Ministrung selfmade
#161
Postat 27 February 2011 - 06:00 PM
Stim ca sunt numerosi oameni care ne pot ajuta sa depasim anumite momente mai grele in realizarea unui proiect si pe masura ce-l vom duce la bun sfarsit poate trecem la o etapa superioara construind/gasind pe undeva de-a lungul timpului ceva roti dintate cu care sa perfectionam ministrungul sau sa facem altul mai performant-poate chiar un strung CNC-care sa asigure un grad de precizie mult mai ridicat asa cum ne dorim probabil-mai mult ca sigur!-multi dintre noi.Dar pana atunci trebuie sa ne chinuim si sa trecem prin mai multe etape.
Sa speram ca aceasta colaborare devine mai concreta de-a lungul lunilor ce vin.
BAFTA si MMINUNI , MARIUS.
#162
Postat 28 February 2011 - 08:08 PM
Tren, la 27 Feb 2011, 08:27, a spus:
O zi buna !
Apropo cum mai stai cu universalul ? ,ai avansat in constructia lui.Nu te supara de intrebare da esti singurul de care am auzit care incepe constructia unui strung cu un universal.
Cred ca o cutie de viteze la un ministrung va face un zgomot suparator si nu stiu cum o sa-l poti folosi in casa(asta daca nu stai la vila).
Daca era dupa mine as fi inceput cu arborele principal ,plin cu tot felu de filete si de conuri pentru tot felu de pensete si de scule.
Aceasta postare a fost editata de mihaighe: 28 February 2011 - 08:09 PM
#164
Postat 01 March 2011 - 11:47 AM
#166
Postat 27 April 2011 - 11:05 PM
mai am doar doua piese de lucrat pe strungul adevarat si trec la definitivarea micutului.
Printre altele, stimulat de discutiile de la nave si de o scula livrata de DeAgostini la un alt kit, pentru infiptul tintelor, am incercat si eu sa fabric una. Nu are chiar aspectul celei industriale dar eu o consider cu mult mai rezistenta.
Manerul e lucrat pe strung din un capat de coada de matura si e gaurit cu un burghiu de 3 mm pe adancime de aprox. 3 cm. Pentru tija care apasa pe tinte am folosit un electrod de sudura curatat de pasta si slefuit, de 3 mm diametru, infipt in gaura manerului. Pentru tubul de ghidaj am taiat un capat dintr-un element de antena telescopica putin mai scurt decat capatul de tija ce iese din maner. La obiectul meu, manerul are 7 cm lungime, tija iese din maner 5 cm iar tubul are 4,7 cm. Am folosit pentru tinerea tubului in pozitie ,,deschisa'' un arc de la un conractor (merge orice arc in care intra tubul si aluneca usor)
O imagine cu pozitia elementelor
2-3 spire de la un capat al arcului se strang cu un patent pentru a se fixa strans pe tub
celalalt capat se prinde pe un mic ,,guleras'' lasat la maner din prelucrare. Se ajusteaza pozitia arcului pe tub in asa fel incat tija sa fie in interior putin mai mult decat lungimea tintelor si e gata scula.
Se poate folosi si o surubelnita a carei tije sa fie de 3 mm diametru la care se inlatura partea lata si se finiseaza capatul la drept iar pentru tub un capat de teava cu gaura interioara de 3 mm diametru si care sa culiseze usor pe tija.
Si tot urmare a unor discutii mai vechi am injghebat o anexa utila si suficient de usor de facut de oricine are un capat de scandura, un fierastrau, cateva holzsuruburi si bineanteles nevoie de asa ceva.
Problema era folosirea unei minifreze pentru lucrari marunte pana la nivelul de a face un catarg. Pentru asta am incercat un batiu rudimentar care poate transforma freza in ministrung.
Am inceput cu batiul, din o stinghie de stejar de la un fotoliu vechi la care am prins doua talpi pe capete. La toate prinderile am folosit holzsuruburi si aracet intre piese.
Apoi am facut ceea ce urmeaza a fi varful de centrare
Din o bucata de tego de 10 mm si un calup de stejar am confectionat suportul pentru freza dupa forma acesteia si dupa vechiul principiu de respectare a celor trei axe
#167
Postat 27 April 2011 - 11:29 PM
Pentru blocarea varfului de centrare pe o pozitie dorita am folosit un cadru ,,U'' din electrod de 4 mm filetat la capete si trecut prin doua gauri in talpa varfului. Prin strangerea piulitelor se fixeaza piesa pe batiu.
Pentru fixarea frezei pe suport am folosit tot un cadru ,,U'' din electrod de 4 mm prevazut cu un jug de strangere la capete care deasemeni sunt filetate si prevazute cu piulite
si am continuat cu suportul pentru cutit care se poate deplasa atat lateral pe batiu cat si transversal
In final ,,minunea'' arata cam asa
Pentru prinderea materialului la freza se poate folosi un holzsurub la care se taie floarea pentru a se putea prinde in pensa sau o piesa cu care voi reveni in cateva zile. materialul de lucru se fixeaza cu ajutorul varfului de centrare.
Nu e o scula de forta dar pentru catarge, vergi si chiar tunuri mici din lemn merge. Pentru aschiere, dalti fine pentru lemn, pile , smilgher. De preferat reglaj la turatie medie.
#171
Postat 30 April 2011 - 10:09 PM
Scula e buna si se merita cumparata chiar cu piesele lipsa. Abia mai poti trege de pret. Piesele se pot complecta. Circularul, chiar daca e mai putin comod la lucru dar e mai bun decat cel de la proxxon. Eu zic sa nu ratezi.
#172
Postat 30 April 2011 - 11:12 PM
de altfel, vezi ca gasesti topicul meu chiar in aceasta parte a forumului.
Aceasta postare a fost editata de KIT: 30 April 2011 - 11:13 PM
#173
Postat 01 May 2011 - 09:21 AM
#175
Postat 01 May 2011 - 09:02 PM
Pretul am crezut si eu ca este cam mare, se mai adauga si drumul 100 lei ca nu suntem din aceeasi localitate si tranzactia trebuie efectuata fata in fata + modificari ulterioare, motiv pentru care am cerut si parerea celor mai in cunostiinta de cauza. Daca aveti cunostinta de un asemenea aparat de vanzare va rog sa ma anuntati.
Va multumesc!
Oseara placuta!
#179
Postat 16 July 2011 - 08:03 PM
Motorul e la 220 V , nu stiu de la ce e ca l-am capatat asa cum e dar banuiesc ca e de la un mixer mic.
Suportul e din tego de 12 mm ansamblat cu 2 cepuri si un holzsurub. morotul e prins pe suport cu 4 suruburi de suportul au original.
Discul e lucrat pe strung din teflon si introdus fortat pe bucsa de pe axul motorului
Atat ca aparatoare pentru ventilatorul motorului cat si ca suport pentru intrerupatorul basculant am folosit un profil U din aluminiu prins cu 2 holzsuruburi de ,,talpa'' suportului
Pentru legaturile electrice am folosit un bloc cu 2 conectori cu surub.
Masa de lucru e din tabla de aluminiu de 1,5 mm si e cu posibilitate de modificare a unghiului fata de discul abraziv.
Discul abraziv e taiat din o foaie de smilgher dupa diametrul celui din teflon si lipit cu ,,picatura''
Nu sunt dimensiuni critice si considerand destul de simplu masinaria, nu mai fac si alte comentarii.