Ministrung selfmade
#186
Postat 26 July 2011 - 11:21 AM
#187
Postat 26 July 2011 - 01:01 PM
Transmisia de la motor la axul sculei se va face prin curea trapezoidala. Ai mare grija ce diametru va avea fulia motorului (poti obtine turatii la circular care sa conduca la depasirea vitezei unghiulare a discului de debitat si, ca urmare la forte foarte mari de atac ale dintilor si sa se sparga discul cand vrei sa debitezi chiar lemn).
D1 x n1=D2 x n2 (unde D-diam. fuliei si n-turatia).
Deci motor 1500rpm si fulia de 2 ori mai mare decat cea din poza rezulta turatia rotii conduse de cca 2950 rpm.
Asa ca, ai grija si spor.
traian: nu este nevoie de schimbare de faze la alimentare.
Pur si simplu monteaza motorul astfel incat sa aiba sensul corect la mandrina si apoi schimba, daca e cazul (si asa se pare din poza), discul de taiere (il intoarce invers pe ax, cu dintii orientati in directia sensului de rotatie).
Tot ce am argumentat e valabil cand se doreste burghiu/strung intr-o parte si circular pe cealalta parte.
Daca Saci vrea mandrine in ambele parti atunci, da, e necesara inversare de faze (sens de rotatie).
Aceasta postare a fost editata de Kromag: 26 July 2011 - 01:07 PM
#188
Postat 26 July 2011 - 01:54 PM
#191
Postat 01 August 2011 - 06:20 PM
La mandrina din dreapta as renunta daca as avea un universal mic. E o mandrina de 20, si pe langa faptul ca e foarte grea i-mi mai si fura mult din spatiu.
Aceasta postare a fost editata de Saci: 01 August 2011 - 06:24 PM
#192
Postat 03 August 2011 - 01:14 PM
#193
Postat 03 August 2011 - 02:53 PM
vio, la 03 August 2011 - 01:14 PM, a spus:
Motorul unui HD (indiferent de turatii, marime, firma, etc.) nu e recomandat pentru asa ceva!
1. Cuplul (puterea transmisa) e f.f. mica ... adica nu trage, se opreste (franeaza) la forte de frecare mai maricele.
2. Lagarele din carcasa sunt proiectate pentru ceea ce este el - hd silentios. Nu vor face fata eforturilor si fortelor la care il vei supune in alt scop.
3. Alimentarea nici nu mai conteaza atata vreme cat nu il poti folosi pentru ce vrei tu.
Iti recomand pentru slefuitor un motor la 220V cu turatie 1500 rpm si cam 200-300 Watti.
Spor.
#197
Postat 04 August 2011 - 10:48 AM
Vio- Kromag- jucaria nu se vrea a fi pentru lucrari industriale, e pentru mici retusuri iar puterea e data si de modelul hardului. Al meu lucreaza satisfacator la ceea ce am eu nevoie si am lucrat prins in pensa atasata chiar si cateva catarge si vergi. Problema alimentarii e detaliata in topic, am spus ce modificari trebuie facute la unitate pentru a functiona, asa ca nu insist pe ea. Revin cu ce am mai dezbatut de cateva ori, la cele aratate pana acum nu am avut ca prioritate calcule savante sau planuri detaliate la zecimi de mm. E idee la ceea ce se poate face in regim de amator, cu minim de materiale recuperabile pentru a obtine pe principiul stravechiului bici romanesc ceva functional. Nu intentionez nici in continuare sa ma axez pe calcule si aprofundari, acestea lasandu-le la aprecierea celor care vor sa puna in practica una din idei. Topicul e pentru cei fara multe posibilitati trhnice si materiale, ceilalti nu au nevoie de ceea ce fac eu pe aici.
Napster- cred ca tunurile respective le poti gasi la un pret acceptabil, calitate si intr-un timp mult mai scurt la unul din magazinele de profil. se gasesc tot felul de nazbatii. Nu cred ca diferenta intre oferta magazinului si cea a strungarului ar fi prea mare, timpul de asteptare sigur ar fi.
Kit- dreptate ai cu motorul de masina de spalat, e unul din motoarele cele mai indicate pentru masinarii din cele discutate pana acum. La unele modele, la storcator era folosit un motor cu axul mai lung, in jur de 20 cm, alea sunt ideale pentru asa ceva. Trebuie avut in vedere si utilitatile in perspectiva, pentru un utilizator ocazional si lucrari mici e inutil o constructie complexa si voluminoasa putand fi folosite si motoare mai mici, pentru dotari mai pretentioase cresc si standardele intre care trebuie sa se incadreze materialele folosite.
#199
Postat 04 August 2011 - 12:36 PM
#200
Postat 04 August 2011 - 02:39 PM
Napster, la 04 August 2011 - 11:51 AM, a spus:
Pune o poza si niste cote si pot intreba informativ. E vorba si de material. Dat fiind forma tunurilor moderne eu as incerca sa le fabric singur, si cea mai nenorocita tabla de cutie de conserva se poate folosi pentru asa ceva. Iti trebuie doar niste bare la diametru pe care sa roluesti tabla si un pistol de lipit ca sa cosi imbinarile. Alama sau cupru ar fi si mai buna. Si nu e singura posibilitate din tabla, sunt si diverse tevusti care pot fi folosite. In ultima instanta chiar si din hartie de scris roluita si impregnata cu un adesiv sintetic se poate scoate un tun super. Oricum se vopsesc si ceea ce conteaza e forma si cat de cat rezistenta, materialul e important doar in cazurile de piese natur sau functionale.
#201
Postat 04 August 2011 - 05:18 PM
A se observa ca 2 din cele 3 sectiuni ale tevii au caracter conic, cu o diferenta foarte mica, aproape insesizabila la ochiul liber intre razele fetelor de la extremitati.
Capatul delimitat de linia dubla intrerupta se va taia din cate imi dau seama (adica nu trebuie luata in calcul la strung), asa sunt si cele de cumparat, am inteles ca se lipesc direct fara acel inel.
Aceasta postare a fost editata de Napster: 04 August 2011 - 05:21 PM
#202
Postat 25 December 2011 - 05:35 PM
Asa ceva se poate folosi pentru constructia unui mini strung pentru lemn si materiale moi ?
Ma gindesc ca pedala s-ar putea inlocui cu o cutie cu rezistente si printr-un comutator cu mai multe pozitii sa iti alegi turatia
Aceasta postare a fost editata de mihaih: 25 December 2011 - 05:36 PM
#203
Postat 25 December 2011 - 11:55 PM
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 26 December 2011 - 12:56 PM
#205
Postat 09 January 2012 - 11:38 AM
Saci, la 06 January 2012 - 12:21 AM, a spus:
A costat mult (50lei) dar nu m-am putut abtine.
Nu e chiar atat de mult, eu consider o achizitie buna. Demonteaza cu grija capacele de la motor, posibil ca firele sa se poata inadi daca nu sunt afectate bobinele. Foarte posibil ca motorul sa fie trifazat caz in care trebuie sa gasesti 3 capete iar daca reusesti o sa ai nevoie si de un condensator de compensare cu capacitate functie de puterea motorului. Ar trebui sa fie o eticheta pe motor unde sunt specificate datele tehnice. Am si eu o minune din asta achizitionata fara motor la care am adaptat un motor de masina de spalat industriala si sunt multumit in special de posibilitatea de reglare a adancimii si unghiului de debitare.