Pagina 1 din 1
PZL-104 WILGA in culori romanesti Tentativa de constructie 1:72 a kit-ului A-Model
#1
Postat 08 October 2008 - 09:17 PM
Salut !
Sunt nou pe forum, tocmai m-am inscris dar probabil unii ma cunosc de pe forumul "coleg" Romanian Spotters unde sunt administrator si contribui cu poze etc. Cred ca v-am cunoscut pe cativa dintre voi la expo de la Cluj unde am pus si eu ceva tentative de machete de-ale mele :). In urma reintalnirii cu modelele la expozitia de la Cluj am decis sa incerc sa fac si eu ceva calumea.. dar cred ca am inceput gresit.. am ales sa fac modelul PZL 104-Wilga in configuratia prezenta la aeroclubul romaniei, mai exact YR-VLB de la Cluj care mi-a tras planorul 8 ani la rand (si sper macar inca atatia de acuma in colo.).
Pe scurt, m-am cam speriat de model dupa ce am deschis cutia... nu par a fi 100% potrivite piesele si parca-i mai multa bavura decat piesele in sine.
M-am apucat de lucru la el si am decis sa postez aici ce misc in legatura cu modelul in speranta ca ma veti opri la timp inainte sa fac greseli majore. In plus sigur sunt motivat sa lucrez mai bine daca analizeaza si altii, mai ales ca am multe de invatat.
modelul final sper sa semene cu poza de aici: :)
http://www.airliners.net/photo/PZL-Okecie-...-35A/1342656/L/
acum arata asa:
Prima intrebare , din multe care vor aparea probabil in timp:
Daca am fundalul avionului Galben Mat si partile de Albastru in Lucios, cand termin modelul si il dau cu lac lucios se vor vedea diferente de luciu intre cele doua vopsele la luciu?
Multumesc
Sunt nou pe forum, tocmai m-am inscris dar probabil unii ma cunosc de pe forumul "coleg" Romanian Spotters unde sunt administrator si contribui cu poze etc. Cred ca v-am cunoscut pe cativa dintre voi la expo de la Cluj unde am pus si eu ceva tentative de machete de-ale mele :). In urma reintalnirii cu modelele la expozitia de la Cluj am decis sa incerc sa fac si eu ceva calumea.. dar cred ca am inceput gresit.. am ales sa fac modelul PZL 104-Wilga in configuratia prezenta la aeroclubul romaniei, mai exact YR-VLB de la Cluj care mi-a tras planorul 8 ani la rand (si sper macar inca atatia de acuma in colo.).
Pe scurt, m-am cam speriat de model dupa ce am deschis cutia... nu par a fi 100% potrivite piesele si parca-i mai multa bavura decat piesele in sine.
M-am apucat de lucru la el si am decis sa postez aici ce misc in legatura cu modelul in speranta ca ma veti opri la timp inainte sa fac greseli majore. In plus sigur sunt motivat sa lucrez mai bine daca analizeaza si altii, mai ales ca am multe de invatat.
modelul final sper sa semene cu poza de aici: :)
http://www.airliners.net/photo/PZL-Okecie-...-35A/1342656/L/
acum arata asa:
Prima intrebare , din multe care vor aparea probabil in timp:
Daca am fundalul avionului Galben Mat si partile de Albastru in Lucios, cand termin modelul si il dau cu lac lucios se vor vedea diferente de luciu intre cele doua vopsele la luciu?
Multumesc
#2
Postat 08 October 2008 - 09:41 PM
Salut
In primul rand bine ai venit!
In al doilea rand, nu dispera, in cazul machetelor AModel de multe ori in spatele bavurilor stau piese destul de corecte, chiar mai corecte decat in cazul unor firme mai de renume. In plus in cazul "Wilgai" nu prea ai de ales la 1/72.
In al treilea rand, nu, nu se vor cunoaste diferente de luciu dupa aplicarea lacului lucios. Totusi fii atent sa nu aplici decaluri pe vopsea mata pentru ca nu vor adera bine si vor crea fenomenul de "silvering" adica apar pete argintii din cauza aerului infiltrat sub decal sau chiar se vor desprinde cu totul. Deci dupa ce termini vopsirea si se termina de uscat si intarit vopseaua aplici pe intregul avion un lac lucios in vederea primirii decalurilor, iar dupa aplicarea acestora inca un lac (eu as sugera lucios, o Wilga curata in general e lucioasa).
Succes!
In primul rand bine ai venit!
In al doilea rand, nu dispera, in cazul machetelor AModel de multe ori in spatele bavurilor stau piese destul de corecte, chiar mai corecte decat in cazul unor firme mai de renume. In plus in cazul "Wilgai" nu prea ai de ales la 1/72.
In al treilea rand, nu, nu se vor cunoaste diferente de luciu dupa aplicarea lacului lucios. Totusi fii atent sa nu aplici decaluri pe vopsea mata pentru ca nu vor adera bine si vor crea fenomenul de "silvering" adica apar pete argintii din cauza aerului infiltrat sub decal sau chiar se vor desprinde cu totul. Deci dupa ce termini vopsirea si se termina de uscat si intarit vopseaua aplici pe intregul avion un lac lucios in vederea primirii decalurilor, iar dupa aplicarea acestora inca un lac (eu as sugera lucios, o Wilga curata in general e lucioasa).
Succes!
#5
Postat 10 October 2008 - 11:04 PM
Salut
Daca ar fi dupa mine, eu l-as lasa deschis, sa se vada interiorul.Asta insa,ar presupune refacerea unora din piese, poate chiar de la 0. Insa tu decizi cat si cum vrei sa se vada zona respectiva.
Totusi ar fi poate indicat (ca-i operatie simpla)sa inlocuiesti macar cele 2 manse cu plastic tras la cald sau chiar cu sarma,pastrind de la originale doar mansoanele de capat(negre). Mansele kit-ului arata cam groase,parerea mea.
Poate te stimuleaza :
Legat de culori, cred ca tu ar trebui sa sti mai bine ce trebuie folosit acolo.
Spor la treaba !
Adi
Daca ar fi dupa mine, eu l-as lasa deschis, sa se vada interiorul.Asta insa,ar presupune refacerea unora din piese, poate chiar de la 0. Insa tu decizi cat si cum vrei sa se vada zona respectiva.
Totusi ar fi poate indicat (ca-i operatie simpla)sa inlocuiesti macar cele 2 manse cu plastic tras la cald sau chiar cu sarma,pastrind de la originale doar mansoanele de capat(negre). Mansele kit-ului arata cam groase,parerea mea.
Poate te stimuleaza :
Legat de culori, cred ca tu ar trebui sa sti mai bine ce trebuie folosit acolo.
Spor la treaba !
Adi
#7
Postat 23 January 2012 - 12:17 AM
Salut.
M-am bagat si eu in aceeasi supa ca si tine si am zis sa dau un search pe forum ca sigur gasesc ceva sfaturi
Chiar acum faceam inventarul si ma cruceam la cat exces de material e pe piese si cat de mult am de zgariat la modelul de pe fuzelaj .
Tu ai decaluri pt versiunea romaneasca sau o sa faci totul din vopsea?
Bafta multa si daca am vreo nelamurire te voi deranja cu un pm :))
M-am bagat si eu in aceeasi supa ca si tine si am zis sa dau un search pe forum ca sigur gasesc ceva sfaturi
Chiar acum faceam inventarul si ma cruceam la cat exces de material e pe piese si cat de mult am de zgariat la modelul de pe fuzelaj .
Tu ai decaluri pt versiunea romaneasca sau o sa faci totul din vopsea?
Bafta multa si daca am vreo nelamurire te voi deranja cu un pm :))
#8
Postat 05 February 2012 - 04:23 PM
salutare.vroiam sa te intreb daca ai cumva vreo poza in colectia privata cu detalii de motor( cat de mult se deschid mastile laterale motorului si ce se vede cand este descoperit ) si ce sistem de blocare in pozitia deschisa au usile?
Au doar balamalele sau mai sunt sustinute si de vreun piston hidraulic ca la portbagaj la masina?
Au doar balamalele sau mai sunt sustinute si de vreun piston hidraulic ca la portbagaj la masina?
Aceasta postare a fost editata de Beck103x: 05 February 2012 - 04:24 PM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1