Forum Machete,Modelism,Hobby: washuri si alte tehnici - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

washuri si alte tehnici pentru un incepator curios

#21 Useril este offline   freemind 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 10-April 10
  • Location:Bucuresti

Postat 10 May 2010 - 10:55 AM

Am bantuit si pe acolo, de fapt in afara ca am luat la rand aproape tot topicul "Aviatie" am rasfoit si articolele de pe Cartula. Stiu de sculele de realizat nituri, am si ceva ceasuri vechi din care sa sterpelesc roti dintoase, dar ideal mi se parea gravarea panourilor in negativ si realizarea niturilor in pozitiv - mai realist cred eu. Cat despre documentare - nu o faceam atunci, primul meu modem era de 3200kbs, dura 1 minut sa deschida o pagina. Am citit tot ce s-a scris aici de Mi-24 Hind + forumuri dedicate din afara.
Am vazut ce ai scris la materiale de solutia in care spalam pensulele si ma gandisem la asta aseara in timp ce "lucram".

La muzeu am fost in martie, dar discret, am luat pulsul intalnirii. O sa revin si luna asta, daca nu ma insel pe 15.05.

Ca si concluzie: pot sa vopsesc cu email, dau lac cu aerograful, apoi pot sa fac un wash - daca gravarea este in negativ.

RESPECT!

Aceasta postare a fost editata de freemind: 10 May 2010 - 10:57 AM


#22 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 May 2010 - 09:14 AM

Da, poti. Din pacate nu mai gasesc pozele, eu am facut pe un Ju 88 de la Italeri.

#23 Useril este offline   OlafTheViking 

  • Olaf cel degraba de sange varsatoriu
  • Grup: Banned
  • Postari: 2460
  • Inregistrat: 02-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:figurine, diorame

Postat 13 May 2010 - 09:32 PM

Am folosit wash de la Vallejo, putin diluat. Dupa 50 secunde:


Imagine atasata: IMG_8050_1.jpg

#24 Useril este offline   Blondu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 31-October 09
  • Location:Bucuresti

Postat 08 July 2010 - 10:11 PM

Buna seara,

Astazi am cumparat si eu un wash de la Vallejo din Pantelimon ,baietii care erau la magazin nu au putut sa ma ajute cu mai multe informatii(cat,cu ce i-l diluez?)Intrebarea mea ar fi: a mai folosit cineva acest wash?Scuza-ma Olaf pentru ca sunt incepator dar fotografia postata de tine mai mult ma baga in ceata! Imi lasa impresia ca a patat toata suprafata ,in schimb liniile sunt evidentiate.Multumesc pentru eventualele raspunsuri!

#25 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 July 2010 - 09:42 AM

Exact asa a si facut, a dat pe toata suprafata cu solutie, care, datorita capilaritatii, s-a tras in "santuri". Suprafata pe care aplici solutia trebuie sa fie lucioasa, deci musai un lac lucios inainte. Dilutia o determini experimental, functie de culoarea de baza si efectul dorit. Sfatul meu este sa exersezi inainte de a aplica tehnica pe macheta.
Citeste cite ceva de aici: http://www.cartula.r...NICI-t2773.html Da clic pe imaginile din postul ne 3 (alaur)

#26 Useril este offline   Blondu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 31-October 09
  • Location:Bucuresti

Postat 09 July 2010 - 11:26 AM

Multumesc pentru raspuns,o sa exersez direct pe macheta pe care lucrez,oricum alta nu am(e prima :bang: ) si cred ca la dilutia cu apa pe care am sa o fac,am sa mai adaug detergent de vase.Urati-mi bafta!

#27 Useril este offline   Blondu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 31-October 09
  • Location:Bucuresti

Postat 16 July 2010 - 03:06 PM

Buna ziua,

Mda,nu prea a iesit faza cu washigul,bine ca nu m-am infipt prea tare in avion.Sper in curand sa va prezint si eu prima mea macheta! :bang:

#28 Useril este offline   sectoristu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 06-March 11

Postat 06 March 2011 - 01:00 PM

Salutare,

Am si eu nevoie de ajutor...

La prima macheta (f18 1:72 - italieri - gravat pozitiv) am incercat un wash cu acuarela - a iesit un dezastru si am prins frica de tehnica asta :friends:

Acum am in lucru un jaguar de la revell si urmeaza un Lancer de la parcmodel. In timp ce cautam ceva materiale ref mig 21, am dat peste o macheta la care panel-urile par a fi marcate cu creionul sau un marker f fin...

Exista o astfel de posibilitate sa evit washul prin marcarea panelurilor ulterior vopsirii dar anterior lacuirii?

Toate bune

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: mig21ym_27.jpg
  • Imagine atasata: mig21ym_28.jpg
  • Imagine atasata: mig21ym_29.jpg
  • Imagine atasata: mig21ym_03.jpg


#29 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2011 - 02:33 PM

Eu personal am folosit tehnica asta acum ceva vreme. Deci se poate, este foarte safe, orice corectura putand fi realizata cu o bucata de radiera. Problema este ca rezultatul arata cam artificial / kitchos. Mai exista si pericolul zgarierii si ruperii vopselei in timpul trasarilor.
In imagimile gasite de tine mie mi se pare ca e vorba de wash - vad niste diferente de nuante si de consistenta. In plus, cred ca e vorba de o macheta la 1/48, unde treaba e semnificativ mai usoara decat la 1/72.

#30 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 06 March 2011 - 03:36 PM

Din ce vad eu acolo, e vorba de tehnica numita preshadow (preumbrire). Inaite de vopsirea generala, liniile de panou a fost vopsite cu o culoare de nunata inchisa (negru sau grii inchis). Stratul de vopsea dat ulterior nu a acoperit in intregime vopseaua de umbrire. Tehnbica se aplica numai cu aerograful.
Pentru gravarile in pozitiv, nu prea merge tehnica washing, ci doar tufuirea (drybrushing).
In cazul gravarilor in negativ, poti face o spalare (washing) ( atentie, cere suprafata luciosa!!) cu tus diluat bine in apa si putin alcool etilic.
Vallejo are un set special pentru wash.

#31 Useril este offline   sectoristu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 06-March 11

Postat 06 March 2011 - 09:14 PM

Va multumesc pentru reply.

Am mai citit despre wash si se pare ca la F18 am uitat si de detergentul de vase... asa ca s-a lipit tot de vopsea si nu a mai iesit.

Preshading-ul este exclus din start pt. ca nu am aerograf.

In consecinta voi folosi o tehnica de ultima generatie pe care am conceput-o in secret :friends: ... prin metode specifice, voi sustrage creionul dermatograf al mandrei :hi: si dupa o ascutire temeinica, voi aplica dungile despre care tot vorbim. Stiu ca are mina f. moale asa ca riscul de zgariere al vopselei scade considerabil :D

Daca nu iese bine dau cu vopsea peste si apoi incerc un wash. Daca iese insa... :pint: ... m-am scos!

Saptamana usoara tuturor

Aceasta postare a fost editata de sectoristu: 06 March 2011 - 09:14 PM


#32 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 06 March 2011 - 10:07 PM

Vezi postareasectoristu, la 6 Mar 2011, 21:14, a spus:

In consecinta voi folosi o tehnica de ultima generatie pe care am conceput-o in secret :friends: ... prin metode specifice, voi sustrage creionul dermatograf al mandrei :pint: si dupa o ascutire temeinica, voi aplica dungile despre care tot vorbim. Stiu ca are mina f. moale asa ca riscul de zgariere al vopselei scade considerabil :D



Nu te-as sfatui sa incerci cu dermatograful. Oricat de mult o sa ascuti tu creionul ala, orice deviere pe langa gravuri, o sa o mai scoti doar... prin vopsire.
Incercand sa stergi vei obtine in schimb un efect frumos de fum disipat pe curburi. Ale machetei, nu a mandrei !
Metoda verificata.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 06 March 2011 - 10:38 PM


#33 Useril este offline   sectoristu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 06-March 11

Postat 07 March 2011 - 09:47 AM

Hahaha - si eu care vroiam sa cer brevet la OSIM pentru ideea cu dermatograful

Multzam AdiP pentru warning!

La ora actuala am doar doua solutii ca sa evit wash-ul (de care v-am spus ca am prins frica): 1. CReion mina 0.5 HB + vopsea zgariata sau 2. Dermatoraf + mercur in mancare :bad: de la mandra

Probabil ca ar mai fi vreo scula de la rotring care sa dea tush la 0.3 dar precis costa cat un aerograf.

Toate bune.

#34 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 07 March 2011 - 10:14 AM

Sectoristule eu cred asa: cea mai eficienta(deci simplu de utilizat) metoda in acest caz este tusul aplicat.Tus negru care odata "spalat"peste model,poate fi indepartat usor(ma refer la exces).Insa trebuie sa-l indepartezi repejor.Tusul ramas in santuri nu va mai iesi de acolo.Tehnica este valabila,insa,numai pentru santuri gravate(in negativ,deci).

In felul asta "te scoti" relativ usor,obtii efectul dorit si scapi si de ...mercur(ori arsenic,ca mercurul da efecte prea evidente). :bad:

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 07 March 2011 - 10:15 AM


#35 Useril este offline   KAF2002 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 348
  • Inregistrat: 22-September 10
  • Location:Bucuresti

Postat 07 March 2011 - 12:28 PM

Vezi postareaZ-mare, la 6 Mar 2011, 15:36, a spus:

In cazul gravarilor in negativ, poti face o spalare (washing) ( atentie, cere suprafata luciosa!!) cu tus diluat bine in apa si putin alcool etilic.
Vallejo are un set special pentru wash.


Deci, wash-ul se poate face numai pentru vopselele lucioase ?

#36 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 07 March 2011 - 01:10 PM

Da,de preferinta.Pe "lucios"da cele mai bune rezultate.

#37 Useril este offline   KAF2002 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 348
  • Inregistrat: 22-September 10
  • Location:Bucuresti

Postat 07 March 2011 - 03:07 PM

Vezi postareaLonginus, la 7 Mar 2011, 13:10, a spus:

Da,de preferinta.Pe "lucios"da cele mai bune rezultate.


Deci, daca am inteles eu bine, se vopseste macheta, se asteapta uscarea, se aplica lacul si apoi se face washingul. Intre timp am gasit si o postare a lui Z-mare in care spune ce si cum, precum si alte postari care descriu operatia.

Aceasta postare a fost editata de 68laur: 07 March 2011 - 03:11 PM


#38 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 07 March 2011 - 03:16 PM

Da.Vopsea de fond(hai sa spunem argintiu,in cazul MiG 21) dupa uscare tus negru (spalare in zona "santurilor) si stergerea excesului ).Lac lucios doar in cazul in care vopseaua argintie nu este deja lucioasa/semilucioasa.Ca sa fim absolut corecti,un MiG 21(sau orice alt aparat de zbor ) nu straluceste uniform(poate numai in stare nou/nout).In rest fileurile de aer dau un efect de frecare/matare a vopselei,in mod special in zonele mai expuse(ajutaj/botul aparatului/bordul de atac al aripilor si ampenajului si in general toate protuberantele aparatului).Cu cat perioada de utilizare este mai indelungata,cu atat efectul de matare al aluminiului este mai vizibil.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 07 March 2011 - 03:18 PM


#39 Useril este offline   Napster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 20-December 10
  • Location:Constanta
  • Interests:Modelism, auto, IT

Postat 07 March 2011 - 03:19 PM

Care ar fi tehnica potrivita pentru weathering la un portavion? Cel putin puntea trebuie modificata cu diferite nuante de gri, negru, etc. ca sa mai semene cu ceva real.

#40 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 09 March 2011 - 10:58 AM

La drept vorbind aici lururile se (cam)complica.
Exista,dupa opinia mea, mai multe aspecte:
unul:ce fel de portavion? modern sau WW2?
Daca este ww2 :cu punte blindata(sa zicem american)? sau punte lemn natur,fara blindaj(sa zicem japonez)?

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi