator auto motorul trebuie sa se invarta incet dar lin si rotund.

Aceasta postare a fost editata de mihaighe: 27 February 2012 - 08:49 PM


#210 Useril este offline   Nick_of_Time 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 18-February 11
  • Location:Arad

Postat 27 February 2012 - 09:46 PM

Multumesc de raspuns.

Sper sa nu te superi, dar pun intrebarile din punctul de vedere al unui nestiutor.
M-ai pierdut cu prima parte din mesajul tau, dar intreb: are 10.000 de ture? Stiam ca o masina de spalat are o turatie mica pentru spalare, clatire si o turatie mare pentru stoarcere. Turatie ce la masinile casnice, nu sare de 1200.
Banuiesc ca ai dreptate. Vreau doar sa te intreb: daca tu ai vrea sa iti faci masinuta ce o vreau eu, ai folosii motorul? Si daca da, cum l-ai lega? Babeste vorbind. :blink:

Parca, nu imi vine sa il arunc prin nu stiu ce colt de boxa... prea m-am chinuit sa fac rost de el... plus ca deja m-am urat sa tai baghete cu cater-ul si sa le slefuiesc manual bucata cu bucata.

#211 Useril este offline   mihaighe 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 23-January 11
  • Location:Bacau
  • Interests:Tot ce tine de mecanica si de electrica,si ultimul hobby-acvaristica.

Postat 27 February 2012 - 11:42 PM

La masina de spalat are placa electronica de comanda care este de fapt un regulator de turatie cu bucla de reglaj automata(senzorul ala de pe motor) .plus ca fulia de pe cuva are peste 30 cm in diametru in comparatie cu cea de pe motor care are cam 2-4 cm. Daca are cine sa-ti faca un regulator de turatie profesional sau sa-ti modifice o placa de masina de spalat e bine ,altfel eu personal nu l-as folosi la circular.Sant circulare de uz amatoriesc cu motoare cu colector dar acelea au statorul de magnet si astfel motorul are turatia mai mica (6000-8000) si alea au reductor de turatie cu curea si regulator electronic.

Fisiere atasate



#212 Useril este offline   mihaighe 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 23-January 11
  • Location:Bacau
  • Interests:Tot ce tine de mecanica si de electrica,si ultimul hobby-acvaristica.

Postat 27 February 2012 - 11:48 PM

Mai poti incerca ceva de genul asta : http://www.cartula.r...__1#entry136680
cu un motor de 220v asincron de la vreo masina de spalat numa sa aiba in jur de 3000 ture.

#213 Useril este offline   Nick_of_Time 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 18-February 11
  • Location:Arad

Postat 28 February 2012 - 07:49 AM

Multumesc pentru lamuriri. Am inteles cum sta treaba cu rotatiile.
Am sa incerc sa fac rost de alt motor :-(

#214 Useril este offline   mihaighe 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 23-January 11
  • Location:Bacau
  • Interests:Tot ce tine de mecanica si de electrica,si ultimul hobby-acvaristica.

Postat 28 February 2012 - 11:22 AM

Merge bine asta: http://www.okazii.ro...strung.html,are suficienta putere (220 w) si este foarte silentios dar este cam scump,am avut unul si cat a fost la mine am fost foarte multumit de el.
Spor la cautat si daca poti inainte de a cumpara pune niste poze cu motorul si cu eticheta lui poate te mai pot sfatui.

#215 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 28 February 2012 - 02:59 PM

Scuze, am vazut abia azi discutia. Fara a contrazice, sunt motoare si motoare, am si eu un motor asemanator montat pe un circular productie proprie si merge perfect. Constructiv e aproape identic doar ca are numai 2 turatii, eu il folosesc numai pe turatie mare, din pacate nu are placuta de identificare si nu pot da date. Nu am regulator la el, comexiunea e direct la retea. Identificarea conexiunilor am facut-o cu un instrument de masura-ohmmetru, terminalele de la colector si cele de la stator dupa care le-am inseriat. Bornele de conexiune sunt: bobina stator 1- 1 la retea, bobina stator 1-2 la colector -1, colector -2 la bobina stator 2 -1, capat bobina stator 2-2 la retea. Inversarea conexiumilor intre bornele rotorului cu statorul duce la schimbarea sensului de rotatie. Identificarea firelor de la bobinele statorului se pot face vizual, cele terminale sunt vizibil pe suprafata bobinajului, prizele intermediare pentru viteze diferite ies din bobinaj iar identificarea se poate face prin masurarea rezistentei cu un ohnnetru; capetele infasurarii au valoare maxima, intermediarele progresiv mai mica.
Bornele de la colector se pot identifica foarte usor in cazul folosirii instrumentului de masura prin tastarea cu un fir al aparatului pe colector indiferent de zona sau pe unul din carbuni iar cu celelelt fir se cauta bornele ( 2 ) care dau continuitate.
Pentru stabilirea bornelor statorului trebuie tinut cont de valorile masurate cu instrumentul, cat si de capetele de inceput si sfarsit a infasurarii. Intai se stabilesc pentru fiecare bobina terminalele care vor da valoare maxima pe instrument, apoi in trepte, intermediarele.
Daca stii marca masinii de provenienta poate te pot ajuta cu schema de conexiune data de firma.

Aceasta postare a fost editata de traian: 28 February 2012 - 03:02 PM


#216 Useril este offline   mihaighe 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 23-January 11
  • Location:Bacau
  • Interests:Tot ce tine de mecanica si de electrica,si ultimul hobby-acvaristica.

Postat 28 February 2012 - 06:52 PM

L-am sfatuit pentru ca si eu am incercat cu un astfel de motor si avea foarte mare turatia ,am incercat si cu fulii dar degeaba,cand al porneam in gol abea puteam sa-l stapinesc si daca il miscam aparea puternic efectul de giroscop.La legaturi este asa cum am spus trebuie legat nedrul 2 cu 3 ,si alimentat pe 1 si 5 (numarul 1 este langa ros in mufa)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMAG0161.jpg
  • Imagine atasata: IMAG0160.jpg


#217 Useril este offline   goguboeru 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 20-December 11

Postat 29 February 2012 - 09:25 AM

Strungul din poza a lui mihaighe este Hobby Mat MD 65 fabricat prima data in fosta RDG ,si mai apoi dupa o pauza de citiva ani fabricat pina acum citiva ani de Proxon (ceva cu 300 in nume). Mai a fost fabricat si in Cina dar cu batiul din fonta. Am mult info pt el inclusiv pt rotile de avans care original au fost facut tot din plastic...

#218 Useril este offline   Nick_of_Time 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 18-February 11
  • Location:Arad

Postat 01 March 2012 - 09:21 AM

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.

mihaighe: am legat firele cum ai spus si la 12V merge foarte bine. are o viteza slabuta spre buna (apreciat ochiometric) si o putere destul de mare. Oricat m-am chinuit nu am reusit sa il opresc cu mana de tot (folosind o manusa). Doar l-am incetinit.

traian: nu stiu ce masina a fost. Era pregatita sa fie dusa la fier vechi de un prieten si in ultimul moment la dat jos. Nu mai tine minte marca, chit ca a folosit-o ani de zile. :blink:
Am cautat pe goagal si dupa producator, pare sa fi fost folosit pe masini Indesit. Cat despre electrica si electonica, sunt cam ca benzile pe autostrada: paralel. Stiu sa schimb o priza, un intrerupator si la becuri sunt imbatabil. Cam atat.

Acum: ma gandesc ca daca fac rost de un traf la 24V sau 50V, nu as putea totusi sa il folosesc? La 220V nu l-am bagat. Ma speriat migaighe. Daca decoleaza? :-)

#219 Useril este offline   goguboeru 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 20-December 11

Postat 01 March 2012 - 10:44 AM

trafo de 24 de volti si o putere destul de mare se foloseau la iluminatul subsolurilor blocurilor ceausiste

#220 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 01 March 2012 - 12:37 PM

Vezi postareaNick_of_Time, la 01 March 2012 - 09:21 AM, a spus:


Acum: ma gandesc ca daca fac rost de un traf la 24V sau 50V, nu as putea totusi sa il folosesc? La 220V nu l-am bagat. Ma speriat migaighe. Daca decoleaza?


Teoretic merge dar pe langa traf mai ai nevoie si de un redresor, la 48 - 50 V ar trebui sa mearga dar curentul dat de traf trebuie sa fie suficient de mare ca sa faca fata consumului, fapt ce duce la complicatii inutile. Nu trebuie sa te sperii, trebuie doar sa fii atent atunci cand experimentezi. Motorul e proiectat sa lucreze la 220 V ca. deci cel mai bun randament il va avea la parametrii propusi. Prinde-l bine de ceva, o scandura sau altceva care sa il tina cat de cat bine si alimenteaza la 220 V. Te asigur ca nu zboara si o sa iti poti da seama si de calitati. Al meu momentan e inprumutat la o cunostinta, trebuie sa il iau si o sa fac niste poze. Eu ma indoiesc de cele peste 10000 de turatii, are intr-adevar turatie mare dar parca nici chiar asa.
Testeaza si mai discutam.

#221 Useril este offline   Nick_of_Time 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 18-February 11
  • Location:Arad

Postat 01 March 2012 - 10:15 PM

Am sa il testez in weekend si am sa revin cu informatii.

#222 Useril este offline   mihaighe 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 23-January 11
  • Location:Bacau
  • Interests:Tot ce tine de mecanica si de electrica,si ultimul hobby-acvaristica.

Postat 02 March 2012 - 12:07 AM

Vezi postareatraian, la 01 March 2012 - 12:37 PM, a spus:

Teoretic merge dar pe langa traf mai ai nevoie si de un redresor, la 48 - 50 V ar trebui sa mearga dar curentul dat de traf trebuie sa fie suficient de mare ca sa faca fata consumului,
De redresor nu e nevoie ca motorul merge in alternativ,curent asa mare nu consuma cred ca la 24v nu ia mai mult de 3a,sant de acord cu legatul de ceva solid(o masa sau un banc) si abia dupa aia probat .

#223 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 02 March 2012 - 08:32 PM

Vezi postareamihaighe, la 02 March 2012 - 12:07 AM, a spus:

De redresor nu e nevoie ca motorul merge in alternativ............


Trebe, motorul e calculat pentru functionare le 220V ca. , la 24 V ca. abia o sa se miste - daca se misca - alternativa pentru a scoate ceva de la el la tensiuni cu mult mai mici decat cea recomandata e alimentare in curent continu (valabil doar la motoarele cu rotor bobinat si perii colectoare) iar pentru 3 A, in regim de amator un traf iese destul de voluminos in plus complicarea cu redresor care sa fie peste 3A pentru a face fata solicitarilor de pe motor.

Aceasta postare a fost editata de traian: 02 March 2012 - 08:35 PM


#224 Useril este offline   Mondeo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 31-May 11

Postat 05 March 2012 - 11:19 AM

Cine are idee cum se poate face un cap divizor?
Strungul e in lucru, o sa revin cu poze, dar neaparat am nevoie de un cap divizor.
Am gasit doar varianta aceasta dar mi se pare foarte scump.
Daca aveti idee va rog nu va sfiitiImagine postata
Cu freza am rezolvat problema

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cap.jpg
  • Imagine atasata: 13309391414120.jpg

Aceasta postare a fost editata de Mondeo: 05 March 2012 - 11:23 AM


#225 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 05 March 2012 - 03:31 PM

Depinde ce posibilitati tehnice si materiale ai sau daca ai acces la un atelier unde se pot face prelucrari metalice. Variante sunt.

Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi