mihaighe, la 14 Feb 2011, 00:02, a spus:
Din pacat cand a ajuns la mine nu avea motor ,nici o fulie si nici un fel de roti pentru filete,nici macar dispozitivul unde se montau ca sa realizez cum era.
Asa ca acum nu dau filete,si turatia o reglez continu din combinatia de fulii si curele.Mai nou l-am dotat cu un variator de frecventa si acum chiar ca am orice plaja de turatii.
Am un strung nemtesc, nou, cu motor de 0.37 kw, universal de 120 , distanta ax-pinola de 550 mm,avans automat,filete,etc, etc, 6 trepte de viteza (120-2000 rpm), obtinute prin combinatii diverse intre fulii si curele.Singura problema e ca dureaza destul de mult schimbarea regimului de turatie.Spune-mi te rog ce variator de frecventa ai cumparat, de unde, pret si cat de bine isi face treaba.Merci.
M-ar mai interesa daca are cineva o sugestie cum s-ar putea face o frana electromagnetica a motorului (?!) , daca e posibil la un motor asincron.Universalul e mare, greu si se comporta ca o volanta, mai ales la turatii de peste 650 rpm.
Mentionez ca motorul este de tip asincron si are un cuplu deosebit de sanatos in ciuda puterii aparent mici.Asta ca o informatie utila celor care intentioaneaza sa-si confectioneze un strung self-made.Am prelucrat fara probleme diametre de 100 mm in otel.Evident, cuplul rezulta si din demultiplicarea sistemului de fulii.