Forum Machete,Modelism,Hobby: Ministrung selfmade - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Ministrung selfmade

#140 Useril este offline   alin105 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 07-January 08
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 15 February 2011 - 08:40 PM

Vezi postareamihaighe, la 14 Feb 2011, 00:02, a spus:

Strungul din poze este romanesc(nu stiu tipul ca a fost adus ca un prototip) si era dotat din origine cu motor de 370w monofazat ,cu trepte de turatie cu fulii si cu o fulie intermediara,si avea avansurile cu roti dintate interschimbabile.
Din pacat cand a ajuns la mine nu avea motor ,nici o fulie si nici un fel de roti pentru filete,nici macar dispozitivul unde se montau ca sa realizez cum era.
Asa ca acum nu dau filete,si turatia o reglez continu din combinatia de fulii si curele.Mai nou l-am dotat cu un variator de frecventa si acum chiar ca am orice plaja de turatii.

Am un strung nemtesc, nou, cu motor de 0.37 kw, universal de 120 , distanta ax-pinola de 550 mm,avans automat,filete,etc, etc, 6 trepte de viteza (120-2000 rpm), obtinute prin combinatii diverse intre fulii si curele.Singura problema e ca dureaza destul de mult schimbarea regimului de turatie.Spune-mi te rog ce variator de frecventa ai cumparat, de unde, pret si cat de bine isi face treaba.Merci.
M-ar mai interesa daca are cineva o sugestie cum s-ar putea face o frana electromagnetica a motorului (?!) , daca e posibil la un motor asincron.Universalul e mare, greu si se comporta ca o volanta, mai ales la turatii de peste 650 rpm.
Mentionez ca motorul este de tip asincron si are un cuplu deosebit de sanatos in ciuda puterii aparent mici.Asta ca o informatie utila celor care intentioaneaza sa-si confectioneze un strung self-made.Am prelucrat fara probleme diametre de 100 mm in otel.Evident, cuplul rezulta si din demultiplicarea sistemului de fulii.

#141 Useril este offline   profesorul 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 06-February 09
  • Interests:Navomodelismul,electrotehnica,literatura

Postat 15 February 2011 - 10:04 PM

Vezi postareamihaighe, la 14 Feb 2011, 00:02, a spus:

Mai nou l-am dotat cu un variator de frecventa si acum chiar ca am orice plaja de turatii.


SALUT.Si eu sunt interesat de acest lucru daca se poate face la un motor de masina de spalat sau la motorul unei pompe de apa.

#142 Useril este offline   mihaighe 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 23-January 11
  • Location:Bacau
  • Interests:Tot ce tine de mecanica si de electrica,si ultimul hobby-acvaristica.

Postat 15 February 2011 - 11:58 PM

Din pacate este foarte greu de facut un variator de frecventa care sa comande un motor asincron si cu pornire prin condensator.Din aceasta cauza am preferat sa cumpar de pe un forum un variator cu intrarea de 220 monofazat si iesire de 3x22ov trifazat,cu el comand un motor trifazat legat in triunghi de 0,55 kw.Pe variatorul de 0,75 kw iesire am dat 350 lei(cam mult am zis eu da acuma m-am convins ca face).
Am preferat aceasta solutie cu variator pentru ca inca se poate face rost usor de motoare trifazate de puteri mici de prin talciocuri,iar variatorul i-mi permite comanda intr-o plaja de puteri de la 0-0,75 kw fara probleme.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 16 February 2011 - 12:03 PM


#143 Useril este offline   profesorul 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 06-February 09
  • Interests:Navomodelismul,electrotehnica,literatura

Postat 16 February 2011 - 09:20 PM

MULTAM FAIN.Am inteles.La motorul din poza functioneaza varianta cu variatorul?

Imagine atasata: 16022011_003_.jpg,


Asta e tot ce scrie pe eticheta:motor trifazat typ:B3-80x0,75x1500A; 0,75Kw;3.55A la 220V; 2,05A la 380V

#144 Useril este offline   mihaighe 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 23-January 11
  • Location:Bacau
  • Interests:Tot ce tine de mecanica si de electrica,si ultimul hobby-acvaristica.

Postat 16 February 2011 - 11:15 PM

Vezi postareaprofesorul, la 16 Feb 2011, 21:20, a spus:

MULTAM FAIN.Am inteles.La motorul din poza functioneaza varianta cu variatorul?

Functioneaza da cu pierdere de putere pentru din ce se vede in poza motorul a fost rebobinat si nu mai are decat 3 fire deci legatura de stea este facuta in bobinaj.
In mod normal motorul trebuie sa aiba 6 fire corespunzatoare la 3 infasurari si atunci se poate lega in stea la 380v si in triunghi la 220v(sau cazul cu convertizor).
Acu daca motorul tau are numa 3 fire asta inseamna ca este facut la 380 deci la 220v va avea puterea mult mai mica.Daca nu ai nevoie de 0,75kw cat are el poti folosi motorul asa cum este cam la jumatate de putere si cu reglajul din convertizor.

#145 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 17 February 2011 - 09:21 AM

Vezi postareamihaighe, la 15 Feb 2011, 23:58, a spus:

Din pacate este foarte greu de facut un variator .........


Treaba cu foarte greu e relativa. Sunt o multime de variante electronice dar raportat la cost componente/munca e mult mai rentabil sa cumperi unul gata facut.
Totusi, ca parere, dat fiind ca necesarul de n.rot/min. e mic la diversele prelucrari, de ce un te limitezi la fulii multiple cu diametre diferite? E mai simplu, zic eu.

#146 Useril este offline   Tren 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 11-February 11
  • Location:TIMISOARA - ROMANIA

Postat 17 February 2011 - 12:02 PM

Vezi postareatraian, la 13 Feb 2011, 23:39, a spus:

Nu cred ca e vorba de ,,bagatul in seama'', e o discutie libera si important e modul de adresare si formulare a subiectului, deci nici o problema, zic eu. Pe tema topicului, daca e sa facem o comparatie, e cam cum ar fi daca pinem alaturi un Mig cu un avion facut dintr-o foaie de caiet. Ambele sunt avioane, ambele zboara, ambele satisfac cerinta constructorului, diferenta e intre nivelul acestei cerinte si tot ce e legat de ea. La o masina precum strungul sunt o multime de calcule incepand cu ceea ce se doreste a se lucra pe el, dar astea se fac la produse industriale. In regim de lucru in bucatarie in majoritatea cazurilor se aplica regula de care amintea si Cartula ceva mai 'nainte, aia cu biciul care neaparat trebuie sa si pocneasca.
Complexitatea unei scule realizata in regim ,,self'' e data mai putin de calcule si majoritar de ceea ce ai
si/sau poti avea la dispozitie.
Spor!


Stiu , faceam referire la AMPLIFICAREA PUTERII MOTORULUI PRIN ANGRENAJE , in rest aveti perfecta dreptate !
Numai bine !

#147 Useril este offline   profesorul 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 06-February 09
  • Interests:Navomodelismul,electrotehnica,literatura

Postat 17 February 2011 - 01:15 PM

Cealalta piesa pe care o am este asta:
Imagine atasata: 16022011_032__50__.jpg
Imagine atasata: 16022011_033__50__.jpg
Imagine atasata: 16022011_034__50__.jpg

si inca ceva poze care nu au incaput:
Imagine atasata: 16022011_037__50__.jpg
Imagine atasata: 16022011_035__50__.jpg



Iar o problema separata o reprezinta faptul ca la universal imi lipsesc 2 pise care string bacurile(adica am doar una din trei).Ce ziceti ce se poate face in privinta asta?.
Imagine atasata: 16022011_038__50__.jpg
Imagine atasata: 16022011_039__50__.jpg
universalul fiind de 100mm.

#148 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 17 February 2011 - 04:24 PM

Ce ai e destul de consistent. Cu piesele lipsa, cel putin momentan daca cea existenta lucreaza bine, inafara de un oarecare inconfort la utilizare nu e chiar problema. Acum totul e la mana lui Cartula. Tot el ar putea rezolva si cu piesele lipsa.
Nu mai pune chestii de astea pe macrameuri ca si la ele a muncit cineva si e pacat.
Spor!

#149 Useril este offline   mihaighe 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 23-January 11
  • Location:Bacau
  • Interests:Tot ce tine de mecanica si de electrica,si ultimul hobby-acvaristica.

Postat 17 February 2011 - 04:32 PM

Vezi postareatraian, la 17 Feb 2011, 09:21, a spus:

Treaba cu foarte greu e relativa. Sunt o multime de variante electronice dar raportat la cost componente/munca e mult mai rentabil sa cumperi unul gata facut.
Totusi, ca parere, dat fiind ca necesarul de n.rot/min. e mic la diversele prelucrari, de ce un te limitezi la fulii multiple cu diametre diferite? E mai simplu, zic eu.

Crede-ma ca chiar este foarte greu ,de cind tot citesc pe forumuri nu am intalnit pe nimeni care sa fi facut unul si sa fie multumit de rezultate.Trebuie stapanita teoria si sa fii dotat cu aparate de masura si reglaj corespunzatoare.

#150 Useril este offline   mihaighe 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 23-January 11
  • Location:Bacau
  • Interests:Tot ce tine de mecanica si de electrica,si ultimul hobby-acvaristica.

Postat 17 February 2011 - 05:25 PM

Asa cum am promis dupa ce soseste motorul cel cumparat fac un rewiev despre el.
Pro:
-mic si compact
-faptul ca are rotorul la exterior permite sa obtina un cuplu bun la ax in sarcina
-folosirea unei mandrine de 16 care este destul de grea va contribui la cresterea cuplului in sarcina
-are 3 infasurari identice si poate fi legat in stea la 220v si pornit cu condensator in orice sens este dorit
Contra:
-nu cred ca are mai mult de 100-150w putere
-cam are joc axial in rulmenti la incarcare in sarcina(nu am desfacut sa vad despre ce e vorba inca)
Concluzia este ca nu sant pe deplin multumit de el, da cred ca daca umblu un pic la rulmenti si confectionez o talpa de sustinere cu un sprijin in capat atunci voi putea face un mic strung de lemn destul de compact .
PS.Intre timp am mai gasit un motor si acu stau in cumpana.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 15022011399.jpg
  • Imagine atasata: 15022011400.jpg
  • Imagine atasata: 17022011401.jpg
  • Imagine atasata: 17022011402.jpg
  • Imagine atasata: rsz_17022011403.jpg


#151 Useril este offline   profesorul 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 06-February 09
  • Interests:Navomodelismul,electrotehnica,literatura

Postat 17 February 2011 - 05:56 PM

@traian
Te-am pacalit!!!.Stai linistit ca stiu F bine valoarea banilor ca sa NU pun fierataniile pe un lucru de valoare dar este o "musama care imita MACRAMEUl si e made in China".
@cartula
ce zici cum se poate face cealalta jumatate de sanie pt scula port cutit?;
De unde sa fac rost de material pt a face macar o pereche de roti pt curea fiecare cu 2 trepte de turatie?.As fi vrut sa fie mai usoare ca cele ale lui @mihaighe din teflon,sau aluminiu.

#152 Useril este offline   mihaighe 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 23-January 11
  • Location:Bacau
  • Interests:Tot ce tine de mecanica si de electrica,si ultimul hobby-acvaristica.

Postat 17 February 2011 - 07:12 PM

[quote name='profesorul'As fi vrut sa fie mai usoare ca cele ale lui @mihaighe din teflon,sau aluminiu.
[/quote]
Ale mele sant din poliamida da au fost facute de 2 meseriasi diferiti in date diferite si ca urmare una bate putin ,alta este cam ingusta pentru curea si sta cureaua cam sus si am alt raport de reductie decat cel calculat.
Poliamida la Bacau o bucata de diametru de 120mm si 45mm grosime a costat 45 lei(cam mult zic eu da aste este nu am avut de ales).

Aceasta postare a fost editata de mihaighe: 17 February 2011 - 07:15 PM


#153 Useril este offline   Tren 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 11-February 11
  • Location:TIMISOARA - ROMANIA

Postat 26 February 2011 - 05:45 PM

Bagator de seama la orizont ! :-D repet acelasi lucru pe care l-am mai spus , anume faptul ca pentru a mari putere unui motor electric si a unui cuplu bun la ax in sarcina se poate realiza cel mai optim cu o cutie de viteza , ambreiaje , etc realizata cu roti dintate si angrenaje !!! DE CE ? ! Deoarece au cel mai bun randament la orice masina - unealta , asta doar ca idee de imbunatatire , fiecare face cum vrea si mai ales cum poate . Insa cu un "aparat matematic" bine pus la punct si elementele componente necesare se poate realiza !
Numai bine ! :rolleyes:

#154 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 26 February 2011 - 06:19 PM

Vezi postareaTren, la 26 Feb 2011, 17:45, a spus:

.......... repet acelasi lucru pe care l-am mai spus......


Chestia asta sa i-o spui unui tip care abia are un coltisor de lucru cu o menghinuta si un bomfaier si se chinuie sa isi adune cate un capetel de material. Iarasi ne abatem de la subiectul topicului. Ca sa nu trebuiasca citit de la inceput repet ca topicul are in vedere realizarea unei scule simple la nivel de amator cu un minim de materiale, minim de scule si care sa aiba un randament cat de cat multumitor. Nu am facut referiri la dimensiuni, la materialele folosite, m-am axat doar pe notiuni de baza iar ceea ce am aratat ca realizare e ca idee a cum s-ar putea pune in practica, Orice informatie pe subiect e binevenita insa hai totusi sa nu ne lansam in complicatii.

#155 Useril este offline   profesorul 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 06-February 09
  • Interests:Navomodelismul,electrotehnica,literatura

Postat 26 February 2011 - 10:27 PM

Asa cum sublinia si @traian AICI in acest topic este vorba despre CUM/DACA se poate face un ministrung care sa MULTUMEASCA pe cel care IL FACE, NU AMBITIILE celorlalti.Daca cineva poate sa ajute cu un sfat sau cu o mana de ajutor este binevenit,dar NU este de ajutor sa SPUNEM cum "as face eu si ce as vrea eu".
Deci haideti sa fim mai constructivi sau sa tacem daca NU avem ceva concret cu care sa ajutam pe ceilalti.
Cu Respect si Pretuire pt toti cei care Muncesc in domeniul prelucrarilor de metal asteptam SOLUTII la Nevoile de aici.Mai departe vom vedea.
P.S.=@tren,
NU multa lume are posibilitatile tale de a avea acces la prelucrari de performanta si nici FINANTE sa apeleze la ateliere sau firme de specialitate,iar daca ar dispune de bani si-ar cumpara unul de-agata si NU ar mai fii mare lucru de capul nostru ca si modelisti!
MARIUS.

Aceasta postare a fost editata de profesorul: 26 February 2011 - 10:34 PM


#156 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2477
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 26 February 2011 - 10:31 PM

Vezi postareaTren, la 26 Feb 2011, 17:45, a spus:

Bagator de seama la orizont ! :-D repet acelasi lucru pe care l-am mai spus , anume faptul ca pentru a mari putere unui motor electric si a unui cuplu bun la ax in sarcina se poate realiza cel mai optim cu o cutie de viteza , ambreiaje , etc realizata cu roti dintate si angrenaje !!! DE CE ? ! Deoarece au cel mai bun randament la orice masina - unealta , asta doar ca idee de imbunatatire , fiecare face cum vrea si mai ales cum poate . Insa cu un "aparat matematic" bine pus la punct si elementele componente necesare se poate realiza !
Numai bine ! :rolleyes:

Tinere, puterea unui motor, fie el electric, m.a.s., m.a.c. , atomic, nu o vei marii in veci cu un reductor.

#157 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 27 February 2011 - 12:23 AM

Motorul e motor si mai mult decat stie el sa faca nu face in ruptul capului (mai putin, da). Tren a vrut, cred, sa faca referire ca se poate multipluca prin intermediul pinioanelor, folosind diferite raporturi de transmisie, puterea la arbore, in detrimentul turatiei. Asta nu inseamna insa marirea puterii motorului, e doar un fel de a spune ca s-a marit puterea.

#158 Useril este offline   Tren 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 11-February 11
  • Location:TIMISOARA - ROMANIA

Postat 27 February 2011 - 08:27 AM

Nu am vrut sa cauzez nici o suparare pentru nimeni , da am norocul de a lucra intr-o asemenea fabrica si nenorocul de a nu fi bine stabilit financiar ( salariul in fabrica e cum e ! ) asa ca mii de scuze nu a fost cu rautate ci doar un sfat care a avut menirea sa ajute aducand cuiva poate o idee mai buna !
O zi buna !

Aceasta postare a fost editata de Tren: 27 February 2011 - 08:29 AM


#159 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 27 February 2011 - 09:31 AM

Nu e nici o suparare, orice idee e binevenita si oricand poate fi cineva interesat de ea. La partea cu finantele nu esti singurul in situatie iar daca luam in considerare faptul ca aici discutam despre hoby.uri, eforturile interesatilor sunt destul de mari. Intr-o stare normala, un modelist ar trebui sa isi poata permite achizitionarea sculelor necesare fara a recurge la improvizatii sau in cazul in care doreste sa faca sculele sa aiba posibilitatea de a le face performante. La noi ramane valabila treaba cu ,,biciul pocnitor''. Singurul lucru bun e ca totusi mai exista doritori de a face ceva.
Pe subiect, sa tinem totusi cont de limitele intre care se incadreaza topicul. Pentru alte abordari se poate si oricine poate deschide un topic in tema.
Spor!

Aceasta postare a fost editata de traian: 27 February 2011 - 09:32 AM


Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi