Forum Machete,Modelism,Hobby: Cuirasatul Potemkin - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cuirasatul Potemkin sau "flota care trebuia sa moara"

#21 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 06 November 2008 - 11:54 PM

alte detalii:tun Krupp 305 mm Imagine atasata: 10in_disappearing_gun.gif

3D-uri cu turela de 305 Imagine atasata: Potemkin___12in_Twin_turret_v2.jpg

puntea de comanda si catargul ei Imagine atasata: Bridge___Foremast.jpg


macara principala Imagine atasata: Crane___v2__Smoother_.jpg

#22 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 07 November 2008 - 12:00 AM

...cabestan Imagine atasata: Capstan.jpg

catargul principal-detaliu Imagine atasata: Fore_Mast.jpg

catargul pupa-detaliu Imagine atasata: Rear_Mast.jpg


gura de ventilare (sase bucati)Imagine atasata: Ventilator.jpg


cos de fum Imagine atasata: Stack.jpg

#23 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 07 November 2008 - 09:39 AM

:friends: .......am citit cu placere postarile tale aici si cred ca ar putea foarte bine completa prezentarea facut pe wikipedia. Mai completez si eu cu faptul ca Potemkin "a fost", sa zic asa, singurul cuirasat care a arborat pavilionul romanesc vreodata, chiar si pentru 5 zile...

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne2000: 07 November 2008 - 09:39 AM


#24 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 07 November 2008 - 11:50 AM

mai jos e o prezentare din ziarul financiar referitor la "incidentul Potemkin"

La 14 iunie 1905, echipajul crucisatorului rus Potemkin din flota Marii Negre se revolta impotriva hranei foarte proaste. Rusia toata era in acel moment ravasita de miscari sociale. Urmare a infrangerii in razboiul cu Japonia? Nu numai. Marele imperiu rus statea pe un ghem de contradictii. Astfel ca o revolta, inca una, nu surprindea.


Comandantii navei au incercat sa-i impuste pe revoltati. Dar intreg echipajul le-a luat apararea, asa ca ofiterii au ajuns ei in mare in locul rasculatilor, iar nava a arborat drapelul rosu al revolutiei. Marinarii rebeli s-au straduit sa atraga de partea lor si echipajele celorlalte nave din flota Marii Negre, fara succes, insa. Cum zadarnica s-a dovedit si incercarea de a provoca o greva generala la Odesa.

Porturile rusesti le-au ramas inchise rasculatilor, care au fost astfel lipsiti de alimente si combustibil. Acestia s-au indreptat atunci spre Constanta, unde nava a ajuns la 20 iunie, insotita de un torpilor. Aici, marinarii au cerut provizii, amenintand cu bombardarea portului (nava avea 4 tunuri de 305 mm si alte 30 mai mici, putand intr-adevar distruge instalatiile portuare ale Constantei si chiar orasul). Au inceput tratativele. Un repede schimb de telegrame intre Constanta, Bucuresti si Sinaia (era zi de duminica) a stabilit pozitia autoritatilor romane: echipajului, de circa 750 de persoane, i se cerea sa se predea, urmand ca membrii lui sa fie considerati dezertori obisnuiti, fara insa a li se permite sederea in tara, iar nava sa fie predata romanilor. Rusii n-au acceptat. Tratativele s-au intrerupt.

Ministrul de razboi, generalul Manu, a poruncit sa nu i se dea echipajului rus niciun fel de alimente si sa nu i se ingaduie vreunei ambarcatiuni rusesti sa intre in port. Torpilorul rusesc chiar incearca sa intre, dar este intampinat de distrugatorul Elisabeta, care trage asupra lui doua obuze, unul de manevra, altul de lupta. Torpilorul face cale intoarsa si, impreuna cu crucisatorul Potemkin, paraseste portul Constanta, indreptandu-se spre Feodosia, unde se spera ca se vor gasi alimente si carbune. Incercarea nu reuseste si atunci marinarii rusi se reintorc la Constanta, la 25 iunie, si accepta conditiile romanesti. Ei insista doar sa nu fie predati tarului, iar autoritatile romane sunt de acord, fapt ce nemultumeste Rusia, care cere insistent ca rasculatii sa-i fie predati. Romania se opune predarii, invocand opinia publica din tara, care n-ar accepta sub nicio forma un astfel de gest lipsit de omenie si faptul ca nu exista nicio conventie de extradare intre Rusia si Romania. Exista doar o conventie de reciprocitate, care nu putea fi insa invocata, pentru ca "nu se putea afirma ca, asa cum sustine guvernul rusesc, toti membrii echipajului de pe Potemkin trebuie considerati criminali", scrie la Viena marchizul Palavicini, ministrul Austro-Ungariei la Bucuresti (citat dupa traducerea lui Sorin Cristescu).
Nava este preluata de autoritatile romane, iar pana la transferarea ei catre Rusia, aceasta ramane in portul Constanta, sub pavilion romanesc. Insarcinatul cu afaceri rus la Bucuresti, Lermontov, protesteaza oficial. Generalul Iacob Lahovari, ministrul de externe, nu accepta protestul, deoarece autoritatile romane trebuia sa supravegheze nava cu militari pe tot timpul cat aceasta se afla in custodia lor, iar garda romaneasca nu putea sta decat sub drapelul Romaniei, nu sub cel rosu al marinarilor rasculati si nici sub acela al tarului. Un raspuns abil, cum abil a fost tot comportamentul autoritatilor romane in acest incident. Romania a fost laudata si de tarul Nicolae, printr-o scrisoare trimisa lui Carol I, si de V.I. Lenin. Primul pentru returnarea navei, al doilea pentru azilul acordat marinarilor (singura data cand Lenin a laudat Romania). La 1905, Mica Romanie, tara dintre imperii, demonstra prin atitudini ca este o tara europeana.

#25 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 07 November 2008 - 01:18 PM

si cel care a dat numele vasului:
http://www.bzi.ro/Orgiile-unui-principe-ru...asi-A29143.html

#26 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 07 November 2008 - 02:59 PM

Da, istoria completa si completata a acestui eveniment:primul,singurul si de fapt cea mai mare nava de razboi care a arborat vreodata stindardul Romaniei,a fost cuirasatul Potemkin.
Horia@,corect acesta a fost cneazul Potiomkin-alias Potemkin-mare chefliu si afemeiat,ca de altfel cei mai multi dintre nobilii rusi... si multe dintre adevarurile acelor vremi sunt valabile si astazi,inclusiv pentru societatea noastra.
Exista insa mici inadvertente in articol(e):unu ar fi ca "Elisabeta"nu a fost distrugator ci crucisator (primul)romanesc;doi,ar fi ca Potemkin-ma refer la nava-nu a fost scufundat la Sevastopol in 1919 ci sabotat(sala masinilor)de catre englezi,finalul navei a venit mai tarziu-si trei,Potemkin era cuirasat,nu crucisator.Astea sunt insa detalii care servesc pentru rigoare si au importanta mai mult pentru noi, modelistii;cei care au scris articolele alea,doreau sa surprinda alte aspecte in scrierile lor,si au reusit.

#27 Useril este offline   Claudiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 999
  • Inregistrat: 20-February 07

Postat 07 November 2008 - 04:20 PM

Corect Elisabeta a fost un crucisator ,primul si singurul .care la avut Marina Romana,excluzind navele de pasageri maritime care au fost transformate in crucisatoare auxiliare

#28 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 07 November 2008 - 08:30 PM

Asa e crucisator...crucisator protejat, dar daca va uitati bine la unele nave ale vremii si aici va refer la canonierele din marina germana, franceza, engleza si rusa acestea erau mult mai blindate si mai armate decat era Elisabeta noastra. Chiar ieri prin "navigarile" mele pe internet in cautarea altei nave celebre ...Variag...care merita un topic separat zic eu, am gasit niste planuri a canonierei Koreet, care este net superioara Elisabetei, dar poate despre astea o sa vorbim intr-un topic separat

si sa revin la subiectul discutiei am gasit aici o poza si uitandu-ma atent la pavilion si la denumirea pozei ...mai mai ca seamana steagul ala cu al nostru
Imagine postata

si aici e o poza din timpul dezmembrarii vaporului, prin 1923
Imagine postata

o seara buna

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne2000: 07 November 2008 - 08:38 PM


#29 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 08 November 2008 - 08:20 PM

Revolta a continuat sa bantuie orasele ruse,ca de altfel intreaga flota a tarului,in tot anul 1905.Flota Marii Negre s-a rasculat in masa,in noiembrie acelasi an,la Sevastopol.Cativa capi ai rascoalei au fost arestati,iar comandatul marinei militare din baza,amiralul Chuknin a ordonat sa se traga de pe tarm,asupra navelor,cateva crucisatoare fiind lovite.Revolta a fost reprimata cu multa severitate.
In tot acest timp,Potemkin,acum rebotezat Panteleimon,a redevenit ceea ce se cheama o nava de lupta.
Impreuna cu nava sora"Retvizan" au ajuns cele mai bine puse la punct cuirasate in functiune,in intreaga flota a tarului.De altfel la santierele navale de la Nikolayev era pregatita constructia a inca doua nave,aproape identice,clasa Evstafy cu doua unitati:"Evstafy(tradus Sf.Eustatiu) si "Ioann Zlatoust(tradus Sf.Ioan Chrisostomul).Cele doua nave,erau destinate,de asemenea serviciului in Marea Neagra.
In Marele Razboi ce a urmat,Potemkin alaturi de clonele sale din aceasta clasa si mai vechile "Tri Sviatytelia"si "Rostislav" au format o puternica escadra de bombardament ce a ravasit intregul comert pe mare,al turcilor,in special aprovizionarea cu carbune.
Cu forta deosebita,a tunurilor de 30,5 cm,cuirasatele ruse,chiar mai vechi si mai lente,au reusit sa puna pe fuga crucisatorul de batalie"Goeben" intr-o lupta,pe 18 noiembrie 1914,la sud de Yalta(despre acest subiect poate vom vorbi cu alta ocazie)


schema turelei cu artileria de 305 mm de pe Potemkin

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ru_potemkin_turret_sec.gif


#30 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 08 November 2008 - 08:37 PM

[/quote].......Cu forta deosebita,a tunurilor de 30,5 cm,cuirasatele ruse,chiar mai vechi si mai lente,au reusit sa puna pe fuga crucisatorul de batalie"Goeben" intr-o lupta,pe 18 noiembrie 1914,la sud de Yalta(despre acest subiect poate vom vorbi cu alta ocazie....
[/quote]


chiar te rog :friends:

#31 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 09 November 2008 - 12:13 AM

Ok Claudiu,va fi si asta,dar sa termin cu topicul asta. :friends:

#32 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 09 November 2008 - 11:08 PM

De final;
-inceput dintr-un pretext,Marele Razboi,sau cum fusese numit"razboiul ce trebuia sa puna capat tuturor razboaielor" a condus intr-un final la disparitia a trei imperii;cel tarist a cazut,macinat din interior,de nemultumirile maselor,grefate peste nenorocirile razboiului in sine.
Odata cu venirea "rosiilor"si triumful revolutiei lor,nava parea sa fi"cazut sub vremuri" si ea;
-la inceput a fost capturata de interventionistii germani,apoi de catre "albi",apoi a fost sabotata de englezi prin aruncarea in aer a masinilor,pentru ca intr-un sfarsit sa fie capturata din nou de catre "rosii".Reparata si repusa pe linia de plutire,dupa terminarea razboiului civil,Potemkin a devenit nava de antrenament;nu avea sa mai fie niciodata nava de lupta de odinioara.Intre 1922 si 1924,la initiativa lui Lenin,s-a turnat un film(celebrul film al lui Eisenstein!)cu revolta de pe Potemkin,filmarile fiind facute chiar pe nava.
Filmul a avut premiera in anul 1926,la Berlin,unde a devenit rapid un succes,mondial as spune.
In timp ce pe ecranele de panza din toata lumea rula imaginea tremurinda a cuirasatului,acesta era dezmembrat si taiat bucati,ca sa "hraneasca"planul cincinal ce tocmai incepuse.Un final trist si apasator;venit dupa o viata zbuciumata.



Beshoff,Ivan a fugit in Irlanda,prin Turcia;s-a stabilit la inceput la Londra(unde l-a intalnit si pe Lenin);si-a pus pe picioare o mica afacere "Beshoff's fish & chips" la Dublin.A murit pe 25 octombrie 1987,la varsta de 102 ani.El a fost ultimul dintre cei 700 de pe Potemkin.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 09 November 2008 - 11:39 PM


#33 Useril este offline   dromihaethes 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 05-May 11
  • Location:Galati

Postat 05 May 2011 - 09:40 AM

cand eram prin classa a 2-a am primit cadou chitul acestuivaporas.
acum desi s-a ramolit sta la loc de cinste printre celelalte machete.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 19022010.jpg


#34 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 05 May 2011 - 01:03 PM

.......dromihaethes, esti unul dintre norocosii care au un asemenea exemplar de kit...felicitari si sa ne mai poze

#35 Useril este offline   dromihaethes 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 05-May 11
  • Location:Galati

Postat 10 May 2011 - 01:08 PM

Vezi postareaclaudiu_ne2000, la 5 May 2011, 14:03, a spus:

.......dromihaethes, esti unul dintre norocosii care au un asemenea exemplar de kit...felicitari si sa ne mai poze

o sa mai fac niste poze,dar macheta nu e intr-o stare foarte buna .
kitul era rusesc si avea instructiuni si un istoric in limba romana.
in aceiasi perioada aparuse si "Aurora" dar nu l-am mai gasit.

.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_1408.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1405.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1407.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1409.jpg
  • Imagine atasata: IMG_1410.jpg


#36 Useril este offline   ilie 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 28
  • Inregistrat: 08-March 11
  • Location:brasov
  • Interests:muzica populara (dansuri cantece etc )familia si mai nou navomodelismul

Postat 14 May 2011 - 01:38 PM

Vezi postareaLonginus, la 6 Nov 2008, 20:24, a spus:

Istoria navei,aici incluzind si faptul revoltei de la bord,ce o leaga intr-o oarecare masura de istoria noastra,ar fi cam asa:
-precum spuneam mai deunazi,nava a fost construita la Nikolaiev,intr-un interval de timp lung;pe la 1900 coprul navei era gata si lansat la apa,insa datorita slabei industrializari a zonei,o serie intreaga de materiale fiind aduse pe mare tocmai de la St.Petersburg,impreuna cu schimbari in planul de constructie,s-a ajuns la mari intarzieri in program,intr-un final nava fiind mutata la Sevastopol,in 1902 pentru armarea completa. Probele au inceput in 1903,iar operationala,pe deplin,a ajuns de abia in primavara lui 1905,atunci cand parea deja depasita;datorita acestei "uzuri morale"toata lumea era sigura ca nava urma sa aiba o viata linistita , lipsita de evenimente si de emotii:lucrurile aveau sa stea altfel.
La numai o luna de la completare,in 14 iunie 1905,nava se afla in apropierea Golfului Tendra,unde desfasura exercitii de tir,pentru instructie si reglaj.
La acest moment urma sa se produca revolta de pe Potemkin,celebra revolta ce a inspirat carti,filme,ba chiar s-a dorit a fi un fel de avanpremiera la Marea Revolutie din Octombrie;motivul cat se poate de prozaic:nu era vorba despre drepturi sociale,despre desrobirea clasei muncitoare etc.ci revolta a pornit de la ratiile de carne rosie(de vita)care erau stricate.Asa s-a si chemat-revolta"carnii rosii"
-voi reveni,dar pana atunci iata inca o foto si o schita cu piesa de 152 mm/45 model 1892,pentru cei ce vor dori sa construiasca macheta cuirasatului;pozele provin de pe crucisatorul Aurora,ce se afla la ancora,ca nava muzeu.

Atasament WNRussia...rora_pic.jpg
Atasament WNRussia...2_sketch.jpg

draga longinus se vede ca esti un adevarat lup de mare nu numai faci machete dar si cunosti,eu tocmai am terminat yahtul AMERICA dar nici nu am apucat sai fac poze ca i sau umflat panzele la nasu meu cadou de ziua lui nu prea ma pricep la istorie si citesc cu drag adevarate pagini de istorie, eu ce stiu mai mult cam ca toata lumea columb cu caravelele nelson si VICTORY SI rascoala de pe BOUNTY , a am uitat si SPERANTA din toate panzele sus in rest ce sa spun ai putea cred sa scrii o carte pentru noi romanii istorie despre nave si langa planse si instructiuni despre nave machete de construit ai face bani de 10 ori cat astia de la Deagostini si Hacheete la un loc ce zici?

#37 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 May 2011 - 08:37 PM

Draga Ilie ,adevarul curat,curatel este ca nici nu poate fi vorba despre lup de mare(in ceea ce ma priveste).
Istoria,asa cum o citim prin cartile ,sa spun "oficiale' nu ma prea intereseaza.In schimb ,prefer o altfel de istorie,aceea privita prin ochii omului de rand ; nu vreau sa spun gen "Discovery chanel" dar cumva apropiata de faptele interesante/de interes ,pentru cel ce citeste.

Cat despre a scrie carti... as face-o ,dar edituri care sa vrea...In fine.
Partea materiala nu ma intereseaza ,oricum este bine reprezentata in portofelul meu.
Scriu pentru ca-mi place si pentru ca altora le place sa citeasca ce scriu eu.Sau poate nu.
Insa ,daca exista macar un singur cititor satisfacut ,eu sunt multumit .De zece mii de ori mai multumit.

Subiecte navale !? sunt sute ori poate mii ,incepind de la Salamina si terminind cu... :-D ;orice.

#38 Useril este offline   ilie 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 28
  • Inregistrat: 08-March 11
  • Location:brasov
  • Interests:muzica populara (dansuri cantece etc )familia si mai nou navomodelismul

Postat 20 May 2011 - 03:06 PM

Vezi postareaLonginus, la 14 May 2011, 21:37, a spus:

Draga Ilie ,adevarul curat,curatel este ca nici nu poate fi vorba despre lup de mare(in ceea ce ma priveste).
Istoria,asa cum o citim prin cartile ,sa spun "oficiale' nu ma prea intereseaza.In schimb ,prefer o altfel de istorie,aceea privita prin ochii omului de rand ; nu vreau sa spun gen "Discovery chanel" dar cumva apropiata de faptele interesante/de interes ,pentru cel ce citeste.

Cat despre a scrie carti... as face-o ,dar edituri care sa vrea...In fine.
Partea materiala nu ma intereseaza ,oricum este bine reprezentata in portofelul meu.
Scriu pentru ca-mi place si pentru ca altora le place sa citeasca ce scriu eu.Sau poate nu.
Insa ,daca exista macar un singur cititor satisfacut ,eu sunt multumit .De zece mii de ori mai multumit.

Subiecte navale !? sunt sute ori poate mii ,incepind de la Salamina si terminind cu... :hi: ;orice.

numarul meu este 0742617984 sau bogdanilie12@yahoo.com tare as vreasa te mai intreb de multe chesti de istorie sau chiar de manufacturarea machetelor deoarece eu sunt la inceput (am facut AMERICA dar nu am considerato ca este o lucrare demna de pus pe site ,am inceput PINTA)iar urmatoarea ar fi BOUNTY sau GOLDEN HIND si as vrea sa te intreb mai multe smecherii de ale "meseriei" daca nu te superi cand ai timp da-mi un semn de orice fel credema ca-l astept cu nerabdare

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi