Forum Machete,Modelism,Hobby: Ministrung selfmade - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Ministrung selfmade

#20 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 11 November 2008 - 03:57 PM

Vezi postareatraian, la 11 Nov 2008, 00:24, a spus:

Pentru iubitorii de autodotare dau o adresa cu tot felul de ciudatenii interesante zic eu:
www.shipmodeling.ru . E in limba rusa, are pe ici pe colo si pagini in engleza,dar imaginile sunt destul de sugestive,trebuie doar afectat ceva timp pentru sapaturi.


Garantez ca timpul afectat pentru sapaturi nu este in zadar... sunt o MULTIME de informatii de-mi vine sa ma apuc de rusa .....

#21 Useril este offline   Avantul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 12-June 07

Postat 11 November 2008 - 04:32 PM

Vezi postareaPaperModel, la 11 Nov 2008, 15:57, a spus:

Garantez ca timpul afectat pentru sapaturi nu este in zadar... sunt o MULTIME de informatii de-mi vine sa ma apuc de rusa .....

puteti incerca:
translator de la google

#22 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 11 November 2008 - 07:10 PM

Vezi postareaPaperModel, la 11 Nov 2008, 15:57, a spus:

Garantez ca timpul afectat pentru sapaturi nu este in zadar... sunt o MULTIME de informatii de-mi vine sa ma apuc de rusa .....


Papy,multumesc pentru atentia acordata.Nu cred ca trebuie neaparat sa te apuci de rusa.Sunt multe domenii in care e un limbaj universal.Depinde de fiecare daca il accepta sau nu,daca il percepe sau nu. Daca iti dai cu ciocanul peste de'st indiferent ca esti roman,rus,japonez,american, te doare la fel si zici AU! Sublerul masoara la fel in orice mana,liniile dintr-un plan sunt la fel pentru orice ochi principalul e ca toate sa fie percepute :friends: si folosite la fel.

#23 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 11 November 2008 - 07:16 PM

Vezi postareaAvantul, la 11 Nov 2008, 16:32, a spus:

puteti incerca:
translator de la google


Este buna contributia.Multumesc in numele a toti cei ce nu stiu limba rusa si ar vrea sa o stie in cazul de fata si in general in numele a toti cei ce au nevoie de un ajutor intr-o limba straina

#24 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 24 November 2008 - 01:33 AM

Revin cu continuarea constructiei dar in primul rand trebuie sa fac o adaugire.Am avut si discutii in particular referitor la constructie si am indicat ca varianta chiar indicata de a se folosi capul si mandrina de la o masina de gaurit defecta.Mi-a scapat din vedere faptul ca multi dintre cei mai tineri nu au prea vazut asa ceva dat fiind faptul ca noile tipuri de masini au carcasa bloc cu tot cu cutia angrenajelor.d aceea mentionez ca e vorba despre masinile de gaurit model mai vechi cum erau cele romanesti MG-3, MG-4, MG-9 la care angrenajele de transmisie si axul cu mandrina erau montate intr-un cap metalic ce se atasa la carcasa masinii cu 4 suruburi.

Imagine atasata: A7.jpg

De obicei la acest model de masini,dupa foarte multi ani de utilizare se uza melcul de antrenare de pe axul motorului,restul pieselor fiind utilizabile.Se poate folosi cu succes respectiva componenta care se prinde cu 4 suruburi cu saiba si piulita trecute prin 4 gauri practicate corespondent in placa suport (2) cu insistenta recomandare de a se asigura coaxialitatea cu axa OX a axului mandrinei.Motorul se poate fixa sau tot de piesa (2) sau de batiul (1) sau daca e posibil de amandoua pentru soliditate.Am mai figurat in desen si un coltar pentru rigidizarea cunstructiei intre placa suport si batiul (1). Cuplajul intre motor si discutatul cap se face cu o piesa-mufa tubulara cu gaura dupa diametrele axelor direct de la axul motorului la axul mandrinei.

#25 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 24 November 2008 - 01:58 AM

Continui cu prezentarea unei solutii pentru carul mobil portcutit

Imagine atasata: A8.jpg

Cote de luat in considerare sunt distanta pe verticala intre planul suportului pentru scula taietoare si planul axei OX care trebuie sa fie in jurul la 10mm pentru a asiguta o buna pozitionare a cutitului care in cazu nostru e o dalta de tamplarie de profil adecvat operatiunii, fata de suprafata de prelucrat si distanta pe orizontala intre suport si fata exterioara a mandrinei,in jur de 20mm suficienta pentru prelucrarea unui corp cu diametrul de aproximativ 80mm.

#26 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 24 November 2008 - 02:58 AM

Piesa notata pe plan cu (7) e realizata conform desenului:

Imagine atasata: A9.jpg

placa (a) poate fi din plcaj,tego,textolit de10mm grosime la care se ataseaza prin prindere solida cu suruburi sau nituri placa (d) care e dimensionata dupa distanta dintre piesele de ghidaj (3) avandu-se in vedere o glisare usoara dar fara jocuri intre ea si lungul ghidajelor.Piesele © deasemeni ptinse solid de placa (a) vor crea impreuna cu placa (d) doua canale care asigura un cat mai mic joc al carului fata de piesa in lucru cat si deplasarea laterala a acestuia.In zona centrala a acestui ansamblu se va da o gaura ce va corespunde cu fanta (6) din batiu,cu diametrul egal cu largimea fantei. Piesa (b) din lemn de esenta tare poate lipsi dar in acelasi timp e utila in vederea montarii unui ax filetat cu ajutorul caruia se poate realiza deplasarea laterala stanga-dreapta a carului.Utilitatea acestui serviciu e discutabila la marimea si complexitatea constructiei si a pieselor ce se pot lucra dar se poate lua in considerare ca idee.Daca se opteaza pentru va avea in jur de 20mm grosime, nu va depasi marginea de jos a batiului si se va prinde solid de placa (a)
Suportul pentru scula taietoare se realizeaza din doua piese, (e) piesa de baza recomandat cu profil trapezoidal pentru o cat mai mare reducere a trepidatiilor prinsa solid cu 4 suruburi de placa (a) si suportul (f) de preferat din textolit pentru o buna rezistenta mecanica.
Prinderea la batiu se va realiza prin pozitionarea acesteia in asa fel incat sa culiseze lateral pe ghidajele (3) si prin intermediul surubului cu cap torban (S) ce trece prin fanta (6) din batiu,cu saiba si piulita care poate fi fluture pentru o mai usoara strangere.Atunci cand se doreste deplasarea laterala a carului se slabeste piulita iar cand se doreste blocarea acestuia piulita se strange.O piulita fluture asigura o strangere suficienta pentru blocare.
Cele prezentate pana acum sunt idee a ceea ce se poate face pentru autodotare si se poate adapta in limite largi la ceea ce se dispune pe langa casa totul depinzand de mana si creativitatea fiecaruia.Nu pot avea pretentia ca e o minunatie tehnica dar pot crede ca un doritor se poate folosi de date pentru asi menaja buzunarul si de ce nu pentru a perfecta.

#27 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 25 November 2008 - 10:28 PM

CARTULA - salut si iti multumesc pentru atentia pe care ai manifestat-o prezentarii mele.Pentru ca am cam terminat cu partea ,,idealistica'' am ceva timp de discutii. Am verificat problema cu filetele si ai dreptate, e o mica diferenta intre calibre de la ax la piulita,care da un oarecare joc intre ele.In acceptul ca e o realizare de amator sa zicem ca ar fi acceptat dar numai pentru piese mai mari.Pentru piese de diametru mic si mai ales si cu o lungime mai mare e un dezastru. Pe de alta parte am testat si variantele piulite scurte-lungi / teava filetata ca am acces la un strung la orice ora. Rezultatele sunt sensibil egale la piulite lungi / teava filetata dar procedeul de prindere e mai simplu la teava. In plus la acelasi pas filetul taiat pe strung e putin diferit de cel industrial datorita unghiului de ascutire a cutitului iar daca mai punem la socoteala si tensiunea pe care o da punctul de sudura a aripioarelor in materialul tevii (asta nu am mai testat-o acum dar stiu) jocul dispare complect. Asta nu inseamna ca cineva care nu are acces la un strung nu poate opta si pentru varianta cu piulite iar daca e inventiv poate gaseste o metoda chiar mai buna sau originala.
Spor si numai bine!

#28 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 25 November 2008 - 11:04 PM

Jocul in barele filetate l-am descoperit pe propria piele, cand am vrut sa fac o modificare la strunguletul meu "de buzunar", sa trec de la filet imperial la metric pentru deplasarea saniei. Mi-era lene sa filetez cu filiera 30cm de bara... Dar stii cum e, de ce ti-e frica nu scapi.
Pe scurt, barele din comert sunt foarte bune pentru o groaza de chestii, insa NU cand e nevoie de ceva de precizie.

Realizarea pe strung a filetelor interioare/exterioare (la acelasi strung) e intr-adevar solutia ideala, insa daca exista acces la un strung deja se pot realiza chestii mult mai avansate (de ex. se pot face fulii pentru curea, pentru a obtine mai multe raporturi de transmisie intre motor si axul mandrinei).

O intrebare/remarca... Strungul prezentat isi face treaba foarte bine pentru lemn, insa am niste dubii privitor la prelucrarea metalelor cu el (aici referindu-ma la alama/aluminiu, de altceva nici nu cred ca poate fi vorba). Ai incercat sa prelucrezi si altceva decat lemn pe un strung de genul celui prezentat?

#29 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 26 November 2008 - 10:38 AM

Salut,Cartula
Ai perfecta dreptate in tot ceea ce spui si repet ma bucur pentru atentia acordata subiectului.
Constructia prezentata se adreseaza in special incepatorilor dar sa tinem cont totusi ca si in randul celor mai vechi sunt multi pasionati care fac eforturi financiare pentru asi satisface pasiunea,ca sa nu zic si de cei care au pasiunea de asi dota in regie proprie atelierul.De aceea nici nu am insistat pe cote si materiale lasand asta pe seama inventivitatii si posibilitatilor fiecaruia.Strungul e conceput in special pentru lemn,se pot prelucra si piese mici si nu prea complicate (de ex.un tun) din metale usoare si nu cu debitare majora
(din bare apropiate la cote cu piesa finala) prin prelucrare chiar si cu dalta pt. aluminiu cu conditia fixarii matrialului si la capatul liber in con si cu pile de diferite profile si rugozitati pentru metale mai dure.Am lucrat pe ceva asemanator niste piese din fier-beton de 12 mm la lungime de 100 mm folosindu-ma de o panza de fierastrau pentru metal si cateva pile profilate dupa care am slefuit cu smilgher.Au iesit foarte bine,e drept ca a durat putin mai mult decat la un strung industrial dar au iesit.

#30 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 08 December 2008 - 12:27 AM

Inca nu am terminat tot ce mai am de adaugat la strung dar nu am rezistat tentatiei nici de a mesteri si nici de a arate ce se mai poate face in domeniu. Ideea e colectata de pe adresa ruseasca prezentata anterior dar adoptata dupa sapaturi ulterioare.Deci in ideea prelucrarii pieselor mici din lemn sau plastic pentru modele am plecat de la doua elemente de baza
un hard vechi dar in stare de functiune

Imagine atasata: 001.jpg

si o sursa de asemeni functionala

Imagine atasata: 002.jpg

ca sa nu intru in prea multe amanunte pe parcurs voi face acum specificarea ca in capacul sursei am facut 4 gauri de 3 mm diametru pentru fixarea hardului, gauri ce se observa pe respectivul capac,facute dupa gaurile de prindere a capacului de pe spatele HD (pe care eu nu l-am avut)
am demontat capacul hardului dupa care am detasat piesele cu capetele de citire si am retinut pentru continuare ceea ce se vede

Imagine atasata: 003.jpg

si am continuat demontarea retinand:

Imagine atasata: 004.jpg

HDul meu avea doua discuri,sunt si cu mai multe,necesar e doar un disc si cu distantierele.Pentru montare la loc,compensarea grosimii unui disc e facuta cu un disc decupat la dimensiuni din hartie abraziva,daca sunt mai multe discuri compensarea va trebui facuta cu distantiere confectionate self.Nu e necesara pastrarea a mai mult de un disc intru-cat e bine sa se usureze sarcina de pe motor.

Imagine atasata: 005.jpg

astea sunt componentele pentru continuare incluzand si discul abraziv

#31 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 08 December 2008 - 12:59 AM

urmeza o parte putin mai dificila pe care mi-am permis-o dat fiind ca am acces la un strung si anume realizarea unei pense asemanatoare cu cele de la unele surubelnite cu capete multiple cu gaura de 4mm si cu cap de strangere care are o flansa cu care se poate prinde de capatul axului motorului HD cu suruburile de fixare a discurilor.regret ca imaginile nu sunt chiar clare dar se vede mai bine la imagini urmatoare

Imagine atasata: 007.jpg

Imagine atasata: 008.jpg

Imagine atasata: 009.jpg

spuneam ca nu am avut capacul din spatele hardului drept care pentru a proteja componentele electronice de contactul cu capacul metalic al sursei am decupat din celuloid un capac izolator dupa conturul hardului

Imagine atasata: 010.jpg

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 006.jpg


#32 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 08 December 2008 - 01:12 AM

si am ansamblat totul

Imagine atasata: 011.jpg

din lateral

Imagine atasata: 012.jpg

rozeta de fixare a discurilor

Imagine atasata: 013.jpg

si pensa

Imagine atasata: 014.jpg

#33 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 08 December 2008 - 02:17 AM

a rezultat o dracovenie care arata asa:

Imagine atasata: 015.jpg Imagine atasata: 016.jpg

care poate functiona atat in pozitie orizontala cat si verticala:

Imagine atasata: 017.jpg Imagine atasata: 018.jpg

motorul dezvolta destula putere pantru a permite slefuiri si prelucrari de piese mici cum ar fi un tunulet de nava ce poate fi prelucrat din lemn sau plastic prins in pensa,un catarg sau o verga.Pe disc se pot slefui deasemeni piese mici din carton (are turatie destul de mare pentru a nu scamosa cartonul) lemn sau plastic (plasticul cu atentie fiindca turatia e destul de mare). Pe axul pensei se poate atasa un inel de 1,5 - 2 cm latime din hartie abraziva,fixat cu capul de strangere a pensei, cu care se pot face slefuiri pe canturi curbe.Pe cutia hardului raman disponibile o serie de gauri filetate si axul capetelor de citire, de care se pot atasa piese ajutatoare diverselor necesitati (o piesa suport pentru daltite,pile;o piesa suport pentru rezemarea piesei de slefuit sau o tija profilata in asa fel incat sa poata fi folosita ca si cap de centrare pentru o piesa mai lunga - inventivitatea are multe fete) Si un amanunt care mie mi-a dat destula bataie de cap.Folosirea unui alimentator obisnuit nu e posibila deoarece HD are nevoie pentru a functiona de 12Vcc dar si de 5Vcc ceea ce face de preferat o sursa.In alte cazuri atentie f.mare la alimentare care in caz de conectare gresita arde hardul.La surse mai e un schepsis;surse mai vechi scot tensiunile la conectarea la retea.Sursele mai noi care lucreaza in regim de comutatie au nevoie de un artificiu de comanda si anume: in tot manunchiul de fire ce ies din cutie e un singur fir verde la conectorul lung.Acesta se taie de la conector si se leaga dupa dezizolarea capatului de un fir negru chiar din acelasi conector.Restul de fire se pot taia de la placa cu atentie pentru a nu ramane mustati care sa faca scurt circuit.Atentie sa nu se taie si firele de la conectorul ce alimenteaza hardul.Punerea in functiune se face din comutatorul pornit/oprit de pe cutia sursei sau in lipsa acestuia la unele modele se poate monta un intrerupator pe cablul de alimentare.
Cartula te rog sa imi spui daca m-am incadrat in stasuri iar daca am gresit,unde.

#34 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 09 December 2008 - 02:07 PM

Intresanta jucarie. Am inceput sa imi constriesc si eu una. Prima oara am pus un HDD cu rotatie de 4500 rpm dar puteam sa-l opresc cu un deget pus pe platan..... am renuntat la acest hard disc si am pus unul de 7200 rotatii pe minut ... acum cred ca pot folosi jucaria la ce mi-am propus: tunulete, roti de avion si alte piese mici cilindrice. Pentru a vedea ce rotatie are un HDD dati o cautare cu Google dupa model si aflati caracteristicile.
SPOR

#35 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 09 December 2008 - 08:45 PM

Inca de cand am pornit strungul pentru a face pensa m-a batut un gand legat de cei ce nu au acces la o asemenea masina.Pentru a scoate negreala din respectivul gand, azi am dat o fuga in piata, la rusi si dupa analiza am constatat: pentru realizarea pensei se poate utiliza o valva mecanica pentru camere de bicicleta cu mici adaptari pentru prinderea flansei acesteia de axul motorului (la modelul de hard pe care l-am folosit eu am avut nevoie de o flansa de 25mm diametru iar flansa valvei e ceva mai mica.Posibil la alte modele sa fie bun, oricum se poate adapta). Daca se renunta la ventil si se practica fantele de strangere pe cam 1/2 din lungime, iar la capacel se largeste putin gaura ca sa incalece peste buza valvei si sa stranga zic eu ca iese o pensa onorabila.

#36 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 09 December 2008 - 09:56 PM

Frumoasa realizare.

Apropos de pensete, o solutie draguta poate fi si cea de aici. http://www.conexelec...us.php?id=39868
Are prinderea pe ax, si e bine lucrata.

#37 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 12 December 2008 - 12:42 AM

E super si pensa recomandata de Cartula,eu cel putin o voi avea in vizor.Cu adaptarile de rigoare e un accesoriu de luat in seama.
Continui descrierea mea cu prezentarea unor profile de dalti ce se folosesc in modelarea pein aschiere a lemnului cu mentiunea ca se pot folosi,cu atentie si la prelucrarea unor metale usoare ca aluminiul sau la plastic si bachelite.

Imagine atasata: dalti.jpg

In continuarea jucariei din HD: am demontat,am modificat si am adaugat pana in stadiul actual.E momentul pentru perfectionarea rezultantei.Nu continuati in cazul in care doriti o masinarie performanta pentru piese mari.Utilajul se limiteaza la a satisface nevoile unui modelist pentru minimodele atat din lemn cat si din carton sau plastic.Pentru ,,mobilier'' e nevoie de scule mai puternice.
Am demontat dar nu am aruncat capacul HD si nici ansamblul capetelor de citire.Capetele au un lagar de oscilatie format din doua bucse pe rulmenti ce sunt fixate in ansamblu cu o siguranta.Am demontat piesele iar dupa ce am facut in capac o gaura centrata cu axul motorului si implicit a pensei,am prins lagarul in gaura respectiva.

capacul si lagarul

Imagine atasata: 100_0012.jpg

lagarul si capacul

Imagine atasata: 100_0008.jpg

gaura in capac

Imagine atasata: 100_0005.jpg

si pe verso

Imagine atasata: 100_0007.jpg

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 100_0013.jpg


#38 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 12 December 2008 - 01:00 AM

Si ve verso

Imagine atasata: 100_0014.jpg

Nu trebuie sa fiti derutati de piulita hexagonala.Pentru a compensa grosimea piesei de prindere a lagarului aveam nevoie de o saiba de 3mm si am inlocuit-o cu o piulita din plastic.Intre piulita si capac am pus o saiba din cauciuc din camera de bicicleta care asigura o starngere buna la introducerea sigurantei si anuleaza vibratiile.Daca vreti sa robotiti veti confectiona singuri saiba.
Piesa asfel rezultata va constitui suportul pentru varful de centrare in cazul pieselor lungi de prelucrat.Daca imi gaseam filiera M3 as fi facut si suportii de fixare.Pana cand o recuperez ramane atat.

#39 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 24 December 2008 - 09:06 PM

Doresc la toti vizitatorii sa petreaca cat mai placut zilele traditional oferite si fiindca e topicul meu sarecomand ca fiecare sa isi implementeze in suflet cate o bucurie in fiecare zi dintr-un lung sir de ani pe care sa ii transforme in sarbatori.
Mi-am refacut inventarul de scule si imediat ce voi face pauza la sorici o sa revin cu complectari la ce am facut pana acum.

Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi