1:48 Spitfire Mk I Tamiya almost out of the box
#4
Postat 29 November 2008 - 02:10 PM
Aceasta postare a fost editata de mamutel: 29 November 2008 - 02:11 PM
#7
Postat 31 December 2008 - 03:01 PM
nu am incredere in lacul lucios model master si l-am diluat prea tare, am pus decalurile care au facut silvering , pt ca nu am pus decal setting, si am dat un strat superficial de lac peste decaluri. m-am apucat de washing - durere , negrul a intrat peste tot inclusiv sub decaluri./MUCI dar asta e, mai sunt destule la care sa fiu atent la ultimele momente!
#8
Postat 31 December 2008 - 04:12 PM
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 31 December 2008 - 04:18 PM
#9
Postat 31 December 2008 - 04:17 PM
La partea cu decalurile, a fost gresala ta doar in parte, decalurile de la kit-urile Tamiya vechi au probleme de genul acesta, si necesita multa grija si experienta pentru a le folosi si a nu avea probleme. Fac silvering si cu solutie de asezare, si cu solutie de inmuiere. Raspund bine la tratamentul cu nitro (muuulta grija).
#10
Postat 31 December 2008 - 04:39 PM
Pe YouTube am vazut in cel putin doua fimulete cum meseriasii japonezi folosesc un adeziv alb ( cu siguranta aracet ) diluat cu apa.
#11
Postat 31 December 2008 - 04:48 PM
tibi22, la 31 Dec 2008, 16:39, a spus:
Pe YouTube am vazut in cel putin doua fimulete cum meseriasii japonezi folosesc un adeziv alb ( cu siguranta aracet ) diluat cu apa.
Nu cred ca am zis asa ceva, n-am folosit vreodata, si nici nu cred ca poti obtine rezultate bune. Aracetul are masa, deci va 'ridica' decalul fata de suprafata machetei, orice ai face.
Referitor la MicroSet si incovoiat, e absolut normal. Dupa ce se usuca isi revin. Trebuie insa sa dai cu MicroSet cand NU mai e 'balta' sub decal, ci deja e prins de macheta dar inca umed. Altfel cand se strange aluneca, si nu mai revine frumos. Si SUB NICI O FORMA nu mai atingi decal-ul dupa ce ai dat cu MicroSet pana nu se usuca si revine la forma initiala, altfel decalul va fi distrus iremediabil.
Ref. la astea de la Tamiya din primele serii, sunt foarte tapene si nu raspund bine la solutii, si in plus au si un adeziv foarte prost. Problema asta a fost rezolvata la kit-urile mai noi, si decal-urile curente de la Tamiya sunt chiar foarte bune.
#13
Postat 31 December 2008 - 05:40 PM
Decalurile Hasegawa pe care in parte le-am pierdut irecuperabil (noroc ca oricum nu se vedeu!) sau desprins extrem de repede de pe hirtie. Mai mult, dupa ce le-am pus pe anumite parti ale machetei am aplicat Micro Set pentru pozitionarea lor. Nu au trecut nici 30 de secunde si sau infasurat formind un tub! Nu am mai avut ce face, sau dus! Lui Micro Sol nici nu ia mai venit rindu... Sunt sigur ca imi vor da de furca dar am sa incerc sa le pun cit mai bine pe macheta.
#14
Postat 31 December 2008 - 06:05 PM
cartula, la 31 Dec 2008, 16:48, a spus:
Eu am zis si am si folosit. Este vorba de aracet diluat si de faptul ca decalul se desprinde de pe suport in aceasta dilutie.
Este valabil la decalurile subtiri nu la cele punga de sacosa. Thnica e un pic mai complicata, dar nu mai complicata decat folosirea zemurilor si dateaza de pe vremea cand aceste zemuri nu existau.
Aracetul ramas pe decal asigura o aderenta mai buna a acestuia, iar grosimea stratului de aracet nu va scoate suficient de mult in relief decalul incat sa devina deranjant.
Bafta!
#15
Postat 31 December 2008 - 06:16 PM
Eeeei, acum se facu lumina-n sat!
Oricum, inainte sa citesc ce ai scis tu, am vazut pe youtube cum niste modelisti japonezi au diluat aracetul cu apa. Pe atunci ma intrebam oare la ce le ajuta pentru ca sunt o gramada de solutii pentru decaluri. Se pare ca baietii stiu ceva odata ce nu au folosit acele solutii gen Set si Sol. Decind cu experienta Hasegawa m-am prins!
La Multi Ani tuturor!!!!!!!!!!
#16
Postat 31 December 2008 - 08:46 PM
http://www.cartula.r...?showtopic=2313
http://www.cartula.ro/index.php?option=com...g2_itemId=40805
#17
Postat 02 January 2009 - 12:25 PM
Citeaza
Citeaza
In situatia in care esti acum mai poti incerca ceva, dar e riscant! Cu un cuter bine ascutit, intepi decalul in zonele in care luceste, apoi cu o pensula inmuiata in nitosolv si stearsa pe deget de citeva ori, ca sa ramina putin nitrosolv pe pensula, dai, intr-un singur sens si o singura data, peste decal! Chiar daca decalul se zbirleste la tine, nu-l lua in seama, ii trece dupa ce se usuca. Atentie la vopseaua din jur. O noua interventie, daca prima nu a dat rezultate, o poti face abia dupa cel putin 30 de minute, eventual cu mai mult nitrosolv pe pensula. Mai poti incerca si cu lipici MM, cod 3999, procedind ca mai sus.
Uite ce zice Setal: "decalurile le am aplicat pe lac lucios apoi cu o pensula aproape uscata si o singura trecere (altfel se dizolva complet) am aplicat ceva acetona pe deasupra (dispare silvering-ul)" Iaca inca un mod de tratament!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 02 January 2009 - 12:29 PM
#18
Postat 03 January 2009 - 12:22 AM
#19
Postat 03 January 2009 - 05:45 PM
Aceasta postare a fost editata de dany: 03 January 2009 - 05:45 PM