Va rog ajutati-ma si nu radeti de un incepator
#21
Postat 18 October 2008 - 07:53 PM
#23
Postat 19 October 2008 - 10:21 AM
Drybrush si wheatering sunt 2 lucruri diferite,adica:
1.Prin Drybrush (pensulare uscata) se intelege folosirea unei culori derivate din nuanta baza ,respectiv o nuanta mai deschisa. De ce mai deschisa ? Simplu:-Pentru a scoate in evidenta partile "mai inalte" ale unui detaliu,un nit sau o muchie spre exemplu.Acest lucru se face pentru a ajuta ochiul privitorului sa distinga unele detalii, pe care altfel nu le-ar vedea decat intr-o poza spre exemplu.
Daca ai folosi o nuanta mai inchisa pentru drybrush, ochiul ar fi pacalit mai tare si nu ar distinge detaliul respectiv ( s-ar pierde acel detaliu in cromatica fondului),vezi de exemplu un blindat vopsit in 3 nuante cu delimitare neta intre culori.De aceea se folosesc nuante mai deschise ale celor de baza. Dupa o vreme, vei lucra cu o singura nuanta pentru drybrush, chiar daca vehicolul este vospit in mai multe culori,de ex. pe un vehicol vopsit galbui cu verde,merge folosirea unei nuante de gri deschis- spre galbui, ambele avand cam aceasi baza cromatica.
2.Wheathering-ul (wheather= vreme) e folosit pentru a simula imbatrinirea, murdarirea, uzura ,etc, pe obiectul muncii (in speta macheta).Merge foarte bine pe blindate,nave (mai restrans) eventual pe feroviare.pe avioane se aplica mai cu zgarcenie, dat fiind faptul ca un avion prin esenta nu e jegos, atat in afara cat si inauntru. Depinde totusi de aparatul reprezentat si de placerea modelistului.
Avand in vedere ca tu ai deschis acest subiect legat de aero, nu stiu in ce masura merge wheatering-ul (uzura/imbatranirea)la avioane, poate eventual in zona inferioara (intrados, baia trenului,etc) si nu foarte accentuat. Iar ca nuante folosite, la aero ar fi indicata folosirea nuantelor care reprezinta praful ridicat de elice, "noroiul" din teatrul de operatiuni al aparatului (aerodrom), nu prea merge o nuanta mai deschisa a bazei culorii de intrados (in speta albastru/gri, etc),pentru ca oricum, pentru accentuarea detaliilor (linii de panou, nituri ,etc)vei folosi acea spalare de care vorbeste Cartula aici :
http://www.cartula.r...wtopic=4486&hl=
Citeste cu atentie, caci este extrem de utila descrierea ! Acelasi lucru il recomand tuturor celor care au nelamuriri pe respectiva tema.
Daca vorbim insa de tehnica wheatering la blindate, lucrurile se complica putin, fiind nevoie de explicatii suplimentare.
Adi.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 19 October 2008 - 10:25 AM
#24
Postat 19 October 2008 - 11:14 AM
#26
Postat 19 October 2008 - 12:16 PM
Aceasta postare a fost editata de MiG: 19 October 2008 - 12:18 PM
#27
Postat 19 October 2008 - 12:35 PM
Dry brush se poate face cu orice fel de vopsea fie ea enamel, acrilica, ulei.
Se poate folosi orice fel de culoare si combinatia culoare de baza - culoare pentru dry brush poate fi oricare. Nu tine decat de ceea ce vrei sa iasa la final.
Culoarea de baza poate fi bine mersi si culoarea deschisa si dry brush cu cea inchisa.
exemplu:
Ceea ce se vede in imagine nu prea merge facut cu farduri.
Exercitiu!!!
- se ia una bucata placa stiren sau ABS care se vopseste cu vopsea mata deschisa la culoare pe jumatate si inchisa la culoare pe cealalta jumatate;
- se ia una bucata hartie de scris alba de regula A4 sau A5
- se ia una bucata pensula lata (pentru uleiuri) de preferat nr.0 sau nr.1
- se ia o cutiuta cu vopsea enamel
- se ia o cutiuta/sticluta cu vopsea acrilica
- se ia un set de vopsele de ulei pentru pictura
Se cere:
1.
Pentru enamel.
- sa se inmoaie varful pensulei in vopseaua din cutiuta, se pensuleaza cu ea odata pe foaia de hartie dupa care se da cu vopseaua ramasa (pe pensula fireste) pe placa de stiren/ABS. Se observa rezultatul.
- sa se inmoaie varful pensulei in vopseaua din cutiuta, se pensuleaza cu ea de doua ori pe foaia de hartie dupa care se da cu vopseaua ramasa (pe pensula fireste) pe placa de stiren/ABS. Se observa rezultatul.
- sa se inmoaie varful pensulei in vopseaua din cutiuta, se pensuleaza cu ea de cateva ori pe foaia de hartie pana urma ramasa pe foaie este mai greu perceptibila dupa care se da cu vopseaua ramasa pe placa de stiren/ABS se repeta operatia pana la realizarea dry brush-ului dorit.
2 si 3.
Acelasi lucru ca la 1.
Daca acum 20 de ani si ceva cineva punea o intrebare legata de o tehnica avea avantajul ca-si racorea gura mai ceva decat cu guma de mestecat.
Cei de atunci am aflat depre aceste tehnici pe care fiecare le-a numit dupa cum a dorit facand zeci si sute de incercari, singurul lucru stiut fiind cum arata la final si nicidecum cum a fost facut.
De cand a aparut internetul informatia a devenit publica, iar noi, cei care pe atunci ne luam feroneri de usi la fiecare intrebare pe care o puneam, acum va punem la dispozitie informatia.
Antrenativa, incercati sa faceti ce spunem noi, incercati sa dezvoltati ce spunem noi.
Nu putem tine pensula si aerograful in mana in locul vostru chiar daca ne-am dori asta.
Modelismul static este o combinatie intre istorie, tehnica si arta si daca la istorie si tehnica nu prea putem face meri diferente, arta este cea care aduce fiecarei lucrari personalitatea celui care a realizato ori aceasta personalitate nu se dobandeste imitand stilul de lucru al cuiva ci dezvoltand fiecare tehnica pa mana voastra si asta inseamna antrenament si exercitiu.
Nimeni nu s-a nascut pictor ci doar, eventual, cu niste abilitati mai dezvoltate decat ale altora, dar asta poate fi compensat prin munca si exercitiu.
Este parte din hobbyul nostru de care, daca doriti sa aiba calitate, trebuie sa tineti cont.
V-ati prins! Teoria era pentru incepatori pentru ca cei care faceti asta de cel putin 2-3 ani stiti deja cum sta treaba.
Bafta!
#28
Postat 19 October 2008 - 12:39 PM
Va rog explicati-mi si aceasta tehnica (vezi poza). Ceva tot am inteles eu, dar cred ca se aplica doar in cazul in care macheta se vopseste cu culori deschise. Nu cred ca se poate aplica la un F-117
#29
Postat 19 October 2008 - 05:01 PM
Daca vei face unul la 1/72 mai merge sa-l faci negru desi nu recomand nici acolo.
Daca il faci la 1/48 si il vopsesti negru va arata ca o gaura intr-o masa asa ca e de preferat sa-l faci gri inchis de maro sau gri inchis de albastru.
Muchiile superioare le poti face din acelasi gri mai deschis (se deschide cu alb) si adanciturile prin tehnica din imagine, folosind un negru de negru (optul de la Revell cred ca e cel mai negru eu nevazand ceva mai negru de atat). Il poti folosi si pentru muchii daca vrei.
Pentru adancituri in afara de preumbrire, postumbrire si spalare se mai poate folisi direct o scula de tip Rotring de 0,18-0,25, cu tus negru, si cu care sa "trasezi" in respectivele adancituri.
Bafta!
#30
Postat 19 October 2008 - 07:14 PM
Z-mare, la 18 Oct 2008, 18:47, a spus:
uite o sa fac la un fel si o sa vin o data la muzeu sa vorbim! e mai simplu asa.
#31
Postat 20 October 2008 - 08:01 AM
Citeaza
...In principiu dry-brush se face cu culori mai deschise decat baza....
Daniel, ceea ce vezi tu in poze se numeste preumbrire (preshadow. Bine grăiş Crios! Da, era o vreme cind aplicam o tehnica, ca sa iasa lucrul bine, si habar nu aveam ca are o denumire in engleza! ) si este o tehnica de evidentiere a liniilor de panou sau a detaliilor. Se aplica in cazul culorilor deschise, dar merge si pe culori mai inchise (verde, albastru). Tehnica merge numai daca folosesti aerograful. Initial, cum vezi in poza, se vopsesc, cu pensula sau aerograful, liniile de panou sau zonele din jurul detaliilor, intr-o culoare inchisa (nuante de maro, verde inchis sau gri/negru). Dupa uscare se aplica, in culoarea/culorile ceruta(e) de schema de vopsire, un start subtire de vopsea ce aproape acopera zonele de culoare inchisa, apoi se continua vopsirea dar numai pe centrul panourilor sau zonei adiacente detaliilor. In acest fel, vopseaua de culoare inchisa apare ca o umbra. Dezavantajul la aceasta metoda e ca decalurile, ce vor fi puse ulterior, ramin...curate curatele!
Si, daca tot sunt aici, probabil va urma si urmatoarea intrebare: ce este postumbrirea (Crios, se numeste postshadow! )? Este tot o tehnica de evidentiere a detaliilor. De data aceasta se vopseste macheta integral apoi se pun decalurile. Dupa uscare, cu aerograful in care am pus o vopsea de culoare inchisa, diluata destul de mult, vopsim numai liniile de panou pina obtinem efectul dorit. Pentru tehnica asta iti trebuie o mina nitel mai sigura pentru ca dira sa nu iasa, cum se zice in popor, ca pisatul boului!
#32
Postat 20 October 2008 - 04:33 PM
http://www.modelaces.com/
Aceasta postare a fost editata de DGDaniel: 20 October 2008 - 04:33 PM
#33
Postat 20 October 2008 - 05:44 PM
#34
Postat 21 October 2008 - 07:23 AM
Citeaza
Pe viitor incearca sa refaci baia trenului, cea data de Italeri e o abureala!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 21 October 2008 - 07:26 AM
#35
Postat 21 October 2008 - 03:37 PM
PS sunt din jud Suceava si sigur nu pot sa ajung la Muzeul Militar curand, Multumesc celor care m-au invitat.
#36
Postat 21 October 2008 - 03:48 PM
DGDaniel, la 19 Oct 2008, 12:03, a spus:
Digieiule,
Daca doresti kit de Fw 190 la 1/48 exista Eduard care are inclus in kit un set PE colorat de interior, masti, si o multime de variante de construire=piese pe care le poti folosi la alte FW-uri ulterioare. Insa sunt in jur la 40 USD.
Kiturile Hasegawa sunt pe la 20-25 USD si nu contin decit PE minimale, ba chiar deloc.
Tine cont ca vorbesc de pretul machetei fara taxele de transport(din afara sau din Ro).
Spor,
Bill
#39
Postat 22 October 2008 - 05:16 PM
Intrebari si rugaminti:
1. Are cineva schema de vopsire, pentru ca nu mi-au trimis cutia si in instructiuni nu vad nimic decat totul gri. Asa e ca in poza? cum se face separarea intre culori?
2. Este inmatriculat in Africa si am o vopsea de la MM Sand 1706 dar ICM spune de Sandgelb RLM 79, nu e tot nisip?
3. O sa fac macheta cu capota motorului deschisa, are cineva o poza sau ceva indicatii cum sa fac sa arate motorul mai bine?
4. Are cineva o diorama sau poza cu diorama cu un BF-109 in Africa? pentru inspiratie
5. Din setul de figurine intentionez sa folosesc doar cei doi mecanici de langa avion, care unul se vopseste cu tes1720 Intermediate blue si unul cu tes1749 Flat Black, credeti ca acestea erau culorile din africa ale mecanicilor? Cel cu parasuta este vopsit Sand dar nu prea arata a pilot de vanatoare, mai degraba vreun mitralior sau navigator de bombardier
Orice alta parere sau solutii de imbunatatire a modelului este binevenita
PS sper ca nu am exagerat
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de DGDaniel: 22 October 2008 - 05:20 PM
#40
Postat 23 October 2008 - 12:14 PM
Separarea intre culori o faci din pensula, daca folosesti pensula la vopsit sau cu masca daca folosesti aerograful. (Era un articol pe tema asta, am impresia ca nu mai e, nu-l gasesc.)
2. Vezi mai sus!
3. Eu zic sa nu. Ii strica toata linia. Mai mult, ai nevoie de un set din rasina, cu toate detaliile motorului, altfel nu faci mare lucru, mai ales la scara asta.
4. Intreaba-l pe tata Gugle.
5. Nu. Se cam coceau saracii. Cele mei multe poze ii prezinta in maieu sau bustul gol, cu pantaloni scurti, de culoarea nisipului. Setul este pentru zona Europei.
P.S. Sapa putin pe aici: http://www.luftarchiv.de/ Vezi, in dreapta sus, optiunea pentru limba engleza!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 23 October 2008 - 12:27 PM