Horten Ho-229 V7 Nightfighter , PM Model 1:72
#9
Postat 30 September 2008 - 01:07 PM
Mikoyene,
Pare o schema clasica de pe Nachtjagere si anume pete(cirnati, fumuri) de RLM 75 pe baza de RLM 76. Cit despre posibilitatea de realizare cu pensula am credinta ca este extrem, extrem de greu de realizat.
Da o baza de 76 si apoi incearca o pensulare uscata(tufuire, dry brushing) cu RLM 75. Ceva tot iese pina la urma care macar te va face sa-ti achizitionezi compresor si aerograf....glumesc..
Spor,
Bill
Pare o schema clasica de pe Nachtjagere si anume pete(cirnati, fumuri) de RLM 75 pe baza de RLM 76. Cit despre posibilitatea de realizare cu pensula am credinta ca este extrem, extrem de greu de realizat.
Da o baza de 76 si apoi incearca o pensulare uscata(tufuire, dry brushing) cu RLM 75. Ceva tot iese pina la urma care macar te va face sa-ti achizitionezi compresor si aerograf....glumesc..
Spor,
Bill
#11
Postat 30 September 2008 - 01:11 PM
Mikoyene,
Pare o schema clasica de pe Nachtjagere si anume pete(cirnati, fumuri) de RLM 75 pe baza de RLM 76. Cit despre posibilitatea de realizare cu pensula am credinta ca este extrem, extrem de greu de realizat.
Da o baza de 76 si apoi incearca sa faci petele prin pensulare uscata(tufuire, dry brushing) cu RLM 75. Ceva tot iese pina la urma care macar te va face sa-ti achizitionezi compresor si aerograf....glumesc..
Spor,
Bill
Pare o schema clasica de pe Nachtjagere si anume pete(cirnati, fumuri) de RLM 75 pe baza de RLM 76. Cit despre posibilitatea de realizare cu pensula am credinta ca este extrem, extrem de greu de realizat.
Da o baza de 76 si apoi incearca sa faci petele prin pensulare uscata(tufuire, dry brushing) cu RLM 75. Ceva tot iese pina la urma care macar te va face sa-ti achizitionezi compresor si aerograf....glumesc..
Spor,
Bill
#12
Postat 30 September 2008 - 01:44 PM
Poti realiza ceva (nu ca in poza, aia e facuta cu aerograful), cum zicea Bill, prin tehnica tufuirii (drybrashing). Iti trebuie rabdare si ceva egzasaiz. Iti trebuie o pensula mai maricica (nr.2 sau 3), rotunda, cu perii mai tari, din care tai cam la 2/3 din lugime (adica sa-ti ramina cam 1/3). O inmoi in vopsea (numai vopsea email sau ulei, acrilicul se usuca prea repede!), o lasi citeva zeci de secunde sa se usuce, apoi o stergi de o cirpa pina aproape nu mai ramine urma cind o tragi peste cirpa. Cu pensula astfel pragatita, tufuiesti usor zona unde vrei sa apara pata. Nu o sa-ti iasa din prima, trebuie sa dai 5 -10 ori pe acelasi loc! Dupa ce ai facut 2 - 3 pete, inmoi pensula in vopsea si o iei de la capat, pina termini!!! Incearca inainte pe o bucata de hirtie, pina capeti dexteritatea necesara.
Mai poti sati faci un suflai din doua ace de seringa si un dop si vopsesti cu o masca pe care o ti la distanta de macheta. E usor pentru ca nu ai denivelari prea mari.
Mai poti sati faci un suflai din doua ace de seringa si un dop si vopsesti cu o masca pe care o ti la distanta de macheta. E usor pentru ca nu ai denivelari prea mari.
#13
Postat 30 September 2008 - 03:06 PM
Salut
Asa cum au spus si ceilalti, ceea ce vrei sa reprezinti pe macheta e destul de pretentios,insa tu decizi cat de multa munca merita sa depui pentru acest kit slabut.
Pana sa imi iau un aerograf, aceasi problema o aveam si eu vis-a-vis de vopsirile de noapte pentru Luftwaffe,dar :
Se poate scoate ceva destul de acceptabil, chiar si cu pensula, cu conditia sa ai in vedere cativa pasi necesari de urmat.
Ar fi 3 metode pe care eu le-am aplicat cu destul succes (zic eu)
1. Dai baza cu RLM 76 email, sigilezi cu lac acrilic (lucios sau mat) dupa care treci la reprezentarea "carnatilor" cu email RLM 75, vopseaua avand o dilutie de ,hai sa zicem, 25%-75% (prima cifra reprezentand vopseaua),sau chiar mai mult,respectiv 20-80%. Dupa uscarea "carnatilor" sigilezi iar cu lac,de data asta cu semimat sau mat.
2. Dai baza cu email dupa care, (asteptand cel putin 2-3 zile sa se usuce bine vopseaua ) reprezinti "carnatii" cu aceasi vopsea email, dar diluata mai mult, respectiv cam 15-85%. Atentie : Nu folosi o pensula cu capilaritate mare, risti sa ajunga mult diluant intr-un singur loc si acesta va incretii vopseaua baza.Din aceste considerente am aratat folosirea sigilarii cu lac de alta componenta decat cea a "carnatilor".
Prin folosirea unei pensule subtiri ,rezultatul va fi ca cel din imaginea de mai jos.
3. La fel ca la punctul 1, cu exceptia ca la reprezentarea "carnatilor" folosesti vopsea acrilica ,in felul asta scapi si de aplicarea lacului, atat intre etapele vopsirii, cat si dupa.
Uite o imagine sper mai edificatoare, carton si lemn- 1/72:
Ai putea eventual sa dai la final, un filtru cu vopsea de ulei ,apropiata ca nuanta cu cea folosita ca baza,care va estompa destul de mult petele. Nu am folosit asa ceva (inca) pentru avioane, probabil ar fi indicat sa incerci pe altceva inaintea folosirii acestei "metode".
Spor la lucru si sa ne arati si noua ce iese !
Adi
Asa cum au spus si ceilalti, ceea ce vrei sa reprezinti pe macheta e destul de pretentios,insa tu decizi cat de multa munca merita sa depui pentru acest kit slabut.
Pana sa imi iau un aerograf, aceasi problema o aveam si eu vis-a-vis de vopsirile de noapte pentru Luftwaffe,dar :
Se poate scoate ceva destul de acceptabil, chiar si cu pensula, cu conditia sa ai in vedere cativa pasi necesari de urmat.
Ar fi 3 metode pe care eu le-am aplicat cu destul succes (zic eu)
1. Dai baza cu RLM 76 email, sigilezi cu lac acrilic (lucios sau mat) dupa care treci la reprezentarea "carnatilor" cu email RLM 75, vopseaua avand o dilutie de ,hai sa zicem, 25%-75% (prima cifra reprezentand vopseaua),sau chiar mai mult,respectiv 20-80%. Dupa uscarea "carnatilor" sigilezi iar cu lac,de data asta cu semimat sau mat.
2. Dai baza cu email dupa care, (asteptand cel putin 2-3 zile sa se usuce bine vopseaua ) reprezinti "carnatii" cu aceasi vopsea email, dar diluata mai mult, respectiv cam 15-85%. Atentie : Nu folosi o pensula cu capilaritate mare, risti sa ajunga mult diluant intr-un singur loc si acesta va incretii vopseaua baza.Din aceste considerente am aratat folosirea sigilarii cu lac de alta componenta decat cea a "carnatilor".
Prin folosirea unei pensule subtiri ,rezultatul va fi ca cel din imaginea de mai jos.
3. La fel ca la punctul 1, cu exceptia ca la reprezentarea "carnatilor" folosesti vopsea acrilica ,in felul asta scapi si de aplicarea lacului, atat intre etapele vopsirii, cat si dupa.
Uite o imagine sper mai edificatoare, carton si lemn- 1/72:
Ai putea eventual sa dai la final, un filtru cu vopsea de ulei ,apropiata ca nuanta cu cea folosita ca baza,care va estompa destul de mult petele. Nu am folosit asa ceva (inca) pentru avioane, probabil ar fi indicat sa incerci pe altceva inaintea folosirii acestei "metode".
Spor la lucru si sa ne arati si noua ce iese !
Adi
#15
Postat 30 September 2008 - 05:33 PM
incepator, la 30 Sep 2008, 13:30, a spus:
Frumos
Niste detalii despre zburătoare ?
Niste detalii despre zburătoare ?
prototip. daca mai rezista al 3-lea reich inca vreo 2-3 ani poate intrau in productzie; cam greu totusi, lipsa de resurse alea alea...
http://en.wikipedia....i/Horten_Ho_229