Forum Machete,Modelism,Hobby: Ministrung selfmade - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Ministrung selfmade

#186 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 26 July 2011 - 11:21 AM

asa cum e acum, sa o foloseasca drept circular, nu are prea mari sanse. la cat de aproape e baza de sustinere de panza si la cat de groasa e panza, nu va putea sa taie niciodata fasii mai mari de 1cm. doar daca nu cumva ii face o carcasa ansamblului si panza sa iasa prin masa.

#187 Useril este offline   kromag 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 543
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Location:Rm. Sarat.

Postat 26 July 2011 - 01:01 PM

Ce diametru are fulia din poza?
Transmisia de la motor la axul sculei se va face prin curea trapezoidala. Ai mare grija ce diametru va avea fulia motorului (poti obtine turatii la circular care sa conduca la depasirea vitezei unghiulare a discului de debitat si, ca urmare la forte foarte mari de atac ale dintilor si sa se sparga discul cand vrei sa debitezi chiar lemn).
D1 x n1=D2 x n2 (unde D-diam. fuliei si n-turatia).
Deci motor 1500rpm si fulia de 2 ori mai mare decat cea din poza rezulta turatia rotii conduse de cca 2950 rpm.
Asa ca, ai grija si spor.

traian: nu este nevoie de schimbare de faze la alimentare.
Pur si simplu monteaza motorul astfel incat sa aiba sensul corect la mandrina si apoi schimba, daca e cazul (si asa se pare din poza), discul de taiere (il intoarce invers pe ax, cu dintii orientati in directia sensului de rotatie).

Tot ce am argumentat e valabil cand se doreste burghiu/strung intr-o parte si circular pe cealalta parte.
Daca Saci vrea mandrine in ambele parti atunci, da, e necesara inversare de faze (sens de rotatie).

Aceasta postare a fost editata de Kromag: 26 July 2011 - 01:07 PM


#188 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 26 July 2011 - 01:54 PM

Orice varianta e aplicabila, depinde ce disponibilitati are Saci si ce anume vrea sa obtina din montaj. Varianta cu comutator de faza e mai comoda decat schimbarea pozitiei motorului atunci cand ai alte necesitati. Varianta cu mandrina pe capatul interior al axului e mai comoda special pentru prinderea materialului cand masinaria e folosita ca strung. In privinta grosimii posibile la debitat problema e discutabila, nu in privinta sculei de fata ci in alternativa de a avea sau nu ceva cu care la un moment dat sa poti lucra. Cand mergi pe ce ai disponibil, performantele nu pot depasi disponibilitatile dar de fiecare data e mai bun decat nimic.

#189 Useril este offline   Saci 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 61
  • Inregistrat: 01-February 11
  • Location:Oradea
  • Interests:Motociclism

Postat 31 July 2011 - 05:53 PM

Termen de executie pt strutzocamila, 2012.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Kép0170.jpg
  • Imagine atasata: Kép0172.jpg
  • Imagine atasata: Kép0174.jpg
  • Imagine atasata: Kép0169.jpg


#190 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 31 July 2011 - 08:14 PM

Incepe sa devina interesant. Daca ai pune langa ansamblu un obiect ca reper de dimensiune ( de exemplu un pachet de tigari ) ar fi mai usor de facut o parere.

#191 Useril este offline   Saci 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 61
  • Inregistrat: 01-February 11
  • Location:Oradea
  • Interests:Motociclism

Postat 01 August 2011 - 06:20 PM

O sa fac o poza si asa. Pana atunci ca reper se poate lua mandrina din stanga, care e o mandrina standard pt. masinile de gaurit normale (ca cele din magazin).
La mandrina din dreapta as renunta daca as avea un universal mic. E o mandrina de 20, si pe langa faptul ca e foarte grea i-mi mai si fura mult din spatiu.

Aceasta postare a fost editata de Saci: 01 August 2011 - 06:24 PM


#192 Useril este offline   vio 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 03-August 11
  • Location:c-s
  • Interests:tot ceea ce te ajuta sa nu ramai un om limitat

Postat 03 August 2011 - 01:14 PM

Sunt nou pe aici,dati-mi voie,in primul rand ,sa salut toata comunitatea ! In al doilea rand,d-nul Traian,pentru "noii recruti" ca mine,sunteti "mana ceresca" ,avem ce invata,respect profund.Imi pare insa rau ca sunt multi care stiu dar nu vor sa impartaseasca...Referitor la topic,am incercat si eu un slefuitor din hd de 5400rot/min,insa am doua nemultumiri,1.se opreste daca apasi,2 nu ma pricep sa pornesc sursa independent, fara a fi conectat la intrega unitate.

#193 Useril este offline   kromag 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 543
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Location:Rm. Sarat.

Postat 03 August 2011 - 02:53 PM

Salutare si bine ai venit!

Vezi postareavio, la 03 August 2011 - 01:14 PM, a spus:

...am incercat si eu un slefuitor din hd de 5400rot/min,insa am doua nemultumiri,1.se opreste daca apas, 2....

Motorul unui HD (indiferent de turatii, marime, firma, etc.) nu e recomandat pentru asa ceva!
1. Cuplul (puterea transmisa) e f.f. mica ... adica nu trage, se opreste (franeaza) la forte de frecare mai maricele.
2. Lagarele din carcasa sunt proiectate pentru ceea ce este el - hd silentios. Nu vor face fata eforturilor si fortelor la care il vei supune in alt scop.
3. Alimentarea nici nu mai conteaza atata vreme cat nu il poti folosi pentru ce vrei tu.

Iti recomand pentru slefuitor un motor la 220V cu turatie 1500 rpm si cam 200-300 Watti.
Spor.

#194 Useril este offline   Napster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 20-December 10
  • Location:Constanta
  • Interests:Modelism, auto, IT

Postat 03 August 2011 - 03:09 PM

Ma scuzati ca va poluez topicul cu o rugaminte insensibila dar caut si eu un strungar care sa poata lucra niste tunuri pentru 1:350 la un Tirpitz, niste SKC/34 si SKC/28. Ma poate ajuta cineva? Bineinteles, nu astept pomana.

#195 Useril este offline   vio 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 03-August 11
  • Location:c-s
  • Interests:tot ceea ce te ajuta sa nu ramai un om limitat

Postat 03 August 2011 - 05:23 PM

Kromag,merci pentru informatii

#196 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 03 August 2011 - 08:10 PM

cred ca cel mai bun pt a face un slefuitor, e cum a procedat traian, cu motorul unei masini de spalat. am incercat si eu sa abordez tema cu hd-ul dar nu mi-a iesit din acelasi motiv ca si tie.

#197 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 04 August 2011 - 10:48 AM

Saci- pentru inceput ai putea sa te lasi ceva mai jos, spre batiu, cu axul. Daca folosesti ca suport profilul ala mai ingust pus pe latime cred ca ar fi mai bine. Sunt universale mici pana in 100 mm dar au preturi cam mari. Poate ai sansa sa gasesti la un pret mai acceptabil prin talcioc.
Vio- Kromag- jucaria nu se vrea a fi pentru lucrari industriale, e pentru mici retusuri iar puterea e data si de modelul hardului. Al meu lucreaza satisfacator la ceea ce am eu nevoie si am lucrat prins in pensa atasata chiar si cateva catarge si vergi. Problema alimentarii e detaliata in topic, am spus ce modificari trebuie facute la unitate pentru a functiona, asa ca nu insist pe ea. Revin cu ce am mai dezbatut de cateva ori, la cele aratate pana acum nu am avut ca prioritate calcule savante sau planuri detaliate la zecimi de mm. E idee la ceea ce se poate face in regim de amator, cu minim de materiale recuperabile pentru a obtine pe principiul stravechiului bici romanesc ceva functional. Nu intentionez nici in continuare sa ma axez pe calcule si aprofundari, acestea lasandu-le la aprecierea celor care vor sa puna in practica una din idei. Topicul e pentru cei fara multe posibilitati trhnice si materiale, ceilalti nu au nevoie de ceea ce fac eu pe aici.
Napster- cred ca tunurile respective le poti gasi la un pret acceptabil, calitate si intr-un timp mult mai scurt la unul din magazinele de profil. se gasesc tot felul de nazbatii. Nu cred ca diferenta intre oferta magazinului si cea a strungarului ar fi prea mare, timpul de asteptare sigur ar fi.
Kit- dreptate ai cu motorul de masina de spalat, e unul din motoarele cele mai indicate pentru masinarii din cele discutate pana acum. La unele modele, la storcator era folosit un motor cu axul mai lung, in jur de 20 cm, alea sunt ideale pentru asa ceva. Trebuie avut in vedere si utilitatile in perspectiva, pentru un utilizator ocazional si lucrari mici e inutil o constructie complexa si voluminoasa putand fi folosite si motoare mai mici, pentru dotari mai pretentioase cresc si standardele intre care trebuie sa se incadreze materialele folosite.

#198 Useril este offline   Napster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 20-December 10
  • Location:Constanta
  • Interests:Modelism, auto, IT

Postat 04 August 2011 - 11:51 AM

Eu tocmai pe asta mizam, sa ies oarecum mai ieftin pentru ca nu as vrea sa dau pe cateva tunuri cat costa toata macheta :) Pana la urma voi incerca sa aflu un pret al strungarului si atunci ma pot pronunta daca sunt de acord sau nu.

#199 Useril este offline   vio 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 03-August 11
  • Location:c-s
  • Interests:tot ceea ce te ajuta sa nu ramai un om limitat

Postat 04 August 2011 - 12:36 PM

Si totusi "dracovenia" merge !Fiindca "domn profesor" m-a prins ieri cu lectia nepregatita,azi am reluat lucrarea.Si iata ce-am descoperit :din comoditate nu am legat firu negru cu cel verde pe direct,ci am preferat o agrafa dintr-o sirmulita izolata cu care am facut o punte intre cele 2 fire.Ghinionul meu a fost ca sub izolatie sirmulita sa fie intrerupta.Normal ca dupa ce am schimbat-o ansamblu a pornit.Referitor la oprire,am depistat ca dupa stringere cu saiba pinza de smirghel face anumite "valuri"care au ca rezultat o miscare a discului neuniforma.Dupa ce am demontat pinza si am indreptat-orezultatul s-a imbunatatit.Totusi pt imbunatatirea performantelor am sa incerc sa schimb HD-ul cu unul ce are turatie mai mare.Si personal pentru Traian,daca nu credeam cu tarie ca ce ai postat aici e viabil ,nici nu ma apucam.inca o data multumiri .Imagine postata

#200 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 04 August 2011 - 02:39 PM

Vezi postareaNapster, la 04 August 2011 - 11:51 AM, a spus:

......Pana la urma voi incerca sa aflu un pret al strungarului si atunci ma pot pronunta daca sunt de acord sau nu.


Pune o poza si niste cote si pot intreba informativ. E vorba si de material. Dat fiind forma tunurilor moderne eu as incerca sa le fabric singur, si cea mai nenorocita tabla de cutie de conserva se poate folosi pentru asa ceva. Iti trebuie doar niste bare la diametru pe care sa roluesti tabla si un pistol de lipit ca sa cosi imbinarile. Alama sau cupru ar fi si mai buna. Si nu e singura posibilitate din tabla, sunt si diverse tevusti care pot fi folosite. In ultima instanta chiar si din hartie de scris roluita si impregnata cu un adesiv sintetic se poate scoate un tun super. Oricum se vopsesc si ceea ce conteaza e forma si cat de cat rezistenta, materialul e important doar in cazurile de piese natur sau functionale.

#201 Useril este offline   Napster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 20-December 10
  • Location:Constanta
  • Interests:Modelism, auto, IT

Postat 04 August 2011 - 05:18 PM

Am realizat o schita cu un model de tun, sper sa intelegeti ceva. Pareri? Se poate realiza la strung?
A se observa ca 2 din cele 3 sectiuni ale tevii au caracter conic, cu o diferenta foarte mica, aproape insesizabila la ochiul liber intre razele fetelor de la extremitati.
Capatul delimitat de linia dubla intrerupta se va taia din cate imi dau seama (adica nu trebuie luata in calcul la strung), asa sunt si cele de cumparat, am inteles ca se lipesc direct fara acel inel.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: SKC34.jpg

Aceasta postare a fost editata de Napster: 04 August 2011 - 05:21 PM


#202 Useril este offline   mihaih 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 30-May 11
  • Location:Brasov
  • Interests:Modelism

Postat 25 December 2011 - 05:35 PM

Am gasit pe eBay un motor de masina de cusut de 180W 0.9A 10.000 rot/min. Are si pedala pentru variatia turatiei. Are un pret foarte accesibil. Adica 18$+12$ shiping.
Asa ceva se poate folosi pentru constructia unui mini strung pentru lemn si materiale moi ?
Ma gindesc ca pedala s-ar putea inlocui cu o cutie cu rezistente si printr-un comutator cu mai multe pozitii sa iti alegi turatia

Aceasta postare a fost editata de mihaih: 25 December 2011 - 05:36 PM


#203 Useril este offline   mihaighe 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 23-January 11
  • Location:Bacau
  • Interests:Tot ce tine de mecanica si de electrica,si ultimul hobby-acvaristica.

Postat 25 December 2011 - 11:55 PM

Cu reducerea turatiei prin curea da ,altfel nu ,la strung turatia este prea mare,vezi ca la motoarele de masina de cusut de acest gen nu prea este mentinuta turatia constanta in sarcina.Tu ai nevoie de un motor asincron de 3000 .

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 26 December 2011 - 12:56 PM


#204 Useril este offline   Saci 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 61
  • Inregistrat: 01-February 11
  • Location:Oradea
  • Interests:Motociclism

Postat 06 January 2012 - 12:21 AM

Azi la dep. de fier vechi am gasit urmatoarea chestie. Motorul are firele smulse si probabil v-a trebui sa gasesc altul in locul lui.
A costat mult (50lei) dar nu m-am putut abtine.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCF0274.JPG
  • Imagine atasata: DSCF0275.JPG


#205 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 09 January 2012 - 11:38 AM

Vezi postareaSaci, la 06 January 2012 - 12:21 AM, a spus:

Azi la dep. de fier vechi am gasit urmatoarea chestie. Motorul are firele smulse si probabil v-a trebui sa gasesc altul in locul lui.
A costat mult (50lei) dar nu m-am putut abtine.


Nu e chiar atat de mult, eu consider o achizitie buna. Demonteaza cu grija capacele de la motor, posibil ca firele sa se poata inadi daca nu sunt afectate bobinele. Foarte posibil ca motorul sa fie trifazat caz in care trebuie sa gasesti 3 capete iar daca reusesti o sa ai nevoie si de un condensator de compensare cu capacitate functie de puterea motorului. Ar trebui sa fie o eticheta pe motor unde sunt specificate datele tehnice. Am si eu o minune din asta achizitionata fara motor la care am adaptat un motor de masina de spalat industriala si sunt multumit in special de posibilitatea de reglare a adancimii si unghiului de debitare.

Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi