Tot privind pozele cu avionul, si studiind planurile si sectiunile, am ajuns la concluzia ca partea dinspre efuzor este in realitate un trunchi de con. Cum a pili o bucata solida de rasina si a spera sa iasa perfect rotunda (avionul va fi vopsit metalic si orice imperfectiune, oricat de mica, va sari in ochi) este peste puterile mele, am hotarat sa refac de la zero zona.
Am taiat cu atentie bucata de rasina, in ideea ca daca dau gres cu reconstructia, macar pot sa o lipesc la loc sa continui.
Pentru a reconstrui zona, am trecut la construirea unei forme pe care sa pot modela folia de plastic. Am pornit de la o bucata de plastic tehnic (habar n-am ce este exact), in care am dat o gaura si am lipit cu superglue o coada de freza.
Ansamblul l-am prins in bormasina, si cu pila/cutter/ce mi-a fost la indemana, am obtinut un con la dimensiunile potrivite. Dimensiunile cu 0.5mm mai mici in diametru pentru a obtine in final o piesa corecta, din doua straturi de plastic de 0.25.
Cu ajutorul unui program am obtinut desfasurata suprafetei conului, am printat-o si am folosit-o ca sa tai bucatile de folie de plastic. La prima incercare, am pus prima bucata pe con, ajutandu-ma de apa clocotita pentru a face mai maleabila folia de plastic.
Al doilea strat a fost lipit cu adeziv lichid peste primul, si in final finisat.
Cand am scufundat din nou piesa in apa clocotita, pentru a se 'stabiliza' forma, am avut o surpriza de proportii... Adezivul prins intre folii s-a evaporat 'exploziv', iar piesa a ajuns sa arate ca in poza de mai jos
Cu lectia invatata, la a doua incercare am folosit superglue pentru laminarea straturilor. A mers perfect, n-a mai fost nici o problema.
La baza, am mai laminat inca un strat pe interior pentru a conferi rigiditate, si am adaugat si un disc lipit tot cu superglue.
Dupa ce am terminat de refacut si partea stanga a fuselajului, am lipit de proba conul pentru a vedea cum se potriveste.
Acum urmeaza netezirea si crearea suprafetelor de legatura, planuiesc sa folosesc chit epoxidic (milliput)