Ministrung selfmade
#166
Postat 27 April 2011 - 11:05 PM
mai am doar doua piese de lucrat pe strungul adevarat si trec la definitivarea micutului.
Printre altele, stimulat de discutiile de la nave si de o scula livrata de DeAgostini la un alt kit, pentru infiptul tintelor, am incercat si eu sa fabric una. Nu are chiar aspectul celei industriale dar eu o consider cu mult mai rezistenta.
Manerul e lucrat pe strung din un capat de coada de matura si e gaurit cu un burghiu de 3 mm pe adancime de aprox. 3 cm. Pentru tija care apasa pe tinte am folosit un electrod de sudura curatat de pasta si slefuit, de 3 mm diametru, infipt in gaura manerului. Pentru tubul de ghidaj am taiat un capat dintr-un element de antena telescopica putin mai scurt decat capatul de tija ce iese din maner. La obiectul meu, manerul are 7 cm lungime, tija iese din maner 5 cm iar tubul are 4,7 cm. Am folosit pentru tinerea tubului in pozitie ,,deschisa'' un arc de la un conractor (merge orice arc in care intra tubul si aluneca usor)
O imagine cu pozitia elementelor
2-3 spire de la un capat al arcului se strang cu un patent pentru a se fixa strans pe tub
celalalt capat se prinde pe un mic ,,guleras'' lasat la maner din prelucrare. Se ajusteaza pozitia arcului pe tub in asa fel incat tija sa fie in interior putin mai mult decat lungimea tintelor si e gata scula.
Se poate folosi si o surubelnita a carei tije sa fie de 3 mm diametru la care se inlatura partea lata si se finiseaza capatul la drept iar pentru tub un capat de teava cu gaura interioara de 3 mm diametru si care sa culiseze usor pe tija.
Si tot urmare a unor discutii mai vechi am injghebat o anexa utila si suficient de usor de facut de oricine are un capat de scandura, un fierastrau, cateva holzsuruburi si bineanteles nevoie de asa ceva.
Problema era folosirea unei minifreze pentru lucrari marunte pana la nivelul de a face un catarg. Pentru asta am incercat un batiu rudimentar care poate transforma freza in ministrung.
Am inceput cu batiul, din o stinghie de stejar de la un fotoliu vechi la care am prins doua talpi pe capete. La toate prinderile am folosit holzsuruburi si aracet intre piese.
Apoi am facut ceea ce urmeaza a fi varful de centrare
Din o bucata de tego de 10 mm si un calup de stejar am confectionat suportul pentru freza dupa forma acesteia si dupa vechiul principiu de respectare a celor trei axe
#167
Postat 27 April 2011 - 11:29 PM
Pentru blocarea varfului de centrare pe o pozitie dorita am folosit un cadru ,,U'' din electrod de 4 mm filetat la capete si trecut prin doua gauri in talpa varfului. Prin strangerea piulitelor se fixeaza piesa pe batiu.
Pentru fixarea frezei pe suport am folosit tot un cadru ,,U'' din electrod de 4 mm prevazut cu un jug de strangere la capete care deasemeni sunt filetate si prevazute cu piulite
si am continuat cu suportul pentru cutit care se poate deplasa atat lateral pe batiu cat si transversal
In final ,,minunea'' arata cam asa
Pentru prinderea materialului la freza se poate folosi un holzsurub la care se taie floarea pentru a se putea prinde in pensa sau o piesa cu care voi reveni in cateva zile. materialul de lucru se fixeaza cu ajutorul varfului de centrare.
Nu e o scula de forta dar pentru catarge, vergi si chiar tunuri mici din lemn merge. Pentru aschiere, dalti fine pentru lemn, pile , smilgher. De preferat reglaj la turatie medie.
#171
Postat 30 April 2011 - 10:09 PM
Scula e buna si se merita cumparata chiar cu piesele lipsa. Abia mai poti trege de pret. Piesele se pot complecta. Circularul, chiar daca e mai putin comod la lucru dar e mai bun decat cel de la proxxon. Eu zic sa nu ratezi.
#172
Postat 30 April 2011 - 11:12 PM
de altfel, vezi ca gasesti topicul meu chiar in aceasta parte a forumului.
Aceasta postare a fost editata de KIT: 30 April 2011 - 11:13 PM
#173
Postat 01 May 2011 - 09:21 AM
#175
Postat 01 May 2011 - 09:02 PM
Pretul am crezut si eu ca este cam mare, se mai adauga si drumul 100 lei ca nu suntem din aceeasi localitate si tranzactia trebuie efectuata fata in fata + modificari ulterioare, motiv pentru care am cerut si parerea celor mai in cunostiinta de cauza. Daca aveti cunostinta de un asemenea aparat de vanzare va rog sa ma anuntati.
Va multumesc!
Oseara placuta!
#179
Postat 16 July 2011 - 08:03 PM
Motorul e la 220 V , nu stiu de la ce e ca l-am capatat asa cum e dar banuiesc ca e de la un mixer mic.
Suportul e din tego de 12 mm ansamblat cu 2 cepuri si un holzsurub. morotul e prins pe suport cu 4 suruburi de suportul au original.
Discul e lucrat pe strung din teflon si introdus fortat pe bucsa de pe axul motorului
Atat ca aparatoare pentru ventilatorul motorului cat si ca suport pentru intrerupatorul basculant am folosit un profil U din aluminiu prins cu 2 holzsuruburi de ,,talpa'' suportului
Pentru legaturile electrice am folosit un bloc cu 2 conectori cu surub.
Masa de lucru e din tabla de aluminiu de 1,5 mm si e cu posibilitate de modificare a unghiului fata de discul abraziv.
Discul abraziv e taiat din o foaie de smilgher dupa diametrul celui din teflon si lipit cu ,,picatura''
Nu sunt dimensiuni critice si considerand destul de simplu masinaria, nu mai fac si alte comentarii.
#180
Postat 16 July 2011 - 08:36 PM
E lucrata dintr-o singura bucata de lemn de stejar., preformarea locasului pentru cutit e facuta cu freza iar apoi e finisat la cote cu pila fina. Pana pentru fixarea cutitului e tot din stejar. Cutitul e din otel ( un capat de panza de bomfaier lucrat la polizor la dimensiunile 30 mm X 12 mm si ascutit pe o singura fata la 45 grade )
#182
Postat 25 July 2011 - 06:29 PM
Mandrina de pe stanga (a fost pusa doar sa nu stea axul asa, gol) nu poate fi folosit decat cu burghiu pe stanga, sau cu un adaptor pt. pasla. Mai vad eu.
In dreapta ma gandeam la o mandrina mare ((tot de la strungar) universal n-am) care cu un racord sa poata fi monta pe axul filetat.
Papusa mobila habar n-am cum sa fac. Am vazut varfuri rotative prin piata dar la niste preturi de sta matza-n coada.
Si acu nedumerirea:
Ce motor (putere) credeti ca ar avea nevoie? Ceva la 800-1000W ar fi suficient?
Si turatie? care e turatia ideala pt. strung de lemn?
merci
#183
Postat 25 July 2011 - 08:34 PM
La un strung pentru lemn. regim de modelist ( diametre de lucru pana in 50 mm ) un motor de 4-500 w / 1200 rot/min e mai mult decat suficient.
#184
Postat 26 July 2011 - 10:16 AM
Saci, la 25 July 2011 - 06:29 PM, a spus:
Cred ca daca intorci panza de circular invers (dintii orientati invers) si antrenarea cu motorul corecta, mandrina o sa se invarta pe dreapta (pt. burghie uzuale).
Spor, ca scula are potential....
#185
Postat 26 July 2011 - 10:55 AM