Ministrung selfmade
#126
Postat 07 February 2011 - 07:32 PM
Nu incerc sa 'te conving' ca nu functioneaza, am zis doar ca nu mi se pare cea mai fericita idee. Stiu la fel de bine ca aproape orice solutie functioneaza daca lucrezi in limitele ei, iar aici intervine opinia personala a fiecaruia, daca e satisfacator sau nu. Din cate spui, tu esti multumit de solutie. Foarte bine, nu am nici o problema cu asta, nu incerc sa te conving de nimic. Daca iti satisface nevoile, e perfect. Dar totusi sper ca exista posibilitatea de dialog, nu doar de sentimente ranite.
In fine. Pun si eu punct aici, cu rugamintea de a nu mai privi cele scrise anterior ca o impunere a unei idei, ci ca simple opinii.
Marius, punctual:
- pune o poza cu caruciorul pe care ziceai ca l-ai luat
- precizia care o poti obtine e legata de precizia componentelor folosite, si a solutiilor alese.
- cate trepte de viteza vrei depinde si de motorul pe care o sa-l folosesti. Daca nu o sa aiba variator de turatie, mai multe trepte de viteza nu strica,
- de ce filet pentru montarea flansei? exista vreun motiv anume pentru solutia asta?
- daca ai avansul pe surub, poti oricand sa montezi un MPP ulterior. O alta solutie e sa cuplezi surubul la axul strungului/motor pentru avans automat.
- alinierea se poate realiza daca din constructie se aleg solutii care sa permita asta.
#127
Postat 07 February 2011 - 08:02 PM
- Ce tip de variator de turatie s-ar putea face la un motor de curent alternativ?,
- filetul de la flansa este necesar in opinia mea pt ca este FF greu sa ai un material atat de gros(100mm) din care sa te apuci sa strunjesti (si sa PIERZI) atata material pana ajunge la 40-50mm pe ditamai lungimea!,axul fiind necesar ca diametru,mai mic si pe o lungime considerabila,si ma va ajuta sa cuplez universalul cu axul;
-axul nu l-am definitivat ca dimensiuni si forme pt ca nu am rulmentii si suportii lor si nici stativul in care va sta complexul = universal-ax-rulmenti-reazeme rulmenti-roti pt curele.
#128
Postat 10 February 2011 - 11:06 PM
traian, la 3 May 2009, 21:36, a spus:
001.jpg
nu insist asupra detaliilor, acestea fiind deja prezentate anterior. Electromotorul e cu rotorul in colivie, cu 3 infasurari si condensator de compensare. E la 220 V si are 350 W la 1500 rot/min. O ciudatenie constructiva e ca statorul e in interior iar rotorul imbraca statorul ca o oala pe exterior.Dintre cele disponibile a fost cel care mi s-a parut cel mai potrivit scopului si in ideea ca energia acumulata de rotor, care e destul de greu raportat la alte motoare obisnuite, genereaza la ax un cuplu apreciabil si implicit o rotatie cat de cat constanta la sarcini diferite.
Esti sigur ca motorul este de aceasta putere?,pare cam mic dimensional.As putea sa fac rost de unu identic ca ma bate gandul sa incerc si eu sa fac un strung,da vreau sa stiu sigur ca este de aceasta putere sa nu dau bani degeaba pe el.
#129
Postat 11 February 2011 - 12:33 AM
Spor!
#130
Postat 11 February 2011 - 10:46 AM
traian, la 11 Feb 2011, 00:33, a spus:
Multumesc de lamurire ,vroiam sa stiu pe ce dau bani.Pe motorul pe care vreau sa-l cumpar nu e specificata puterea.
http://i55.tinypic.com/hum5qg.jpg
http://i54.tinypic.com/29xgrww.jpg
http://i55.tinypic.com/hum5qg.jpg
Crezi ca este ca cel pe care l-ai folosit?
#131
Postat 11 February 2011 - 11:23 AM
#134
Postat 12 February 2011 - 08:34 PM
- Tren
- patric nu sunt in masura sa stabilesc performantele unui motor doar dupa poze. Pentru asta orice motor are eticheta producatorului pe care sunt trecute caracteristicile. Mai multe piese pot avea aceeasi marime, aceeasi forma, aceeasi culoare dar functional cu diferente uneori mari intre ele, lucru ce nu poate fi apreciat doar din fotografii. La motorul cu pricina e normal ca ,,la ax'' sa aiba turatie mica fiind prevazut cu reductor. Direct pe axul rotorului turatia va fi cu mult mai mare.
Motorul de la strungul lui Papy e recuperat de la un calculator din primele generatii casat la un oficiu de calcul. Nu mai retin exact ce deservea ca sunt vre-o 20 de ani de atunci dar au fost 4 buc. in locuri diferite, diferenta intre ele fiind doar sistemul de fixare. Unul e pe strung, unul imi actioneaza masina de cusut ( s un Singer antic mostenire de la bunica ), unul l-am donat unui prieten care il foloseste la in polizor iar unul il am programat, coincidenta, tot pentru un traforaj. Despre cum se comporta strungul il puteti intreba direct pe Papy, masina de cusut lucreaza multumitor iar polizorul prietenului deasemeni (nu polizeaza sine de cale ferata dar isi ascute uneltele casnice la el). Despre ultimul, sanatosi sa fim si posibil sa mai discutam. Tot de la aceeasi casare am procurat si motorul de pe strungul la care lucrez acum. Difera mult constructiv dar are performante apropiate.
Spor!
#135
Postat 13 February 2011 - 06:02 PM
traian, la 12 Feb 2011, 20:34, a spus:
- Tren
- patric nu sunt in masura sa stabilesc performantele unui motor doar dupa poze. Pentru asta orice motor are eticheta producatorului pe care sunt trecute caracteristicile. Mai multe piese pot avea aceeasi marime, aceeasi forma, aceeasi culoare dar functional cu diferente uneori mari intre ele, lucru ce nu poate fi apreciat doar din fotografii. La motorul cu pricina e normal ca ,,la ax'' sa aiba turatie mica fiind prevazut cu reductor. Direct pe axul rotorului turatia va fi cu mult mai mare.
Am dat comanda de motor si luni va fi pus la posta,dupa ce ajunge fac niste probe si lamuresc cum e cu puterea.Orcum pretu platit nu este foarte mare asa ca merita sa incerc.
Eu detin un strung da microbul nu-mi da pace si vreau sa fac unu mai mic si cu acest motor,transmisie prin 3 trepte de viteza cu curele si cu axul de fixare a universalului facut dintr-un butuc de la roata de bicicleta .Mi se pare foarte potrivit butucul ca are axul gata facut cu rulmenti pe bile gen axial-radial ,se poate regla jocul si este destul de ieftin .
Deocamdata sa fac axul cu universal(mandrina de 16) si ansamblul motor si fulii si dupa aia vad eu ce sistem o sa folosesc la sanie.
#136
Postat 13 February 2011 - 08:49 PM
mihaighe, la 13 Feb 2011, 18:02, a spus:
Eu detin un strung da microbul nu-mi da pace si vreau sa fac unu mai mic si cu acest motor,transmisie prin 3 trepte de viteza cu curele si cu axul de fixare a universalului facut dintr-un butuc de la roata de bicicleta .Mi se pare foarte potrivit butucul ca are axul gata facut cu rulmenti pe bile gen axial-radial ,se poate regla jocul si este destul de ieftin .
Deocamdata sa fac axul cu universal(mandrina de 16) si ansamblul motor si fulii si dupa aia vad eu ce sistem o sa folosesc la sanie.
Imi cer scuze daca ma bag in seama , dar exista o diferenta intre reglajul turatiei cu fulii si curele de transmisie , dar cand vine partea cu AMPLIFICAREA puterii motorului electric pe cale dinamica de regula de recurge la angrenaje cu roti dintate,deoarece in regimul de aschiere al metalelor apar o groaza de factori matematici si mecanici in cea ce priveste scula aschietoare , avansul de aschiere , turatia , etc. Dumneavoastra cum procedati daca nu va supara intrebarea ?!
O seara buna !
#138
Postat 13 February 2011 - 11:39 PM
Tren, la 13 Feb 2011, 20:49, a spus:
Nu cred ca e vorba de ,,bagatul in seama'', e o discutie libera si important e modul de adresare si formulare a subiectului, deci nici o problema, zic eu. Pe tema topicului, daca e sa facem o comparatie, e cam cum ar fi daca pinem alaturi un Mig cu un avion facut dintr-o foaie de caiet. Ambele sunt avioane, ambele zboara, ambele satisfac cerinta constructorului, diferenta e intre nivelul acestei cerinte si tot ce e legat de ea. La o masina precum strungul sunt o multime de calcule incepand cu ceea ce se doreste a se lucra pe el, dar astea se fac la produse industriale. In regim de lucru in bucatarie in majoritatea cazurilor se aplica regula de care amintea si Cartula ceva mai 'nainte, aia cu biciul care neaparat trebuie sa si pocneasca.
Complexitatea unei scule realizata in regim ,,self'' e data mai putin de calcule si majoritar de ceea ce ai
si/sau poti avea la dispozitie.
Spor!
#139
Postat 14 February 2011 - 12:02 AM
Tren, la 13 Feb 2011, 20:49, a spus:
Strungul din poze este romanesc(nu stiu tipul ca a fost adus ca un prototip) si era dotat din origine cu motor de 370w monofazat ,cu trepte de turatie cu fulii si cu o fulie intermediara,si avea avansurile cu roti dintate interschimbabile.
Din pacat cand a ajuns la mine nu avea motor ,nici o fulie si nici un fel de roti pentru filete,nici macar dispozitivul unde se montau ca sa realizez cum era.
Asa ca acum nu dau filete,si turatia o reglez continu din combinatia de fulii si curele.Mai nou l-am dotat cu un variator de frecventa si acum chiar ca am orice plaja de turatii.
Aceasta postare a fost editata de mihaighe: 14 February 2011 - 12:03 AM
#140
Postat 15 February 2011 - 08:40 PM
mihaighe, la 14 Feb 2011, 00:02, a spus:
Din pacat cand a ajuns la mine nu avea motor ,nici o fulie si nici un fel de roti pentru filete,nici macar dispozitivul unde se montau ca sa realizez cum era.
Asa ca acum nu dau filete,si turatia o reglez continu din combinatia de fulii si curele.Mai nou l-am dotat cu un variator de frecventa si acum chiar ca am orice plaja de turatii.
Am un strung nemtesc, nou, cu motor de 0.37 kw, universal de 120 , distanta ax-pinola de 550 mm,avans automat,filete,etc, etc, 6 trepte de viteza (120-2000 rpm), obtinute prin combinatii diverse intre fulii si curele.Singura problema e ca dureaza destul de mult schimbarea regimului de turatie.Spune-mi te rog ce variator de frecventa ai cumparat, de unde, pret si cat de bine isi face treaba.Merci.
M-ar mai interesa daca are cineva o sugestie cum s-ar putea face o frana electromagnetica a motorului (?!) , daca e posibil la un motor asincron.Universalul e mare, greu si se comporta ca o volanta, mai ales la turatii de peste 650 rpm.
Mentionez ca motorul este de tip asincron si are un cuplu deosebit de sanatos in ciuda puterii aparent mici.Asta ca o informatie utila celor care intentioaneaza sa-si confectioneze un strung self-made.Am prelucrat fara probleme diametre de 100 mm in otel.Evident, cuplul rezulta si din demultiplicarea sistemului de fulii.
#141
Postat 15 February 2011 - 10:04 PM
#142
Postat 15 February 2011 - 11:58 PM
Am preferat aceasta solutie cu variator pentru ca inca se poate face rost usor de motoare trifazate de puteri mici de prin talciocuri,iar variatorul i-mi permite comanda intr-o plaja de puteri de la 0-0,75 kw fara probleme.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 16 February 2011 - 12:03 PM
#144
Postat 16 February 2011 - 11:15 PM
profesorul, la 16 Feb 2011, 21:20, a spus:
Functioneaza da cu pierdere de putere pentru din ce se vede in poza motorul a fost rebobinat si nu mai are decat 3 fire deci legatura de stea este facuta in bobinaj.
In mod normal motorul trebuie sa aiba 6 fire corespunzatoare la 3 infasurari si atunci se poate lega in stea la 380v si in triunghi la 220v(sau cazul cu convertizor).
Acu daca motorul tau are numa 3 fire asta inseamna ca este facut la 380 deci la 220v va avea puterea mult mai mica.Daca nu ai nevoie de 0,75kw cat are el poti folosi motorul asa cum este cam la jumatate de putere si cu reglajul din convertizor.
#145
Postat 17 February 2011 - 09:21 AM
mihaighe, la 15 Feb 2011, 23:58, a spus:
Treaba cu foarte greu e relativa. Sunt o multime de variante electronice dar raportat la cost componente/munca e mult mai rentabil sa cumperi unul gata facut.
Totusi, ca parere, dat fiind ca necesarul de n.rot/min. e mic la diversele prelucrari, de ce un te limitezi la fulii multiple cu diametre diferite? E mai simplu, zic eu.