Scuze, am vazut abia azi discutia. Fara a contrazice, sunt motoare si motoare, am si eu un motor asemanator montat pe un circular productie proprie si merge perfect. Constructiv e aproape identic doar ca are numai 2 turatii, eu il folosesc numai pe turatie mare, din pacate nu are placuta de identificare si nu pot da date. Nu am regulator la el, comexiunea e direct la retea. Identificarea conexiunilor am facut-o cu un instrument de masura-ohmmetru, terminalele de la colector si cele de la stator dupa care le-am inseriat. Bornele de conexiune sunt: bobina stator 1- 1 la retea, bobina stator 1-2 la colector -1, colector -2 la bobina stator 2 -1, capat bobina stator 2-2 la retea. Inversarea conexiumilor intre bornele rotorului cu statorul duce la schimbarea sensului de rotatie. Identificarea firelor de la bobinele statorului se pot face vizual, cele terminale sunt vizibil pe suprafata bobinajului, prizele intermediare pentru viteze diferite ies din bobinaj iar identificarea se poate face prin masurarea rezistentei cu un ohnnetru; capetele infasurarii au valoare maxima, intermediarele progresiv mai mica.
Bornele de la colector se pot identifica foarte usor in cazul folosirii instrumentului de masura prin tastarea cu un fir al aparatului pe colector indiferent de zona sau pe unul din carbuni iar cu celelelt fir se cauta bornele ( 2 ) care dau continuitate.
Pentru stabilirea bornelor statorului trebuie tinut cont de valorile masurate cu instrumentul, cat si de capetele de inceput si sfarsit a infasurarii. Intai se stabilesc pentru fiecare bobina terminalele care vor da valoare maxima pe instrument, apoi in trepte, intermediarele.
Daca stii marca masinii de provenienta poate te pot ajuta cu schema de conexiune data de firma.
Aceasta postare a fost editata de traian: 28 February 2012 - 03:02 PM